Skocz do zawartości

BMW ICOM NEXT


Radek_650

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

ori ICOM NEXT B zależnie od miejsca od 850zł do 1000 zł czyli ponad 200$

icom next C ori nie miałem okazji oglądać clone zawiera tylko diode Schottky'ego na pinie 14 KL30 jest to tylko przejściówka i płacić 130$ to lekka przesada

 

 

co masz na mysli piszac "zaleznie od miejsca" w sensie ze rozne aso moga miec rozne ceny?

 

skoro icom next C to tylko przejsciowka, to znaczy ze mozna skorzystac z takiej dostepnej na allegro za pare groszy? bo to raczej tez tylko przejsciowki do kabla kdcan.

oczywiście że są różne ceny i są dodatkowo firmy które sprzedają sprzęt do diagnostyki niekedy drożej niż w ASO :D

nie można skozystać bezpośrednio ponieważ sa inne piny

gdzieś opisałem icom C jak zrobić z tej przejściówki trzeba ją kupić tylko dla gniazda 20 pin

Ale w skrócie

obd2 16pin ---------------OBD 1 20 pin

1 kl15 ign ----------------> pin 16 IGN zapłon po kluczyku

pin 4 i 5 GND -------------> pin 19 GND masa

pin 7 K-line ---------------> pin 17 i 20 połączone razem

pin 8 K-line 2 --------------> pin 15 L-line

pin 16 +12V ----------------> pin 14 napięcie akumulatora +12V i tu opisana dioda musi byc schotkiego ponieważ ma niskie napięcie przewodzenia ok 0.3V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

ja mam te przejsciowke z allegro i wyglada dosc solidnie. jakbys znalazl opis jak ja przerobic na icom C to bylbym bardzo wdzieczny.

 

czyli poptyac o ceny icom w roznych ASO? moga miec rozne ceny? obowiazuja na nie jakies znizki dla stalych klientow itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam icom a next oraz icom b next .

Ale mam kolegę co używał icom A next z icom B clone i było wsio ok. Pracował na nim około 6 miesięcy i wszytko było ok.

Tak samo można powiedzieć że K-dcan dobrze programuje i icom nie potrzebny, ponieważ komuś, a nawet wielu osobom programowanie się udało

i nic się nie satało nawet sterowniki most .

Dla icom next A jest icom next B takie zasady jak ktoś chce ograniczyć ryzyko do minimum

Dla icom A1, A2 jest ICOM B od tego modelu proste jak kogoś nie stac na całość ori to lepiej niech kupi clone też będzie pewnie zadowolony

lepszą opcją jest mieć oba :D (jak by ori ICOM NEXT jednak zawiódł :cool2: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podpowiedzcie czy ICOM A1 klon będzie działał z każdą najnowszą ISTĄ i czy ma tu znaczenie firmware ICOMa?

Poleci ktoś sprzedawcę z Ali?

Jak się ma sprawa z cłem?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pin 1 to zapłon. Czyli 1,16 +12V, 4 masa.

5 to masa sygnałowa.

Możesz użyć starego gniazda obd2. A zasilacz kupisz za 20 zł.

 

 

czyli jak ostatecznie? + na pinie 1 i 16. masa na pinie 4 a na 5 juz nie? gniazda z kablami sa na allegro. musze poszukac tylko jakiegos zasilacza 12v.

 

zasilacz tego typu? http://allegro.pl/zasilacz-dekodera-cyfrowy-polsat-12v-2-3a-led-tasm-i7090863577.html te ok 2A wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podpowiedzcie czy ICOM A1 klon będzie działał z każdą najnowszą ISTĄ i czy ma tu znaczenie firmware ICOMa?

Poleci ktoś sprzedawcę z Ali?

Jak się ma sprawa z cłem?

A1 będzie działać z najnowszą wersja ista po aktualizacji oprogramowania do najnowszej potrzebne conajmniej

ICOM-Image-03-15-00 (140) lub najnowsze ICOM-Image-03-15-02

a w czym problem zaktualizować, swojego A1 juz ze 4 razy aktualizowałem oprogramowanie

 

Co do zasienia na stole to wystarczy

tylko pin 16 +12V

i zmostkowane pin 4 i 5 masa i wszystko działa ja nawet aktulizowałem tak z zasilacza 2A minimum i dobry aby prąd był stały

pin 1 nie potrzebny do niczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wroce jeszcze do tematu przejsciowki do gniazda 20pin. czy ktos bylby w stanie lopatologicnzie wytlumaczyc jak przerobic zwykla tania przejsciowke 20pin z allegro na przejsciowke typu icom C? na chlopski rozum to w ogole nie powinno wymagac zadnych przerobek... bo to tylko przejsciowka, ale z tego co zrozumialem sa roznice w pinach miedzy przejsciowka z allegro a icom C.

