Skocz do zawartości

[E39 528i] Kontrolka poduszek powietrznych


tookas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, świeci mi się kontrolka od poduszek powietrznych. Podłączyłem buńke pod inpe i wyskoczyło mi 7 błędów z czego jeden to:

2 Zuendkreis ZK1 -> Gurtstrammer Fahrer

Error Frequency : 93

(przetłumaczyłem jako napinacz pasa bezpieczenstwa kierowcy)

Ale niepokoi mnie inny błąd :

240 Interner Steuergeraetefehler

Error Frequency : 77

( google mówi że uszkodzenie wewnętrzne ECU)

 

Nie mogę skasować błędów wyskakuje jakiś błąd w inpie po niemiecku. Czy ten błąd 240 może wyskakiwać z powodu tego napinacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Błąd 240 dotyczy uszkodzonego sterownika poduszek.

Trzeba go wymienić i najpewniej nowy zakodować.

Bez tego nie da rady skasować błędu poduszki.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze trzeba kodować. Chyba, że kupi się model który miał np 8 poduszek a nasz ma 6 i odwrotnie. To trzeba wy programować albo dograć poduszki lub w ncs wrzucić mu pusty plik i sam się zakoduje. Ale trzeba kupić sterownik o identycznych numerach. Inny nie pasuje. Dwa razy wymieniałem sterownik airbag. Raz puszczałem pustym plikiem w ncs. A drugim razem pytałem ile auto ma poduch miało w moim przypadku 6 i kupiłem na 6 :) Sterownik znajduje się w tunelu zaraz podłokietnikiem. Jest na 3 śrubach rozmiar 10. Aby go wymienić trzeba dać fotele przednie na maxa do przodu. Wydłubać kubki na napoje (chyba że ktoś ma schowek) i nawiew tylni. Zdemontować dwie zaślepki z boku tunelu odkręcić 2 śruby krzyżakowe Delikatnie unieść tunel i coś pod niego podłożyć tak aby wszedł klucz płaski 10 i odkręcamy. Po prawej stronie są 2 śruby po lewej jedna i wtyczka. Zabawa trwa z 20-30 minut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer sterownika znajdę przez inpe czy muszę rozebrać to wszystko? I jeszcze pytanie odnośnie błędu ABS, parę dni temu zaczął się uruchamiać ABS przy dojeździe do świateł następnego dnia już przy każdym hamowaniu i przy osiągnięciu 60kmh zapalają się lampki, wyskoczył błąd 66 i 67 i napisane że przy 49.67kmh czy to czujnik ABS czy znów jakiś sterownik?..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer sterownika zobaczysz jak wyjmiesz nawiew i kubki. I tak musisz zdemontować sterownik i tak. Więc robota jest jedna. Można odczytać nr sterownika ale lepiej wyjąć i sprawdzić numer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Witam, świeci mi się kontrolka od poduszek powietrznych. Podłączyłem buńke pod inpe i wyskoczyło mi 7 błędów z czego jeden to:

2 Zuendkreis ZK1 -> Gurtstrammer Fahrer

Error Frequency : 93


Ale niepokoi mnie inny błąd :

240 Interner Steuergeraetefehler

Error Frequency : 77

( google mówi że uszkodzenie wewnętrzne ECU)

 

Błąd 240 dotyczy uszkodzonego sterownika poduszek.

Trzeba go wymienić i najpewniej nowy zakodować.

Bez tego nie da rady skasować błędu poduszki.

 

u mnie też wyskoczyło 7 błędów (nie da się ich skasować) i również niepokoi mnie ten ostatni. Nie jest to co prawda błąd 240, ale nazwa taka sama (Interner Steuergeraetefehler)

mam szukać drugiego sterownika, czy może to będzie coś innego (po zestawieniu z resztą błędów da się coś wywróżyć??)

pojawiły się one po ściągnięciu kierownicy i taśmy. poduszkę odpinałem i podpinałem na odpiętym aku.

