Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy słyszeliście o jakimś domowym sposobie zwiększenia mocy parownika ???

mi obiło sie o uszy że można jakoś mocniej rozciąć znajdująca się w nim membrankę ???

 

jęsli jest ktoś w temacie proszę o informacje

 

dziękuję i pozdro :)

Opublikowano

Witam

 

O rozcinaniu membrany nie słyszałem i po takim zabiegu chyba trzeba będzie ją wymienić :) Ale jest chyba możliwość zwiększenie wydajności w inny sposób. W parowniku sa dwie sprężyny, jedna odpowiedzialna jest za naprężenie cieńszej membrany i posiada regulacje, którą to kręcą gazownicy. Jest też druga sprężyna, odpowiedzialna za ciśnienie gazu w parowniku, wzmacniając ją można podnieść ciśnienie i tym samym zwiększyć wydajność. Tak przynajmniej jest w moim reduktorze Lovateca.

Opublikowano

strach się tego podjąć :lol:

 

znając moje szczęście po rozkręceniu parownika jedna sprężyna mi pęknie a drugą zgubię :wink: heheeee

 

a tak na serio nie rozbierałem nigdy takiego parownika i nie znam budowy, a to przeważnie kończy się po takich przeróbkach niepowodzeniem :?

 

pozdrowienia

Opublikowano
Najłatwiej jest wykonać "tuning" reduktora BRC AT90E albowiem wszystkie modele mają takie same "bebechy" i różnią się tylko średnicą wlotu, więc obejdzie się bez rozbierania, a jeśli chodzi o inne to rzeczywiście modyfikacja zwiększająca wydajność polega na zwiększeniu ciśnienia w komorze rozprężającej.
peace & love
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam.Mam parownik BRC AT90E w wersji 140kW. Po założeniu blosa nie wyrabia powyżej 6tys obr/min. Po rozebraniu widzę że membrana sterująca dawką otwiera się do końca. Jestem więc już pewien że to właśnie parownik a nie jakiś inny element instalacji nie wyrabia. Dołączam sie więc do pytania o zwiększenie wydajności. Średnica którego wlotu jest odpowiedzialna za wydajnośc tego parownika?
Opublikowano

Ja też podłączam.się pod pytanie, jak zwiększyć wydajność.

Moje 535 nakręca się do 4tys.i ściana,reduktor BRC140 kW.

 

Nie wiem czy wymienić na większy, czy może przerobić stary

[jeśli można]

Opublikowano
Ja też podłączam.się pod pytanie, jak zwiększyć wydajność.

Moje 535 nakręca się do 4tys.i ściana,reduktor BRC140 kW.

 

Nie wiem czy wymienić na większy, czy może przerobić stary

[jeśli można]

Tylko wymiana na np. OMVL r90.

peace & love
Opublikowano
U mnie rurka zasilająca ma 6mm. Wiem że na forum krąży opinia że powinno być 8mm. Ale nie będę raczej zmieniał gdyż są to według mnie niepotrzebne koszty. Zresztą w którymś z postów Zbichu napisał że zmienił przewód na grubszy, ale przyniosło to mizerny efekt. A poskutkowała zmiana parownika. Miałem tak brudny filtr gazu że byłem pewien że to on dławi przepływ. Próbowałem jeździć bez filtra a potem założyłem nowy i nie ma różnicy. Dlatego uważam że winne nie sa przewody zasilające tylko parownik nie wydala. Jak na razie nie uzyskałem odpowiedzi który wlot trzeba rozwiercić. Jutro spróbuję pobawić się ze zmianą charakterystyki sprężyny od membrany pierwszego stopnia. Teoretycznie powinna być widoczna poprawa. Chyba że sie mylę i faktycznie rurka zasilajaca jest za cienka. Ja wiem że można zmienić wielozawór, przewód zasilający na 8mm i w końcu parownik na wydajniejszy. Ale tak grosz do grosza i się nazbiera.
Opublikowano

Wymieniłem przewód zasilający na 8mm., rozwierciłem wielozawór i elektrozawór co przyniosło rzeczywiście mizerny efekt przy parowniku brc super. Pomogło ale niewiele. Dopiero po zmianie reduktora zagosciła radość na mej paszczy :D Co więcej, w reduktorze omvl wejście jest na 6mm. więc zainstalowałem go z przewodem 6mm. w dodatku starym i zabitym grafitem, a dyliżans odżył.

