Skocz do zawartości

BMW ICOM NEXT


Radek_650

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak jest, komputer stoi stabilnie, żółty kabel podwieszony u góry i nie ma opcji aby go ruszyć/zaczepić... ale bardzo dobre spostrzeżenie! :) wcześniej jak komputer pracował w domu miał podłączony internet po kablu do wbudowanej karty sieciowej, a mimo to potrafił gubić połączenie z siecią... Co prawda z ista d, inpa, ncs i programowaniem przez winkfp nie ma problemu, ale sprawdzę kartę i ustawienia.


50 gb wolnej przestrzeni na dysku wystarczy dla isty p? wydawało mi się ze powinno być co najmniej ponad 100gb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

posprawdzałem ustawienia niby wszystko ok, ale dalej są problemy. Po wyłączeniu opcji w win10 oszczędności energii na karcie sieciowej był już inny komunikat. Kupiłem emulator kary sieciowej na USB i nie działa i inny komunikat jak ten na karcie sieciowej zintegrowanej na płycie głównej :mad2:



fe045a40dc8ae1cc04f44deee53d0bfc_orig.jpg


ISTA-P 3.66.1.002


Zauważyłem, że dosłownie na chwile w programie zapala się ta kwadratowa ikona baterii na zielono po czym gaśnie. Wszystko inne na icom działa ista d, inpa, winkfp ncs...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
pytanie skierowane głownie do Din76- Czy Next bez wifi to kazdy jest klonem? zastanawiam sie nad kupnem i intalacją na laptopie aby miec pełna wersje? i jesli kupie ori to bedzie działać na ista z chomikuj ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

4.18 nie znajdziesz ze spolszczeniem , jeden człowiek ma ale nie chciał się tym razem podzielić ,

ostatnia wersja pl to 4.15

a do jakiej navi ty potrzebujesz takiego nowego softu 2019 MGU czy NBT_EVO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

pytanko do kolegów pracujących z icom next

pracując na icom a2 zeby uzywac go z inpa blokowalem icom za pomocą programu easyconnect

niestety ale z next to nie dziala, pasek w itool zostaje caly czas zielony pomimo ze easyconnect niby procedure przeprowadzil

no i wiadomo kropki w inpa biale, nie dziala.

jest inny sposob na zablokowanie?

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak itoolradar rezerwuje dobrze , a do konfiguracji EDIABAS uzywam ediabas konfigurator

ponieważ mam dwa icom i dwa IP to mam

Remote.ini skonfigurowane do dwóch icom i musisz to ręcznie najlepiej zrobić wcześniej

(mam problemy z easyconnect czasami sie blokuje dlatego zrezygnowałem z niego )

dla

ICOM NEXT mam

Ediabas.ini (konfiguracja pliku ręcznie lub ediabas konfigurator)

Interface= Remote:DiagBus

Remote.ini na

[DiagBus]

RemoteHost=169.254.249.88 (przykładowy adres IP ori icom next )


dla icom A2 lub A1 (dla portu 6801 czyli K-line lub DCAN Etchernet dla F serii )

Ediabas.ini (konfiguracja pliku ręcznie lub ediabas konfigurator)

Interface= Remote:Base

Remote.ini (konfiguracja pliku)

[base]

RemoteHost=169.254.92.38 (ip icom clone )


lub dla portu 6801

Ediabas.ini (konfiguracja pliku ręcznie lub ediabas konfigurator)

Interface= Remote:OBD_ab625

Remote.ini (konfiguracja pliku)

OBD_ab625]

RemoteHost=169.254.92.38



dla 6802 most icom B

Ediabas.ini (konfiguracja pliku ręcznie lub ediabas konfigurator)

Interface= Remote:MOST_ASYNC

Remote.ini (konfiguracja pliku)

[MOST_ASYNC]

RemoteHost=169.254.92.38


tak mam skonfigurowany Remote.ini

a do Ediabas.ini używam ediabas konfigurator

aby dodać interfejs nalezy wpisać go do pliku konfiguracyjnego ediabas konfigurator (C:\EDIABAS\Ediabas-Konfigurator\Konfigurator.ini

[iNTERFACES]