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 02/14/22 20:52:58
ECU: MRS3
JobStatus: OKAY
Variant: MRS3
-------------------------------------------------------------
RESULT: 7 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
13 Zuendkreis ZK12 -> Airbag Fahrer Stufe 2
Error frequency : 2
Fehler zur Zeit nicht aktiv
Widerstand zu klein
Fehler ist sporadisch
-------------------------------------------------------------
1 Zuendkreis ZK0 -> Airbag Fahrer
Error frequency : 2
Fehler zur Zeit nicht aktiv
Widerstand zu klein
Fehler ist sporadisch
-------------------------------------------------------------
13 Zuendkreis ZK12 -> Airbag Fahrer Stufe 2
Error frequency : 4
Fehler zur Zeit nicht aktiv
Widerstand zu gross
Fehler ist sporadisch
-------------------------------------------------------------
1 Zuendkreis ZK0 -> Airbag Fahrer
Error frequency : 4
Fehler zur Zeit nicht aktiv
Widerstand zu gross
Fehler ist sporadisch
-------------------------------------------------------------
18 Fehlerlampe (AWL)
Error frequency : 1
Fehler zur Zeit nicht aktiv
Masseschluss / Unterbrechung
Fehler ist nicht sporadisch
-------------------------------------------------------------
17 Versorgungsspannung
Error frequency : 17
Fehler zur Zeit nicht aktiv
Fehler ist sporadisch
-------------------------------------------------------------
240 Interner Steuergeraetefehler
Error frequency : 105
=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tam widzę przed: Interner Steuergeraetefehler właśnie 240 ;)

Moduł do wymiany lub wgrania pamięci. Pierwsza opcja pewnie wyjdzie taniej ;)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pojawiły się one po ściągnięciu kierownicy i taśmy. poduszkę odpinałem i podpinałem na odpiętym aku.

Zdecydowanie nie warto odpinać akumulatora, te sterowniki nie lubią skoków napięcia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Nie musi, wystarczy brak zapłonu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam , czy ktoś oddawał taki sterownik airbag do regeneracji/ naprawy i montował ponownie w samochodzie ? Bo przy ogłoszeniach naprawy tych sterowników widzę że dodawana jest informacja typu " Regeneracja tylko w celach edukacyjnych "

I czy ktoś orientuje się co konkretnie w nich pada ? zimne luty ? czy coś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W celach edukacyjnych bo prawnie jest zakazana naprawa sterowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Błąd wewnętrzny powstaje gdy program ulegnie uszkodzeniu, w "celach edukacyjnych" można wgrać nowy program.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Czyli kupując używke jest bardzo duże prawdopodobieństwo że będzie w niej taki sam błąd skoro problemem w nich było oprogramowanie a patrząc po ogłoszeniach dość sporo sobie krzyczą za taki sterownik - w moim przypadku nr. 65776900727 około 300 zł


Pytanie , czy taki sterownik który posiadamy można zastąpić sterownikiem nowszym który według RealOEM zastępował nasz sterownik ?https://www.realoem.com/bmw/pl/partsearch?id=DS41-EUR---E39-BMW-525i&mg=&q=6900727 Oczywiście kupując taki który działał z taką samą ilością poduszek bądź pewnie trzeba by zakodować go na nowo pustym plikiem Man . Czy to działa i czy w nich już poprawione było oprogramowanie na tyle że nie było z nimi problemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można wszystko zrobić, tylko jak zmienisz sensor na mrsz4 to musisz zmienić czujniki bocznych zderzeń na mrsa4 i żeby go zakodować to musisz dodać flagę do rocznika w ZCS lub ręcznie zmienić model sterownika.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za objaśnienie . Znalazłem też dany temat na niemieckim forum gdzie potwierdza się że chcąc zmienić sterownik na nowszy trzeba też zmienić czujniki pasujące do niego, po niżej link gdyby kogoś interesował temat.


https://www-e39--forum-de.translate.goog/index.php?thread/126545-airbag-steuergerät-defekt/&pageNo=3&_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.