Skocz do zawartości

E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja na zime zakupilem 225/45/17 z Run Flat (nie mam zapasu, więc nie będę ryzykował w dalszej trasie) - ciekawe jak się bedzie jeździło?

 

Od razu kup sobie łopatę do odśnieżania i woź ze sobą w bagażniku. Ja tak praktykowałem w e46 330d z takim właśnie ogumieniem, a teraz na zimowych 16" w e90 też ją wożę :). Przydaje się :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten rozmiar w e46 330ci bo nie mogłem założyć 16" ze względu na duże tarcze i minimum tam była 17" na 225/45/17 i jeździło się nie za ciekawie teraz do e90 zakładam jak fabryka każe 16" 205/55/16 chociaż kusi dać 205/60/16 ale nie wiem czy nie będzie problemu z systemami i oponki firmy goodyear ultra grip 7+ podobno masakryczna oponka na zimę :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eXiDe i jak porównujesz te oba auta w zimie lepiej sie jeździ e90 ? no i na 16" jak sie domyślam jest lepiej jak na tych 225/45/17 bo miałem to samo w 330ci i było nie ciekawie tyle że 330tka miała ciężki silnik z przodu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eXiDe i jak porównujesz te oba auta w zimie lepiej sie jeździ e90 ? no i na 16" jak sie domyślam jest lepiej jak na tych 225/45/17 bo miałem to samo w 330ci i było nie ciekawie tyle że 330tka miała ciężki silnik z przodu

 

Bez porówniania, w e46 nie mogłem założyć 16 :(, dlatego na 17" zimą było na prawdę ciężko nie raz kopałem się na prostej drodze pod domem :duh:. Dramat :)

 

Lepiej jeździ się e90 na 16" zdecydowanie, ale pewnie przekłada się to też tym, że w e90 jest mniej mocy i mniejszy moment. I kontrola trakcji działa inaczej. Ale przygody były w e90 i na 16" :), jakby nie patrzeć napęd tylny ma to do siebie. Przede wszystkim podstawa to dobra guma. :cool2:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat w e90 mam teraz więcej momentu niż w 330ci tam było 300 tu jest 340Nm , co do opon to zdecydowałem się na goodyear ultra grip 7+ polecają mi znajomi ta opone i faktycznie w internecie nawet piszą że idealna oponka i jakies tam pierwsze miejsca w testach zajęła wielokrotnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy opon zimowych ADAC 2010/2011 w rozmiarze 225/45R17

 

http://koszykopon.pl/blog/index.php/opony,2741,testy-opon-zimowych-adac-w-rozmiarze-22545r17.html

 

Ja właśnie szukam opon w tym rozmiarze na zimę.

 

Letni 17 mam ROF i jest średnio, choć było całkiem źle na początku, tzn z przodu miałem ROF Bridgestone POTENZA RE050A II 225/45 R17 94W i były strasznie twarde - zmieniłem przód na CONTINENTAL SPORT CONTACT 2 ROF i jest bardzo odczuwalna poprawa.

Z tyłu mam ROF Bridgestone POTENZA RE050A II 255/40 R17 94W, ale gdy będę zmieniał to chyba przejdę na zwykłe opony i wykupie assistance.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wszystko pieknie ale kazdy ma swoje zdanie co do opon czytam post od poczatku iwychodzi ze dla jednego 16 dla drugiego 20 a komfort ten sam cos mi tu nie pasuje ale dodam swoje pytanie co byście załozyli na zime w tym roku na 205/55 16 oczywiscie nie runflat bo to odpada różnica w komforcie jest ogromna

czekam na propozycje bo zima tuż tuż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam

wszystko pieknie ale kazdy ma swoje zdanie co do opon czytam post od poczatku iwychodzi ze dla jednego 16 dla drugiego 20 a komfort ten sam cos mi tu nie pasuje ale dodam swoje pytanie co byście załozyli na zime w tym roku na 205/55 16 oczywiscie nie runflat bo to odpada różnica w komforcie jest ogromna

czekam na propozycje bo zima tuż tuż

 

Bo różne jest poczucie komfortu. Tak samo z wyborem opon - proponuje pośledzić testy ADAC - tam opony są porównywane dość obiektywnie i w porównywalnych warunkach. Można wybrać wg własnego kryterium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wszystko pieknie ale kazdy ma swoje zdanie co do opon czytam post od poczatku iwychodzi ze dla jednego 16 dla drugiego 20 a komfort ten sam cos mi tu nie pasuje ale dodam swoje pytanie co byście załozyli na zime w tym roku na 205/55 16 oczywiscie nie runflat bo to odpada różnica w komforcie jest ogromna

czekam na propozycje bo zima tuż tuż

 

