Skocz do zawartości

E90 - Wymiana termostatu (-ów)


mrozilla

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem sprawdzić ukryte manu i z racji braku wskazówki temperatury płynu chłodzącego funkcję 7. Okazało się, że zarówno w mieście jak i trasie maksymalnie pokazuje do 62-63 stopni. Wyjąłem termostat EGR i po dmuchnięciu w niego nie było zupełnie żadnego oporu. Otwierał się i zamykał w zależności od temperatury gotując go w wodzie ale nie domykał się do końca. Kupiłem nowy oryginalny i ten również przepuszcza powietrze, ale trzeba z siłą w niego dmuchnąć, czytałem, że tak właśnie działa sprawny termostat EGR w tym modelu, w moim starym powietrze przepływa swobodnie bez najmniejszego oporu. Niestety na trasie temperatura doszła maksymalnie do 66 stopni przy czym w zależności od obciążenia i prędkości wahała się na poziomie 63-65 stopni. Czy na 100% do wymiany jest główny termostat? Wydaje mi się, że czujnik temperatury jest w porządku, bo po wejściu do auta i włączeniu funkcji 7 pokazuje mniej więcej temperaturę otoczenia, tak więc to wskazanie jest jakby dobre. Tylko dlaczego prawie nie ma poprawy po wymianie termostaty EGR skoro ewidentnie wyglądało, że jest nie sprawny? Czy w takim razie wystarczyłoby wymienić tylko główny czy mimo wszystko aby trzymało stałe 90 stopni w moim przypadku muszę wymienić oba termostaty?

I jeszcze czy trzeba wymieniać termostat z obudową (jest to jako całość) czy obudowa zostaje i sam termostat można wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego termostat główny do wymiany i występuje tylko wyłącznie z obudową co do termostatu EGR to sprawny termostat po dmuchnięciu w niego nie powinien przepuszczać jak przepuszcza to znaczy że jest uwalony.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też czytałem, że wszystkie nowe od EGR przepuszczają, tak więc jak to z tym jest? Mój stary w ogóle bez najmniejszego oporu się przedmuchiwało, w nowym trzeba mocno dmuchnąć aby powietrze poszło. Rano na odcinku około 3-4km w mieście, doszło do maksymalnie 61 stopni, na światłach spadło do 60, potem na miejscu jeszcze chwilę nie gasiłem auta i temperatura doszła do 63 stopni. Jak widać bez względu na to czy się przejedzie 3km czy 30km temperatura oscyluje w granicach 60-65 stopni na nowym termostacie EGR. Tylko, że on ma temperaturę około 70 stopni jak się nie mylę to czy na uszkodzonym głównym mimo wszystko temperatura nie powinna do tych 70 dojść? Czy ten termostat nie ma aż takiego wpływu na temperaturę silnika, która jest mierzona za pomocą czujnika i w menu ukazywana?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem.

Sprawdziłem temperaturę płynu chłodniczego w ukrytym menu i jak się okazało temperatura nie wzrastała powyżej 62 stopni. Auto w środku wolniej się nagrzewało, to sprawiło, że pomyślałem od razu o termostatach. Z racji, że nie miałem czasu, żeby je wymienić od razu, tydzień musiałem jeździć na uszkodzonych co później okazało się fatalne w skutkach dla mojego DPFa. Po ok. 5 dniach zapaliła się kontrolka, że DPF się zapycha, co mnie nie dziwi zwłaszcza, że proces wypalania wymaga temperatury płynu chłodniczego >75 stopni.

Kupiłem oba termostaty w ASO za ok 410zł razem z o-ringiem. Wymieniłem i od razu temperatura po ok 5 km jazdy oscyluje w granicach 85-90 stopni.

DPFa już niestety nie udało się później odratować także nie ma co zwlekać z wymianą termostatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ten termostat EGR to tylko w dieslu występuje?