1=STD:OBD

2=ENET

3=REMOTE

4=REMOTE:DiagBus

5=REMOTE:Base

6=REMOTE:OBD_ab625

7=REMOTE:MOST_ASYNC


później tylko należny pamiętać pod którą nazwą jest jaki icom

ediabas konfigurator zmieniam np na REMOTE:DiagBus

i itoolraar rezerwuje icom next i mam wszystko gotowe

jak zmieniam na icom a1 to konfigurator zmieniam na REMOTE:OBD_ab625 plus itoolradar rezerve dla icom i gotowe

tak samo most dla programowania modułów most dla E-serii winkfpt

to chyba najszybsze rozwiązanie dla przełączania między różnymi głowicami

tylko należny pamiętać aby remote.ini wcześniej skonfigurować (tylko ip adres)


Ostatnio był ktoś u mnie z ori icom i widziałem że orginalny ICOM NEXT miał zmienione IP na 169.254.92.38 na ip dla clone tak są ludzie przyzwyczajeni do konfiguracji

plików na ten adres IP że zmieniają ustawienia orginalnych głowic dla funkcjonowania na kopiowanych plikach ediabas.ini i remote.ini

a można trochę poczytać i wpisać oryginalny ip adres icom next , lub oryginałów A! i A2 icom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Chciałem się podzielić moimi pierwszymi doświadczeniami z ICOMem Next. Zadałem już wcześniej pytanie w innym temacie o konfiguracje ISTY. Myślałem, że będzie problem ze wskazaniami napięcia jednakże podpięciu ICOMa napięcie na klemach można bez problemu odczytać i wszystko śmiga ładnie. Prawdopodobnie manipulacje z "Voltage Control" i.t.d. tylko w przypadku współpracy z innymi interfejsami jak icom. Nie była konieczna edycja ediabas.ini, ale nie wiem czy jest jeszcze coś konieczne, by przeprowadzić programowanie wszystkich sterowników samochodu ?

Wcześniej używałem ISTY P D (plus) z kablem Enet oraz K D Can.

Wiec moje pytanie kiedy trzeba edytować ediabas.ini (może tylko dla INPY, ponieważ brak komunikacji z ICOMem) oraz do czego jest konieczny Router (czy może tylko do WIFI lub seria F, czy można użyć routera wirtualnego)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiec moje pytanie kiedy trzeba edytować ediabas.ini (może tylko dla INPY, ponieważ brak komunikacji z ICOMem) oraz do czego jest konieczny Router (czy może tylko do WIFI lub seria F, czy można użyć routera wirtualnego)?

Do żadnego icom nie ma potrzeby manipulować przy napięciu w ISTA + / ISTAP te interfejsy odczytują napięcie bezpośrednio z terminali samochodu

KL15 (zapłon)

i KL30 napięcie akumulatora

INPA /EDIABAS odczytuje tylko status

do ista+ /ISTAP nic się nie ustawia dla icom next (w ediabas.ini)

dla działania INPA/NCS/WINKFPT/Tool32 / EDIABAS należy dla icom next skonfigurować ediabas.ini

(wpisać adres IP icom next i ustawić port dla obd 6801 dla most 6802 ) zablokować icom next w itoolradar to wszystko

ISTA+ / ISTAP / ESYS

dla modeli serii F/G od NBT w IDRIVE dla ICOM (A1, A2 , NEXT ) należny do programowania niektórych sterowników podłączyć icom poprzez ruter i skonfigurować go na DHCP lub użyć emulatora DHCP, inaczej programowanie tych sterowników się nie powiedzie (NBT, kombi RSE )

ruter nie ma żadnego znaczenia dla wifi , chyba że twój komputer nie może obsłużyć częstotliwości wifi icom next

dla ISTA+ ustaw w konfiguracji (bez rutera ) na ICOM/ ENET sieć lokalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, już troszkę bardziej to wszystko robi się klarowne. W międzyczasie tez trochę informacji zbierałem w całej sieci, lecz zdania na temat router DHCP czy emulatora DHCP są podzielone. Lecz jedno w tej chwili zrobiło się dla mnie niejasne, bo nie znalazłem nigdzie informacji na temat WiFi i bezpośredniego połączenia icoma przez WIF cos w rodzaju Ad hoc. Jest to raczej nie możliwe ,do tego jest również jak w przypadku DHCP konieczny router WIFI. Czy się mylę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec moje pytanie kiedy trzeba edytować ediabas.ini (może tylko dla INPY, ponieważ brak komunikacji z ICOMem) oraz do czego jest konieczny Router (czy może tylko do WIFI lub seria F, czy można użyć routera wirtualnego)?

