Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Wiele razy korzystałem z wiedzy i doświadczeń szanownych Forumowiczów, więc czuję się zobowiązany odwdzięczyć tym samym opisując swoje spostrzeżenia na temat wymiany oleju z skrzyni biegów.

Olej wymieniałem metodą dynamiczną w jednym z krakowskich serwisów głównie zajmujących się olejami. Mieli do tego nowoczesną maszynę i sądząc po jej czystości - nową. Zużyto około 12 litrów oleju oraz płukacz. Cała operacja trwała około 3 godzin i kosztowała mnie (materiały + robocizna) 1100 zł (miskę kupiłem sam).

Olej wymieniałem przy przebiegu 175 tys. km, a więc sporo po tym co zaleca producent, skrzynia na starym oleju działała poprawnie, choć miałem pewne uwagi, zwłaszcza co do szarpnięć przy zmianach niskich biegów w górę i w dół przy niewielkim obciążeniu momentem obrotowym (np. podczas jazdy w korku z powolnym przyspieszaniem) - sytuacja opisywana tutaj przez niektórych Forumowiczów.

Co do starego oleju to na oko wyglądał nieźle, miał nawet pewną przejrzystość, ale przy porównaniu z nowym widać było przepracowanie, a pod palcem był wyraźnie mniej lepki i śliski (wybaczcie niefachowe słownictwo).

Po wymianie skrzynia działa nieporównywalnie lepiej, denerwujące szarpanie przy zmianie niskich biegów zniknęło całkowicie, pracuje teraz na wszystkich biegach idealnie gładko i niezauważalnie. Zmieniła się też jej charakterystyka na bardziej zdecydowaną, coś jakby szybciej odbierała bodźce oraz, co mnie bardzo zaskoczyło przy spokojnej jeździe utrzymuje teraz niższe obroty. Zapewniam, że nie jest to efekt placebo gdyż nawet moja żona - motoryzacyjny laik, która nie widziała o wymianie oleju - zauważyła różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałem poinformować osoby zainteresowane wymianą i zakupem oleju do ZF8HP. Oryginalny Olej do ZF8HP jest dostępny w firmie PETER Lenz przedstawiciel handlowy firmy ZF w cenie zależnej od kursu EURO. Na dzisiaj można go kupić za 560 zł brutto/ 10 litrów - cena dla klienta indywidualnego. Nie pytałem o miskę ale wydaje mi się że i tu cena będzie atrakcyjniejsza niż na allegro. Wystarczy wejść na ich stronę www i w kontaktach odnaleźć p. Marcina Siedleckiego - kierownik działu handlowego ZF Peter Renz.

Pewnie pojawi się pytanie a skąd to wiem- wiem bo go zapytałem telefonicznie ponieważ przeczytałem ostatnio artykuł na temat podrabianych olei na allegro, gdzie dużo ludzi kupuje. Okazało się że większość allegrowiczów handlujących tymi olejami zaopatruję się właśnie u niego- jednak nie wszyscy. Kupując u niego masz gwarancję że nie kupiłeś np: podróbki. Nie jest to reklama firmy ale przynajmniej jest gwarancja co lejemy do naszych skrzyń. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, od kilku miesięcy jestem właścicielem F10 520 w automacie, rocznik 2013 przebieg 173 tys potwierdzony w ASO. Jestem zainteresowany tematem wymiany oleju w skrzyni. Jestem z okolic Oświęcimia. Czy ktoś z Was robił wymianę w tej okolicy jeśli tak może polecicie mi jakiś godny zaufania serwis?

 

Szukałem trochę i znalazłem w Oswiecimiu Bosch Car Service Serwis Samochodowy CARBELGIUM oraz w Katowicach

Serwis BMW Kostyra. Ktoś zna ? Proszę o opinie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Serwis BMW Kostyra

 

jakbyś miał Forda to bym ich polecił :) - to Ci sami co http://www.fordslawek.pl

 

skrzynie dobrze ogarniają w Krakowie albo Tarnowie

Skrzynia, miska , olej, proces jeden i ten sam jak i w Afryce )). Rob wszystko wedlug ISTA i tyle. Po co gdzies echac ? Nie rozumiem tej jazdy .

Fordslawek czyli Kostyra normalny warsztat, mają pojęcie, dzwonią do mnie w sprawie konsultacji, znam ich

Edytowane przez temsky740
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co pisał kilka postów wyżej andrzejBMWX! na temat zakupu olejku do przekładni automatycznej ZF8HP w firmie PETER RENZ oddział w Grójcu. Jak najbardziej obsługują klientów indywidualnych, wystarczy zadzwonić do działu handlowego. Mi udało się kupić olej ZF-LIFEGUARDFLUID 8 10l w cenie 580 zł brutto oraz zestaw do wymiany oleju ZF w przekładni automatycznej 8HP w cenie 330 zł brutto (misa olejowa z zintegrowanym filtrem oleju i uszczelką oraz śruby i korek zamykający). Oczywiście nie ma problemu z wysyłką.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ceny uzależnione są od ceny pracy mechanika-za wymianę statyczną to ok 100-150 zł, za dynamiczną - od 300 zł

Oleju przy statycznej ok 6 litrów ( choć są opinie że potrafią wymienić 7-7,5 ) przy dynamicznej podobno 11-12 l. Pojemność skrzyni 8.5l Koszt oleju zależy gdzie i co kupisz.

