Skocz do zawartości

318i (n42) EML, wartości z INPA, falowanie obrotów


jojcze

Rekomendowane odpowiedzi

witam starałem się coś znaleźć jednak nie udało mi się dotrzeć do rozwiązania pewnego problemu. mianowicie od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka skilnika + EML po podłączeniu do kompa wyszły następujące błędy :

2781 - Czujnik walka rozrzadu zaworów wlotowych

285A - VANOS; monitorowanie aktuatora

27C3 - Czujnik termiczny poziomu oleju

272C - Addytywna adaptacja mieszanki, bank 1; osiagnieto limit regulacyjny

272D - Addytywna adaptacja mieszanki, bank 2; osiagnieto limit regulacyjny

2865 - Zmienne sterowanie zaworu, ograniczenie mocy w trybie dojazdu do domu

2850 - VANOS; czujnik sterowania

2783 - Przeplywomierz powietrza z goraca warstwa

2854 - VANOS; sygnal czujnika niewiarygodny

2866 - Zmienne sterowanie zaworu; odczyt pozycji koncowych w razie koniecznosci

 

Objawy : falowanie silnika na niskich obrotach czasami gaśnie na niskich obrotach w momencie dojazdu

Podbija obroty do 1,5 tyś i puszcza

spadek mocy

większe spalanie paliwa i oleju

 

Wymienione wszystkie filtry ( olej ,powietrza, paliwa ) wymieniona przepustnica i skasowane błędy i nic to samo pojawił sie najpierw check dzień później dodatkowo EML podpięcie do kompa i te same błędy :( macie jakiś sugestie albo namiar na dobrego zaufanego magika w Warszawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie wiązki lub sterownik silnika albo valvetronic na me oko... lub rozrząd przestawiony. Ale zaczął bym od DIS potestował Valvetronic i Vanos. Pózniej bym podmienił czujniki nr 4 miejscami: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3296&hg=11&fg=15 i sprawdził czy pierwszy błąd wraca. Później sprawdził bym czujnik nr 7: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3009&hg=11&fg=25 związany z Valvetronic (chyba w DIS można zerknąć jak pracuje). Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam tak jak kolega wcześniej pisał jest uszkodzona wiązka narazie 10 dni czekam na nowe kable z serwisu :mad2: jeśli okaże się ze to było przyczyna wszystkich boleści to dam znać jak nie to dopiero będę w stanie sprawdzić pozostałe rzeczy bez tego na każdym z kabli napięcie świruje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
witam mam pytanie czy ktos mial problem w silniku n42 E46 compact 2002 rok 318ti mianowicie po przejechaniu mniejwiecej 30 km zgaszeniu silnika i odczekaniu 3 godzin po odpalniu silnik zaczyna falowac obrotami nie reaguje na gaz obroty chidza pomiedzy o a 1 na obrotomierzu nierowno pracuje i gasnie. Prosilbym kogokolwiek kto mial podobny problem niech podpowie co to moze byc . dzieki .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzyło mi się kilka razy że po odpaleniu rozgrzanego silnika zapalił jakby na 3 albo na 2 cylindry, i silnik zgasł lub pracował bardzo nierówno, niestety nie wiem w czym problem, zawsze po ponownym odpaleniu było wszystko w porządku więc nie zaprzątam sobie tym głowy bo można by pół silnika wymienić i nie jest pewne że znajdziemy przyczynę. Jak padnie zupełnie wtedy będę szukał przyczyny. Co do falujących obrotów to miałem raz w zimie przy bardzo dużej wilgotności powietrza i temperaturze w okolicach 0 stopni taki przypadek, przez kilka dni po odpaleniu zimnego silnika było wszystko ok do momentu kiedy nie nabrał temperatury ok 30 stopni, zaczynało się wtedy falowanie od 500 do 1500-1800 obrotów, jechać się nie dało bo trzymając gaz na jednym poziomie miało się wrażenie że ktoś inny ten gaz naciska ;). Po rozgrzaniu silnika do ok 60-70 stopni, zgaszeniu i odpaleniu falowanie znikało, silnik pracował jak nowy. Po kilku dniach problem sam minął, było to dwa lata temu i do dziś się na szczęście nie pojawił, nie ustaliłem co było przyczyną i czytając przeróżne fora nigdzie nie znalazłem konkretnego rozwiązania. Nikt kto miał podobne problemy nie napisał że coś konkretnego było przyczyną. Przedziwny ten silnik ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

semka trochę czasu mineło już od mojego ostatniego postu.