Bo jak patrzę do realoem to dla silnika N53B30 nie widzę takiego... :roll:

Właśnie chcę po kupnie samochodu wymienić profilaktycznie (jak zawsze) i nie chciałbym zaraz znowu lecieć do mechanika z drugim termostatem.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To tak, w weekend wymieniłem termostat główny. Po zalaniu płynu i odpowietrzeniu układu odpaliłem auto i pracowało z 10-15 minut na biegu jałowym i temp doszła w sumie wolno do około 62-64 stopni, temperatura otoczenia to około 1-2 stopni na plusie, temperatura ogrzewania ustawiona na max, nawiew na max, pokrętło na czerwone pole. Wsiadłem w auto i po około 2-3km temperatura doszła do około 89-91 stopni i tak trzymała do końca jazdy około 5km do wyłączenia silnika. Dzisiaj przy temperaturze otoczenia 2-3 stopnie, temperatura rosła w miarę szybko do około 50-60 stopni, potem jakby wolniej i po około 12km doszło do 90 stopni (prędkość około 90km/h, ostatnie 3km miasto około 50km/h, ogólnie spokojna jazda, temperatura ustawiona na 19 stopni, lekki nawiew i pokrętło na czerwone pole). Zanim osiągnęło 90 stopni np. przy lekkim odpuszczenia gazu z górki temp spadała o około 1 stopień po dodaniu dalej wzrastała. Po osiągnięciu temperatury następne 25km temp. oscylowała cały czas w granicach 88-91 stopni. Po postawieniu auta na parkingu na jakieś 30-40 minut, przy odpalaniu pokazywało 72 stopnie i 90 stopni zostało osiągnięte po około 3,5km, jazda do 50km/h, parę świateł po drodze.

O dziwno stary termostat domykał się do końca, a mimo wszystko coś było z nim nie tak, skoro teraz jest poprawa, termostat od EGR się nie domykał wcale, nie stawiał oporu dla powietrza. Jak wcześniej wspomniałem przed wymianą maksymalna temperatura na trasie to było 65 stopnie, po wymianie termostatu od EGR maksymalnie udało się uzyskać 67 stopni (ale skoro on otwiera się przy 70 stopniach, to czy nie powinno być właśnie tyle nawet przy niesprawnym głównym?), a po wymianie głównego 90 stopni, ale czy to normalne, że tak wygląda to nagrzewanie? Trochę nie za długo? Co prawda w autach gdzie jest wskazówka nie widać dokładnie tak jak tutaj, że z górki temperatura potrafi spaść o jeden stopień pod górę podskoczyć, no ale czy np. nie za długo nagrzewa się i czy to normalne, że na biegu jałowym nie chciało nabrać temperatury? W aucie w miarę szybko robi się ciepło, nawet przed wymianą gdzie max 63 stopnie udawało się uzyskać w środku stosunkowo szybko było ciepło.

Dodam, że mam obecnie odłączoną dodatkową pompę wody, bo szczotki się skończyły, wyjąłem je przy sprawdzaniu, a jeszcze nie dobrałem szczotek więc jest odłączona, ale chyba nie ma ona nic wspólnego z temperaturą silnika.

Edytowane przez mrozilla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakbyś podał jaki masz silnik to by było perfekcyjnie :mrgreen:

 

W takich temperaturach jak są teraz 320d M47 nagrzewa mi się do 88st. dokładnie na odcinku 11km z jazdą do max. 2800 obr/min. i do 100kmh i uważam to za bardzo dobry wynik jak na diesla. :)

 

czy to normalne, że na biegu jałowym nie chciało nabrać temperatury

W zależności od silnika. Diesel 2.0 przez 10 minut chodzenia na jałowym nabierze ok 50 stopni.

