Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , od dłuższego czasu poszukuje F31 widziałem już pare sztuk na żywo zaliczyłem jazdy próbne ale zawsze trafił się jakiś rodzynek po przygodach. Wpadł mi teraz taki egzemplarz , prosiłbym o znawców , żeby się wypowiedzieli. Wiem ze na zdjęciach nie idzie wszystkiego zauważyć ale czy warto jechać. Samochód znajduje się 150km ode mnie.


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bezwypadkowy-serwis-aso-dostawa-gratis-gwarancja-ID6DinaW.html#map

Edytowane przez DANEKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Planuję kupić F31 lub f36 20i lub 20d. Mocy mi wystarczy, najbardziej zależy mi na niezawodności. Z tego co wyczytałem 20d cieszy się dobrą opinią w tej kwestii, ale jednak to diesel.. Jak się ma niezawodność 20i na tle 20d? Wyczytałem że poliftowy silnik jest dobry, trzeba tylko przygotować się na zrobienie rozrządu, przy jakim przebiegu? W jakich kwotach i z jakim przebiegiem szukać sensownych modeli F31 i f36 20i/20d?

 

Dość istotne pytanie dotyczy przebiegów, które robisz. Jeśli bierzesz pod uwagę diesla, znaczy, że wysokość spalania ma znaczenie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia, robię mało km myślę że poniżej 10k rocznie. Zależy mi na niezawodnym silniku, kilku znajonych ma 320d i bardzo sobie chwalą niezawodność, ja jednak wolałbym benzynę i pytanie brzmi czy b48 dorównuje niezawodnością dieslowi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kategorii odporność na samozapłon bije diesla na łeb :) generalnie b48 bardzo fajny silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest tu specjalny dział to oceny pojazdów z aukcji.

A autko to niezły golas (poza czujnikami parkowania, klimatronikiem, grzanymi fotelami i elektryczną klapą) w manualu z niemałym przebiegiem. Na dzień dobry trzeba by rozrząd robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na temat nowych silników benzynowych wiem niewiele, mam nadzieje ze poprawili w nich rozrząd, w 2.0 143 km 2009 były problemy z rozrządem już poniżej 80 tys km, potem cewki i inne mniejsze awarie.

Czy ktoś ma b48 z przebiegiem powyżej 100 tys km i może podzielić się opinią o awaryjności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam, przymierzam sie do zakupu BMW F30 328i przedlifta. Mógłby ktoś się wypowiedzieć na temat awaryjności tego silnika? Może warto dołożyć do polifta i mieć spokój z awaryjnością? :)

 


Bierz b48 330i lub zbieraj na 340i

Mam w F30 42k przebiegu i zero problemów oprócz wymiany dyfra teraz w ASO

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam sie do zakupu BMW F30 328i przedlifta. Mógłby ktoś się wypowiedzieć na temat awaryjności tego silnika? Może warto dołożyć do polifta i mieć spokój z awaryjnością? :)

 


Bierz b48 330i lub zbieraj na 340i

Mam w F30 42k przebiegu i zero problemów oprócz wymiany dyfra teraz w ASO

 

Lub 335i :)


328i nie polecam


330i OK ale 4 gary

340i OK calkiem inny samochod :mrgreen:

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, krótko:

Budżet 55-70tys. W grę wchodzą 320i/320d i 318d. Roczniki 2015-2017

W który silnik celować? Do tej pory miałem benzynę i nie przeszkadzałoby mi wyższe spalanie od diesla, jedynie kwestia awaryjności.

Czekać na nowy rok i spadek cen, czy już szukać? Czy w ogóle z takim budżetem znajdę coś godnego polecenia?


Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w ogóle z takim budżetem znajdę coś godnego polecenia?

 

Na pewno znajdziesz - pytanie jak długo będziesz szukać i czy ktoś Cię nie ubiegnie w zakupie ;)


Poza tym rozejrzyj za wyposażeniem, bo te są tak różne, że to samo auto może kosztować 20-30 kpln więcej. Rozsądne auto będzie raczej w górnej granicy Twoje budżetu i w dolnej rocznikowo. Benzyna w modzie, więc szybciej kupisz diesla. Sam szukałem benzyny, a skończyłem z dieslem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciągłe krążenie wokół f30/31 18d,20d, czy 20i skłoniło mnie to zaproponowania alternatywy :mrgreen:

Takie coś pojawia się u mnie w garażu budynku, w którym mam biuro.