Więc problem był następujący pęknięty przewód odmy i uszkodzony czujnik valvetronic dodatkowo coś sie dzieje już z głowicą.

pierwsza opcja zrobiona nie duży koszt naprawy.Silnik pracuje równo. Na druga kwestia się zastanawiam bo kasa to już + 4k w górę.

 

Czy ktoś z was przerabiał swapa z n42 na 2,5 l benzyna ? i ile z tym zabawy dodatkowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś duży ten koszt jeśli miałaby to być tylko głowica.

 

Co do wymiany na inny silnik to najlepiej mieć Anglika żeby przełożyć silnik, osprzęt, skrzynię biegów, hamulce, wydech, elektrykę i nie wiem co tam jeszcze...

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokładnie takm,,,,,

Z racji tego że ma 4 cylindry z przełożeniem na 6 cylindrów idzie sporo modyfikacji dodatkowych. Ale ...... i tak się na to skusze.

średni koszt takiej zabawy to 8000 k( graty + robota )

 

Koledzy jaki lepiej silnik już podrzucić 2,5 czy 2,8 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakim stanie coś się trafi. 2.8 to starsze konstrukcje jak i 2.5 M52 natomiast po liftingu możesz wziąć M54 2.5 lub 3.0.

 

Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam jeszcze raz dziekuje za odp moge powiedzieć teraz że wszystkie stare bolączki odeszły oczywiście po swapie finalnie zdecydowałem sie na sprawdzona satarsza 2.8 :norty:

Kolega który też ma bmw polecił mi warsztat w raszynie AutoClasicServise panowie zajmuja sie tylko bmw szybko/sprawnie/bez niespodzianek miałem juz kilka fur wcześniej odwiedzałem kilkunastu mechaników i po raz pierwszy poczólem sie nie wyssany z kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, 7 tys km temu miałem remont całej góry (brała olej) było wymienione multum rzeczy, aczkolwiek później miałem trase 1100 km w jedna strone i oczywiscie wyskoczył check engine podejrzewałem że to lambda wiedziałem że któraś jest uwalona. Postanowiłem zakupić interfejs żeby nie płacić 100 razy za diagnoze i usuwanie błędów. Podłączyłem spojrzałem na błędy coś tam było z CD bo nie mam oryginalnego zamiast zrobić zdjęcia to usunąłem :roll: aczkolwiek przed usunięciem BMW często i gęsto wkręcała się na obroty do 2 tys nie wiadomo czemu praktycznie nigdy nie chodziła na wolnych takich jak powinna, po skasowaniu błędów zniknął check ale nie równie strasznie chodzi stara sie utrzymać wolne ale coś jej nie wychodzi. Toteż poniżej dodaje filmik z live jak to wygląda ktoś kto się zna pewnie mi wyjaśni co się dzieje, czy wszystko ok itd po skasowaniu błędów żadne więcej nie wyskoczyły.

Przegazówka do 6k była efektem źle ułożonej nogi :oops:

z tego co zauważyłem to lambda jest zupełnie chyba zepsuta nie wiem czy to są dwie czy ile jak to wygląda :)

zabawę z inpą dopiero zaczynam

 

TADAM:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy Ci nie bierze lewego powietrza bo to łatwe do sprawdzenia a lewe powietrze Ci może namieszać w wynikach i powodować falowanie obrotów.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpopularniejsza metoda tp psikanie samostartem (Plak) w okolicach dolotu i jak jest nieszczelność to wciągnie samostart do układu co spowoduje podwyższenie obrotów .

viewtopic.php?f=75&t=146087

http://www.sierrafan.pl/archiwum/010/020023.html

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź gumę idącą od filtra powietrza (przepływomierza) do przepustnicy. Weź latarkę i poświeć pomiędzy osłoną (ta z okrągłym znaczkiem bmw) a silnikiem. Tam jest rolka i zarazem kończy się komora rezonansowa odbiegająca od gumy przepływki. Często zdarza się, że rolka przeciera plastik i jest cyrk z obrotami w n42.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiem co się stało, puściły uszczelki od filtra oleju (tej puszki) i jakaś z tyłu (trzeba ściągać skrzynię), podobno olej ciekł ciurkiem, całe szczęście że puściły na maxa dopiero jak byłem nie daleko mechanika :roll:

 

Nie wiem czy to jest przyczyną, ale kazałem mechaniorowi sprawdzić tak czy siak czy gdzieś czasami nie łapie lewego powietrza. Napiszę co i jak po odebraniu autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.