Wniosek z tego taki, że najpierw należy wymienić reduktor na wydajniejszy, a później kombinować z przewodami zasilającymi.

peace & love
Opublikowano
Dlatego właśnie przewodów nie ruszam.Biorę pod uwagę zmiane parownika. Ale najpierw chciałbym trochę pokombinować z tym który mam. Przy silniku 3.5 litra możliwe że niewiele by sie udało poprawić. Ale ja mam 2.5 litra i do ok 5800obr/min mieszanka jest ok. Możliwe że niewielki wzrost wydajności będzie wystarczający. Myślałem że znajdzie sie ktoś kto mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami w przeróbce tego parownika. Najlepiej uczyć sie na cudzych błędach :mrgreen: . Ale jak znajdę trochę wolnego czasu, może nawet jutro to sam poeksperymentuje. A jak coś pójdzie nie tak to będzie nowy parownik.
Opublikowano
Nie miałem dzisiaj czasu pogrzebać. Byłem w krótkiej trasie. Ale zaóważyłem coś ciekawego. Szybciej nie zwróciłem na to uwagi. Otóż zużyłem 3/4 zbiornika. Potem zatankowałem do pełna i zdziwiłem się. Motor kręcił do 6500obr/min! Nie wiem dlaczego przedtem nie zwróciłem na to uwagi. Na pełnym zbiorniku nie ma problemu z wydajnością parownika, ale w miarę opróżniania zbiornika obniżaja się obroty przy których następuje zubożenie mieszanki. Przy 1/4 zbiornika jest to już tylko 5500obr/min. Teraz sam nie wiem czy winny temu jest parownik czy przewody. Zauważyłem jeszcze jedną bardzo ciekawą zależność ilości paliwa w zbiorniku do składu mieszanki. Mam mały problem ze zbyt bogatą mieszanka w środkowym zakresie obrotów, czyli najczęściej używanym. I co ciekawe przy pełnym zbiorniku mieszanka nie jest tak bogata jak przy częściowo opróżnionym. Jakieś sugestie dlaczego tak jest? Powinno być chyba odwrotnie.
Opublikowano
Dawki gazu zwiększyć nie mogę. Rególacja ma wpływ na cały zakres obrotów, a nie na jakąś tam ich część. Już teraz od ok 2500obr/min mieszanka jest zbyt bogata. Napięcie na sondzie wynosi ok 1V. Jest tak aż do momenty gdy zaczyna brakować gazu, czyli w zależności od stopnia napełnienia zbiornika 5500-6500obr/min. Nie da się tej dawki zmniejszyć. Nie ma już rególacji. Tym czasem poniżej 2500obr mieszanka jest za uboga 0.2-0.3V. Wiem że mogę to skorygować przez rozpiłowanie slita w blosie, ale na razie tego nie robię. I znowu bieg jałowy jest za bogaty. Zakręcenie wszystkich dysz i rególacji nic nie daje. Na biegu jałowym napięcie wynosi 1-1.05V. I z tym też nic nie moge zrobić. Coś musi być nie tak. Najgorzej że nie mam kiedy tego robić. A o takiej porze jak teraz to nie bardzo mi sie chce. Juz z tego wyrosłem.
Opublikowano
Dawki gazu zwiększyć nie mogę. Rególacja ma wpływ na cały zakres obrotów, a nie na jakąś tam ich część. Już teraz od ok 2500obr/min mieszanka jest zbyt bogata. Napięcie na sondzie wynosi ok 1V. Jest tak aż do momenty gdy zaczyna brakować gazu, czyli w zależności od stopnia napełnienia zbiornika 5500-6500obr/min. Nie da się tej dawki zmniejszyć. Nie ma już rególacji. Tym czasem poniżej 2500obr mieszanka jest za uboga 0.2-0.3V. Wiem że mogę to skorygować przez rozpiłowanie slita w blosie, ale na razie tego nie robię. I znowu bieg jałowy jest za bogaty. Zakręcenie wszystkich dysz i rególacji nic nie daje. Na biegu jałowym napięcie wynosi 1-1.05V. I z tym też nic nie moge zrobić. Coś musi być nie tak. Najgorzej że nie mam kiedy tego robić. A o takiej porze jak teraz to nie bardzo mi sie chce. Juz z tego wyrosłem.
Opublikowano
Też przy reduktorze BRC miałem podobny problem z wolnymi obrotami i ogólnie z regulacją. Rozkręcałem go, rozwiercałem, głaskałem, kopałem ... a należało go po prostu wymienić.
peace & love
Opublikowano