Alpina d3 BiT. Rzadkie, ale zacne :8)


66a4024ed8a16930.jpg


b592b6e54be4324d.jpg

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciągłe krążenie wokół f30/31 18d,20d, czy 20i skłoniło mnie to zaproponowania alternatywy :mrgreen:

Takie coś pojawia się u mnie w garażu budynku, w którym mam biuro.

Alpina d3 BiT. Rzadkie, ale zacne :8)

No fajne to to.. tyle, że na alpinę w fxx to trzeba 2x70 k PLN :D za 70 000 to można ale szukać Exx z nalotem 2x skręcanym do 200kkm.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciągłe krążenie wokół f30/31 18d,20d, czy 20i skłoniło mnie to zaproponowania alternatywy :mrgreen:

Takie coś pojawia się u mnie w garażu budynku, w którym mam biuro.

Alpina d3 BiT. Rzadkie, ale zacne :8)

No fajne to to.. tyle, że na alpinę w fxx to trzeba 2x70 k PLN :D za 70 000 to można ale szukać Exx z nalotem 2x skręcanym do 200kkm.

 

Racja, niemniej jednak ja nie proponuje zakupu alpiny za 70k, lecz taką formę resetu od rzeczywistości.

Gdzieś tam jedną z ciekawości widziałem w ogłoszeniu, 2015, 115 kkm i 120 k zł.

Zdaje sobie sprawę z abstrakcji, ale dość cichociemne auto.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś pojawia się u mnie w garażu budynku, w którym mam biuro.

Alpina d3 BiT. Rzadkie, ale zacne :8)

 

Hmm... Widziałem dokładnie taką zieloną kombi Alpinę w salonie warszawskim (chyba Auto Fus) jakieś 2 lata wstecz. Przepraszam wszystkich zachwyconych, ale mi ona bardziej podchodziła pod wieśniacki tuning. Za darmo bym wziął, ale własnych pieniędzy bym nie wyłożył :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale taka Alpina to w pewnym sensie lokata kapitału, jak będzie odpowiednio traktowana.

Czy się podoba, czy nie, rzecz gustu. Mi się podoba. Zawsze coś innego w zalewie F30, które już teraz można kupić poniżej 50 tyś.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale taka Alpina to w pewnym sensie lokata kapitału, jak będzie odpowiednio traktowana.

Czy się podoba, czy nie, rzecz gustu. Mi się podoba. Zawsze coś innego w zalewie F30, które już teraz można kupić poniżej 50 tyś.

F30 w wersji sebixowoz można już kupić poniżej 40 tys. :8)

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szybkie i konkretne pytanie:

przy wyborze F31 - jaki diesel brać?


Planuję kupić w nowym roku taki samochód, z automatem. Zależy mi na względnej bezawaryjności i mocy. Auto ma posłużyć kilka dobrych lat.

Lepiej szukać coś z większymi przebiegami czy kurczliwie szukać niskich przebiegów i czekać na większe naprawy?


Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szybkie i konkretne pytanie:

przy wyborze F31 - jaki diesel brać?


Planuję kupić w nowym roku taki samochód, z automatem. Zależy mi na względnej bezawaryjności i mocy. Auto ma posłużyć kilka dobrych lat.

Lepiej szukać coś z większymi przebiegami czy kurczliwie szukać niskich przebiegów i czekać na większe naprawy?


Proszę o rady.

Jeszcze musiałbyś być w 100% pewien, że przebieg jest prawdziwy :mrgreen:

Wszystko zależy od budżetu. Z moich doświadczeń wynika, że jedyne warte zainteresowania samochody to te z polskiego salonu, z pełną historią i najlepiej z premium selection albo od właściciela, który ma fakturę zakupu z BMW. W takiej sytuacji jesteś w stanie ocenić np. kiedy masz rozrząd do wymiany i oszacować koszty.

Ulep z Niemiec od handlarza zawsze będzie bezawaryjny, z małym przebiegiem i będzie wymagał tylko tankowania :mrgreen:

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szybkie i konkretne pytanie:

przy wyborze F31 - jaki diesel brać?


Planuję kupić w nowym roku taki samochód, z automatem. Zależy mi na względnej bezawaryjności i mocy. Auto ma posłużyć kilka dobrych lat.

