Skocz do zawartości

Blacharstwo/Lakiernictwo - prośba o opinie


houdini01

Rekomendowane odpowiedzi

Mam małą zagwostke w związku z nietypową sprawą i byłbym bardzo wdzięczny za poradę szczególnie od osób doświadczonych w kupowaniu i sprzedawaniu BMW.

Mianowicie, obok mojego miejsca parkingowego w garażu podziemnym w domu parkują skutery pizzerii, które niestety tydzień temu zrobiły mi drobne wgniecenie (wielkość wgniecenia ok 3cm, lakier cały). Oczywiście przyznali się i mogę bez problemu zrealizować szkode z ich OC. I tu pojawia się kluczowa kwestia: Mam pewne zboczenie/słabość do tego aby robić wszystko w ASO (przeglądy, wymiany kół zimowych na letnie, zalanie oleju, generalnie wszystko), mimo, iż nierzadko warsztaty nieautoryzowane specjalizujące w poszczególnych naprawach mają o wiele lepszy sprzęt i bardziej wykwalifikowanych pracowników. dotychczas podążałem ścieżką ASO w przypadku mojej F30 ale ponieważ wgniecenie w miejscu zagięcia blachy, to w ASO powiedzieli mi, że przy wyciąganiu jest ryzyko pęknięcia lakieru na b małej powierzchni, ale jednak. Ponieważ mojej auto żadnej 'szpachli' nie miało robione to i takowej sytuacji chciałbym uniknąć. Dostałem rekomendację warsztatu Auto Schubert w Warszawie, który jest podwykonawcą dla ASO Jaguar/Range Rover w Warszawie oraz Toyota Carolina w Warszawie, mają oni o wiele nowszy sprzęt i zupełnie inne narzędzia, które możliwe że pozwolą uniknąć ingerencji w lakier auta.

 

Moje pytanie do Was - czy ktoś miał do czynienia z ww. warsztatem i jeśli tak to jakie ma opinie oraz czy nie robiąc tej naprawy w ASO, a warsztacie specjalistycznym (de facto ASO Jaguara/RR i Toyoty) nie wpłynie to na ocenę osoby odkupującej ode mnie auto za kilka lat. Zawsze uważałem że jak wszystko robi się w ASO to na końcu przy sprzedaży auta jest to w jakiś sposób rekompensowane, tym bardziej że mam wszystkie zdjęcia, wyceny, faktury etc. Niemniej jednak boję że jakość wykonania usługi lakierniczej w tym przypadku oferowana przez ASO będzie gorsza. Będę wdzięczny za Wasze opinie.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja ostatnio robiłem w S-Plus (w Kielcach, ale wiem, że mają siedziby w różnych miastach w Polsce) smart repair drobnego wgniecenia drzwi z niewielkim ubytkiem lakieru (jakiś ch*j na parkingu przywalił drzwiami). Naprawa od ręki, w 1h, bez śladu.

 

Trochę uratowała sytuację powłoka ceramiczna, bo na pewno ubytek lakieru byłby głębszy bez niej i nie obyłoby się bez zaprawki.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram sie wrzucić zdjęcie przy najbliższej okazji,choc moze to nie byc zbyt widoczne na zdjeciu.

Interesuje mnie tez co myślicie w kontekscie sprzedazy auta za kilka lat - czy lepiej zrobic to w ASO ktore podobno ma gorszy sprzęt czy jednak szkodę zrealizować przez specjalistyczny zakład współpracujący z Jaguarem i RR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie odradzam ASO. W zeszłym roku przy likwidacji szkody w moim aucie pomalowali cały element, pomimo, ze uszkodzenie lakieru było wielkości główki od zapałki w dodatku na rancie. Jestem pewien, ze będą chcieli lakierować cały element, bo na tym zarabiają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi mój chrześniak złośliwie :mrgreen: hulajnogą przerysował delikatnie bok drzwi. Zaprowadziłem do specjalistycznego warsztatu (nie ASO). Cała operacja naprawy rozciągnięta w czasie, bo najpierw nałożenie farby cienkim pędzelkiem + schniecie 3 tygodnie (w tym czasie użytkowałem auto). Na koniec punktowa polerka. Zero śladu.

Czy w ASO zrobiliby dokładnie tak samo? To pytanie retoryczne. Bo odpowiedź chyba każdy zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem zrobić zdjęcie tego małego wgniecenia, ale mam problem bo niestety na żadnym go nie widać. Spróbuje jeszcze w weekend przy świetle dziennym to zrobić i może wtedy bedziecie mogli ocenić.

Na tą chwilę skłaniam się nie do ASO BMW tylko właśnie do polecanego warsztatu (nomen omen ASO Jaguara). Przekonuje mnie ich lepiej wyposażony sprzęt i doświadczenie pracowników a także Wasze opinie świadczące o tym że ASO BMW nie musi być najlepszą opcją w niektórych przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie proszę znać jak przebiegła naprawa. Ja mam lekkie zarysowanie zderzaka (nawet bez wgniecenia) a ASO proponuje malowanie całego zderzaka za drobne 4 tys :).

