Skocz do zawartości

e90 320i ubytek oleju, naprawa pompy vacum


OlegBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tydzień temu zleciłem jednemu serwisowi wymianę oleju, filtra oraz czujnika poziomu oleju. Jako że czujnik nie działał prawidłowo, tydzień po jego wymianie postanowiłem wymienić go na oryginał, do czego konieczne jest spuszczenie oleju z silnika, z silnika zeszło 1,7l oleju zamiast 4,25l :shock:

Samochód ma przejechane 140tys km, nie dymi, korek oleju czy płynu chłodzącego czysty - bez majonezu, silnik bez najmniejszych wycieków. W ciągu tygodnia przejechałem około 1200km.

Co mogło by być przyczyną tak dużego ubytku oleju ? Wątpię że w serwisie wlali tak mało oleju. :shock:

Edytowane przez OlegBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Do sprawdzenia pompa podciśnieniowa układu hamulcowego. Zamontowana jest na tylnej części głowicy. Jak cieknie z niej to kapie na katalizator i śmierdzi spalonym olejem. Wskazana szybka naprawy, bo jak dużo leci to może być niebezpieczne (olej + rozgrzany katalizator = możliwy pożar). Podobno można uszczelnić - ja próbowałem - niestety się nie udało i wymieniłem na nową. Koszt spory bo realnie nie ma dostępnych zamienników. Jest kilka wątków o tym - szukaj pompa vacu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj pompa vacu.

 

VACUM raczej :P

 

ale fakt z niej może cieknąć, nie wiem jak tam w benzynie ale w dizlach da się zamówić ORG oring który ją uszczelnia, może to pomoże, bo sama pompa raczej ciec na zewnątrz nie będzie raczej z pod niej, przynajmniej tak jest w 2.0d serii M

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie wiem jak w dieslu ale w benzynie pompa sie rozszczenia i z niej cieknie, wymiana oringu lub uszczelnienie pompy pomaga na chwile, pozostaje wymiana na nowa, jak masz powyzej 100 tysiecy przebiego to na 99% jest walnieta
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Pompa uszczelniona, aktualnie ubytek to 0,5l/1000km. Czy mam się tym martwić ?

 

Pewnie jeszcze skądś Ci leci, np. spod miski olejowej (to typowe dla tych silników), zużycie 0,5l/1000km mieści się w normie, więc ja bym się nie przejmował.

Ewentualna zmiana producenta oleju, też może ograniczyć jego zużycie. Jaki masz teraz zalany?

 

nie wiem jak w dieslu ale w benzynie pompa sie rozszczenia i z niej cieknie, wymiana oringu lub uszczelnienie pompy pomaga na chwile, pozostaje wymiana na nowa, jak masz powyzej 100 tysiecy przebiego to na 99% jest walnieta

 

Nie zgodzę się z kolegą, oringu do pompy nie dostanie się w ASO (tylko ten pod pompę, czyli do uszczelnienia połączenia silnik-pompa) ale za 2PLN można dobrać IDENTYCZNY i problem rozwiązać na kolejne min 30-40tyś km. W e46 tak uszczelniłem i przez 2 lata (i właśnie 35tyś) było ok, w obecnej e87 też zamontowałem oring za 2pln i jes ok.

A to chyba lepsze niż wydanie 1000pln na nową pompę, której budowa jest prosta drut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie zgodzę się z kolegą, oringu do pompy nie dostanie się w ASO (tylko ten pod pompę, czyli do uszczelnienia połączenia silnik-pompa) ale za 2PLN można dobrać IDENTYCZNY i problem rozwiązać na kolejne min 30-40tyś km. W e46 tak uszczelniłem i przez 2 lata (i właśnie 35tyś) było ok, w obecnej e87 też zamontowałem oring za 2pln i jes ok.

A to chyba lepsze niż wydanie 1000pln na nową pompę, której budowa jest prosta drut...

 

A trudna jest wymiana takiego oringu w pompie? W jaki sposób dostać się do uszkodzonej uszczelki?? Rozumiem, że sam to wykonałeś więc pewnie nie będziesz miał problemu z opisaniem całej "operacji" Pytam bo wygląda na to, że i mnie takie zadanie czeka. Ostatnio po przejażdżce jak wysiadłem z auta poczułem właśnie nieprzyjemny zapach spalonego oleju więc maska w górę i zaglądam. Są na osłonie termicznej od strony podszybia ślady oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Coż operacja nie jest trudna i nie da się raczej nic popsuć ale dojście do śrub mocujących pompę jest mocno utrudnione.

trzeba zdemontować całe podszybie od strony maski (tam gdzie jest montowany filtr kabinowy, wycieraczek i podszybia pod nimi NIE ruszamy), jest mocowane na kilka torksów i jest wciskane w podszybie pod wycieraczkami.

