Skocz do zawartości

e36 325i - cykanie - problem z silnikiem (m50) - rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, dziś po krótkiej jeździe przełączył mi się na gaz poszarpało samochodem silnik zgasł.

Przełączyłem na benzynę... i po ok. 2 km zaczęło stukać w silniku: :duh:

 

Film nagrany na odpalonym silniku - na benzynie (gaz off)

https://www.youtube.com/watch?v=ajil4UaLSwU

 

Oto jak samochód zachowuje się rano na zimnym silniku:

https://www.youtube.com/watch?v=kVCrLmVxHYs

*dodam, że silnik lekko drży od 1:20 to widać :?

 

Po przejechaniu (spokojnie) 1,5km zaczęło ponownie "cykać" :cry:

https://www.youtube.com/watch?v=PRfSDzozsyA

 

1. Sprawdzenie ciśnienia oleju

Ciśnienie oleju na biegu jałowym ok. 2 barów przy 3-4 tys obrotów ok. 4,5 bara

2. Cewki i świece

Sprawdziłem wszystkie cewki i świece - jest ok, na każdej zapłon

3. Przestawiony rozrząd

Tutaj też nie ma jakiś tematów, rozrząd przy przebiegu 420 tyś wygląda jak nowy

Mój rozrząd 420 tyś przejechane: Zdjęcie #1, Zdjęcie #2

4. Ukręcony wał

Wszystko Okej

5. Popychacze hydrauliczne

I tu stawiałbym na te popychacze, ponieważ idzie je "wcisnąć" z tym że niektóre mają luzy i ruszają się na boki

 

Po regeneracji popychaczy hydraulicznych - silnik zaczął pracować tak jak przed usterką.

Przy okazji wymieniłem olej i filtr (olej: Valvoline 10w40 maxlife)

https://www.youtube.com/watch?v=4NdbZ8m5tbo

Edytowane przez daroopl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może nie panewka.

Długo masz auto?To stukanie może być od wtrysków.

Opublikowano

Mam samochód ponad miesiąc, miałem uszkodzony przepływomierz - wymieniłem oryginał używany.

Później na kompie wyskoczył błąd zapłonu na 5 cyl., wymieniłem świece wszystkie.

Na drugi dzień silnik się rozgrzał przełączył się na gaz, poszarpało samochodem (nie chciał jechać) wył. gaz i jechałem na benzynie 3 - 4 km.

I tak zaczęło "cykać"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie to problem tkwi w elektryce i to jest odgłos niepalącego cylindra.Problem może być w wiązce elektrycznej czy to wtryskiwacza czy cewki dla 5 cylindra lub z czujnikiem wału co by tłumaczyło zachowanie sekwencji.Dobry elektryk powinien znaleźć przyczynę bez większych problemów.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przynajmniej wyklucz sterownik gazu.Wypnij go całkowicie i zrób mostek na wtryskiwaczach.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Witam

 

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazlem.

Czy ktoś z Was miał takie oto objawy w silniku M54 2.2?

 

Na zimnym silniku tego nie słychać, na rozgrzanym tak i nasila wraz z obrotami, ale zostaje zagłuszone przez prace silnika. W środku nic nie słychać. Osobiście chciałbym żeby to była świeca, bo podobno luźna tak może hałasować.

Opublikowano
Witam

 

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazlem.

Czy ktoś z Was miał takie oto objawy w silniku M54 2.2?

 

Na zimnym silniku tego nie słychać, na rozgrzanym tak i nasila wraz z obrotami, ale zostaje zagłuszone przez prace silnika. W środku nic nie słychać. Osobiście chciałbym żeby to była świeca, bo podobno luźna tak może hałasować.

 

Sprawdź świece :P faktycznie już znalazłem taki temat gdzieś po forach i podobnie było. Ktoś pisał o oberwanej świecy.. :)

Opublikowano

Dziś sprawdziłem:

 

1. Cewki i świece - ok

2. Przestawiony rozrząd - tutaj też nie ma jakiś tematów, rozrząd przy przebiegu 420 tyś wygląda jak nowy

3. Popychacze hydrauliczne - tu stawiałbym na te popychacze, ponieważ idzie je "wcisnąć" z tym że niektóre mają luzy i ruszają się na boki ...

 

Ktoś coś mógłby się wypowiedzieć na temat tych popychaczy, czy one mają mieć takie luzy, ze w swoim "gnieździe" "latają" ?

 

http://i.imgur.com/0Vfj7gwm.jpg

Opublikowano

 

Sprawdź świece :P faktycznie już znalazłem taki temat gdzieś po forach i podobnie było. Ktoś pisał o oberwanej świecy.. :)

 

 

Wymienione swiece. Wrzucone oryginalne NGK. Problem ustąpił :)

Opublikowano

Sprawdź świece :P faktycznie już znalazłem taki temat gdzieś po forach i podobnie było. Ktoś pisał o oberwanej świecy.. :)

Wymienione swiece. Wrzucone oryginalne NGK. Problem ustąpił :)

 

To super :)

A czy ktoś naprawiał, regenerował popychacze hydrauliczne w m50b25 i czy to ma sens?

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.