Skocz do zawartości

[F10] doposażenie PDC SA508


dzesio

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Chciałbym doposażyć auto w czujniki parkowania z tyłu (opcja SA508). Patrząc na schemat połączeń, nie wydaje się to mocno skomplikowane. Należy podłączyć czujniki w zderzaku, wiązkę kabli przeciągnąć do modułu JBBFE z przodu auta, pod schowkiem pasażera.

 

Z części potrzebuję:

  • nowy moduł junction box wspierający PDC
    http://i66.tinypic.com/4hw5dt.jpg
  • 4x czujnik
  • wiązki kabli
  • wtyczki

 

Do PDC z tyłu nie potrzebuję przełącznika przy skrzyni biegów, zgadza się?

 

Największe wątpliwości mam jeśli chodzi o późniejsze kodowanie auta, stąd kilka pytań:

  • Czy uda się auto zakodować ESYS'em? A konkretnie, czy wystarczy dodanie opcji 508, a następnie zakodowanie odpowiednich modułów JBE, CIC? Dodam, że chciałbym kupić używany moduł junction box. Czy wystarczy psdzdata lite, czy też potrzeba full?
  • Jeśli podłączę cały hardware i odpuszczę sobie kodowanie, które będę chciał wykonać u któregoś kolegi z forum, to czy auto będzie się nadawało do użytku zanim podjadę na kodowanie? Tzn. czy będą działały szyby, klima, spryskiwacze, centralny zamek, itp.? Zakładamy cały czas, że moduł jest używany.

 

Z góry dzięki z odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

- Przełącznika nie potrzebujesz ale warto dodać, w aso kosztuje coś koło 100zl, na allegro grosze.

- Tak, esys wystarczy. Wystarczy dodać czujniki do VO, tak jak napisałeś.

- Prawie na pewno potrzebujesz full.

- Tak, będzie wszystko działać, samochód nie zobaczy nowego modułu bez kodowania.

ps

Skąd ty żeś wziął f10 bez czujników z tyłu? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd ty żeś wziął f10 bez czujników z tyłu? :)

Sam osobiście jeździłem taką piątką od dealera jako samochód zastępczy. Bylem w ciężkim szoku że taka wersja w ogóle istnieje a już jako auto zastępcze dealera tym bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Cześć,

 

Chciałbym doposażyć auto w czujniki parkowania z tyłu (opcja SA508).

 

Opcja SA508 to 8 czujników, 4 szt. z przodu i 4 szt. z tyłu :wink:

 

Po kodowaniu pod SA508, PDC nie będzie działać jeśli nie zamontujesz także czujników z przodu auta.

 

Błąd związany z brakiem przednich czujników zablokuje cały system PDC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za odpowiedzi.

 

Skąd ty żeś wziął f10 bez czujników z tyłu? :)

Daj spokój, masakra z tymi czujnikami :duh: A samo auto to nie jakieś gołe 520, tylko 530dA z HUD, Navi Prof, Speed Limit, Comfort access, itp. Tym bardziej dziwi brak tych czujników.

 

Opcja SA508 to 8 czujników, 4 szt. z przodu i 4 szt. z tyłu :wink:

Racja, SA507 to opcja na sam tył, tak?

W planie mam też czujniki na przód, ale wolałbym to zrobić dwuetapowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie dziwne z tą konfiguracją. Ktoś zamawiał chyba nowy samochód w automacie samoobsługowym ;)

Ja bym dołożył od razu 8 szt. Do 4 szt. potrzebujesz innego sterownika, teraz ta opcja nie występuje więc ciężko będzie znaleźć taki na 4szt. No i dwa razy płacić za kodowanie to też bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Części skompletowane, pogoda sprzyjająca, w końcu zabrałem się do roboty :D

Całość zajęła jednak masę czasu, demontaż zderzaków, przeciąganie wiązek, a wymiana modułu to już całkiem była gimnastyka...

 

Niestety nie udało się uruchomić PDC :( liczę na jakieś wskazówki od Was.

 

A więc, po kolei:

  • Kupiłem używany moduł jak w pierwszym poście, nr OEM pasował do VIN pojazdu
  • Przednią i tylną wiązkę podłączyłem zgodnie ze schematem:
    http://oi67.tinypic.com/bh0n6s.jpg
     
  • Piny podłączyłem zgodnie z tabelką:
    http://oi66.tinypic.com/opbdx0.jpg
     
  • Dodałem opcję 508 do VO pojazdu
  • Zakodowałem moduły, HU_CIC, PDC, JBBF, ICM
  • Na ten moment, nie podłączyłem nowego panelu przy skrzyni biegów

 

Rezultat:

  • Po włączeniu wsteczego, iDrive pokazuje obrys samochodu, za 1-2 sek. pojawia się komunikat o niesprawności systemu PDC. Po zatwierdzeniu obrys samochodu wygląda tak:
    http://i64.tinypic.com/j5doy8.gif
    Po przekroczeniu 20-30km/h, ekran PDC znika.
  • Diagnostyka: Moduł PDC pokazuje dla każdego z 8 czujników: Short circuit to ground or open circuit
  • Sam moduł JBE nie zgłasza żadnych błędów

 

Pomyślałem, że coś nie tak jest z wiązką, zacząłem trochę eksperymentować i dopiero teraz zaczyna się robić dziwnie...