Następnym krokiem jest wyciągnięcie przewodu podciśnienia z serwa hamulców (lepiej tam wyciągnąć niż rozłączać przy samej pompie)

Pompa jest mocowana do silnika na 3 śruby (imbusy lub torksy):

http://img826.imageshack.us/img826/9288/bwhz.jpg

Odkręcasz je i wyjmujesz całą pompę.

W ASO zamawiasz oring nr 3 (kosztuje około 20pln), ewentualnie możesz go dobrać w sklepie z uszczelkami.

Kolejnym etapem jest zdjęcie pokrywy pompy znajdującej się po przeciwnej stornie niż ta widoczna na zdjęciu (tej pokrywy nie widać na foto).

Jest ona mocowana na kilka śrub (też torksy lub imbusy... nie pamiętam co tam było).

Po zdemontowaniu zobaczysz duży oring który uszczelnia pompę i to przez niego najczęściej leci...

http://img13.imageshack.us/img13/2804/ng6v.jpg

W sklepie z uszczelkami dobierasz taki sam, kosztuje 2pln, u mnie był o wymiarach fi wew. około 95mm grubość oringu fi 3mm

Najlepiej pójść z obudową pompy i dobrać na miejscu, pamiętaj że musi idealnie pasować, bo jak będzie się fałdował, będzie z gruby lub za chudy to będzie lecieć nadal...

Pokrywa od pompy będzie posiadać nagar, więc czyścisz ją delikatnym papierem ściernym (o wysokiej gradacji np 500) tak aby nie narobić dużych wżer w obudowie a tylko ją "wypolerować". Następnie wkładasz nową uszczelkę do pompy i przykręcasz z powrotem pokrywę.

Następnie zakładasz oring uszczelniający połączenie pompa-silnik (nr 3 na foto) i montujesz pompę.

Ja nie smarowałem nigdzie silikonem i wszystko jest ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa uszczelniona, aktualnie ubytek to 0,5l/1000km. Czy mam się tym martwić ?

 

Pewnie jeszcze skądś Ci leci, np. spod miski olejowej (to typowe dla tych silników), zużycie 0,5l/1000km mieści się w normie, więc ja bym się nie przejmował.

Ewentualna zmiana producenta oleju, też może ograniczyć jego zużycie. Jaki masz teraz zalany?

 

Adrian, przepraszam ale tu to ja niezgodze sie z toba: "W normie BMW" ok, praktycznie to jest po prostu jakas katastrofa jezeli nie ma wyciekow. Norma nawet przewiduje de facto 0,7l/1000 KM ale to jest zalezne od sytuacji ... (patrz nizej) *. Jezeli bierzesz pod uwage zalecenia/komputer czyli 30000KM mw interwalu to dolewasz 21 Litrow oleju do twoich 4,3 czyli konsumujesz okolo 25 litrow na kazda wymiane oleju, w tym momencie to juz lepiej robic samodzielnie wymiane co 5000 KM na to samo wychodzi. To jakas paranoja.

 

Za to prawda jest ze jezeli lejesz Castrola 5W30 EDGE FST professional ultra meta super wytrzymaly az naklejka sie swieci widziales "Spalam sie juz jak mnie wlewasz" bo ktos wpadl na pomysl aby wyprodukowac olej BARDZO PODATNY NA SPALANIE... i ewidentnie obnizyl temperature Zaplonu do 202 stopni bo nawet w chinach polnocnych pierwsza lepsza rafineria nie odwazy sie wyprodukowac oleju ponizej temperatury zaplonu 205 stopni bo ich roszczelaja na miejscu ale my mamy wolnosc i najlepszym sposobem aby zwiekszyc sprzedasz oleju i zmniejszyc trwalosc silnika to zrobic juz na starcie olej ponizej krytycznej temperatury zaplonu 205 stopni ponizej ktorej uznaje sie ze olej jest tak podatny na spalanie ze nadaje sie do wymiany bo jego spalanie bedzie krytyczne... a bo w miare zuzywania sie oleju, temperatura zaplonu spada... czyli czym dluzszy interwal tym szybciej sie nasz olej ulatnia... ale spokojnie chlopaki wszystko przewidzieli ten sie ulatnia tak szybko ze wymienisz go 6 razy w dolewkach a wiec nie bedzie problemu stazenia sie oleju jezeli bys chcial go zbadac to sie nie da bo albo jest nowy albo go nie ma... Wszyscy sa zadowoleni Castrol sprzedaje duzo oleju klasy opalowej, BMW szybko wymienia samochody... a klient za to placi bo jest Baran... Nie ma na rynku oleju silnikowego ktory ma nizsza temperature spalania niz CASTROL EDGE 5W30 (olej rekomendowany przez BMW), nawet najgorsze i najtansze oleje mineralne z lat 90ych maja 208 stopni... ale przestaje nudzic BMW poleca Castrol :cry2: , w sumie dla mnie ok, ja zarabiam na marketingu.

