Skocz do zawartości

Zakup BMW Serii 1, porównania, pytania, oceny


osy4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Dzień dobry.

To mój pierwszy post na tym forum. Mam możliwość zakupu 118d od córki mojej koleżanki ale ona nie bardzo umie mi nawet powiedzieć jakie to auto ma wyposażenia a co dopiero czy silnik z oznaczeniem N47 czy M47. Jedyne co wie to, że w zeszłym roku wymieniła kompletny rozrząd za 5.000 zł. Rocznik 2007, przebieg 160.000 km. Czy ktoś z Was ma możliwość sprawdzenia tego auta po numerze VIN? Interesuje mnie jakie ma to auto dodatkowe wyposażenie i czy auto było objęte jakimiś akcjami naprawczymi i do kiedy było serwisowane w ASO (o ile w ogóle było).

Będę wdzięczny za pomoc.

VIN sam możesz rozkodować tutaj https://www.mdecoder.com a wątku poniżej możesz uzyskać tez historie serwisową.


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=19&t=127871

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

M4R10 dzięki. Silnik N47, kraj pochodzenia - Niemcy, sprowadzony do PL w 2009 czyli pewnie w Polsce nie serwisowany w ASO.


Czy kojarzy ktoś kogoś z forum z woj. mazowieckiego kto ma możliwość diagnostyki komputerowej?

Auto przez zakupem będę miał na kilka dni do dyspozycji aby sobie je posprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Cześć

Może ktoś z forumowiczów ma do sprzedania swoje e81/82/87/88?

Interesuje mnie tylko bezwypadkowa sztuka z silnikiem benzynowym, fajnie jeśli będzie miała xenony, cena adekwatna do wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć, na wstępie witam się, bo przed chwilą się zarejestrowałem. Jestem z łodzi, poszukuję BMW seria 1 do 30tys PLN. Od razu zaznaczę, że jestem kompletnym laikiem, więc wybaczcie ignorancję w temacie. Przewaliłem połowę tego forum, więc wiem, że polecacie diesle, ale ja dziennie robię 2x3,5km, rzadko dłuższe trasy, rocznie ze 3kkm. Jeśli benzyna to najlepiej 118i lub rzadko spotykane 120i przed liftem, tyle wyczytałem.

Byłbym wdzięczny za wstępną ocenę pojazdów z mojej okolicy:


1. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-118i-2-0-143km-niski-przebieg-tylko-99-tys-km-klima-5drzwi-ID6FbsG6.html

WBAUE51040PZ22221


2. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-2-0i-100-bezwypadkowabardzo-ladna-ID6Fd9uX.html

zdaję sobie sprawę że to 116i i po lifcie, ale skusił mnie nowszy rocznik


3. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-2009r-1-8-benzyna-klima-alu-bezwypadkowy-ladny-zadbany-ID6F9yEN.html

WBAUE51010P346240


P.s. Ktoś wcześniej pisał o rzetelnym człowieku z okolic Łodzi, który ściąga zadbane BMW do Polski. Jeśli nic nie pomieszałem to chętnie bym się z nim skontaktował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli benzyna to najlepiej 118i lub rzadko spotykane 120i przed liftem, tyle wyczytałem.

A wstawiles same lifty, wiec czytales czy nie....

Tak, masz rację. Ponieważ nie znam się na autach, zakup stanowi dla mnie dość duże wyzwanie, stąd chciałem jakiś świeższy rocznik, żeby pojeździć nim z 5-10lat. Obecnie mam auto z 2000 roku. Jak rozumiem te auta nie są godne uwagi. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć wszystkim,

Zastanawiam się nad zakupem E87 w benzynie - diesel raczej odpada ze względu na krótkie trasy.

Natrafiłem na jedną według mnie ciekawą ofertę - https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-e87-118i-maly-przebieg-CID5-IDRydpD.html?reason=observed_ad

I tutaj moje pytanie - wiele naczytałem się o tych silnikach, konkretnie o przeskakującym łańcuchu rozrządu. I natrafiłem na informację w internecie, że łańcuch w 118i jest "bezkolizyjny". Co to oznacza ? Że w przypadku jego rozciągnięcia nie poniszczy innych elementów silnika ? Generalnie jest to silnik polecany czy nie ? Bo opinie z tego co widziałem są różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na takie pytania nie ma odpowiedzi, jako mechanik moge napisac, grosze (2-4tys), przy nowszych benzynach takie sumy to wlasnie grosze. Jest vanos i jest vvt. Silnik jest ostatnim z "normalnych", jak na bmw oczywiscie. Nie oznacza ze jest prosty ale na kolejny warty polecenia trzeba czekac do 2017 jak pojawil sie b48.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie jest aż tak źle. Generalnie poza Vanosem, Valvetroniciem są jakieś elementy które przy ewentualnej naprawie generują spore koszty ? I czy w tym aucie jest dwumas ?


