Skocz do zawartości

marvel.marv - E90 325i Sparkling Graphite PreLCI


marvel.marv

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 201
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rączki:

http://i.imgur.com/JmTjN9K.png

 

http://i.imgur.com/EJvIm95.png

 

http://i.imgur.com/d3z9oxn.png

 

Tunel:

http://i.imgur.com/CkAVUFA.jpg

 

Soczewka. Da się wyciągnąć bez rozłożenia lampy (trzeba wyciąć parę niepotrzebnych fragmentów, ja to zrobiłem lutownicą ), ja i tak musiałem swoją rozkleić bo po przelaniu wodą destylowaną osłona soczewki wszędzie puściła brokat i trzebabyło ją przemalować i lampę oczyścić. Klosz w tragicznym stanie, popękany i zniszczony. Będę szukał nowej lampy :/ Na razie jest tak:

http://i.imgur.com/0mFO8Wo.png

 

http://i.imgur.com/nZWGKGo.png

 

http://i.imgur.com/fiX5HLz.png

 

http://i.imgur.com/wEtXeOG.png

 

http://i.imgur.com/vUX8b6D.png

 

http://i.imgur.com/YCBX9O2.png

 

http://i.imgur.com/aIEpbOQ.jpg

 

Doszedłem do ładu ze spalaniem (przynajmniej na razie). Trasa 7,2L / 100, miasto na krótkich trasach 13,5L / 100. Wyczyszczenie adaptacji silnika + wymiana uszczelniaczy zaworowych, na razie temperatury silnika wróciły do prawidłowych ~100c.

http://i.imgur.com/X7KoCXI.png

 

http://i.imgur.com/3MBHeVT.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota z rączkami, uchwytami, ładnie wszystko wyszło, jak nowe :cool2: Dlaczego masz takie niskie spalanie w trasie, wyprzedziłeś chociaż coś? BTW podłokietnik do czyszczenia :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota z rączkami, uchwytami, ładnie wszystko wyszło, jak nowe :cool2: Dlaczego masz takie niskie spalanie w trasie, wyprzedziłeś chociaż coś? BTW podłokietnik do czyszczenia :wink:

Trasa krajówką zgodnie z przepisami + 10-15kmh :cool2: , wyprzedzałem z 5-10 razy, ale jeżdżę bezpiecznie i wyprzedzam z dużym zapasem bez gwałtownego przyspieszania.

 

Podłokietnik jest "przeczyszczony" :) męczyłem go Poorboy's Natural Look i starła się wierzchna warstwa :/ Musiałbym go oddać do odnowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same rączki? Demontaż, usunięcie gumy, podkład, lakier, montaż (tzn. dorobienie sensownego mocowania na śruby bo w oryginale jest zatopione na stałe) - pewnie z dzień roboty na oba tyły i rączkę kierowcy wyjdzie.

 

Tunel dłużej, bo więcej się trzeba nawalczyć na każdym etapie.

 

Miałem tydzień urlopu więc mi sie nie śpieszyło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótka historyjka o przezorności inżynierów BMW :)

 

Podłokietnik dzielony jaki jest, każdy wie.

http://i.imgur.com/ziM9RK1.jpg

 

Niestety w pozycji wysuniętej do przodu od spodu trzyma go tylko plastikowy zaczep:

http://i.imgur.com/msRtUQF.png

 

... który z czasem się wyrabia i podłokietnik rusza się góra / dół.

 

Ale przezorni inżynierowie BMW umieścili tu miejsce na śrubkę:

http://i.imgur.com/cK3LrVf.png

 

... a tu zaznaczyli gdzie należy wiercić:

http://i.imgur.com/RFNnzVG.png

 

Dzięki czemu klapkę można sobie elegancko przymocować. :D

http://i.imgur.com/Lng01xF.png

 

Podłokietnik w przyszłym tygodniu pójdzie do regeneracji, tak przy okazji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odnośnie spalania to ja w 330i raz w życiu, jak starałem się bardzo, zobaczyłem na trasie po drodze krajowej 9l/100km, taka jazda to nie dla mnie, a jakby była dla mnie to kupiłbym jakieś auto które zdecydowanie nie będzie kosztowne w utrzymaniu tak jak członek rodziny:)

