Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

Bez kompa raczej się nie obejdzie ale skoro miałeś problem z odmą to odepnij jej wężyk idący do kolektora, dziurę w kolektorze zatkaj i sprawdź czy jest poprawa jeśli jest to dalej dostaje się gdzieś lewe powietrze. Tak samo z pozostałymi podcisnienia itd. A check nie zapala ci się po wyłączeniu pompy wstępnej? Może podcisnienie do zaworu pompy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

zrobiłem taki mały test, nie włożyłem bagnetu do końca tylko dalikatnie go wsadziłem żeby był jakis lufcik, odkręciłem rurę od filtra powietrza do silnika zostawiłem tylko podpięty przepływomierz i odpalam auto powiem szczerze lepiej chodził ale mowię przejadę sie ruszam wbiłem jedynkę dodaje gazu rozpędziłem sie tak do 15kmh i jak by było odcięcie zapłonu auto szarpało i zgaslo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki problem z bmw e46 318 ti 2.0 143 km benzyna

Wywali mi blad P0100 : Maf lub Umowa VAF A: nieprawidłowe działanie obwodu

Wydaje mi sie ze za duzo pali i od czasu do czasu go zamula ale to z tym zamulaniem moze mi sie wydawac

chcial bym po prostu zeby tego błedu nie było, miał moze ktos taki przypadek i go rozwiazał lub zna rozwiazanie?? dodam ze przeplywka była wymieniona i nic nie dało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już Ci pisałem na pw. Błędy sprawdzaj inpą a nie testerem do wszystkiego. Jak coś jest do wszystkiego to tak na prawdę jest do niczego. Może wykazywać ten błąd pomimo że go nie ma. I temat zmień na regulaminowy bo pójdzie do kosza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj pierwszy raz samodzielnie podłączyłem INPE pod moje e46.

Objawy; wypadanie zapłonu na zimnym silniku, błąd wydajności katalizatora poniżej progu

 

 

Zamieszczam to co udało mi się przejrzeć i liczę na jakieś porady i sugestie z waszej strony.

1. 278B cieczy chłodzącej silnik czujnik temperatury

3e2173ce70cfac3emed.jpg

2. Katalityczne Banku Sprawność Converter 1

0c7dad9c1a08c7ccmed.jpg

3. 274E Wykrywanie przerw zapłonu Wszystkie cylindrów

25f9e2ec4d9ba998med.jpg

4. 2753 Cewka zapłonowa Cyl 1

84b3241bad04a93bmed.jpg

50bb71ab785040f1med.jpg

4e874ec78f8c4113med.jpg

73168ff7e1804b96med.jpg

9b1a17b9eac26a4dmed.jpg

Edytowane przez bzykus92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrzucasz zdjęcia to tak żeby był opis błędu czujnik temperatury dobrze ci działa? Pierwszy błąd pokazuje temp silnika. Drugi to lambda od kata, ten błąd może wyskakiwac przez wypadanie zapłonu widoczne w 4 zdj. Gdzie jest opis i widać wyraźnie że może powodować palenie lampki check ostatni błąd to wypadanie na 1 cylindrze. Są 2 opcje na początek, czujnik temp ma wpływ na mieszankę może powodować wypadanie zapłonu jeśli jest wadliwy, i/lub padnięta cewka zamień miejscami i zobacz czy błąd się przenosi. Podejrzewam że chodzi Ci o wypadanie zapłonu bo nie napisałeś o co chodzi. Przetłumacz sobie opisy błędów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.

 

Posiadam BMW E46 330i 2002r bez gazu. Ostatnio zauważyłem iż pompa powietrza wtórnego jest wypięta. Podpiąłem tą pompę i na zimnym silniku włącza się na ok 60 sek i ją trochę słychać (na forum piszą że jak huczy to zepsuta ale ja nie mam porównania). Także czytałem na forum że jak się zepsuję to ludzie ją zaślepiają. Zdjąłem także wężyk który łączy tą pompę z takim czymś dziwnym metalowym okrągłym i ponoć jak jest tam zaśniedziałe to jest uszkodzone a u mnie jest sucho i czysto. Natomiast zauważyłem że to wszytko połączone jest z sondami lambda. Ktoś tego nie wypiął od tak. Chciałbym się dowiedzieć czy to tylko pompa jest uszkodzona czy sondy też. Zrobiłem test (status) lambd w INPA i poniżej wrzucam zdjęcia. Bardzo proszę o rozczytanie wykresów i podpowiedz czy sondy lambda są dobre czy ewentualnie do wymiany i które? czy jest wszystko ok?

