Skocz do zawartości

[m52b20] wymiana oleju w skrzyni i cieknaca chlodnica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam dwa pytania ale zakladam jeden temat zeby nie zasmiecac forum ;) Pytanie pierwsze - chcialem wymieniec dzis olej w skrzyni, na skrzyni mam nalapke ze jest to ATF. Po odkreceniu korka wlewowego, oleju bylo na max az sie kilka kropel wylalo i jego barwa byla pomaranczowa :shock: sadzilem ze ATF powinien byc czerwony, ewentualnie czarny od przepacowania (przebieg auta ok 280kkm raczej olej nigdy nie zmieniany). Nie zlewalem go narazie i mam pytanie do was czy wymieniac go czy nie? ze skrzynia nic sie nie dzieje itp chcialem poprostu wymienic prowizorycznie :)

Pytanie drugie, od ok pol roku leciutko ucieka mi plyn ze zbiorniczka, z autem nic sie nie dzieje ale za zalaniu na zimnym do poziomu COLD, po np 2 miesiacach jest troszke nizej, ostatnio zauwazylem ze mokra jest dolna czesc chlodnicy obok korka spustowego, sam korek wyglada na szczelny ale plyn chlodniczy jest na laczeniu plastiku i czesci metalowej chlodnicy(zaznaczylem na foto), czy jest tam moze jakas uszczelka? z ktorego miejsca moze cieknac? Jesli chlodnica jest sprawna i drozna to czy jest sens np wyciagac ja i powymieniac cieknace oringi ? czytalem tematy z chlodnicami i ludzie pisali ze chlodnica juz nie jest tak szczelna po wymianie orignow i po jakims czasie znowu zaczyna przeciekac :( Prosze o pomoc :)

http://zapodaj.net/images/ae201a5686b53.jpg

Opublikowano

Jak widzisz, że nie ma swojej barwy, czyt. fabrycznej - czerwonej to zmień, na pewno nie zaszkodzi, a życie skrzyni wydłużysz. Też się właśnie przymierzam do wymiany oleju w skrzyni ale to dopiero po wymianie uszczelki na wale i sprzęgła, jedna robota :).

 

Co do chłodnicy to też miałem kiedyś wyciek, moja była mokra na dole (jakiś kamień uszkodził bo nie miałem tego plastiku od spodu no i chłodnicę szlag trafił). Wymieniłem na używaną od 1.6 bo ceny chłodnic do e36 są śmieszne :)

Opublikowano

Olej w skrzyni najpewniej dobiera się na podstawie nr VIN. Możesz spróbować na etk.cc bądź wejdź na stronę mobila.pl, castrol.pl i szukaj po aucie.

Co do pytania o chłodnicę to tam nie ma żadnych oringów, uszczelek czy czegokolwiek. Po prostu ze starości zaczyna puszczać chłodnica i nie da się tego naprawić bo część ta jest zgrzana. Jedyna rada: wymienić na nową. Auto ma już swoje lata w końcu. W najgorszym scenariuszu nagle w czasie jazdy chłodnica strzeli, wyleci cały płyn i koniec jazdy :twisted:

Opublikowano
Jak płyn po 2 miesiącach jazdy jest tylko trochę poniżej poziomu to nawet bym sobie tym głowy nie zawracał :) Jak by ci wywalało litr na tydzień to rozumiem... :)
Opublikowano
olej zmień w skrzyni, nie wiadomo co masz tam nalane, dużo go nie wchodzi i jest tani. Na pewno nie zaszkodzisz :)

 

Miałeś choć jedno auto z automatem?

 

Do autora

 

Poprzednie BMW miałem w automacie. Przy okazji wymiany oleju pogadałem sobie trochę z właścicielem warsztatu (robią tylko ASB). Powiedział mi, że w niektórych skrzyniach jak mają sporo przejechane nie warto ruszać oleju bo to może być gwóźdź do trumny. Zanim zabierzesz się za wymianę to wypytaj kilku specy od asb czy warto ruszać ten olej. Zobacz co Ci doradzą i wtedy podejmij decyzje. Temat nie jest taki prosty jak się wydaje. Życzę powodzenia!