 

Natomiast odnośnie lakierowania plastików to mam pytanie, bo jestem w tym zupełnie zielony i wziąłem się za lakierowanie blendy kierownicy. Czy zabezpieczasz czymś lakier na tych plastikach przed uszkodzeniem mechanicznym? Blenda po lakierowaniu jest tak podatna na zadrapania że wystarczy lekko przejechać paznokciem i zostaje ślad. Nie za bardzo wiem co z tym zrobić bo chciałbym zachować matowość blendy a jak bym polakierował jakimś lakierem bezbarwnym to chyba zrobi się błyszcząca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli lakierujesz na czarno to ja używam Dupli Color Rallye Lack z Castoramy / Leroy merlin, nie rysuje się, nie niszczy i jest łatwy w użyciu.

 

http://www.motipdupli.com/fileadmin/_migrated/pics/Cars-Rallye-400ml_03.jpg

 

Są matowe lakiery bezbarwne ale to trochę się mija z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli ten spray: http://www.castorama.pl/produkty/wykonczenie/malowanie/emalie/aerozole/color-spray-czarny-mat-ral9017.html ? Takiego właśnie użyłem. Chyba coś robię źle:) Blendę czyściłem z gumy papierem 180 i 500 na sucho i po wyczyszczeniu i wymyciu (przed malowaniem) też był na niej efekt rysowania (dokładnie taki jak po malowaniu), może źle to wyczyściłem? Z tego co widziałem to Ty użyłeś rozpuszczalnika do wyczyszczenia plastiku z gumy, jaki to rozpuszczalnik?

 

EDIT, teraz dopiero zobaczyłem to zdjęcie, to poszukam takiego lakieru właśnie.

 

BTW mam jeszcze kilka pytań w innych tematach

 

1. Na problem z temperaturą około 80 stopni pomogło wyczyszczenie adaptacji silnika?

 

2. Jak rozbebrałeś ksenony, czy odbłyśniki były w dobrym stanie? Przy jakim przebiegu sprawdzałeś? Nigdzie nie mogę się doszukać czy w E90 odbłyśniki lubią się zużyć czy są raczej trwałe a mam ksenony dynamic które jak rozumiem trzeba ciąć albo rozklejać żeby zdziałać cokolwiek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Chapeau Bas za pracę włożoną w auto, szczególnie w odnowienie elementów plastikowych środka.

SUPER robota!!

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Dzięki :cool2: W weekend będzie większy update, trochę pierdołków dojdzie :)

 

1. Na problem z temperaturą około 80 stopni pomogło wyczyszczenie adaptacji silnika?

I tak i nie. Na długich trasach jest ok, ale na krótkich potrafi się na stałe zawiesić na 80*.

2. Jak rozbebrałeś ksenony, czy odbłyśniki były w dobrym stanie? Przy jakim przebiegu sprawdzałeś? Nigdzie nie mogę się doszukać czy w E90 odbłyśniki lubią się zużyć czy są raczej trwałe a mam ksenony dynamic które jak rozumiem trzeba ciąć albo rozklejać żeby zdziałać cokolwiek...

Były lekko przydymione ale nie straciły na jakości świecenia. Mam 195k przebiegu. Tak, przy dynamicach nie wyjmiesz soczewki bez rozklejania lampy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Na długich trasach jest ok, ale na krótkich potrafi się na stałe zawiesić na 80*.

 

jak mowisz krotkich to jaki dystans ? moze silnik nie ma poprostu czasu sie dogrzac jezeli na dlugich jest ok.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mowisz krotkich to jaki dystans ? moze silnik nie ma poprostu czasu sie dogrzac jezeli na dlugich jest ok.

