Skocz do zawartości

[E9x] amortyzatory, sprężyny - jakiej firmy wybrać?


Andreas

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Run flaty to opony o bardzo sztywnych ściankach bocznych (dzięki czemu można troche przejechać na przebitej oponie). Słyszałem o przypadkach, że na testach amortyzatorów na przeglądzie okresowym (do dowodu) diagnosta po odczytaniu wyniku z badania kierował kierowcę na wymianę amortyzatorów bo do niczego się nie nadają.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Run flaty to opony o bardzo sztywnych ściankach bocznych (dzięki czemu można troche przejechać na przebitej oponie). Słyszałem o przypadkach, że na testach amortyzatorów na przeglądzie okresowym (do dowodu) diagnosta po odczytaniu wyniku z badania kierował kierowcę na wymianę amortyzatorów bo do niczego się nie nadają.

Potwierdzam. Jeżdżę na Run flatach i na ostatnim przeglądzie wyszło mi na amortyzatorach coś około 50% :mad2: W poprzednich autach po takim przebiegu miałem amortyzatory prawie jak nowe. Teraz nie wiem, czy to błąd pomiaru, czy amortyzator tak dostał w d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam.

U mnie wynik przy runflatach a zwyklych pokazal 18% roznicy :shock: . Auto kupilem na prawie wykonczonych RF, przy zakupie robilem test wyszlo ok 50%. W serwisie powiedziali, ze to wlasnie przez opony.

Po zmianie gum auto jak nie te :cool2: wynik z tego co pamietam to ponad 70%.

 

btw.

Jezdzenia na runflatach to jak dla mnie sadomaso :roll:

Mnie np bolaly plecy :duh: Nie mowiac juz o tym jak to daje w kosc zawieszeniu auta, to jest znacznie mniej konfortowo juz na zwyklych gumach.

Jak raz na 2 lata zlapie gume .... to zadzwonie po ADAC :cool2: Nie ma co sie mordowac tylko dlatego ze strachu ,ze opona peknie. A jak raz na pol roku jedziesz w trase to pakuj dojazdowke do bagaznika :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turbojajko Marsz rację. W moim przepadku 80% przebiegu robię po nowiutkiej drodze, prostej jak stół i Run flaty są na takiej nawierzchni niesamowite. Auto wchodzi w zakręty z prędkością 140 km/h i nawet się nie ugnie. Z tego powodu lubię te opony, a komfort psychiczny przy złapaniu gumy to jakaś trzeciorzędna rzeczy. Także następne opony jakie kupię także będą Run flat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turbojajko Marsz rację. W moim przepadku 80% przebiegu robię po nowiutkiej drodze, prostej jak stół i Run flaty są na takiej nawierzchni niesamowite. Auto wchodzi w zakręty z prędkością 140 km/h i nawet się nie ugnie. Z tego powodu lubię te opony, a komfort psychiczny przy złapaniu gumy to jakaś trzeciorzędna rzeczy. Także następne opony jakie kupię także będą Run flat.

 

Dokladnie jak piszesz :cool2: Moj kolega ma RF i do tego zawieszenie sport - autem az chce sie "cisnac " w zakretach. Tylko jak sie zjedzie z autostrady to az szkoda auta :cry2:

Ja niestety w swoim mam zwykly zawias i zwykle opony :roll: Co nie daje az takiej radosci z szybkiego jezdzenia, ale za to na dziurach w miescie jestem miszczem :modlitwa: .

 

Btw.

Co do amortyzatorow - Ja polecam sachs. Cena normalna a nie padaja tak szybko na Monroe. Slyszalem opinie ,ze kupa monroe wraca na gwarancji :duh:

Przykladowo u mnie w okolicy monroe po znizkach 55€ , sachs 79€. Dodajac koszta robocizny albo czas poswiecony na wymiane samemu nie wiem czy warto ryzykowac i potem bujac sie z gwarancja :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turbojajko Marsz rację. W moim przepadku 80% przebiegu robię po nowiutkiej drodze, prostej jak stół i Run flaty są na takiej nawierzchni niesamowite. Auto wchodzi w zakręty z prędkością 140 km/h i nawet się nie ugnie. Z tego powodu lubię te opony, a komfort psychiczny przy złapaniu gumy to jakaś trzeciorzędna rzeczy. Także następne opony jakie kupię także będą Run flat.

 

zapraszam do Łodzi, od razu zmienisz zdanie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turbojajko Marsz rację. W moim przepadku 80% przebiegu robię po nowiutkiej drodze, prostej jak stół i Run flaty są na takiej nawierzchni niesamowite. Auto wchodzi w zakręty z prędkością 140 km/h i nawet się nie ugnie. Z tego powodu lubię te opony, a komfort psychiczny przy złapaniu gumy to jakaś trzeciorzędna rzeczy. Także następne opony jakie kupię także będą Run flat.