 

2b3326d42487f639med.jpg

c4f44728e4e01a30med.jpg

7e9f726d48c410f1med.jpg

a491e1e14dabee20med.jpg

13db6e826138b10bmed.jpg

96cb5e09f6f0bac0med.jpg

dcb839c61cc0a669med.jpg

 

zdjęcia opisałem ponieważ nie które testy są zrobione na zgaszonym silniku a nie które na zapalonym. chodzi o to czy dobre pokazuje wartości.

Dodam iż przy zapalonym silniku tak zmieniają się wartości poszczególnych sond :

lambda probe before Catalyst Bank 1-- 0,69 \ 0,72\ 0,15\ 0,73\ 0,60\ 0,20 i cały czas tak skacze. Nie dochodzi do 1

lambda probe before Catalyst Bank 2-- 0,75\ 0,09\ 0,75\ 0,13\ 0,10 i cały czas tak skacze. Nie dochodzi do 1

lambda probe after Catalyst Bank 1-- 0,44\ 0,01\ 0,71\ 0,72\ 0,88 i cały czas tak skacze. Nie dochodzi do 1

lambda probe after Catalyst Bank 2 -- 0,45\ 0,68\ 0,69\ 0,71/ 0,92 i cały czas tak skacze. Nie dochodzi do 1

 

A tu zdjęcia pompy powietrza wtórnego i tego drugiego urządzenia z którym jest to połączone.

30c6968593db7a6fmed.jpg

 

d359e57c8a78e835med.jpg

 

Bardzo Proszę o pomoc w rozczytaniu tych wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa powietrza wtornego jeżeli pracuje wydaje dźwięk podobny do odkurzacza.

Jest po to by na "ssaniu" dopalić nadmiar paliwa w kolektorze wydechowym i dogrzać sondy.

Wskazania sond mają się zmieniać bo tak pracuje sonda.

U ciebie wygląda to dobrze.

A to dziwne, metalowe, okrągłe to zawór.

Dzieje się coś niedobrego z silnikiem, czy porostu jesteś ciekaw czemu jest wypięta pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie dzieje z silnikiem ani nie ma żadnych błędów. Jestem ciekaw czemu jest wypięta pompa?

Tak jak już pisałem poprostu zauważyłem wypiętą kontkę pompy powietrza wtórnego i domyślam się ze sama nie wypadła i ktoś ją wypiął nie bez przyczyny. Chciałbym poprostu wiedzieć dlaczego ktoś ją wypiął (tą pompę) i w jakiej kondycji są sondy.

Po podłączeniu wtyczki słychać pompę jak chodzi przez ok 60 sek po odpaleniu zimnego auta.

 

Nie wiem czy to ma jakiś związek natomiast w moim bmw 330i (i ponoć we wszystkich 330i tak jest) że z tył jest tłumik który kończy się dwururką i w jednej rurce jest klapka która otwiera sie dopiero przy wyższych obrotach. od tego tłumika idzie wężyk która dostarcza powietrze aby otworzyć tą klapkę w dwururce.

U mnie był ten wężyk ( co dostarcza powietrze) wypięty a klapka w rurce jest cały czas otwarta i zablokowana (nie da sie jej nawet ruszyć reką a z tego co wiem powinna luźno chodzić)

Może ktoś też w tej sprawie się wypowie? Czy to ma związek z wcześniejszą sprawą?

 

Proszę też innych o wypowiedzenie się. Bardzo zależy mi na pewności działania sond.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wydechu może komuś nie chciało się wymieniać jakiegoś przewodu podcisnienia itd więc zostawił otwartą klapkę. U góry masz gruche która steruje klapką i po drodze kilka innych rzeczy przewody elektrozawor itd itp trzeba przejrzeć układ i zobaczyć co jest nie tak. Może tylko grucha się zapiekla. Na schematach będzie wszystko widać. Co do pompy. Co do pompy alb3rt ładnie Ci opisał wszystko, ale na zdj zawór wygląda na trochę zapaprany. Podcisnienie do niego też było odpiete? Zawór a celu zablokowanie dostępu spalin /kondensatu./ciśnienia przed dostępem do pompy co może ją uszkodzić. Ja bym proponował podłączyć wszystko żeby lambdy były dogrzane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa powietrza wtórnego byla podłączona wężykiem do zaworu a zawór jest dalej tam podpiety chyba do sondy.. wiec tu wszystko bylo ok ja zdjąłem weżyk z ciekawości aby zobaczyć w jakim jest to stanie. Po zdjeciu wężyka zapaliłem auto i słychać że pompa powietrza wtórnego daje powietrze i jak przyłożyłem palca do zaworu to też czuć ze pracował. Wszystko podpiołem spowrotem wężykami tak jak było a jednak ktoś wypiął kostke z prądem od pompy powietrza wrórnego. Ja ją wpiołem i zobacze czy sie bedzie coś działo.

