Skocz do zawartości

Zerowanie korekcji, kodowanie wtryskiwaczy


MarkoS007

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie kodów to poczytaj tego linka

http://www.motofakty.pl/artykul/dzial-n ... elphi.html

W tym artykule piszą o DELPHI ale to samo sie do tyczy Bosha.

Już tu ktoś pisał że koszt maszyny do ustalania kodów jest horrendalnie drogi i większość warsztatów takowego nie mają i robią regenerację na pałę, ale jak jest w miarę dobrze zrobione to silnik po części się zaadaptuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Dzwoniłem do serwisu gdzie została wykonana regeneracja wtryskiwaczy i powiedziano mi, że wtryski zostały ustawione na starych kodach IMA i powinny bez problemu pracować. Kazali mi podpiąć komputer i sprawdzić czy numery IMA na wtryskiwaczach zgadzają się z numerami w kompie oraz o sprawdzenie korekcji.

 

Numery się zgadzają, korekcja jak najbardziej w normie. Mam wysłać wtryskiwacze do serwisu, ponieważ mam rok gwarancji. Nie wydaje mi się aby nie mieli takiej maszyny, bo to prawdopodobnie najlepszy serwis w Polsce: http://www.wtryskiwacz.com/

 

Edit: A link nie działa

 

Pozdrawiam

PaQ965

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co ty pod kompem odczytales ? hehehe

wtryski zregenerowane pod stare kody ? hehehe perpetuum mobile

 

logiczne jest ze numery beda sie zgadzac skoro nie nadali nowych :duh: a w ecu sa stare, jednym słowem ten najlepszy serwis robi Cie w bambuko :norty:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo moge napisac do Ciebie, czytaj to co napisalem ze zrozumieniem az zrozumiesz gdzie zrobiony zostałes z bambuko

 

to jakie masz teraz korekcje ? wrzuc screen

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ideałowi ? chyba jaja sobie robisz

 

za specjaliste sie nie uwazam ale swoje juz w zyciu widziałem i tak na szybko dwa przypadki

 

e46 320d 2001 albo 2002 (juz nie pamietam) na blacie 220, realnie 340, dwa wtryski mialy juz spore odchyłki (ponad 2.00), po regeneracji, nowe kody itp oto efekt:

http://i61.tinypic.com/i4j0v6.jpg

 

e46 320d 2003rok 250 ori pewnego przelotu, na zimnym jeden wtrysk ma wieksze korekcje ale nie przekracza to 1.00, na cieplym tak to wyglada:

 

http://i62.tinypic.com/28tb6kl.jpg

cicho chodzi, pewne paliwo i jeszcze bedzie dlugo smigac

 

to co pokazales w zyciu nie wyglada jak regenerowane wtryski, napisz ile masz przebiegu

mam wrazenie ze nie dociera do Ciebie to co piszemy, albo nie chcesz dopuścić do siebie prawdy

 

wtryskow zawodowo nie regeneruje ale kazdy kto regenerował mial na kartce nowe kody i byly wprowadzane pod kompem, pierwsze slysze ze ktos potrafi zregenerować wtryski na starych kodach, zwyczajnie kody nie zostaly nadane i stad ta sciema, polak potrafi

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nie znam sie na tym, opinie chodzą że to dobra firma. Mam gwarancje to odeśle i będę naciskał na nadanie nowych kodów. Dzwoniłem do kilku serwisów(Bosch i jeszcze jakiś, oba we Wrocławiu) i mówili że nadawanie kodów nie jest konieczne. Przebiegu mam 215k.Też wątpię żeby dało sie ustawić wtrysk pod konkretny numer, bo jeśli by tak było, to wszystkie wtryski małyby ten sam numer i nie byłoby problemu. Znalazłem temat w którym też ktoś miał problem z tą firmą: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=189709 Ogólnie samochód odpala od razu i z osiągmi też nie ma problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak się zakończyła sprawa wtryskiwaczy?

Mnie zrobili podobnie tylko ,że w Krakowie w bosch service ,tłumaczyli z 15 min ,że niema potrzeby nadania nowego kodu ima,bla bla bla .Nie wiem jak to ugryź auto jeździ nie najlepiej :cry: Korekcja przekracza na jednym 1,5 niema w ogóle mocy ,silnik pracuje głośno.Kasy na to poszło w cholerę bo niby pełna regeneracja (650zl/wtrysk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zakończyła sprawa wtryskiwaczy?

Mnie zrobili podobnie tylko ,że w Krakowie w bosch service ,tłumaczyli z 15 min ,że niema potrzeby nadania nowego kodu ima,bla bla bla .Nie wiem jak to ugryź auto jeździ nie najlepiej :cry: Korekcja przekracza na jednym 1,5 niema w ogóle mocy ,silnik pracuje głośno.Kasy na to poszło w cholerę bo niby pełna regeneracja (650zl/wtrysk).