Według opisu parownik prezentuje się nieźle, a nawet bardzo dobrze. Jeżeli działa tak jak pisze to chyba warto. Jednak według opisu pewne funkcje są opcjonalne. Na pewno wersja która posiada je wszystkie jest sporo droższa od podstawowej. No i teraz pytanie do Zbicha. W jakiej wersji masz swój parownik? Miałeś przedtem BRC i podobnie jak ja problemy z ustaleniem właściwej mieszanki w pełnym zakresie obrotów. Jak radzi sibie ten parownik z własciwym dawkowaniem w całym zakresie obrotów i obciążen? Jak kształtuje sie zużycie gazu w porównaniu do BRC? I jeszcze jedno. Jakie są jego wymiary? U mnie pod maską jest trochę ciasno, BRC AT90E mieści się na wymiar.
Opublikowano
omvl wydaje się być mniejszy od brc (łatwiej go upchniesz). Ustalenie idealnej mieszanki w pełnym zakresie obrotów to ciężka sprawa i bez hamowni oraz piłowania slita się nie obejdzie ale omvl znacznie lepiej reaguje na regulacje niż brc. Spalenie spadło znacznie u mnie na nowym parowniku i jest teraz bardziej przewidywalne. Ten brc miał już widocznie dosyć.
peace & love
Opublikowano
Witam. Ten OMVL to typowy parownik do zasilania lokomotyw :D U mie pracuje juz ponad rok i spisuje sie super !!!. Co do wariowania mieszanki na Blosie, to polecam go rozebrac i powymieniac wszystkie "oringi". Oryginalne poprostu sie kurcza i blos sie rozszczelnia. Jest w nim jeszcze jeden mankament, a mianowicie- w gornej pokrywie (ktora przykrywa membrane blosa) jest uszczelniacz (do ktorego wchodzi od spodu gorny koniec "slita") i jest on zrobiony z jakiegos tworzywa sztucznego.Po jakims czasie uzytkowania on rownierz sie rozszczelnia i wtedy nastepuje niekontrolowany przez blosa przeplyw gazu-no i mamy skoki mieszanki ! U mnie po uszczelnieniu wszystko wrocilo do normy.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
Dzięki chłopaki za radę. Wiecie co? Mam już dosyć kombinowania z moim parownikiem. Decydowałem się na OMVL. Ale tak jak napisał Lenin2 na Allegro dostępne są dwa rodzaje tego parownika. Jeden do pojemności 3.5 litra, a drugi do 6 litrów. Nie wiem czym się różnią, ale na pewno ceną. Czy na pewno jest tylko jeden rodzaj tego parownika? Jeżeli tak to chyba nie ma sensu kupować tego droższego. Możliwe że sprzedający chce sobie po prostu więcej zarobić. Jaka Wasza opinia?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam ponownie. Trochę to trwało, ale w końcu wymieniłem parownik. OMVL to jest to!!! Polecam gorąco. Zniknęły wszystkie problemy. Silnik kręci do końca. Osiągi nareszcie mnie zadowalają. Nie wiem czy na benzynie silnik osiaga taka moc jak powinien, ale na gazie teraz jest jeszcze mocniejszy. I nie jest to tylko odczucie. Potwierdzaja to moje pomiary. Nareszcie nie mam sie do czego przyczepić :D . Pozdrawiam.
Opublikowano

Witam Panowie.

Przymierzam sie do gazu w E 32 750.

Założyłem przewód 8 mm ze zbiornika do elektrozaworu z filtrem pod maską.

Z zaworu do OMVL tego do 6000 cm rurka 8 mm.

I teraz dylemat czy BLOS czy coś innego.

Czy rozwiercić elektrozawór ?

Mam założonego Blosa w E 30 silnik m 20 B 25 - spisuje się super.

Co Panowie radzicie 2 Bloski, gdzie je zamontować przed przepustnice,

tam troche mało miejsca.

Przepływka drutowa.

W e 30 nie zakładałem żadnych klap nigdy mi nie szczeliło chodzi super.

Czy tak będzie w 7 - ce.

Opublikowano
Miałes blosa w E30 325i więc mamy takie samo doswiadczenie z tym urządzeniem. Oboje wiemy że spisuje się super. Według mnie podobnie powinno być w 750i. Chociaż takiego silnika to ja nawet na oczy nie widziałem, to myślę że w grę wchodzą jedynie dwa blosy. Jeden za bardzo zawęzi przelot. Może być trochę problem z prawidłową synchronizacją i pewnie z montażem. Ale dla chcącego nic trudnego. Powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.