Skocz do zawartości

e90 320i ubytek oleju, naprawa pompy vacum


OlegBMW

Rekomendowane odpowiedzi

no tak ale wymiana oleju co 30tyś to jak dla mnie zabójstwo dla silnika...

 

normalka, ale spalanie litr na 2000 juz ok ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tą pompę też sam uszczelniałem, kupiłem dwa oringi po 2zł w jednej firmie, jeszcze tam trochę silikonu czerwonego dodałem dla pewności :P

Z dekla zaworów czasem kropelka kapnie, uszczelnił bym ale nie wiem czy dam rade, może ktoś ma jakąś instrukcje : )

Olej który wlewam to SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30

 

 

Ile kilometrów zrobiłeś po uszczelnieniu i czy zabieg się udał?? Czy wyciek ustąpił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no tak ale wymiana oleju co 30tyś to jak dla mnie zabójstwo dla silnika...

 

normalka, ale spalanie litr na 2000 juz ok ?

 

Myślę, że aż tyle nie spala, pewnie jakby trochę poszukać to kolega jeszcze jakiś wyciek znajdzie...

Generalnie 0,5l/1000km to nie jest mało, ale tragedii też nie ma. Jak sam napisałeś o wizycie w ASO, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...

 

Ale tam idzie uszczelka więc kwestia pewnie wymiany na nową.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/127929/686x484

masz pod nr. 2.

 

Co do uszczelki pod deklem zaworów, to jeśli uszczelka nie jest rozerwana to można zdjąć pokrywę oczyścić wszystko i dać dobry silikon po dwóch stronach, pomoże co najmniej na 2 lata (w poprzednim e46 tak uszczelniłem i tyle czasu lub nawet więcej wytrzymało), lub wymienić na nową uszczelkę (oryginał tylko) ale to koszt min 350pln. Wiem, że tańsze zamienniki starczają na bardzo krótko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale wymiana oleju co 30tyś to jak dla mnie zabójstwo dla silnika...

 

normalka, ale spalanie litr na 2000 juz ok ?

 

Myślę, że aż tyle nie spala, pewnie jakby trochę poszukać to kolega jeszcze jakiś wyciek znajdzie...

Generalnie 0,5l/1000km to nie jest mało, ale tragedii też nie ma. Jak sam napisałeś o wizycie w ASO, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...

 

faktycznie, sprawdzenie miski i innych nie zaszkodzi.

Po remoncie glowicy i dwoch tonach dodatkow chemicznych przeszedlem z litra na 800 KM na 1 litr na 5200 KM, da sie a ze wymieniam co 10000 KM to doleje tylko litr miedzy zmianami.

 

Jezeli wysle twoje diagramy i tlumaczenie mechanikowi tak brutto to zrozumie o co chodzi ? bo chce zeby na to looknal. Chodzi o te trzy kolka czerwone

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jezeli wysle twoje diagramy i tlumaczenie mechanikowi tak brutto to zrozumie o co chodzi ? bo chce zeby na to looknal. Chodzi o te trzy kolka czerwone

 

Trzy kółka czerwona... tu kolega adrianCB zaznaczył miejsca na śruby, którymi pompa przykręcona jest do bloku silnika - o to CI chyba chodzi. Mechanik na pewno zrozumie, skoro ja zrozumiałem, a w samochodzie grzebie tylko sporadycznie, jak mi się coś sypnie. Oczywiście tylko w miarę moich możliwości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jezeli wysle twoje diagramy i tlumaczenie mechanikowi tak brutto to zrozumie o co chodzi ? bo chce zeby na to looknal. Chodzi o te trzy kolka czerwone

 

Trzy kółka czerwona... tu kolega adrianCB zaznaczył miejsca na śruby, którymi pompa przykręcona jest do bloku silnika - o to CI chyba chodzi. Mechanik na pewno zrozumie, skoro ja zrozumiałem, a w samochodzie grzebie tylko sporadycznie, jak mi się coś sypnie. Oczywiście tylko w miarę moich możliwości :D

 

juz mnie wyklal... oringi sa zmienione..

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I ile Cię ten zabieg kosztował u mechaniora??

Pytasz o uszczelnienie pompy?

Jeśli tak, to w e46 (2,5 roku temu płaciłem 80pln)

A teraz w e87 robiłem sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobilem podczas remontu glowicy ale cos takiego

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pompa uszczelniona, aktualnie ubytek to 0,5l/1000km. Czy mam się tym martwić ?

 

Jednak trochę się pospieszyłem z wynikiem spalania oleju, okazało się że ubywa mi 1l/1tys km.

Dodam, że kiedy mi się wyświetlił komunikat, żebym wlał 1l oleju, to przy odkręcaniu korka oleju zauważyłem że silnik pod czas pracy "zasysa".

A to chyba odma do wymiany? Czy jest możliwość że właśnie przez to mi ubywa ten olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa uszczelniona, aktualnie ubytek to 0,5l/1000km. Czy mam się tym martwić ?

 

Jednak trochę się pospieszyłem z wynikiem spalania oleju, okazało się że ubywa mi 1l/1tys km.

Dodam, że kiedy mi się wyświetlił komunikat, żebym wlał 1l oleju, to przy odkręcaniu korka oleju zauważyłem że silnik pod czas pracy "zasysa".

A to chyba odma do wymiany? Czy jest możliwość że właśnie przez to mi ubywa ten olej ?