Lepiej szukać coś z większymi przebiegami czy kurczliwie szukać niskich przebiegów i czekać na większe naprawy?


Proszę o rady.

Jeszcze musiałbyś być w 100% pewien, że przebieg jest prawdziwy :mrgreen:

Wszystko zależy od budżetu. Z moich doświadczeń wynika, że jedyne warte zainteresowania samochody to te z polskiego salonu, z pełną historią i najlepiej z premium selection albo od właściciela, który ma fakturę zakupu z BMW. W takiej sytuacji jesteś w stanie ocenić np. kiedy masz rozrząd do wymiany i oszacować koszty.

Ulep z Niemiec od handlarza zawsze będzie bezawaryjny, z małym przebiegiem i będzie wymagał tylko tankowania :mrgreen:

 

Zakładam, że auto kupię po raz trzeci od tego samego handlarza, który sprowadza z DE/HL auta poleasingowe. Auta mają raczej pewne, bez ukrytych wad. Jedyne co, to dość wysokie przebiegi vs rocznik, np. 190k km z rocznika 2017. Atutem jest też, to, że samochody te są lepiej wyposażone i ciekawsze w konfiguracji i... zadbane. Ja raczej, zlecę zakup F31 z podaniem moich wymogów. Tylko właśnie... jaki silnik wybrać dla wersji 320d, jaki podtyp? I ile te nowe konstrukcje wytrzymują km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szybkie i konkretne pytanie:

przy wyborze F31 - jaki diesel brać?


Planuję kupić w nowym roku taki samochód, z automatem. Zależy mi na względnej bezawaryjności i mocy. Auto ma posłużyć kilka dobrych lat.

Lepiej szukać coś z większymi przebiegami czy kurczliwie szukać niskich przebiegów i czekać na większe naprawy?


Proszę o rady.

Jeszcze musiałbyś być w 100% pewien, że przebieg jest prawdziwy :mrgreen:

Wszystko zależy od budżetu. Z moich doświadczeń wynika, że jedyne warte zainteresowania samochody to te z polskiego salonu, z pełną historią i najlepiej z premium selection albo od właściciela, który ma fakturę zakupu z BMW. W takiej sytuacji jesteś w stanie ocenić np. kiedy masz rozrząd do wymiany i oszacować koszty.

Ulep z Niemiec od handlarza zawsze będzie bezawaryjny, z małym przebiegiem i będzie wymagał tylko tankowania :mrgreen:

 

Zakładam, że auto kupię po raz trzeci od tego samego handlarza, który sprowadza z DE/HL auta poleasingowe. Auta mają raczej pewne, bez ukrytych wad. Jedyne co, to dość wysokie przebiegi vs rocznik, np. 190k km z rocznika 2017. Atutem jest też, to, że samochody te są lepiej wyposażone i ciekawsze w konfiguracji i... zadbane. Ja raczej, zlecę zakup F31 z podaniem moich wymogów. Tylko właśnie... jaki silnik wybrać dla wersji 320d, jaki podtyp? I ile te nowe konstrukcje wytrzymują km?

 

Samochody leasingowe w Niemczech nie są lepiej wyposażane niż te w Polsce. Jeżeli interesujesz się rocznikiem 2017 to 320d b47 190ps, bez xdrive, rozrząd na start i można cieszyć się jazda

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Samochody leasingowe w Niemczech nie są lepiej wyposażane niż te w Polsce. Jeżeli interesujesz się rocznikiem 2017 to 320d b47 190ps, bez xdrive, rozrząd na start i można cieszyć się jazda

Znasz jakieś przypadki problemów z rozrządem w B47?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody leasingowe w Niemczech nie są lepiej wyposażane niż te w Polsce. Jeżeli interesujesz się rocznikiem 2017 to 320d b47 190ps, bez xdrive, rozrząd na start i można cieszyć się jazda

Znasz jakieś przypadki problemów z rozrządem w B47?

Poszukaj w wątku o b47 - były przypadki zerwania

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej szukać coś z większymi przebiegami czy kurczliwie szukać niskich przebiegów i czekać na większe naprawy?


Proszę o rady.

 

Kupić tak, żeby zostało kasy na ewentualne naprawy.

Osobiście szukałbym poniżej 100kkm, ale jeżeli budżet nie pozwala, to coś ok. 150-170kkm i zainwestować w rozrząd + olej w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.