  • Test 1: Wypiąłem całkowicie wiązkę tylną z JBE (piny 6, 10, 11, 12, 13, 15), zostawiłem podłączoną wiązkę przednią -> przednie czujniki działają, INPA pokazuje błędy tylko dla tylnych czujników, po włączeniu wstecznego, iDrive przez 1-2 sek pokazuje obrys z zaznaczeniem przeszkód, aż do wyświetlenia błędu. Wniosek: przednia wiązka jest OK.
  • Test 2: Wypiąłem całkowicie wiązkę tylną z JBE (piny 6, 10, 11, 12, 13, 15), podłączyłem wiązkę TYLNĄ do modułu, w miejsce przedniej (piny 1, 2, 3, 4, 5, 9) -> przednie czujniki działają, INPA pokazuje błędy tylko dla tylnych czujników. Wniosek: tylna wiązka wydaje się być też OK.
  • Test 3: Podpiąłem tylko wiązkę tylną do JBE, piny do przednich czujników nie podłączone (puste piny 1, 2, 3, 4, 5, 9) -> przód nie działa, działają tylko dwa czujniki z tyłu...
  • Test 4: Podpięty przód i tył -> nie działa żaden czujnik
  • Kolejne testy: podmiana czujników w celu weryfikacji, czy któryś nie uszkodzony, ale wszystkie są OK.
    Gdy podepnę tylko dwa czujniki z tyłu, praktycznie dowolne dwa, to obydwa działają.

 

Powoli tracę nadzieję, że uda to się uruchomić :( nie mam za bardzo pomysłu, co dalej robić...

Może ktoś będzie mógł coś doradzić. Wszelka pomoc mile widziana :!:

 

Pytanie dodatkowe:

Da się jakoś zakodować, żeby PDC nie zgłaszało błędu mimo braku sygnału ze wszystkich czujników? I wyświetlało obrys samochodu z zaznaczeniem przeszkód, tylko z działających czujników? To troszkę ułatwiłoby debugowanie, tak trzeba robić full scan samochodu za każdym razem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odkopię temat.

 

W module PDC zakodowałem ANZAHL_WANDLER_HINTEN na 0, tym samym mimo błędu z czujników tylnych, iDrive nie blokuje PDC po 1-2 sekundach i przód działa OK.

Tak działa teraz: http://youtu.be/m6fwtJI4vXw

 

Pytanie, czy ktoś wie jak zwiększyć timeout, po któym iDrive blokuje PDC?

Podejrzewam, że to któryś z parametrów 300A FEHLERKONFIGURATION w module PDC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

EDIT: PONIŻSZE DOTYCZY F10 PRE-LCI



Właśnie kończę montaż kompletnego PDC w F10 ;)


Ogólnie to dużo roboty, a najwięcej nerwów jest przy lataniu za potrzebnymi rzeczami (kupowanie na odległość używanych części u handlarzy niestety nie zawsze jest proste i oczywiste... :mad2: )


W skrócie co potrzeba:

- moduł komfortu JBE (JBBFE) na trzy wtyczki - np. link

- wtyk do modułu komfortu np. link

- 2 x wiązka PDC (można zastosować te same wiązki na przód i na tył) - np. link

- w zależności jakie wiązki kupimy mogą być potrzebne /wtykia/wtyki, które najprościej można kupić z wiązką od E60 - np. link lub link

- 8 x czujnik PDC - np. link

- 8 x koszyk PDC - np. link

- jakieś 30 metrów kabla 0.35mm2 (albo trochę więcej :mrgreen: ) - np. link


dużo cierpliwości, lutownica, cyna, koszulki termokurczliwe, multimetr, taśma parciana, trytytki a na koniec kodowanie :wink:


Szacunkowy koszt to ok 500 zł, a może i mniej w zależności kto gdzie znajdzie jakie części (pytając o doposażenie różne firmy, koszty sięgają nawet 8000 zł, więc znaczna różnica... ).