 

Rozdielnik oleju i zapchane przewody doprawadzajace do rozdzielnika to jeden z glownych powodow brania oleju. Uwaga wymiana samego rozdzielnika oleju bez wymiany przewodow jezeli sa zatkane (czyszczenie nic nie daje) to wyrzucanie piniedzy w bloto.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sie kryje pod tajemnicza nazwa "rozdzielnik oleju" nie slyszalem o czyms takim ?

 

Przepraszam mowilem oczywiscie o separatorze oleju

Polski to nie moj jezyk macierzynski czasem mi sie slowo moze podmienic.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Tu :arrow: http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=4&t=134590 znajduję się bardzo dokładna instrukcja z uszczelnienia pompy vacum.

Gość do uszczelnienia samej pompy( oringu którego nie dostaniesz w ASO) użył uszczelki z filtra oleju co wydaje się być dobrym rozwiązaniem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na ruskim forum, ze ta ta uszczelka jest złym rozwiązaniem bo:

- po jakimś czasie znowu zaczyna ciec.

- pedał hamulca twardnieje przy intensywnym jego naciskaniu (np na parkingu przy parkowaniu)

- uszczelkę trzeba trochę naciągać bo nie pasuje ona idealnie do pompy, pewnie dla tego pojawiają się pierwsze dwa punkty.

Tak jak już pisałem, w firmach które się zajmują uszczelkami dobiorą wam idealną za 2zł : P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oringu z filtr oleju to mam go zamontowanego od jakichs 20k km i co do twarniejacego hamulca - czasami sie zdaza na parkingu lub w korku.

Pewnie zly oring ale przynajmniej nie cieknie, a na przegladzie wszystko ok z hamulcami.

 

Ostatnio znalazlem nowa uszczelke do wymiany w moim n46 . A mianowicie olej ciekl przez korek wlewu oleju !!! :twisted:

Gosc w ASO powiedzial ze to normalne , kupilem nowy za 39zl - caly inny , przeprojektowany .

No i wkoncu ciesze sie suchym silnikiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ostatnio znalazlem nowa uszczelke do wymiany w moim n46 . A mianowicie olej ciekl przez korek wlewu oleju !!! :twisted:

Gosc w ASO powiedzial ze to normalne , kupilem nowy za 39zl - caly inny , przeprojektowany .

No i wkoncu ciesze sie suchym silnikiem :D

 

a mozesz podac numer czesci prosze bo to mnie interesuje albo o ktory chodzi ? (ten od wlewu z gory, od spuszczania z dolu, czy od dolewania ? czy jeszce inny)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oringu z filtr oleju to mam go zamontowanego od jakichs 20k km i co do twarniejacego hamulca - czasami sie zdaza na parkingu lub w korku.

Pewnie zly oring ale przynajmniej nie cieknie, a na przegladzie wszystko ok z hamulcami.

 

Ostatnio znalazlem nowa uszczelke do wymiany w moim n46 . A mianowicie olej ciekl przez korek wlewu oleju !!! :twisted:

Gosc w ASO powiedzial ze to normalne , kupilem nowy za 39zl - caly inny , przeprojektowany .

No i wkoncu ciesze sie suchym silnikiem :D

 

Jak by nie było ten silnik lubi znaczyć teren :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek wlewu oleju .

Ten plastikowy na górze silnika. Olej w moim silniku jest czyściutki i nie widziałem go jak ciekł pod korkiem. Później szedł na sprężarkę klimy i gdzieś pod nią.

 

Korek jaki dostałem , jest całkiem inny jak ten stary - od wewnątrz.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VR71&mospid=48832&btnr=11_3179&hg=11&fg=15

 

Nr. 12 na rysunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

chciałbym podsumować wątek, który niejednokrotnie przewijał się już przez forum.

Aktualnie stoję przed tytułowym dylematem.

Wiadomo:

- nowa pompa to zero problemów, ale koszt obecnie to minimum 750PLN za pompę Pierburga - dosyć dużo jak na problem z max. dwiema uszczelkami.

- wymiana samych uszczelek to kilkadziesiąt PLN, jednakże są różne opinie co do trwałości takiego rozwiązania.

Jak uważacie, lepiej wydać więcej i mieć problem z głowy czy spróbować wymienić uszczelki (mowa oczywiście o dokładnie dopasowanych uszczelkach, a nie pirazyoko...) ?

Jeśli ktoś się już tym zajmował to bardzo proszę o to, żeby napisał przy jakim przebiegu wymieniał/naprawiał pompę.

W moim przypadku na razie jest lekki wyciek, jeszcze nic nie śmierdzi. Przebieg to 93tyś km.

Czytałem, że to nie jest jeszcze aż tak duży problem z wyciągnięciem pompy (pomijając małą ilość miejsca), ale w mechanice jestem raczej niedoświadczony, więc wolałbym posłuchać mądrzejszych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na wszystkie Twoje pytania już są udzielone odpowiedzi na forum :cool2: , ja osobiście wymieniałem pompę po 180 tyś i jest wszystko w porządku. Te 750 zł za pompę to taniocha i to jeszcze nówkę . Ja mam do wymiany katalizator który kosztuje ponad 3 tyś i muszę wymienić :cry2: .Tak że śmiało próbuj wymienić uszczelki a jak to nie pomoże to całą pompę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.