Obecnie od 3 lat jeżdżę Passatem B5 1.9 TDI 130 km 2001r., którego kupiłem w bardzo dobrym stanie z pełną dokumentacją od nowości (aktualnie 350 tys. przebiegu) - mimo to tutaj koszty mnie wręcz zaskoczyły, zawieszenie drogie i co chwilę do naprawy, rozrząd z pompą wody i osprzętem, regeneracja wtrysków, regeneracja turbiny, i aktualnie zaczyna odzywać się dwumas. Do tego kilka innych irytujących pierdół - tragedia. Nie wspominając o tym, że zimą trzeba 20 minut czekać aż szyba się odmrozi. Niepotrzebnie posłuchałem typowego Janusza z mojej rodziny i na pierwsze auto odkupiłem od niego ten szajs :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie jest aż tak źle. Generalnie poza Vanosem, Valvetroniciem są jakieś elementy które przy ewentualnej naprawie generują spore koszty ? I czy w tym aucie jest dwumas ?


Obecnie od 3 lat jeżdżę Passatem B5 1.9 TDI 130 km 2001r., którego kupiłem w bardzo dobrym stanie z pełną dokumentacją od nowości (aktualnie 350 tys. przebiegu) - mimo to tutaj koszty mnie wręcz zaskoczyły, zawieszenie drogie i co chwilę do naprawy, rozrząd z pompą wody i osprzętem, regeneracja wtrysków, regeneracja turbiny, i aktualnie zaczyna odzywać się dwumas. Do tego kilka innych irytujących pierdół - tragedia. Nie wspominając o tym, że zimą trzeba 20 minut czekać aż szyba się odmrozi. Niepotrzebnie posłuchałem typowego Janusza z mojej rodziny i na pierwsze auto odkupiłem od niego ten szajs :).

 

Obawiam się, że w BMW koszty zaskoczą Cię zdecydowanie bardziej niż w passacie :) poczytaj, policz i 2x się zastanów czy iść w tą markę, bo na 100% taniej niż w 1.9TDI nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli chce kupic to o co pyta (a widac ze poczytal i zna co boli bmw), to koszty beda niskie. N46 robisz raz i tyle (jesli wymaga naprawy) . Mialem wiele, naprawialem wiele i wiem co pisze. Mam wielu klientow z tym silnikiem, w roznych "budach" i zawsze powtarzam, jak chca zmienic, taniej nie bedzie. To jest jedyna sensowna benzyna, pozniej jest tylko gorzej, patrz polift i n43 albo wyzej (f30) i n20.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi tylko o to, że na silniku wydatki się nie kończą. Oprócz bolączek jest masa rzeczy eksploatacyjnych które wynikają z wieku tych aut, a każda z tych rzeczy jest droższa niż w VW. Jeżeli kolegę zaskoczyły koszty w zadbanym volkswagenie to w zadbanym bmw będzie tylko gorzej. Wierzę, że masz dużo większą wiedzę jako mechanik więc to są tylko moje spostrzeżenia jako użytkownika. Mam raptem 3cie bmw i każde z nich zjadło ok 1/4 ceny zakupu w pierwszych dwóch latach użytkowania, a też każde z nich uważam za dobrze kupione wyjściowo - nie trafiła mi się mina. Z kosztami w tej marce trzeba się po prostu liczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie znam sie na vw, nie wypowiadam sie na ten temat. Nie widze, w serii e87, elementow ktore by czesto padaly i byly drogie. Nie moze nic tu byc drozsze niz w passacie. W bmw liczy sie silnik. Reszta to "grosze" (w tym roczniku, z tym silnikiem).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do kupna e87 116i z 2010 roku, silnik 122KM.(kod silnika N43B20A)

W aucie jest ponoć na świeżo zrobiony rozrząd.

Po podpięciu pod bimmer tool wyskoczyły błędy:

1. 30EA katalizator DeNox, zasiarczonej

2. 2F9E czujnik poziomu oleju, termiczny

3. 3104 nierównomierna praca, tryb uwarstwiony


Pytanie czy te błędy mogą oznaczać wysokie koszty napraw?

1. czytam tak ze trzeba wypalić katalizator, pytanie czy można to zrobic samemu.

2. jeśli to tylko kwestia czujnika to pewnie drobnostka

3. może coś być nie tak z wtryskami albo świecami?

Edytowane przez Michalos7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To nie jest czasem n43, gdzie masz 4 wtryski za 2k sztuka a pali to tyle co R6 motory?

Pewnie olej poszedł na katy i pali już na niebiesko.

Szukaj diesla, ten silnik nie jedzie co wstawiłeś a pali jak smok i dużo trzeba wsadzić w to małe gówno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.