Skocz do zawartości

mat90cbr

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 318i

Osiągnięcia mat90cbr

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Koledzy mam następujący problem, z którym męczę się już dłuższy czas, otóż pojawiają się błędy 171 i 125, odma wymieniona, wężyki podciśnienie także, przepływomierz raczej ok bo po odłączeniu auto wyraźnie gorzej chodzi. Dodam, że nie ma żadnych niepokojących objawów typu falujące obroty, spadek mocy, czy duże spalanie. Wrzucam live data, może coś z tego odczytacie... http://zapodaj.net/3bf18505c7ae8.jpg.html http://zapodaj.net/6540e53662650.jpg.html http://zapodaj.net/6e8a4d362d1ae.jpg.html http://zapodaj.net/280ebce6eaf0a.jpg.html
  2. to nie jest normalne, tworzy się zbyt duże podciśnienie, jak przegonisz auto po trasie to wyssa Ci cały olej z silnika, wymień odmę.
  3. za 12 tysięcy kupisz ale musisz mieć jeszcze te 2-3 tysiące na ewentualne naprawy. Układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy i olewanie tematu może zakończyć się w najlepszym przypadku wymianą uszczelki pod głowicą. Sprawa z dyfrem nie wiem jak wygląda bo nie spotkałem się z takim przypadkiem. Części eksploatacyjne są w umiarkowanych cenach. Rozrząd jest na łańcuchu, więc jak wszystko z nim w porządku to nie ma co tego ruszać, za paski i napinacze zapłaciłem 200zł, podobnie kosztuje termostat, zawieszenie to wydatek najmarniej kilkuset złotych ale bliżej tysiąca. Silnik do normalnej codziennej jazdy jest rewelacyjny, da się normalnie wyprzedzać a przy tym mało pali, średnie spalanie to około 7 litrów na 100km. Jak masz jakieś pytania to śmiało, postaram się rozwiać Twoje wątpliwości. BMW to na pewno lepszy wybór niż mondeo.
  4. jak wyjąć tą klapkę z mocowania?
  5. czy ktoś wykonywał podobny zabieg w M43B19TU? tam klapka jest okrągła i nie wiem jak się do tego zabrać, żeby ją zdemontować, wkurza mnie to klekotanie...
  6. kolego rrhoads, u mnie błąd 171 też wyskakuje tylko raz i już zostaje, mam wrażenie że auto wolniej wkręca się na obroty i czasami przy mocnym wciśnięciu gazu jest jakby jedna mała przerwa w zapłonie, znajomy miałpodobny problem u niego pomogła wymiana przepływomierza na nowy ori bosch
  7. nie masz kontrolki check engine? proponuję rozebrać licznik i zerwać tą taśmę, która ową kontrolkę zasłania :)
  8. odma wymieniona na oryginał, wysokiej klasy zamiennik czy po taniości? ja wymieniałem odmę niedawno w m43 i w sklepie wcisnęli mi zamiennik, po wymianie zaczęło normalnie wysysać olej z silnika, wąż odmy był zassany, wymiana na separator meyle i wszystko jest ok.
  9. czekam z niecierpliwością na rozwój sytuacji, ponieważ mam ten sam problem z błędem 171. Odma wymieniona, wężyki podciśnieniowe też, mimo to po kilkudziesięciu kilometrach błąd powraca...
  10. witam, mam kabel od viakena, inpe z chomika, wszystko ładnie się instaluje system widzi obd ale kiedy chcę włączyć inpę wyskakuję błąd, że brakuje pliku commdlg.dll i ani inpa ani ncs nie odpala, nie mam pojęcia co z tym dalej zrobić, inpa z innego źródła odpala jednak nie mogę wybrać żadnego auta (puste pola), system operacyjny to vista, proszę o pomoc, mi po 4h walki już puściły nerwy...
  11. e46 1.9 M43TU 118KM 6 razy trasa 125km po drodze przejazd przez średniej wielkości miasto łącznie 750km przy prędkości 100-120km/h miejscami 140 spalanie 6,3l/100km wg komputera, rekord 5,7l/100km ta sama trasa prędkość 90km/h
  12. e46 1.9 m43tu kontrolka oleju w ogóle nie świeci, ani na czerwono ani na żółto, w teście zegarów też nic... czy jest możliwość, że żarówka się przepaliła? może ktoś coś przy tym grzebał?
  13. przyczyna UPG.... zauważyłem wyciek między głowicą a blokiem przy dodawaniu gazu. Teraz takie pytanie: które uszczelki pokrywy rozrządu są do wymiany przy okazji wymiany UPG? Dodam, że widać ślady oleju w okolicach sprężarki od klimy ale wydaje mi się, że to puszcza trochę uszczelka pod miską olejową
  14. wszystkie króćce wymienione, a płyn dalej wyrzuca... może to zacinający się termostat? Czy po osiągnięciu temperatury 105 stopni i dłuższym postoju dolny wąż powinien być ciepły? na chwilę zrobi się letni a później znowu zimny, chłodnica cały czas zimna...
  15. niedawno wymieniałem je u siebie, musisz odkręcić dokładnie 4 śrubki 11, jedna na kolektorze u góry trzymająca ten plastik osłonę, dwie śruby pod tym plastikiem i jedną z boku od przodu auta, dalej odpinasz jeden gruby wąż idący pod kolektorem i jeden cienki podciśnieniowy, linki od przepustnicy nie trzeba odłączać, wystarczy odsunąć kolektor na bok. Jeśli masz chude dłonie to trochę gimnastyki i odkręcisz to kolanko ( dwie śrubki od dołu) bez demontażu dołu kolektora. Przygotuj też się na wymianę reszty kolanek/węży bo to słaby punkt tych silników, może zdarzyć się tak jak u mnie, że jak wymieniłem jedno kolanko, to wysadzało następne, ten plastik po latach jest bardzo kruchy i nie wytrzymuje ciśnienia panującego w układzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.