 

O dziwno stary termostat domykał się do końca, a mimo wszystko coś było z nim nie tak

Otwierał się przy niskich temperaturach, to było z nim nie tak.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, przerabiam problem termostatu. Silnik N47 318D - auto rano po przejechaniu 5 km w mieście z stopami na światłach nagrzewa mi się do 55 stopni. Na trasie po około 15 km wchodzi na 90 stopni i tutaj już zależnie od jazdy od 90 do 97 stopni temperatura oscyluje. Po wizycie u mechanika i podłączeniu kompa pojawił się problem z zapychającym DPF. Nie ma jeszcze komunikatu na pulpicie więc wnioskuje, że trzeba go ratować. Problem DPF wyskoczył 3000 km wcześniej. Kwestia termostatu może być powiązana z DPF. Ja zawsze miałem BMW benzynowe, które nagrzewały mi się szybciej. Czy tutaj termostat będzie do wymiany? Mam wrażenie, że powinien nagrzewać się szybciej. Jeśli wymieniać to na jaki? Tylko ASO czy można coś tańszego z allegro? Proszę o podpowiedź, pozdrawiam

 

Włochaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dochodzi ci do 90 i ponad to chyba nie ma z nim problemu. Ja wymienilem u siebie na ori bo temp max dochodzila do 85-86. Problem z dpfem tez mam ale to chyba jest uwarunkowane przebiegiem. W serwisie powiedzieli mi ze po 200 tys w kompie wyskakuje taki komunikat.Na pulpicie tez mi sie nic nie pojawia Gdzies na forum bylo jak usunac ten blad ale jeszcze tego nie ogarnialem. Jaki masz przebieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

220 000 to by pasowało. A jeśli chodzi o jego nagrzewanie do 90 stopni ile to powinno trwać czasu? Nie wiem co robić jestem pedantem w takich sprawach i dopóki mi to nie zniknie to nie będę spał w nocy spokojnie. Rozważam także czyszczenie manualne filtra. Chciałem zacząć jednak od podstaw problemu i nie wiem czy ten termostat nią nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, możecie mi pomóc.

 

Dziś postanowiłem sobie sprawdzić temperaturę silnika i jak się okazało mimo jazdy w granicach 100km/h przy obrotach 2000/2500 temperatura sięga do ok 73-76 stopni. Przy wyprzedzaniu lub katowaniu auta na czwartym biegu temperatura wskakuje do poziomu 80 stopni po czym wraca do temperatury w granicach 75 stopni.

 

Co najgorsze wypalanie DPF-u rozpoczyna się w temp. 75 stopni.

 

Mam do Was 2 pytania:

 

1. Czy muszę wymieniać 2 termostaty i czy napewno to tylko ich wina? Czy mogą być te?

http://czescidobmw.pl/termostat-egr/termostat-mahle-behr-thermot-tronik,10249.html

http://czescidobmw.pl/termostat-glowny/termostat-gates,10443.html

 

2. Co z DPF-em :( Niedawno kupiłem auto, ale dostałem informację od sprzedającego, że jakiś czas temu DPF był wypalany. Pytanie czy można temu wierzyć. Dziś powąchałem spaliny i są one duszące i kwaśne czyli pewnie trochę sadzy jest.

Nie zauważyłem, aby autko nie miało mocy. Ciągnie od samego dołu, brak jakiejkolwiek kontrolki DPF-u. Jedynie po podłączeniu kompa pokazał się błąd P14a7.

 

Jak szybko zapycha się DPF. Trasy robię zarówno krótkie jak i dłuższe.

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema

podstawowe pytanie jaki masz silnik , co do temperatur na sto procent za niskie i termostat lub termostaty (w zależności od rodzaju silnika) do wymiany , co do zapychania sie dpf , to jak jezdzisz dużo po mieście , to szybko sie ''zatka'', tym bardziej ze masz padnięte termostaty i za niskie temperatury, nie dojdzie do zainicjowania wypalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty wymieniam w tą sobotę. Dzięki za informację, powiedz mi, czy faktycznie jak już będzie krytyczna sytuacja to kontrolka da znać o sobie, że DPF jest pełny? Bo zaczynam się trochę bać... Z tego co widziałem to rura wylotowa jest z osadem.

Na tą chwilę na diagnostyce pokazał mi się błąd P14a7.

 

Czy po wymianie termostatów DPF od razu wypali mi się całkowicie w czasie jazdy i będę wiedział kiedy to następuje?

 

 

Ewentualnie jak skontrolować i sprawdzić zapełnienie filtra?

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.