 

Chciałbym żeby rozwiązanie było tak proste :)

 

http://i.imgur.com/NiDv5Cr.png

 

I długa trasa:

 

http://i.imgur.com/iKYMA9s.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy grafik :patrzac na szybkosci, masz krotka trase w miescie (korki i swiatla), duzo postojow i po 30 minutach dalej nie nagrzany silnik bo jestes w trybie high

drugi grafik : dosyc szybko opuszczas miasto bo po jakis 12 min przekraczas 100 i utrzymujesz szybkosc, temperatura plynu wzrasta co jest normalne bo wpadasz w tryb normal/eko.

http://[/url]

Sprawdze u siebie (mam nowy termostat i pompe) ale mam wrazenie ze to prawidlowe dzialanie. Nagrzanie silnika w N52 wedlug tego dokumentu (s.67) jest zalezne od "driving condition" a driving conditions w pierwszym grafie to miasto. Zobacz w drugim, masz silnik nagrzany po 15 min bo jezdziesz trasa. Mozna jezdzic i godzine w miescie i nie nagrzac silnika. To nie dlugosc trasy tylko jej typ tutaj determinuje ze masz 80 stopni w pierwszym przypadku.

 

Wjedz na trase, zatrzymaj sie na obiad aby silnik ostygl i po 15 min trasy sprawdz tempe. Masz ostatni soft ? Jezeli kasowaliscie adaptacje to silnik potrzebuje troche czasu aby sie ponownie nauczyc jak jezdzisz. Jezeli wyùieniales termostat lu/ib pompe a nie skasowales adaptacji to moze rownierz miec zle nawyki jak mial niesprawny osprzet i troche reaguje nerwowo ale wedlug mnie jest ok.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi, co do 1 wykresu nie zgodzę się z Tobą że to jest niedogrzanie silnika. Temperatura kilkakrotnie podskakiwała do góry i była przez ECU ścinana (czy to odpaleniem pompy wody czy wentylatora).

 

Idzie do mnie z chin wyższy model wtyczki OBD, mam nadzieję że będzie więcej parametrów (prędkość pompy wody i wentylatora właśnie byłoby super).

 

Tryb High powinien występować tylko przy pałowaniu auta pod czerwone pole a nie w normalnym ruchu miejskim.

 

Termostat, pompa wody nowe. Soft silnika jest z 2013, ale wiem z zagranicznych forach że na najnowszym jest to samo. Od kasowania adaptacji minęły ze 2 miesiące, potem jeszcze kasowałem wybrane koło półtorej miesiąca temu.

 

Teraz mam spalanie w mieście rzędu 16L, ale wyskakuje mi błąd małej DISy, w weekend będę podmieniał i zobaczę czy jest poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni program do N52 to czerwiec 2013. jutro mam trase w wawie jakies 20 km zobacze ile mi pokaze, mam nowy termostat (orginal) i nowa pompe (3 miesiace kazdy) ale w miescie pale okolo 14L (xdrive i automat).

 

ale jak tlumaczysz drugi wykres w takim razie gdzie masz silnik cieply po 15 minutach? To wyglada tak jak bys mial nie mapowany termostat ktory sie wlacza dopiero przy wyzszych szybkosciach (normal) i pomija high mode bo nie moze wystapic przez brak sterowania (silnik ciagle sie dogrzewa) tylko ze Termostat orginalny BMw jest sterowany na 100% a Behr/Hella to zalezy ktory wlozyles ogolny czy dedykowany i czy gosc ktory ci go sprzedal sie nie pomylil bo wygladaja identycznie

 

tu masz info :

http://www.behrhellaservice.com/behr-hella-service/assets/media/J00606_EC_Broschuere_Direktkunden_GB.pdf

 

jednak wedlug instrukcji temperatura auta zalezy od driving conditions a nie czasu przejazdu. Tryb high+ mapped wystepuje rownierz w drugim przypadku jak odpalasz i jezdzisz na bogatej mieszance a dopoki silnik nie jest cieply jezdzisz na bogatej mieszance (dogrzewasz) tylko ze to powinno minac szybko bo termostat jest kontrolowany nie przez temperature cieczy tylko przez DME i temperatura powinna sie podniesc do HIGH a tryb bogatej mieszanki minac (chyba ze masz termostat nie BMW i nie jest kontrolowany przez komp i jestes ciagle na dogrzewaniu poki nie osiagniesz pewnych szybkosci gdzie komp przelacza na normal). Termostat generyczny nie maja funkkcji sterowania a wyglada dokladnie tak jak ten sterowany.