 

Bo to jest prawda Cr nie ma potrzeby kodować bo przerabiałem ten temat ..Ze wtryskiwaczami Bosch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli jakiś warsztat uważa, że nie trzeba kodować wtrysków, to znaczy, że tego nie umie, nie mają do tego urządzeń i należy omijać ich wielkim łukiem. W m47n wtryski TRZEBA kodować. Wymieniłem w swoim życiu już "kilka" wtrysków w tych silnikach i różnica jest ogromna między zakodowanym a nie. Zmniejsza się spalanie, zmniejsza się kopcenie, poprawiają się korekcje i praca silnika. Dla tego wielu znawców tematu poleca kupić używkę, a odradza regenerację.

 

Mąż mojej koleżanki z roboty zajmuje się naprawą diesli, chciał niedawno kupić sprzęt boscha do regeneracji wtrysków i powiedział, że koszt "maszyny" do nadawania nowych kodów kosztuje prawie tyle co maszyna do regeneracji i dla tego wiele warsztatów kupuje tylko do regeneracji, a później się mądrzy, że kody to nic ważnego, bo nie mają właśnie urządzenia do kodów ze względu na koszty.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym oddał i kazał im podać również nowe kody. Jak są fachowcami to zrobią to bez problemu, jak zaczną kręcić, to bałbym się im dać auto do umycia, a o wtryskach nawet nie wspomnę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm korekcje mogą być również spowodowane zużyciem cylindra.

Ja mam nalatane na liczniku 250, skręcony jest pewnie ze 100tyś lekko i mam korekcję na poziomie 0,8 max. Ostatnio diagnozowałem 320d z przebiegiem 370 tyś i korekcje były mniejszcze niż u ciebie. (Właściciel zrobił nim ~200tyś i nic nie robił z wtryskami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma nalatane 280tyś przebieg pewny.Już w Niemczech wymienili jeden wtryskiwacz .6 lat w Polsce(100 tyś km) tylko na Vervie praktycznie z jednej stacji i stwierdzili ,że auto jeździło na opale....Przed regeneracją bardzo ciężko odpalało przez ogromne przelewy (100 ml w 1,5 minuty),kopcił.Teraz ma te korekcje jakby za duże,ale przed regeneracją na innym cylindrze były większe wiec to chyba nie problem zużytego cylindra. :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

ja swoje odsyłam na gwarancje jak znajdę czas w wakacje. Czekam jeszcze trochę i obserwuje co się dzieje z samochodem. Wydaje mi się że troche mocniej drży przy obciążeniu i klekocze :/ poza tym spalanie po regeneracji prawie zrównało się z tym komputerowym (5,5-6,5 średio) lekko przykopci, ale to nie jest to co było kiedyś, odpala idealnie. Mam gwarancję, także poświęce trochę pracy i wyśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam pytanie znajomemu ostatnio zdiagnozowałem jeden wadliwy wtryskiwacz ( po dodaniu gazu korekty rzędu 4-5) kupił używkę sprawną, i przy kodowaniu k mojemu zdiwieniu miał numery starych 3 wtrysków identyczne jak w mojej 320d eu4 2004 w tym diagnozowanie bmw to 320d cr 2001 jak to mogło w ogóle jezdzić ? i mieć moc? czy mogły być jakieś negatywne tego skutki dodam ,że kody IMA nie zgadzały się na żadnym cylindrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

EU4 ma dłuższy kod, więc nie wiem jak to mogło być wpisane w EU3, może jakaś zawiecha kompa, który zapamiętał Twoje wtryski.

Jeśli są wprowadzone złe kody IMA, to mogą być różne objawy, duże spalania, kopcenie, niższa moc, trzęsienie silnika, brzydka praca silnika, w skrajnych przypadkach może to spowodować nawet stopienie tłoków. Lepiej zrobić kodowanie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr odczytywalem bezposrednio z wtryskow i na pewno siedzialy tam od eu4 a kody kompletnie sie nie zgadzaly praca na biegu jalowym jest bdb przy przyspieszaniu byly trzesawki jak i na postoju po przegazowaniu ,inpa powinno sie dac wpisac kody Ima juz do prawidlowych wtryskow?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak włożycie wtryski EU3 to i kody wpiszecie bez problemu.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Wtryski wróciły z gwarancji i nie ma poprawy. Nie wiem już co robić. Mówiem o kodowaniu, ale nadal upierali się że nie jest to konieczne. Ma ktoś jakiś pomysł? Co mam zrobić w swojej sytuacji? Do tego serwisu mam 300 km i nie jestem w stanie tam jechać specjalnie sie kłócić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Napisz do tego warsztatu co Ci regenerowali wtryski że nie dostałeś kodu aby zrobić adaptację wtrysków.

2. jak Ci nie odpiszą , to po 10 dniach to napisz jeszcze raz wspominając że już na ten temat rozmawialiście telefonicznie i już 10 dni temu wysłałeś w tej sprawie pismo , wobec powyższego jesteś zmuszony na ich koszt oddać do innego warsztatu gdzie potrafią wykonać pełną usługę z nadaniem nowych kodów które są konieczne do prawidłowej pracy wtrysków.

3. Odczekaj kolejne 10 dni i oddaj do innej firmy co Ci nada nowe kody

4. Kopię rachunków za dodatkową usługę z żądaniem zwrotu poniesionych kosztów wyślij do tego pierwotnego warsztatu.

5. Jak cie oleją to wysłać im przez adwokata

 

Ps . Najlepiej załatwić polubwnie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.