Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam spotkał się ktoś z takim problem może?

mianowicie na laptopie z Windows 7 x86 mam wersję standalone Ista+ 4.17.13 oraz ista P 3.66 którą ok 3 lata temu postawiłem zeby zaktualizować swoje e60. Aktualizacja poszła bez problemu przez ista P po czym to sprzedałem głowicę bo nie potrzebowałem jej do niczego innego.

Niedawno zakupiłem F11 z 2013 roku wiec postanowiłem kupić nową głowicę (klon) w celu przeprowadzenia aktualizacji sterowników głównie przez nie działający port USB w NBT... i tak nowa glowica laczy sie z laptopem i samochodem bez problemu czyta błędy kasuje zarejestrowałem nowy akumulator oraz nowy filtr DPF (po praniu) natomiast w momencie próby aktualizacji pojawia się problem:

"Faulty ICOM vehicle connection The program scopes are therefore not available The possible cause os an incorrect ICOM connection sequence"

miał już ktoś podobny przypadek? jakieś sugestie?

z góry dziękuję za zainteresowanie

pozdrawiam Darek

Jack_Strong-
  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na szczęście mam dwa sprawne icom ,

ale błąd połączenia ,

nie prawidłowe podłączenie , powodów może być kilka,

NIE masz połączenia ENET (ethernet) icom uszkodzony nie działa na kanale ethernet tylko DCAN dlatego diagnostyka działa , kalibracja itp , ale do aktualizacji sterowników potrzebujesz portu etheret w icom

można zauważyć od razu przy próbie połączenia w menadżerze połączeń ista , icom powinien pokazać VIN auta i adres ip icom , jeśli to tylko DCAN masz w połączeniach

DCAN , zrób reset baterii jeśli nie pomoże icom do naprawy

druga sprawa to 2013 więc masz NBT w idrive więc potrzebujesz serwera DHCP i specjalnej konfiguracji ICOM (na static ip) wszystko w zakresie 192.168.x.x razem z gateway też w tym zakresie 192.168.x.x , komputer też static IP i tu poprzez ruter lub emulator rutera z konfigurowanym DHCP

Do jednorazowej akcji nie opłaca się kupować ICOM , zwłaszcza że te w chinach coraz gorsze ostatnio .

Opublikowano

Wszystko wskazuje na to ze uszkodzona jest glowica ICOM po downgrade firmware z 1.47 do 1.44 na nowym systemie win10x64 i ISTA+ 4.32 dalej to samo sprzęt wraca do ChRL


Co do konfiguracji przy aktualizacji NBT w skrócie IP glowicy i laptopa ustawić na automatyczne przydzielanie z DHCP ICOM i laptopa połączyć przez router z włączonym DHCP tak żeby po rozłączeniu glowica i laptop otrzymywaley ten sam adres IP dobrze rozumiem? mam starego TP Linka gdzieś w szafie bez Gigabitowego Lan'a ale to nie ma chyba znaczenia bo Clony i tak działają na 100mbit?

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko wskazuje na to ze uszkodzona jest glowica ICOM po downgrade firmware z 1.47 do 1.44 na nowym systemie win10x64 i ISTA+ 4.32 dalej to samo sprzęt wraca do ChRL


Co do konfiguracji przy aktualizacji NBT w skrócie IP glowicy i laptopa ustawić na automatyczne przydzielanie z DHCP ICOM i laptopa połączyć przez router z włączonym DHCP tak żeby po rozłączeniu glowica i laptop otrzymywaley ten sam adres IP dobrze rozumiem? mam starego TP Linka gdzieś w szafie bez Gigabitowego Lan'a ale to nie ma chyba znaczenia bo Clony i tak działają na 100mbit?

Klony to stare ICOM A2 w nowej obudowie, a A2 działał tylko przy 100M.


To niekoniecznie kwestia uszkodzonego ICOM, co adresu IP jaki dostał ZGW, a tym w ICOM i laptopie.