Tu masz test R16 w rozmiarze do trójki

http://koszykopon.pl/blog/index.php/opony,819,testy-opon-zimowych-adac-20092010-tabela-wynikow-20555r16-h.html

Jest z czego wybierać. Opony 205/55R16 są jeszcze w rozsądnych cenach, więc pewnie brał bym te z wyższej półki, bo to zakup na 4-5 sezonów. Wcześniej miałem w tym rozmiarze Nokian WR (nie ma ich w powyższym teście) i były przyzwoite.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4-5 sezonów??? Chyba jak samochód nie wyjeżdża z garażu... Zimówki po 2 sezonach normalnej jazdy w zasadzie już nie mają swoich właściwości. Tym bardziej w BMW z tył napędem, gdzie tylny kapeć kończy się dużo szybciej niż w przód napędach. Nie mówię już o 3 litrówce, która samymi Nm zjada już poważnie oponę. Poza tym wszyscy producenci mówią o maksymalnym wieku opony max. 3 lata. Dobra miękka zimówka typu ContiWinter 810/830, Dunlop Winter 3D, Michelin Pilot Alpin - pierwszy sezon jak przyklejone, drugi troche gorzej ale jeszcze jest ok, potem smietnik. Te 2 pierwsze opony znam z autopsji, Michelina z opowiadań, a podobno Pirelli SottoZero jest najmniej trwała z tych wszystkich. Przy rozmiarze 205/55/16 watro zainwestować w opony z wyższej półki, gdyż jest to inwestycja w swoje własne zdrowie/życie. Osobiście i subiektywnie polecam Conti i Dunlop :cool2:

E30 325i 1988, Lachsilber met, M Technik II,Recaro,BBS,BMWSoundSystem.


Seria 3 - 4ever :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4-5 sezonów??? Chyba jak samochód nie wyjeżdża z garażu... Zimówki po 2 sezonach normalnej jazdy w zasadzie już nie mają swoich właściwości. Tym bardziej w BMW z tył napędem, gdzie tylny kapeć kończy się dużo szybciej niż w przód napędach. Nie mówię już o 3 litrówce, która samymi Nm zjada już poważnie oponę. Poza tym wszyscy producenci mówią o maksymalnym wieku opony max. 3 lata. Dobra miękka zimówka typu ContiWinter 810/830, Dunlop Winter 3D, Michelin Pilot Alpin - pierwszy sezon jak przyklejone, drugi troche gorzej ale jeszcze jest ok, potem smietnik. Te 2 pierwsze opony znam z autopsji, Michelina z opowiadań, a podobno Pirelli SottoZero jest najmniej trwała z tych wszystkich. Przy rozmiarze 205/55/16 watro zainwestować w opony z wyższej półki, gdyż jest to inwestycja w swoje własne zdrowie/życie. Osobiście i subiektywnie polecam Conti i Dunlop :cool2:

 

Wiadomo, że zimówka szybciej traci swoje właściwości, ale bez przesady że wytrzyma dwa sezony (no chyba że najniższa pólka cenowa i jakościowa).

W E46 320d na R16 przez 2 sezony zdarłem około 1 mm, a jeżdżę ok 2-3 tyś km miesięcznie - Nokian WR. Oczywiście co roku zamiana przodu z tyłem, dbam o odpowiedni moment zamiany z kpl. letnim i odpowiednie ciśnienie.

Dobrze by było zmieniać kpl opon zimowych co np 3 sezony, ale nie każdego na to stać i przy małym zużyciu bieżnika jest to trochę nadgorliwość.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AREK1056 jedyne co mogę ci polecić bo sam też kupuje taką opone 205/55/16 to opona goodyear ultra grip 7+ poczytaj o tej oponie ja nie znalazłem lepszej jeszcze jak do tej pory a ta jest podobno rewelacją ;)
tak wygląda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rade odnosnie adac ale mnie bardziej chodzi o odczucia na bmw kto co ma i co moze polecic bo ja mysle o pirelli sotozero miałem w audi a6 były rewelacyjne ale niewiem jak sie by sprawowaly w aucie tylnonapedowym wiec jeszcze raz na czym jezdzicie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie całym clou opon z najwyższej półki jest to że mają super właściwości i szybko sie zużywają, bo mieszanki w nich stosowane są miękkie i wykluczają się dobre właściwości z pięcioletnim okresem użytkowanie. Paradoksalnie opony z niższych półek wytrzymują dłużej optycznie (czyli mięsa jest sporo) ale osiągi - bez komentarza.

 

Odnośnie kolego na czym jeździć? ContiWinterContact 810 skończyła się obiektywnie szybciutko, W zeszłą zimę miałem Dunlop WinterSport 3D i chyba lepiej się przechowała na ten sezon - a jazda zbliżona, Dunlop nawet ciszej. To wszystko miałem w 320d, na ten sezon mam 330d więc myślę że koniec opon będzie trochę szybszy niż w 320d. SottoZero podobno najszybciej schodzą - taka jest opinia mojego przyjaciela, który przy tym pracuje zawodowo.