 

Co do tłumika to pojade do mechanika niech przeglądnie gruche i wszytko po kolei czy działa prawidłowo.

 

Proszę jeszcze o opinie na temat wykresów test sond lambd które wrzuciłem. Czy wszytko jest ok? Czy działają prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę przy sondach nic niepokojącego. Zawór masz trochę upaprany. A chodziło mi o podcisnienie które steruje tym zaworem. Podpięte było? https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2203-sterowanie-podcisnieniowe-pompa-pow/i47644/kL/sN masz na schemacie prowadzenie podcisnienia do zaworu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie sterujące zaworem wydaje się być podpięte przynajmniej przy samym zaworze. Schemat to ładnie pokazuje natomiast u mnie to słabo widać ponieważ trzeba by było ściągnąć tam plastik podszybia albo osłonę górną silnika bo wszystko jest zasłonięte. Jestem już spokojny bo najbardziej chodziło mi o sondy żeby były ok. Za niedługo czeka mnie wymiana amorów w moim BMW wiec poproszę mechanika aby także zajrzał do tego i to ogarnął wszystko a mam mechanika dość kumatego w tych sprawach. Sam bym się do tego dobrał natomiast nie mam żywcem kiedy a także nie mam na to warunków. Jak to wszystko ogarnę dam znać. Koledzy, Dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze a propo schematu jak wyszukasz tam układ wydechowy masz też prowadzenie wezykow zaworów itp do wydechui tej gruchy. Też wszystko ładnie widać. Mechanikowi zawsze łatwiej będzie odnaleźć się gdyby ktoś coś tam pomajstrował :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam od pewnego czasu problem z kultura pracy silnika a bardziej czuje trzęsiawki szczególnie na postoju, czasem mniejsze, czasem większe. Na wyższych obrotach również czuć trzęsiawkę ale z racji wyższych obrotów częściej=mniej odczuwalnie. Pękniętą miałem gume od przepustnicy - wymieniona na nową. Adaptacje itd pokasowane ale nadal jest to samo(choć z pękniętą gumą było gorzej). Podmieniałem cewki miejscami(patrząc na rough) ale nadal nic to nie dało. Wrzucam kilka screenów z Inpy.

8e380db8ac33.png 69713574c6db.png cfe3037e1f61.png d5db90bf7f03.png

61485fd6c567.png

0f739e985a04.png 3ca9e65fb80a.png 5bed57239bd9.png 500b6d7b5227.png a464c93c2c04.png

ee62c2faeaa6.png ed19bf0500ae.png 61e0b191710d.png f7ae8804e5e2.png 6609e2dd5ffe.png

 

Czy wskazania rough są prawidłowe? za każdym odpaleniem wyższe rough wędruje na inny cylinder.

świece mają przebieg 8 tys, jest lpg w aucie ale załączenie lpg nic nie zmienia

natomiast jak jest zimny to auto ma problemy z pracą na lpg(zimny w sensie kiedy nie ma typowo pionu), i to też nie zawsze, czasami przełączy elegancko i jest ok od 35stopni a czasami w pionie jest i problem z lpg, po przełączeniu potrafi zgasnąć

kolejne wskazania rough powyżej to są wskazania po ponownym odpaleniu auta czyli za każdym razem któryś jakby cylinder kuleje - i nie zawsze jest ten sam.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Wiem że LPG jest czułe bardziej przez to na LPG są jeszcze większe problemy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie miałem okazji sprawdzać dużej ilości m47, więc nie chcę wprowadzać Cię w błąd, ale coś może w tym być. Dobrze by było jakbyś znalazł kogoś na podmianę albo chociaż ktoś kto ma auto z tym silnikiem niech potwierdzi, że tak nie jest u niego. Jak to wygląda podczas kręcenia rozrusznikiem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.