 

Ostatecznie w kazdej produkcji sa odpady ktore wchodza na rynek. U toyoty to ponizej 1,8% dzieki systemowi Sigma Six, w behr i BMW pewnie dwa razy tyle (czyli jakies 40000 termostatow felernych rocznie) a wiec moze po prostu trafiles na wade fabryczna, to rzadkie ale mi sie to juz dwa razy zdazylo samochodach ze nowa czesc byla wadliwa, co ciekawe czesto wady wystepuja seriami sprzedwane na ten sam rnek przez pewien czas. Moze zrob swap na orginal BMw od kogos i zobacz czy problem mija.

 

MAsz jeszcze mozliwosc ze czujnik oleju jest martwy bo to on mowi pompie plynu chlodzacego jaka ma przyjac szybkosc i jezeli umarl w pozycji cieplej to za mocno chlodzi po prostu.

 

ostatni pomysl, Nie dotykales przez przypadek wartosci modow temperatury w DME ?

 

Widze ze problem trwa myslalem ze go zalatwiles po postach na bimmerfest. Faktycznie masz tak o 2/3 litry za wysokie spalanie ale to moze sie brac rownierz z zatkanego katalizatora, z problemu z valvetronica, albo z disy albo nawet sondy lambda. U mnie spalanie spadlo o ponad litr po wymianie katow ktore byly zatkane. problemow moze byc tez kilka na raz jak u mnie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały weeken się zbierałem żeby Ci odpisać Rivasi :8)

 

Termostat orginalny BMw jest sterowany na 100% a Behr/Hella to zalezy ktory wlozyles ogolny czy dedykowany i czy gosc ktory ci go sprzedal sie nie pomylil bo wygladaja identycznie

 

Termostat jest Behra. Miałem go w ręku przed montażem, czy ten który nie ma sterowania ma wejście na wtyczkę?

http://i.imgur.com/mve36AN.png

 

Moze zrob swap na orginal BMw od kogos i zobacz czy problem mija.

może kupie tanią używkę i zobaczę. Dobra myśl. Na oryginalnym termostacie było to samo.

 

Masz jeszcze mozliwosc ze czujnik oleju jest martwy bo to on mowi pompie plynu chlodzacego jaka ma przyjac szybkosc i jezeli umarl w pozycji cieplej to za mocno chlodzi po prostu.

Czujnik oleju pokazuje poprawne wartości.

 

ostatni pomysl, Nie dotykales przez przypadek wartosci modow temperatury w DME ?

Nawet nie wiem jak to się robi ;)

 

Widze ze problem trwa myslalem ze go zalatwiles po postach na bimmerfest. Faktycznie masz tak o 2/3 litry za wysokie spalanie ale to moze sie brac rownierz z zatkanego katalizatora, z problemu z valvetronica, albo z disy albo nawet sondy lambda.

Właśnie wymieniłem małą DISę. Valvetronic chodzi dobrze, nie daje błędów ani typowych objawów. Sondy lambda też sie nie odzywają.

 

Czy da się ocenić stan katalizatorów w INPie? Albo na stacji diagnostycznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wymieniles termostat to wymieniles pompe ? czy masz orginalna pompe ? Pompa nie przechodzi 250 tysiakow, moze warto sprawdzic czy pompa sprawna ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wymieniles termostat to wymieniles pompe ? czy masz orginalna pompe ? Pompa nie przechodzi 250 tysiakow, moze warto sprawdzic czy pompa sprawna ?

 

Pompa jest nowa, Pierburg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bys mi powiedzial jakiego urzadzenia uzywasz do tych grafikow to bym go kupil i zrobil test u siebie bo mam pompe pierburg i orginal BMW termostat wymieniony 3 miesiece temu. Zobaczymy jak tam tempy miedzy nami wygladaja.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.