Skocz do zawartości

[320d] Ubytek płynu chłodniczego.


Sokra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakiś czas temu dolewałem płynu chłodniczego bo było poniżej minimum. Wczoraj po ostrzejszej jeździe miałem spory wyciek płynu i teraz kropla po kropli gdzieś przecieka. Co mogło się stać, czyżbym dolał za dużo płynu i to jest przyczyną? Jak zlokalizować przeciek bo dostęp jest tam słaby i nie widać gdzie cieknie. Wiecie może gdzie przeważnie robią się rozszczelnienia układu ?

 

pozdrawiam

BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy zbiorniczek wyrównawczy nie jest pęknięty, u mnie było tak samo co parę dni musiałem dolewać płynu, w zbiorniczku było mikropęknięcie które się rozszeżało po osiągnięciu temp. silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalsze przygody poziom płynu chlodniczego jest juz w normie i nie przecieka. niestety wczoraj znowu zobaczyłem plamę pod autem (osłona silnika zdjęta) dzisiaj się okazało wąż przelewowy (chyba tak to można nazwać) wtrysków przetarł się i auto zostawiało teraz plamę ropy. Jutro kupuje przewód i wymieniam. Mama nadzieję że to już koniec przecieków :mad2:

 

Ps ciekawe jak teraz będzie wyglądało spalanie :]

BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam. Chciałbym odnowić temat. Mam 320d 136KM i od kilku dni zaczął wyciekać mi płyn chłodniczy, może opisze w jaki sposób to się objawia, a więc, gdy silnik jest zimny płynu nie ubywa, a nawet jeśli to są minimalnie ilości, gdy się rozgrzeje, to ucieka niemiłosiernie co 7-10km trzeba dolewać płynu, w tej sytuacji leje wodę, ponieważ szkoda lać płyn skoro szybko go ubywa. Dziś byłem na kanale rozebrałem klapy z silnika i pod samochodem, wraz z kumplem ustaliłem, że gdy dodaje się gazu i samochód wchodzi na wyższe obroty i wytwarza się większe ciśnienie to leci bardzo szybko. na 100% nie cieknie ze zbiorniczka wyrównawczego, tylko z czegoś bliżej silnika, w okolicy pompy wody( podobno gdy pompa wody siądzie to nie da się włączyć silnika). Dziś również byłem u "mechanika", który rozebrał popatrzył i stwierdził, że to pompa wody, nie dosyć, że chciał mnie wyrolować na pompie na 200zł to jeszcze za wymianę chciał 270zł a ten jego interes to budka na domowym ogródku, nie żaden autoryzowany warsztat. Ale wracając do tematu, może mieliście podobny problem, co to może być, może jakaś uszczelka, jakiś wężyk? Bardzo proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komus z forum uciekalo przez chlodnice spalin. Wystarczy ze bedzie dziurka w rurce w ktorej sa spaliny i woda wyparuje.

 

http://images32.fotosik.pl/62/652280d07a288a11med.jpg

to to pod tym czarnym termostatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Ja tez mam podobny problem a mianowicie ...... jestem posiadacze bmw e-46 320d ,posiadam to autko od 7-miesiecy zrobilem 9tysiecy km po kupnie tego autka zaobserwowalem nieweilki ubytek płynu chlodniczego mniej wiecej 2setki płynu na 500km co jest najdziwniejsze ze niewidac nigdzie wycieku.Oczywiscie sprawdzalem wszedzie, dokrecalem wszelkie opaski itp i nadal nic, zmienialem korki od chlodnicy dodam ze autko sie nie grzeje, nie widac zadnych objaw wywalonej uszczelki pod głowica, przewody sa miekkie, olej stan idealny, nie widac zadnego osadu pod korkiem oleju.Lecz ostatnioo zauwazylem iz chlodniczka spalin jest zaslepiona jakis ,,magik,, zaslepił i ominoł przepływ spalin oraz ten czujnik znajdujacy sie nad nim takze obieg płynu i spalin nie przechodzi przez chlodnice spalin czy morze to miec jakis zwiazek z tym ubytkiem ? Bardzo prosze o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Jak wczoraj chwaliłem autko tak dzisiaj już nie :D

Wczoraj byłem u narzeczonej i zauważyłem plame pod autem. Brak płynu ale dziwnie jakby po deszczu :P

No nic jade dziś do pracy,zagladam pod auto pod robotą a tu co ? Wyciek. Musiałem dolac na szybko 2l płynu chłodniczego. AKurat zrobiłem to przy szefa warsztacie :D .