 

* Poradze test ktory przeprowadzilem u jednego dealera warszawkiego BMW, zobaczycie mozna sie posmiac...Umowilem sie ze znajomym : Przyjechalem do dealera moim samochodem po gwarancji bo "bierze litr na 2000 Km mw, czy to normalne ?" odpowiedz : Absolutnie NIE i dostalem wycene czterocyfrowa... i nie jedynka byla z przodu.... Dwa tygodnie pozniej moj znajomy pojechal do tego samego dilera, prawda ze jego samochod jest na gwarancji, silnik ten sam, ale pojemnosc 3 litrowa i powiedzial ze jego auto pali litr oleju na 1000 km... ale to normalne drogi panie, to norma, za to powinien pan wymienic wycieraczki bo juz okazuja oznaki zuzycia... jak to 600 KM temu byly wymieniane, no tak bywa niestety ten typ tak ma, na sucho sie nie trze... a przez przypadek pod jedna i druga wycena podpisal sie ten sam serwisant...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coż operacja nie jest trudna i nie da się raczej nic popsuć ale dojście do śrub mocujących pompę jest mocno utrudnione.

trzeba zdemontować całe podszybie od strony maski (tam gdzie jest montowany filtr kabinowy, wycieraczek i podszybia pod nimi NIE ruszamy), jest mocowane na kilka torksów i jest wciskane w podszybie pod wycieraczkami.

Następnym krokiem jest wyciągnięcie przewodu podciśnienia z serwa hamulców (lepiej tam wyciągnąć niż rozłączać przy samej pompie)

Pompa jest mocowana do silnika na 3 śruby (imbusy lub torksy):

http://img826.imageshack.us/img826/9288/bwhz.jpg

Odkręcasz je i wyjmujesz całą pompę.

W ASO zamawiasz oring nr 3 (kosztuje około 20pln), ewentualnie możesz go dobrać w sklepie z uszczelkami.

Kolejnym etapem jest zdjęcie pokrywy pompy znajdującej się po przeciwnej stornie niż ta widoczna na zdjęciu (tej pokrywy nie widać na foto).

Jest ona mocowana na kilka śrub (też torksy lub imbusy... nie pamiętam co tam było).

Po zdemontowaniu zobaczysz duży oring który uszczelnia pompę i to przez niego najczęściej leci...

http://img13.imageshack.us/img13/2804/ng6v.jpg

W sklepie z uszczelkami dobierasz taki sam, kosztuje 2pln, u mnie był o wymiarach fi wew. około 95mm grubość oringu fi 3mm

Najlepiej pójść z obudową pompy i dobrać na miejscu, pamiętaj że musi idealnie pasować, bo jak będzie się fałdował, będzie z gruby lub za chudy to będzie lecieć nadal...

Pokrywa od pompy będzie posiadać nagar, więc czyścisz ją delikatnym papierem ściernym (o wysokiej gradacji np 500) tak aby nie narobić dużych wżer w obudowie a tylko ją "wypolerować". Następnie wkładasz nową uszczelkę do pompy i przykręcasz z powrotem pokrywę.

Następnie zakładasz oring uszczelniający połączenie pompa-silnik (nr 3 na foto) i montujesz pompę.

Ja nie smarowałem nigdzie silikonem i wszystko jest ok.

Pozdrawiam

 

 

Dzięki, fajny opis.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tą pompę też sam uszczelniałem, kupiłem dwa oringi po 2zł w jednej firmie, jeszcze tam trochę silikonu czerwonego dodałem dla pewności :P

Z dekla zaworów czasem kropelka kapnie, uszczelnił bym ale nie wiem czy dam rade, może ktoś ma jakąś instrukcje : )

Olej który wlewam to SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.