Skocz do zawartości

e90 320i ubytek oleju, naprawa pompy vacum


OlegBMW

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Panowie odświeżam temat i proszę o informację o wymiarach o-ringów potrzebnych do pompy vacum.

Jeden wiem ze to 95 x 3 mm

Nie wiem jaki jest wymiar tego mniejszego o-ringu. Proszę o pomoc :) Będę wdzięczny za info:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle to też wiem:)

tylko zależy mi na wymiarach bo mogę sobie dobrać uszczelki za cenę dwa razy niższą

 

znalazłem wymiar o-ringu do silnika M47N, mówię oczywiście o tym mniejszym teraz. Jego wymiar to 61x3,5. Tylko pytanie czy będzie pasował do naszych n46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć odpowiednią informację jeśli chodzi o te oringi do pompy vacum. Prawdopodobnie przyda się komuś kto będzie chciał wymieniać, a nie chce takich pieniędzy wydawać na dwa zwykłe oringi w ASO.

Temat znalazłem po BMW E53 X5 4.8is Porównałem nr z RealOEM i wszystko się zgadza. Dla zainteresowanych:

 

Internal o-ring is a 94mm ID x 3mm wall. You an buy a pack of 15 of these on Mcmaster for $11. External o-ring is a 55mm ID x 2.5mm wall. You can buy a pack of 25 of these on Mcmaster for $11. The external o-ring is a std bmw part 11667509080 and is about $2 on most of the parts sites, but no one carries the internal o-ring that I could find other than BMP and, sorry, but they charge way too much for it in my opinion

 

Tutaj link do tematu

http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/76806-vacuum-pump-brake-booster-pump-o-ring-replacement-4.html

 

Czyli wynika z tego że:

Duży 94x3 mm

mały 55x2,5 mm

 

Jeśli ktoś ma jakieś zastrzeżenia proszę od razu mnie poprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam mały problem, walczyłem dzisiaj całe popołudnie żeby wyciągnąć tą pompę ale chyba nie dam rady :( Nie wiem czy mam pecha czy po prostu brak cierpliwości do tego. Mam pytanie, gdzie na terenie trójmiasta mogę oddać samochód w dobre ręce i mi uszczelnią tą pompę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądziłem że z tym dojściem do śrub trochę lepiej wygląda, ale naprawdę trzeba mieć zgrabne rączki żeby tam dojść... może jeszcze zrobię jedno podejście...ale jak sobie pomyślę że mam znowu tam po omacku grzebać to się nie dobrze robi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wyglądało tak.. od kupna przejechane ok.1200km i na komputerze poziom oleju cały czas przy kresce max. Po tym przebiegu nagle podczas jazdy zapala się żółta kontrolka od oleju i pokazuje poziom przy kresce min. W międzyczasie zauważam, że samochód mi trochę kopci dymem który się unosi chwilę powietrzu zanim zniknie i ma intensywny zapach. Podczas kodowania funkcji w samochodzie wyskakuje błąd czujnika oleju. Ostatnio wymieniłem wszystkie filtry, olej oraz czujnik poziomu oleju. Zostało wlane 4l Motula, komputer pokazywał poziom przy kresce min, pojedziłem jakieś 100 km i dalej to samo więc dolałem 200ml, niestety poziom się nie zmienił.

Pytanie czy mógł źle zamontować czujnik poziomu? Czy jednak jakby to źle zrobił to czy w ogóle by pokazywało jakiś poziom oleju?

Inna kwestia, że nie umiał mi zresetować serwisówki oleju i mi pokazuje wymianę za 0 km i pod poziomem oleju mam napis service.. dodatkowo chciał spróbować czy inne serwisówki się usuną i usunął mi od tarcz i teraz na czerwono mam podnośnik..

Pytanie czemu poziom oleju nie wzrasta pomimo dolania?

Co jest nie tak z czujnikiem poziomu oleju?

Co do smrodzenia to mam wrażenie, że od kiedy ja nim jeżdżę i tankowałem na orlenie a teraz na schellu to że mniej mi smrodzi, możliwe?

Jak nie to, to z jakiego powodu może mi smrodzić i dymić czasami?

A właśnie i miałem wyciek z podstawy filtra oleju, zostały założone nowe oringi teraz.

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
sądziłem że z tym dojściem do śrub trochę lepiej wygląda, ale naprawdę trzeba mieć zgrabne rączki żeby tam dojść... może jeszcze zrobię jedno podejście...ale jak sobie pomyślę że mam znowu tam po omacku grzebać to się nie dobrze robi :)

 

nie poddawaj się, jak już rozebrałeś do tego momentu, że odkręcasz pompę to już blisko. Ja używałem takiego klucza z nasadką: http://www.industria24.pl/catalog/product/gallery/id/16522/image/19336/

Ja nie mam małych dłoni i też nie było lekko, oczywiście robiłem to na ślepo i praktycznie samymi palcami, bo cała ręka tam nie wchodzi. Uważaj tylko, żeby nie spadła ci śruba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj było podejście nr dwa i mogę powiedzieć że się udało :D

Oringi wymienione, pompa z powrotem na swoim miejscu. Trochę było zabawy żeby weszła w swoje miejsce, ale się udało. Mam nadzieję że będzie szczelnie i nic tam nie będzie leciało. Poobserwuję trochę i zobaczę jaki był skutek mojej pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dzisiaj jak jechałem z pracy to stwardnial mi hamulec :| ale po chwili jazdy wróciło do normy, ale dzieje się to dosyć często że twardnieje i zaraz puszcza... Podejrzewam pompę vacuum bo czasami Przy hamowaniu czuć zapach oleju w kabinie. Myślicie że mam rację? Czy raczej inny problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem u znajomego zeby mi sprawdził pompe vacuum i juz nawet nie trzyma cisnienia po zgaszeniu silnika, więc zamowiłem juz sobie pompe (czeka w domu) tylko pytanie czy musze zmieniac uszczelke pokrywy zaworów skoro była wymieniana w grudniu ? slyszałem ze nie lubią być dwa razy zakładane. prosze o szybką odpowiedz bo na weekend chce zmienic pompe a musze musze wiedziec bo uszczelke musze niestety zamawiac i czekac ze 2-3 dni

 

 

i czy ta pompa bedzie napweno pasowała (wziąłem numer z reaolem)

 

http://www.ebay.de/itm/PIERBURG-Vakuumpumpe-Unterdruckpumpe-BMW-1er-E81-E87-3er-E46-E90-91-92-93-X3-Z4-/221727881730?hash=item33a002fa02:g:EYAAAOSwbdpWVtVY

 

 

pozdrawiam kszyhuuu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no raczej wole prostsze rozwiązanie ze sciągnieciem pokrywy :D tylko teraz pytanie czy zamawiac uszczelke czy nie ;/ na tej zrobiłem kolo 10kk i nie wiem, bo nie chce widzieć jak moja bunia krawawi :D a co do tej pompy to dobrą kupiłem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak narazie sie pomęcze bez sciągania pokrywy, bo nie mam gdzie tego zrobic a tutejsze warsztaty są nie zabardzo opłacalne :D ktos pisze ze to zajmuje koło 4-5 h popatrzymy zobaczymy :D kiedys ktos pisał wymianie odmy bez sciągania kolektora ze zajmuje to tyle samo czesu ponieważ trzeba sie namęczyć, mi to zajeło około 2 bitych godzin, więc moze nie bedzie tak zle :D jesli sie nie uda to zrobie w polsce bo bede za 2 tygodnie :D zyczcie mi powdzenia :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.