Opublikowano

Jeśli chodzi o regularną wymianę oleju w skrzyni automatycznej od samego początku to jestem za, nawet jak producenci podają, że olej jest dożywotni. Co innego jak auto zbliża się do pełnoletności i nie wiadomo jak było obsługiwane. Czytaj ze zrozumieniem! Nigdzie nie napisałem, żeby nie wymieniać tylko aby być ostrożnym bo skutki mogą być kosztowne.

 

Na moje pytanie nie odpowiedziałeś. Domyślam się, że odpowiedź brzmi nie. Zostawię to bez komentarza.

 

Bez odbioru.

Opublikowano

Co ma posiadanie auta z automatem do wymiany oleju.

E39 automat, e70 automat, e92 automat, e90 automat, x6 automat. Wymieniac dalej? Oleju w silniku tez nie wymieniaj bo ci wyplucze syf i zatrzesz silnik. No i zmien na mineralny bo pelny syntetyk za rzadki bo przebieg duzy? Jeszcze znasz jakies mity?

szukam
Opublikowano

 

Poprzednie BMW miałem w automacie. Przy okazji wymiany oleju pogadałem sobie trochę z właścicielem warsztatu (robią tylko ASB). Powiedział mi, że w niektórych skrzyniach jak mają sporo przejechane nie warto ruszać oleju bo to może być gwóźdź do trumny. Zanim zabierzesz się za wymianę to wypytaj kilku specy od asb czy warto ruszać ten olej. Zobacz co Ci doradzą i wtedy podejmij decyzje. Temat nie jest taki prosty jak się wydaje. Życzę powodzenia!

 

 

Skoro wiesz coś więcej na ten temat to się podziel bo mnie bardzo interesuje co się może stać ze skrzynią jak zmienię olej (btw. mam manuala). Słucham :)

Opublikowano
Co ma posiadanie auta z automatem do wymiany oleju.

E39 automat, e70 automat, e92 automat, e90 automat, x6 automat. Wymieniac dalej? Oleju w silniku tez nie wymieniaj bo ci wyplucze syf i zatrzesz silnik. No i zmien na mineralny bo pelny syntetyk za rzadki bo przebieg duzy? Jeszcze znasz jakies mity?

 

Pytanie dotyczyło konkretnego przypadku: automat, duży przebieg i brak pewności jak auto było obsługiwane. Na ten temat się wypowiedziałem. Nigdzie nie napisałem, żeby zostawić olej. Napisałem, żeby się zorientować w temacie u kogoś kto się na tym zna (czytaj warsztat od ASB). Dobre warsztaty nie powinny walić ściemy aby naciągnąć na kasę bo mają nowsze fury do naprawy niż E36.

 

Po co wyskakuje teraz z wymianą oleju w silniku? Co ma piernik do wiatraka? Może sobie jeszcze pogadamy o innych płynach eksploatacyjnych? Naucz się czytać ze zrozumieniem!

 

 

Poprzednie BMW miałem w automacie. Przy okazji wymiany oleju pogadałem sobie trochę z właścicielem warsztatu (robią tylko ASB). Powiedział mi, że w niektórych skrzyniach jak mają sporo przejechane nie warto ruszać oleju bo to może być gwóźdź do trumny. Zanim zabierzesz się za wymianę to wypytaj kilku specy od asb czy warto ruszać ten olej. Zobacz co Ci doradzą i wtedy podejmij decyzje. Temat nie jest taki prosty jak się wydaje. Życzę powodzenia!

 

 

Skoro wiesz coś więcej na ten temat to się podziel bo mnie bardzo interesuje co się może stać ze skrzynią jak zmienię olej (btw. mam manuala). Słucham :)

.

 

Temat dotyczy automatu.

Opublikowano
własnie przez te dobre warsztaty które twierdzą ze oleju się nie zmienia potem trzeba skrzynie remontować. To taka końcowa właśnie interpretacja. Jest to wymysł mechaników którzy uczyli się na syrenach i tak im zostało, mentalnie są dalej 30 lat do tyłu i powielają mity które juz dawno nie są aktualne. Co chwile ktoś pyta czy jak cieknie silnik to zmienić olej bo mu mechanik tak doradził. Dopóki ci ludzie którzy się wtedy uczyli nie wymrą to bedą takie fałszywe dalej przekazywać mądrości.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.