Pojechałem do pracy a,że pracuje w częsciach to zamówiłem pompe wody najtaniej i jakościowo dobrze wychodziła acqua, mogłem jeszcze wziąść Dolza no ale :P . Domówiłem przy okazji pasek klinowy,świece żarowe,filtr powietrza oraz płyn chłodniczy. Wróćiłem do domu i zaś 2 l na 4 km płynu dolałem. Wlazłem pod kanał ,zdjąłem osłone silnika z dołu oraz odpiąłem górną. Za wiele nie zaobserwowałem oprócz tego,że na wolnych obrotach widac jak dośc mocno ucieka płyn. Nie będe się samemu brał za te robote,aby coś nie skopać. Obstawiam pompe wody aczkolwiek jak się rozbierze,to będzie widać czy pompa czy inne duperele. Czasem moze być różnie :) No nic. Poskładałem wszystko do kupy ale nie zaobserwowałem wycieku z termostatu. Strasznie się lało. Aż dziw,że nie złapało mnie to na trasie. Jutro odstawiam do kumpla i dam znać co było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam Panowie.

Ja również mam problem z ubytkiem płynu chłodniczego.

Moje objawy są takie, że płyn kapie pod auto z okolic (pod termostatem a nad pompą wody). Wydaje mi się, że przez uszczelkę pod głowicą płyn wydobywa się na zewnątrz (ciężko to określić), termostat wymieniłem na nowy także odpada. Zauważyłem natomiast, że płyn ucieka dopiero gdy tem. silnika dojdzie do ok 60 - 70st, zwiększony ubytek pojawia się natomiast przy włączeniu ogrzewania. Pomóżcie dlaczego z tych samych okolic płyn mocniej ubywa mocniejgdy włączy się ogrzewanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, kilka dni temu wymieniłem Termostat EGR, następnie po przejechaniu około 10 km zapaliła się kontrolka

http://s10.ifotos.pl/mini/rgfjpg_ahheqxn.jpg

Szybko wróciłem do domu, patrze do zbiorniczka a tam brak płynu chłodniczego (Przed wymianą termostatu był pełny).

Uzupełniłem płyn i pojechałem na test po 8 km znów zapaliła się ta kontrolka i pod samochodem kapie płyn chłodniczy. :x

Dziś wjechałem na kanał, dolałem płynu, odpaliłem samochód i czekam. Po kilku minutach wchodzę pod samochód, a tam już płyn pryska...

Pod maską znalazłem miejsce z którego wycieka

http://s2.ifotos.pl/mini/duzy-obra_ahheqns.jpg

http://s5.ifotos.pl/mini/blizejjpg_ahheqna.jpg

http://s10.ifotos.pl/mini/201608251_ahheqep.jpg

 

Czy to może mieć wpływ z wymianą tego termostatu EGR? Termostat tylko wymieniłem, nic w nim nie zmieniałem i nie odpowietrzałem.

 

 

Z góry dziękuje :D

Pozdrawiam!

 

 

PS. Problem rozwiązany, co zrobiłem ?

Stary termostat egr działał dobrze lecz był lekko pęknięty i dlatego go wymieniłem. Jako że po tej wymianie pojawił się problem, więc stwierdziłem że wina jest w nowym termostacie. Środek starego włożyłem do nowego i tak go założyłem. Dzisiaj zrobiłem 20 km i nic nie wycieka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.