Do żadnego icom nie ma potrzeby manipulować przy napięciu w ISTA + / ISTAP te interfejsy odczytują napięcie bezpośrednio z terminali samochodu

KL15 (zapłon)

i KL30 napięcie akumulatora

INPA /EDIABAS odczytuje tylko status

do ista+ /ISTAP nic się nie ustawia dla icom next (w ediabas.ini)

dla działania INPA/NCS/WINKFPT/Tool32 / EDIABAS należy dla icom next skonfigurować ediabas.ini

(wpisać adres IP icom next i ustawić port dla obd 6801 dla most 6802 ) zablokować icom next w itoolradar to wszystko

ISTA+ / ISTAP / ESYS

dla modeli serii F/G od NBT w IDRIVE dla ICOM (A1, A2 , NEXT ) należny do programowania niektórych sterowników podłączyć icom poprzez ruter i skonfigurować go na DHCP lub użyć emulatora DHCP, inaczej programowanie tych sterowników się nie powiedzie (NBT, kombi RSE )

ruter nie ma żadnego znaczenia dla wifi , chyba że twój komputer nie może obsłużyć częstotliwości wifi icom next

dla ISTA+ ustaw w konfiguracji (bez rutera ) na ICOM/ ENET sieć lokalna

DHCP to bajka która widzę jest powielana także tutaj. Zaprogramuje Ci każdy NBT i zegary bez żadnych wirtualnych czy fizycznych routerow DHCP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to widzisz świetnie, w jaki sposób Ty to robisz ? Może na stole nie przez łącze OBD to jest możliwe. Czy wiesz moze jak jest z tym WIFI i icomem ,ponieważ nie wiem co ma na mysli Din76?

Bez wyciągania jednostki z samochodu, w normalnym trybie http, 40 minut i flash zrobiony. Potrzebny zwykły kabel enet. Nie korzystam z oryginalnego WIFI icom'a, mam to inaczej rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko leci poprawnie po stałych adresach IP(Zeroconfig) Zero Configuration Networking dla PC oraz ICOMa ?

Być może po kablu Enet problem ten nie występuje tylko przy ICOMie.

Problem występuje zarówno przy Icom jak i przy zwykłym kablu enet. Icom standardowo jest ustawiony w trybie DHCP więc nie wiem w jaki sposób mógłby mu pomóc dodatkowy router ale żaden ze mnie informatyk więc być może tak jest, natomiast jest to czasochłonne i bezsensowne rozwiązanie- można to zrobić dużo szybciej, bez dodatkowego sprzętu itp. Ja dochodziłem do tego kilka godzin przy reanimacji NBT więc wybitnie trudne to nie jest, teraz każdy flash zajmuje 40-50 minut bez żadnych niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie całkiem ICOMa można używać w trzech trybach (DHCP, Static IP, APIPA). Ja właśnie nie chciałbym doprowadzić do tego, by któryś ze sterowników się zawiesił i nie powstał.

Może ta instrukcja i tryb pracy dla E-Sys poprawna:

Unbenannt.jpg

http://obd365.eklablog.com/bmw-f11-520d-ecu-update-by-enet-e-sys-a127028362

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A to widzisz świetnie, w jaki sposób Ty to robisz ? Może na stole nie przez łącze OBD to jest możliwe. Czy wiesz moze jak jest z tym WIFI i icomem ,ponieważ nie wiem co ma na mysli Din76?

Bez wyciągania jednostki z samochodu, w normalnym trybie http, 40 minut i flash zrobiony. Potrzebny zwykły kabel enet. Nie korzystam z oryginalnego WIFI icom'a, mam to inaczej rozwiązane.

A to akurat nie jest nowość, ale z icom trzeba używać ruter lub emulator dhcp dla programowania modułów jak NBT/ kombi / rse, a właśnie o tym rozmawialiśmy

a nie o enet ...

co do icom z esys to najlepsze połączenie jest przez ethernet, zmień ip tylko portu nie zmieniaj 50160

dla nowszych ista+ powyżej 4.20.xx enet jest już uciążliwy wolę icom next super szybko

to zdjęcie jest dla ENET , połączenie url dla programowania bramki ZGW / FEM

dla innych sterowników najlepiej przez vin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.