Czytałem jeszcze dobre opinie o takiej lakierni http://super-plus.pl ale część z nich wygląda mi jako autoreklama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej aso bo tam na 95% Ci to polakierują. Najlepiej poszukaj sobie kogoś kto jest dobrym magikiem w dziedzinie PDR i on Ci to zrobi w godzinkę za 100zł i nigdy nie poznasz, że było to ruszane. Ostatnio robiłem u swojego wgięcie drzwi po obtarciu o inny zderzak (odziwo lakier ostał się cały) na powierzchni około 30x20cm i drzwi wyglądają jak przez zdarzeniem. Jeżeli ktoś zna się dobrze na temacie to nie ma szansy, żeby to schrzanić. Ze 2 tyg temu robiliśmy wgniotę w F10 na dachu. Po prostu górny pokład lawety ktoś opuścił na rekinka i wgniótł się dach wkoło na około 10x15cm. Też bez śladu zrobione. Poszukaj w necie w okolicy kogoś kto zajmuje się tym od dawna bądź kogoś kto naprawia profesjonalnie szkody po gradzie. Najczęściej w serwisach takie osoby nie pracują, bo ich umiejętności są zbyt cenne, żeby dostawać za to normalną pensję. Sprzęt jest w tej dziedzinie co prawda istotny, ale przede wszystkim trzeba mieć wyczucie w ręku, doświadczenie i dobre oko :)

Jak chcesz to mogę Ci na priv wysłać foto uszkodzeń.

 

Jak macie lakier gdzieś uszkodzony to nie można zrobić tak, że zderzak czy drzwi polakierujemy do połowy i będzie dobrze. Zawsze będzie widać różnicę odcieni na elemencie, dlatego lakieruje się całość. Powiem więcej. Jak komuś nie chce się robić probek przed lakierowaniem i trochę nie trafi w kolor to czeka Was cieniowanie i z głupiej rysy w ekstremalnym przypadku macie 1/3 auta malowane :D Zależy też czy są to drzwi czy zderzak. Różnicy odcienia zderzak-błotnik nie będzie tak widać, ale drzwi-drzwi czy drzwi-błotnik już bardzo. Lakieruje się czasami do tłoczenia i na przetłoczeniu gubi się kolor, ale jak wspomniałem wcześniej trzeba i tak wcześniej bawić się z kolorem. W większości przypadków nikomu się nie chce tego robić, bo każdy woli dobrac kolor jaki się uda a jak będzie źle to zamiast 1 elementu pomaluje się więcej i skasuje też odpowiednio więcej.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Spraw zakończyła się happy endem, wgniecenie wyciągnięte przez Tomex Tomasz Styś (okolice Warszawy).

Z uwagi na miejsce wgniecenia (jak to mowią w ASO: "na zydze" ) operacja długo trwała (ok.3h), a wszystko wygląda jak przed szkodą no i co najważniejsze dla mnie - obeszło się bez lakierowania co w ASO było "niemożliwe do zrobienia". Z czystym sumieniem polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za usuniecie zarysowan na przednim blotniku ASO zazyczylo sobie 4 tys. PLN ze stwierzdeniem ze prawdopodobnie i tak bedzie widac roznice odcieni srebrnego lakieru. Oddalem auto do prywatnego warsztatu, gdzie usunieto szkode za 1/10 ceny. Samochod przeszedl bezproblemowo ekspertyze kiedy oddawalem go w rozliczeniu do BMW.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, przyłączam się do tematu. Mam podobną sytuację. Posiadam bmw F30 i ostatnio zauważyłem przytarcie z tyłu po prawej stronie. Jest tam minimalne wgniecenie, jednak nie chciałbym nakładać lakieru z racji tego, że auto jest nowe (2015r.). Mam wrażenie, że miejce wgniecenia nie należy do tych najłatwiejszych. Zdjęcia nie obrazują tego aż tak co w rzeczywistości. Szukam jakiegoś poleconego przez Was zakładu, który się z tym upora (najlepiej Wrocław). Widziałem, że podaliście strony np. wyciaganiewgniecen.pl (ale siedziba jest w Warszawie). Martwi mnie tylko fakt, że jak się otworzy drzwi widać bodajże pękniecie lakieru. Wgoniecenie sięga krawędź drzwi po nadkole. Pozdrawiam

http://imageshack.com/a/img922/8642/sD0V17.jpg

http://imageshack.com/a/img924/6088/Jqi4ie.jpg

http://imageshack.com/a/img923/9162/aODoXP.jpg

http://imageshack.com/a/img922/4616/qDXAVl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
nie znam aso bmw które ma swoją lakiernie.wszystko jest wysyłane do warsztatów lakierniczych.

więc nie sugerowałbym się pieczątką na rachunku

 

bawaria motors ma swoja lakiernię.

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.