 

zapraszam do Łodzi, od razu zmienisz zdanie

 

W takim razie przykro mi, że mieszkasz w Łodzi :cry2:

Zapraszam do siebie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy amortyzatory w BMW mają jakiś określony czas przydatności do spożycia, po którym należałoby je wymienić? Mam obecnie 210 tys. km przebiegu, amortyzatory do tej pory seryjne - ja ich nie wymieniałem (mam auto przez ostatnie 60 tys km), ale podejrzewam ze poprzedni właściciel też nie (niemieckie drogi...). Nie odczuwam problemów z ich działaniem w czasie jazdy, ale z drugiej strony nie wierzę w te % badania sprawności na stacjach diagnostycznych. Zatem - czy jest jakaś reguła że po x tys. km powinno się wymienić amorki?

 

Oczywiście, że po tym przebiegu amorki tracą już swoją sprawność. Tzn. generalnie jeździć możesz i spoko, ale to już nie to samo. Jak wymienisz na nowe to przekonasz się dlaczego tak mówię. Amortyzator zużywa się bardzo powoli i człowiek tego nie zauważa, wręcz przyzwyczaja się do nich. Jeśli chcesz mieć znowu fabryczne prowadzenie to proponuje Ci je wymienić. Zapłacisz 1200 zł, w przypadku standardowej zawiechy, a frajda niesamowita :). Sztywność 2x większa, brak jakiekolwiek bujania i przede wszystkim nowe amorki nie będą Ci w ogóle hałasować. Przejeżdżanie przez dziury będzie dla Ciebie niesłyszalne prawie. Teraz wiem, że wydaje Ci się, że jest ok, ale uwierz że amortyzator po 200k km nawet w Niemczech jest już po prostu dużo słabszy i nie absorbuje wystarczająco dobrze.

 

Zmień i ciesz się jazdą jak nowym autem.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zapraszam do siebie :norty: na A2 mozna sie niezle rozbujac, a i zakretow nie brakuje :norty:

 

No tak te ciasne luki na A2, te sepentyny, te niespodziewane nurkujace zakrety... :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Jakie możecie polecić dobre jakościowo zamienniki amortyzatorow do e90? Oryginalne na pewno odpadają bo za jeden oryginalny mam 4 zamienniki. Co sądzicie o bilstein B4 (auto mam bez mpaka) Jakie sa wasze sugestie co do amorow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się skłaniał ku Sachsowi, a już na pewno jeśli się ma opcję 226A. Bilsteiny w takim wypadku stoją za wysoko.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jakie możecie polecić dobre jakościowo zamienniki amortyzatorow do e90? Oryginalne na pewno odpadają bo za jeden oryginalny mam 4 zamienniki. Co sądzicie o bilstein B4 (auto mam bez mpaka) Jakie sa wasze sugestie co do amorow?

 

A tak z ciekawości zapytam dlaczego wymieniasz? Nie " trzymają " w czasie jazdy czy na diagnostyce wyszedł słaby wynik? Pytam ponieważ u mnie na płycie diagnostycznej wyszedł wynik ok 70% .Autko trzyma się na drodze jak przyklejone a diagnosta twierdzi że na badaniach nawet nowe auta mają miedzy 70 a 80%.I teraz nie wiadomo czy sprzęt słaby czy amortyzatory :mrgreen: Zostaje tylko :cool2: powtórka badania w innym warsztacie

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości zapytam dlaczego wymieniasz? Nie " trzymają " w czasie jazdy czy na diagnostyce wyszedł słaby wynik? Pytam ponieważ u mnie na płycie diagnostycznej wyszedł wynik ok 70% .Autko trzyma się na drodze jak przyklejone a diagnosta twierdzi że na badaniach nawet nowe auta mają miedzy 70 a 80%.I teraz nie wiadomo czy sprzęt słaby czy amortyzatory :mrgreen: Zostaje tylko :cool2: powtórka badania w innym warsztacie

 

A po co kombinować? Z tego, co pamiętam to 70% to bardzo dobry wynik. Diagnosta chyba nie mówił o tym, że u niego nowe auta mają po 70-80. Tylko że w ogóle tak jest. Ja chyba miałem na przeglądzie coś po 67% i też mówili, że nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnościa temat wałkowany na forum milion razy. Ale wczoraj niestety przez nasza zimę, wylał mi sie jeden z tylnych amortyzatorów. Mechanik powiedziałem że trzeba wymienić odrazu dwa. Jako że moja betka stoi dość nisko odrazu zamierzam wymienić sprężyny. I teraz pytanie do was jakie sprężyny i amortyzatory wybrać. Dodam że nie zalezy mi na tanich zamienikach, tylko na czymś co bedzie przyzwoicie śmigało oraz nie padnie za 10tys km .

Pozdrawiam Kuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.