E30 325i 1988, Lachsilber met, M Technik II,Recaro,BBS,BMWSoundSystem.


Seria 3 - 4ever :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie całym clou opon z najwyższej półki jest to że mają super właściwości i szybko sie zużywają, bo mieszanki w nich stosowane są miękkie i wykluczają się dobre właściwości z pięcioletnim okresem użytkowanie. Paradoksalnie opony z niższych półek wytrzymują dłużej optycznie (czyli mięsa jest sporo) ale osiągi - bez komentarza.

 

Odnośnie kolego na czym jeździć? ContiWinterContact 810 skończyła się obiektywnie szybciutko, W zeszłą zimę miałem Dunlop WinterSport 3D i chyba lepiej się przechowała na ten sezon - a jazda zbliżona, Dunlop nawet ciszej. To wszystko miałem w 320d, na ten sezon mam 330d więc myślę że koniec opon będzie trochę szybszy niż w 320d. SottoZero podobno najszybciej schodzą - taka jest opinia mojego przyjaciela, który przy tym pracuje zawodowo.

 

Z tym większym zużyciem opon z górnej półki nie do końca mogę się zgodzić w przypadku opon zimowych. Moje prywatne doświadczenia też temu przeczą.

Spójrz na test 2010 ADAC opon zimowych R17 i porównaj 1-miejsce z resztą odnośnie zużycia.

http://koszykopon.pl/blog/index.php/opony,2741,testy-opon-zimowych-adac-w-rozmiarze-22545r17.html

Ja tym testom wierzę bardziej, niż naszym (co niektórym) rodzimym fachowcom od montażu opon.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chętnie odsprzedam Dunlopy Sp winter sport 3d w rozmiarze 225/45/17 po przebiegu 5000km w idealnym stanie. Zamierzam je zamienić run flatami w tym samym rozmiarze. Opony zamawiałem przed odbiorem auta i dlatego dałem się namówić na "zwykłe" zimówki, czego w tym momencie żałuję...

Nie chcę się powtarzać ale ten samochód naprawdę prowadzi się fatalnie na tradycyjnych oponach.

 

P.S. cena nowej jednej opony to 573 zł na oponeo.pl

Czekam na propozycje cenowe. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ze swojej strony moge polecic nokiany, fajne oponki, w kazdym aucie w sumie mialem ostatnio, oprocz ostatnich zimowek w e90, continentale ts810 i musze powiedziec ze sie zawiodlem mocno, chodzi glownie o jazde w sniegu, bardzo slabo sie spisywaly takze sie ich pozbylem i mam na ten sezon pirelli sottozero, zobaczymy, kolega polecal choc tak jak przedmowcy mowil ze szybko znikaja:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chętnie odsprzedam Dunlopy Sp winter sport 3d w rozmiarze 225/45/17 po przebiegu 5000km w idealnym stanie. Zamierzam je zamienić run flatami w tym samym rozmiarze. Opony zamawiałem przed odbiorem auta i dlatego dałem się namówić na "zwykłe" zimówki, czego w tym momencie żałuję...

Nie chcę się powtarzać ale ten samochód naprawdę prowadzi się fatalnie na tradycyjnych oponach.

 

P.S. cena nowej jednej opony to 573 zł na oponeo.pl

Czekam na propozycje cenowe. pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jak w temacie,szukam zdjęć E90 na felgach 19" z 7er E65/66.

Potrzebuję fotek z felgami:

 

BMW LA wheel, star spoke 95

http://img233.imageshack.us/img233/4228/bmwlawheelstarspoke95.png

 

BMW light alloy wheel,spider spoke 92

http://img233.imageshack.us/img233/1503/bmwlightalloywheelspide.png

 

dzięki i pozdro

http://img860.imageshack.us/img860/2813/podpise90v02.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to w ogóle pasuje do e90? Nie lepsze są orginały 19" do e90? np 225 albo performance.

 

myślę że wejdzie choć jeszcze nie mam 100% pewności, mam fotkę na E46 i wyglada powalająco.

225 albo performance -za bardzo oklepane chciałbym coś czego nie widzi się na codzień.

 

http://img443.imageshack.us/img443/5256/451171250843804.th.jpg

http://img860.imageshack.us/img860/2813/podpise90v02.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szukam sam bo chce założyć te felgi do siebie i nie mogę znaleźć tzn jeżeli chodzi o spasowanie to wejdą bez problemy Et na przód e90 przyjmuje 24 a na tył przy 10" Et 20 wiec będą pasować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.