Jeśli w laptopie masz włączone DHCP, a nie stałe IP, to po połączeniu z drugim urządzeniem bez serwera DHCP, windows przydzieli sobie IP z puli: 169.254.xxx.xxx. Podczas gdy ICOM(zwłaszcza z najnowszym firmware) potrafi uruchomić serwer DHCP dla ZGW i przydzielić IP z puli 192.168.xxx.xxx

Miałem już tak nieraz używając oryginalnego ICOM A2 przy podłączeniu do auta z modułem ZGW(F10, F01, F25 itp. ). IP w ICOM mam na static z puli 169.254.xxx.xxx. Laptop ma włączone DHCP i przydziela sobie adres z tej samej puli, ale dziwnym trafem ZGW czasem ma adres IP z puli 192.168.xxx.xxx. Co uniemożliwia mi podłączenie się np. Esys'sem. Odpalam Tool32, łącze się z ZGW, robię kilka razy reset i już bez problemu łącze się Esys'em z autem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja z innej beczki. Nie wiecie może czy są już dostępne icom w aso?

Nie ma, Możesz się "zapisać" ale musisz kupić na działalność. ASO nie kupisz na osobę fizyczną. Możesz kupić na Alleg... za ponad 3000 zł. Kolega ostatnio tak kupił. W ASO czas oczekiwania do 6 miesięcy....

Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
IP w ICOM mam na static z puli 169.254.xxx.xxx. Laptop ma włączone DHCP i przydziela sobie adres z tej samej puli, ale dziwnym trafem ZGW czasem ma adres IP z puli 192.168.xxx.xxx. Co uniemożliwia mi podłączenie się np. Esys'sem. Odpalam Tool32, łącze się z ZGW, robię kilka razy reset i już bez problemu łącze się Esys'em z autem

W nowej ISTA (od wersji 4.28) z nowym firmware ista sama konfiguruje icom IP na 192.168.0.4 , i to jest adres IP prawidłowy dla konfiguracji ISTA aby nie było problemów z ZGW mimo że IP ZGW zawsze iest w przedziale IP 169.254.xxx.xxx ale konfiguracja na DHCP przechodzi w ip 192.168.xxx.xxx

konfigurowałem wiele icom (nie ma znaczenia czy ori czy clone) na przedział 192.168.xx.xxx razem z gateway w tym samym przedziale 192.168.xx.xx i nigdy nie było problemów , odczyt w nowej ista jest bardzo szybki , jeśli również komputer jest skonfigurowany w tym samym przedziale 192.168..xx.xx

mankamentem jest to że dla ENET trzeba konfigurować ponownie kartę sieciową komputera na automatyczne uzyskiwanie IP

ja już od dawna mam static ip w icom na 192.168.xx.xx i kartę sieciową komputera tez na 192.168.xx.xx

i nigdy nie miałem problemu z połączeniem z esys ,

jeśli twój icom ma static ip na przedział IP 169.254.xxx.xxx to musisz mieć kartę sieciową ustawioną na ten sam przedział,

dlatego masz problem z połączeniem z innym przedziałem IP.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
u mnie okazało sie że gównianej jakości była glowica ICOM typowy problem Chińczyków 128MB ramu dostępne zamiast 256GB po długiej walce ze sprzedawcą i AliExpress oddali tylko połowę kasy. Generalnie nie polecamy szmelcu z AliExpress konto już zamknąłem. A głowica ląduje na eBay bo nie chcę mi sie bawić w naprawę poza tym nie mam odpowiedniego sprzętu i warunków. Swoją drogą naprawa dość prosta i wszystkie potrzebne informacje można znaleźć w necie. Dostałem w zeszłym tygodniu list od BMW odnośnie wymiany chłodnicy EGR gdzie trzeba auto zostawić na cały dzień więc spróbuję wynegocjować jakąś dobrą cenę na podniesienie I-Level w ramach zadośćuczynienia. Pozdrawiam Darek
Jack_Strong-
  • 1 rok później...
Opublikowano

Chciałem zapytać może ktoś będzie się orientował.czai atakowałem sobie oprogramowanie na laptopie.  Podłączam icoma włączam iste 4.39.20 i widać IP icoma oraz odczytuje vin z samochodu ale ale robię identyfikację to przejdzie do okna z danymi samochodu ale nic się nie dzieje( nic nie ładuje) i nie wiem dlaczego. Tego samego icoma podpinam pod starego kompa i wszystko działa. Wprawdzie z niższą wersja ista. Tester mam zaktualizowany do najnowszej wersji. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.