Na dole posta wszystkie potrzebne schematy, rozpiski i wtyczki :cool2:

Jak będzie potrzeba to mogę jakieś foto zrobić :roll:



PS. można kupić wiązki PDC od E60 po liftingu (czyli na wąskie 3 pinowe wtyki pod czujniki np. link), które po lekkiej modyfikacji przewodów (F10 wykorzystuje tylko 6 pinów, E60 korzystała z 12 pinów, więc trzeba zlutować odpowiednio wszystkie plusy i masy) oraz po zmodyfikowaniu 3 pinowych wtyczek do czujników (ponieważ ząbek w czujnikach F10 jest przesunięty o 3mm w bok, więc wystarczy powiększyć delikatnie wcięcie we wtyku)


PS2. do pełni szczęścia można dodać jeszcze zakup i podłączenie przełącznika przy skrzyni, żeby sobie czasem ręcznie załączyć czujniki, mi jest to zbędne na tym etapie




8865077100_1542370697_thumb.jpg 3171708000_1542370697_thumb.jpg 4470687200_1542370697_thumb.jpg 4568579400_1542370698_thumb.jpg 2055208400_1542370698_thumb.jpg 6552372800_1542370698_thumb.jpg 1988518000_1542370698_thumb.jpg 3190298100_1542370698_thumb.jpg 2396871300_1542370698_thumb.jpg 6904967600_1542370699_thumb.jpg



EDIT: POWYŻSZE DOTYCZY F10 PRE-LCI

Edytowane przez pitrro131
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Kurczę jaki fajny wątek... Ja też mam 530i bez PDC. Policja. Dubai. Zatem nie tylko UK. Za to są... Dwa akumulatory.

Będę doposażał w czujniki bo jak widzę pomoc jest nieoceniona...

Aż miło się czyta takie tematy.

No to teraz będzie trudniej...

Wiązka przód - ok.

Wiązka tył - ok.

Jakikolwiek moduł JBBE z trzema gniazdami - ok.

A do czego te obie wiązki podłączyć?

Raczej czym? Potrzeba dokładać jakąś wiązkę główną? Aby spiąć JBBE z czujnikami?

Czy jest ona w każdym egzemplarzu, nawet bez fabrycznego PDC?

Wiązki kupie od razu od F10. Bez przeróbek z E60.

Tylko ta instalacja główna mnie niepokoi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z VIN nie wychodzi PDC to wiązki nie uświadczysz.


Zarówno na przód jak i na tył z JBE idzie 6 x 0,35mm2 :cool2:

 

Nie takie rzeczy już z moja piątką robiłem...

Czyli idzie to samemu położyć! Extra!

Teraz tylko schemat? Albo ktoś kto przedzwoni kable no i wtyczki które wchodzą do modułu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...

Czy ktoś uporał się z błędem z niedziałającym czujnikami po doposażeniu?


Wiązki i wszystko sprawdzone - jest Ok. Moduły JBE mam dwa i na obu to samo, czujniki sprawdzone na GT i działają. Wiązki podłączone w 100% ze schematem i sprawdzone po 20x. Podejrzewam że jakiś parametr kodowania modułu PDC je blokuje.

Mam identyczna sytuacje jak autor wątku


Pomimo tego wyskakuje błąd zwarcia do masy lub przerwanie. Siedzę któryś dzień i nie mogę tego ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko jasne


Moduł PDC na pin 1 i 6 daje zasilanie. Jeśli podłączymy wiązkę przód lub tył w obojętnie który z tych dwóch pinów to wiązka działa - ale tylko jedna.

Jeśli podłączymy obie wiązki to pinów 1 i 6 na zasilanie moduł jest ułomny i odcina zasilanie obu wiązek.


Sprawdzona na dwóch modułach od polifta i przedlifta i na obu jest to samo. Podejrzewam że to kwestia dogłębnych ustawień ale nie mam czasu się aż tak zagłębiać



Także jeśli ktoś ma błąd obu wiązek zwarcia do masy lub przerwy to oznacza to ze ma zasilanie wzięte z PINu 1 i 6. Jeśli podłączyć obie wiązki w jedno wyjście to także nie ruszy. Należy obojętnie która wiązkę zasilić z obojętnie którego pinu 1 czy 6 a druga wiązkę zasilić z innego miejsca. Czujniki maja zasilanie od 9-16V wiec praktycznie zewsząd będzie Ok. Ja akurat miałem jeden kabel za dużo pociągnięty od trsvc i wziąłem zasilanie z trsvc. Wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie rozwiązanie problemu z odcinającym zasilaniem PDC. Kupując oryginalne czujniki nie ma żadnego problemu z napięciami czy błędami. Wystarczą miniumum 4 oryginalne i wszystko jest Ok wszystko działa na pin 1 i pin 6 zasilającym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam chce doposażyć f10 w pdc przód tył , kupiłem moduł , wiązki podłączyłem nowymi kablami , koszyki i czujniki .

1)czujniki maja jakąś kolejność lewy prawy środek przód tył

2)koszyki maja numery od 1-8 od którego otworu liczyć czy jest opisane od środa zderzaka

3)gdzie podpiąć guzik pdc ten przy skrzyni mam panel i kostki z kablami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.