Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


przemekmdc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak, sorki, lewego powietrza :wink: Co do 115 w moim pliku z opisem bledu dotyczy czujnika temperatury, wlasnie tego pod kolektorem. U Ciebie pokazuje sterowanie grzalka w termostacie. Masz nowy, oryginalny termostat? Sprawdz przewody, wtyczke, na zdjeciu blad wystapil raz. Glupie pytanie, ale czy kasowales wczesniej i powrocil?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kasowałem wszystkie błędy :) po ponownym podłączeniu pod kompa wyskoczyły te dwa powyżej.

 

Chodzi Ci o przewody zapłonowe czy przewód od termostatu z czujnikiem? Jeśli chodzi o WN, to są już niedługo raczej do wymiany choć jeszcze z tym zwlekam, gdyż najpierw chce uporządkować usterki z tego tematu :/ Jeśli chodzi o ten przewód co idzie od termostatu i ten czujnik to nie sprawdzałem go.

 

Jak to sprawdzić, czy termostat czy ten przewód?

 

Termostat nowy, firma BEHR, mechanik wymieniał 2 miesiące temu.

Edytowane przez rrhoads
Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje lewizny tam nie ma

Filmik czas od 0:40 do 0:58. Interesuje nas to co się dzieje przed katem... a tam się dzieje to, że jest nadmiar powietrza w stosunku do paliwa i nawet nie skoczy by osiągnąć skład stechiometryczny 0,45-50V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje lewizny tam nie ma

Filmik czas od 0:40 do 0:58. Interesuje nas to co się dzieje przed katem... a tam się dzieje to, że jest nadmiar powietrza w stosunku do paliwa i nawet nie skoczy by osiągnąć skład stechiometryczny 0,45-50V.

 

Jak to interpretować :?: :?: Niestety nie znam się na tych sprawach.

 

 

Podsumowując, to co zostało napisane do tej pory, rozumiem że muszę:

 

1) Na 99% wymienić zawór odmy i przejrzeć przewód odmy czy nie jest zapchany ew. też wymienić.

 

2) Sprawdzić termostat oraz przewód idący od niego i to złącze. Choć poza wyskakującym błędem nie widzę wyraźnych wskazań złej pracy termostatu (wskazówka trzyma pion, auto się grzeje). Czy może być jeszcze jakaś przyczyna tego błędu niż powyższe Panowie? Są jakieś konsekwencje jeżdżenia z takim błędem (115)?

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje lewizny tam nie ma

Filmik czas od 0:40 do 0:58. Interesuje nas to co się dzieje przed katem... a tam się dzieje to, że jest nadmiar powietrza w stosunku do paliwa i nawet nie skoczy by osiągnąć skład stechiometryczny 0,45-50V.

 

Ale zauwaz ze auto nie jest rozgrzane i lambda pracuje na ubogo, tj w ogole nie pracuje;) najlepiej nagrac filmik gdy silnik ma temp robocza.

 

Są jakieś konsekwencje jeżdżenia z takim błędem (115)?

 

Nie, nie ma konsekwencji. Tylko otwieranie mechaniczne termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zauwaz ze auto nie jest rozgrzane i lambda pracuje na ubogo, tj w ogole nie pracuje;) najlepiej nagrac filmik gdy silnik ma temp robocza.

Masz absolutną rację kolego :cool2: Nie zauważyłem wskazania temperatury, bo chyba mi filmik zacięło na początku i dlatego tak. Fakt faktem objawy otwarcia korka oleju świadczą o awarii odpowietrznika i temu warto się przyjrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, jutro nagram Panowie na rozgrzanym silniku :cool2:

 

Trochę też teraz czytałem o tym objawie i jakby odma była walnięta to powinna zasysać powietrze, a tego jakby nie było. To mi trochę zrobiło mętlik w głowie, bo jeśli nie odma to co :?: :!: Choć pozostałe wskazania (livedata, buczenie) jakby wskazywały na nią.

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukajcie nieszczelnosci papierosami, ja tak zrobilem. Odepnij maf, zatkaj ta gume, zdejmij wezyk podcisnienia z kolektora i zatkaj go czyms a w to miejsce podepnij kawalek innego wezyka I wdmuchuj dym z fajki i patrz gdzie wylatuje;) Jak nie palisz to popros znajomego, ktory sie truje :D

 

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś ponownie podpiąłem autko pod komputer i nie wyskoczył żadne błąd :D ale nie wiem czy to czasem nie dlatego, że od wykasowania obu błędów przejechałem tylko jakieś 40-50 km.