 

nie jestem w stanie sobie tego przerobic sam, ale moze znajde kogos kto by mi to ogarnal. musialbym miec tylko w miare precyzyjna instrukcje.

 

ktos to juz robil? ktos przerabial?

 

a moze ktos chce odsprzedac jakiegos klona icom C? zakup oryginalnej jest troche malo rozsadny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A g... prawda icom next to gigabajt

LAN wymagany jest conajmniej kategori CAT 6 lub CAT 7 S/FTP czyli każda para izolpowana

komputer z kartą sieciową też gigabajt

wtyczki standardowe można sobie kótki do samochodu kupić np 3m przyznam się że mnie też denerwuje ten długi jak siedzę w samochodzie

plącze się pod nogami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

i co z tego że działa, pewnie by działał też na zwykłym kablu bez skrętki na krótkim odcinku,

odbicia elektromagnetyczne zniekształacają sygnały ,

wymagany jest w cat 6 lub 7 dla gigabajt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, jeśli pozwolicie dołączę się do tematu.

Jestem kompletnym laikiem (totalnym) ale myślę że nie pożrecie mnie na wejściu :)

Oczywiście przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na interesujący mnie temat.

Krótko opiszę swój przypadek: pomimo że się na tym nie znam, zastanawiam się nad zakupem oryginalnego ICOM NEXT którego chciał bym używać do programowania modułów ZFE i pomp ABS w motocyklach BMW z lat 2003 - 2010.

Motocykle w tych latach to zwykły CAN-bus.

Z tego co wyczytałem jest kilka wersji ICOM-ów, od A do NEXT, która generacja waszym zdaniem, była by dla mnie odpowiednia i sprawiła by mi najmniej kłopotu ? Oryginał czy może wystarczył by klon ?

Dodam tylko że nie interesują mnie auta i obiecuję że nigdy nie podłącze się z interfejsem do żadnego samochodu :)

 

Pozdrawiam

lamer66

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, jeśli pozwolicie dołączę się do tematu.

zastanawiam się nad zakupem oryginalnego ICOM NEXT którego chciał bym używać do programowania modułów ZFE i pomp ABS w motocyklach BMW z lat 2003 - 2010.

Motocykle w tych latach to zwykły CAN-bus.

Z tego co wyczytałem jest kilka wersji ICOM-ów, od A do NEXT, która generacja waszym zdaniem, była by dla mnie odpowiednia i sprawiła by mi najmniej kłopotu ? Oryginał czy może wystarczył by klon ?

Motory bmw z lat 2003 - 2010 to linia K icom to dobry pomysł (do motoru potrzebny jest Ci ICOM A i ICOM D )

ICOM A to główna jednostka najwazniejsza do niej podłączone sa pozostałe cześci ICOM B , ICOM C , ICOM D

ICOM B jest do samochodów wyposażonych w magistrale MOST (światłowodową ) i ICOM C jest dla old modeli samochodów bmw z okragłą wtyczką 20 pin przed 2000 roku

ICOM D jest dla motocyki ( jak modele do 2014 roku to każdy icom D jest w stanie wszystko zrobić )

ICOM wyszło trzy generacje

najstarsza ICOM A (oczywiście w pełnej game ICOM A, B C , D ) sklonowany w chinach 1 do 1 (według mnie najwyższej jakości PCB ale nie praktyczny w uzystkowaniu )

ICOM A2 ori , i tak samo chiński jesli sie trafi na dobry egempalz to warto kupić i juz nie sprzedawać

ICOM NEXT , nowa technologia oparta na architekturze ARM , karta sieciowa gigabajt przeznaczony do najnowszych modeli opartych na protkole DoIP (etchernet )

niestety miał wpadki na początku , była aktualizacja oprogramowania ale na 100% nie rozwiązała wszystkich problemów (mowa o ICOM B )

niestety nie wiem jak ori ICOM D ale pewnie na lini K nie powinno byc problemów

sam pomagałem programować K25 ista P z icom A2 clone i pracuje bardzo dobrze :cool2:

tak samo ista D , polecam , zwykły interfejs K-dcan mimo że też działa ale to zupełnie inna bajka , a jak juz chcesz programować sterowniki to obowiązkowo .

przypomianam że ISTA P na emulatorze ICOM (zwykły kdcan ) na lini K niszczy sterowniki a z icom nie ma problemów .

A tak ogólnie to nikt Ci tu nie broni podłączać samochodów , powiem że wiekszośc co do mnie przyjechała , na kodowanie , programowanie , dianostykę itp

ma oprogramowanie i swoje interfejsy , nie zawsze jest to kwestja sprzętu ale wiedzy co z niem zrobić i jak to zrobić :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.