 

Dzięki koledzy, też będę szukał nieszczelności.

 

Powiedzcie mi czy sprawa jest w takim razie poważna - po analizie livedata? Sugerujecie coś wymieniać, czy narazie się wstrzymać?

 

Pozdrawiam :)

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego :cool2:

 

Poproszę znajomego mechanika by popatrzył mi na autko. Mam natomiast jeszcze takie 2 pytania: :wink:

 

1) Czy jeśli nie znajdzie przyczyny, to rozbierać kolektor? Szukać tego czy może odpuścić i nie rozgrzebywać auta? Trzyma obroty, nie faluje, pracuję równo.. przyśpiesza itd.

 

Generalnie jestem teraz dość wrażliwy na takie rzeczy, bo 3 miesiące temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą, choć nie widziałem oznak po aucie, że coś jest nie tak ale zalecił mi to mechanik (twarde węże, duże ciśnienie w układzie, gotowanie w zbiorniczku). Nie mówię, że wymiana była niepotrzebna choć, potem 2 miesiące męczenia się z autem i masa wydatków. Stąd takie moje pytanie, czy jak nie znajdę od razu nieszczelności, to czy nie odpuścić?

 

2) A co z tym zubożeniem/zawyżeniem mieszanki, co pisaliście na początku? To jest związane z tą nieszczelnością (punkt 1), czy może jeszcze coś innego ?

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Jesli nie znajdziesz nieszczelnosci, to nie ma sensu zwalac kolektora, bo po pierwsze moze lapac wiecej lewego powietrza po ponownym montazu a po drugie samo zrzucenie nie pomoze znalezc nieszczelnosci. Tym bardziej jak auto pracuje rowno.

 

Ad 2. Uboga mieszanka moze byc wlasnie przyczyna zasysania lewego powietrza. To jest najczestsza przyczyna. Maf moze przeklamywac, nie podajac bledu, moze byc sonda albo wskazanie na sonde wlasnie przez maf.

 

Jesli masz nieszczelnosc to test z papierosem powinien pomoc;) W warsztatach powinni tez miec maszyny na test dymny, popytaj w swojej okolicy.

 

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Oczywiście dziękuję za informacje!!

 

Przepraszam, że nie odpisywałem wcześniej ale trochę mnie nie było, a przed napisaniem postu chciałem jeszcze zrobić kilka kilometrów i podpiąć autko pod kompa, żeby się upewnić.

 

Więc tak, przejechałem jakieś 150, może więcej kilometrów i dziś wyszło, że błędy 115 i 171 powróciły :/

 

http://zapodaj.net/307ff88462ec1.jpg.html

 

U mechanika byłem (zaufanego, solidnego... choć być może nie taką wiedzą jak na to auto) tydzień temu, popatrzył na pracę auta i powiedział, że on sprawadza mieszankę paliwową po zapachu idącym z rury hm... uznał, że raczej jest wszystko ok.

 

Spytał, czy są jakieś błędy (wtedy byłem 3 dni po skasowaniu) i powiedziałem, że nie ma... więc powiedział by się nie przejmować, testu z papierosem nie robił. Stwierdził, że jak się jeździ dobrze, to nie grzebać bo można coś innego spieprz...ć. Tu się zgodzę.

 

I tyle... choć nie powiem, zastanawiam się nad tymi 2 błędami... trochę nie dają mi spokoju... :mad2: :mad2: :mad2:

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem biegły w tym temacie.

Ale jako laik zapytam - czy zarejestrowana temperatura 115 stopni cieczy chłodzącej w przypadku tego drugiego błedu jest normalna ?

To jakoś dużo jak dla mnie...

A może to ten czujnik daje przekłamania i system wariuje ?

Tak tylko pytam... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że skoro jak wcześniej podłączałem pod IMPE i błąd się nie pojawiał to ciecz nie dochodziła, do takiej temperatury, teraz doszła i wywaliło błąd.

 

Hm... czyli co tutaj nie działa prawidłowo, termostat czy może coś innego?

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.