Czytaj forum - te wszystkie info są tu już dawno wpisane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich


Robilem juz w swojej f30 2013 zf8hp dwie statycznie dwie dynamiczne wymiany oleju

do gwarancji robilem na org czesciach

nie oplaca sie! ani technicznie ani kosztowo!

zamiennik np pokrywy miski oleju z wymiennym filtrem oleju nie doswiadczysz czesciach org gdzie sa slabsze magnesy od zamiennika! oraz filtra nie idzie wymienic i trzeba zintegrowana wanne z filtrem wymieniac po co rozbieralem te wanne i filtr org i to nic innego jak ceraty sprasowane zatrzymujace praktycznie nic procz wypalonej zolci z oleju bo cerata z bialej miejscowo zmienia kolor na zolty. Magnesy w zamienniku sa silniejsze a to one w wannie fapia wszystkie syfy nie filtr! filtr lapie mikro czasteczki.

Oleje ja lalem zf ale nawet po 40tys juz byl ciemniejszy i smierdzial zuzyciem

teraz daje olej febi ale dodaje 0.7 litra dodatku uszlachetniajacego po ktorym skrzynia chodzi znacznie lepiej jak z samym org olejem zf wiem co mowie jezdze tym autem od nowosci juz 230tys dodatek Lucas oil 70zl

oszczednosci prawie polowa od zf a robie dynamiczne za 300 zl w Renesis z Gieraltowiec pod Zlotoryja

statycznie nie wymieniasz praktycznie 2,5 litra oleju ktory zostaje w skrzyni a dynamiczna co innego widzisz wizualnie jak podczas transfuzji pacjenta

probowalem rozne firmy odradzam opole i kielce bo nie wiedza co robia a ja chce by bylo jak mowi firma zf i paru magikow z yt ktorych argumenty mnie przekonaly

pozdro i mam nadzieje ze nie dacie niemcom zarobic bo tak to niestety w bmw wyglada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy można robić tą adaptację bez kroku drugiego, jeżeli się nie jeździ na manualnej zmianie biegów? Temperatura oleju w skrzyni musi być minimum 50 stopni.


Re-Learning the Adaptations The most important part of resetting transmission adaptations is the re-learn process. Refer to the process below to see the re-learn procedure your vehicle needs after its transmission adaptations have been reset. Before starting this procedure, ensure the following conditions have been satisfied; 1) The adaptation values have been cleared 2) The error memory codes, if any, have been read, recorded and cleared 3) ATF temperature is 122F or above (adaptations will not learn if not)


1. Step 1 Adaptation Re-Learn Procedure (D-Mode)


1) From a standstill, accelerate the vehicle in D Mode with very light throttle (15-25% if monitoring pedal angle with MHD) to 4th gear

2) Continue to accelerate with light throttle (20-40%) to 6th gear

3) Let the vehicle coast to ~25mph, then slow the vehicle to a standstill with light brake application

4) With the brakes applied and the vehicle at a standstill, wait for 10 seconds

5) Repeat steps 1-4 for 9 cycles, then proceed to Step 2 below (M-Mode)


2. Step 2 Adaptation Re-Learn Procedure (M-Mode)


1) With the shifter in M Mode, accelerate the vehicle to ~30mph and select 3rd gear

2) Continue driving for 2 miles

3) Accelerate the vehicle to ~45mph and select 5th gear

4) Using light throttle, accelerate to 50mph and then coast to ~40mph without applying the brakes, repeat for 4 cycles, then

5) Accelerate to 55mph and select 6th gear

6) With light throttle, accelerate to 65mph then coast to 50mph without applying the brakes, repeat for 4 cycles, then

7) Select 3rd gear and repeat steps 1-6 for 5 cycles, then coast to a standstill and proceed to Step 3 below


3. Step 3 (Shift Confirmation)


1. With the vehicle at a standstill, shift from “N” to “D”, wait 5 seconds then shift back into “N”

2. Repeat this for 4 cycles, then

3. Shift from “N” to “R”, wait 5 seconds then shift back into “N”

4. Repeat this for 4 cycles, then

5. Check error memory to ensure there are no codes

This concludes the basic procedure for re-learning the transmission adaptations. Please keep in mind that the transmission will continue to learn over the next few days to completely learn itself into the new parameters and shift quality will continue to improve. Drive the vehicle as normal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Prośba do użytkowników ZF8HP. Od pewnego czasu jestem poważnie zaniepokojony pracą mojej skrzyni.

Gdy zwalniam prawie do zera i noga wraca na gaz jest następująca reakcja skrzyni ( jest wtedy na 2 biegu)-przyśpiesza i nagle odpuszcza na moment i dalej ciągnie i włącza 3 itd - towarzyszy temu zjawisku "odpuszczenia" leciutkie szarpnięcie. Skąd wiem ze na 2 biegu??? Bo przełączam na M2 i ruszam - i jest dokładnie takie zachowanie. Z całkowitego zatrzymania jest wszystko ok. Biegi zmienia ładnie, chociaż wyczuwalnie. Co się może dziać??? Olej zmieniony 20 tyś km temu, adaptacja zrobiona nic nie zmienia , nowy soft nic nie zmienił. Czyżby the end skrzyni. Ktoś doradzi, a może po prostu sprawdzi jak to jest u niego. Czy na M2 o początku do prawie max obrotów ciągnie równo. Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Prośba do użytkowników ZF8HP. Od pewnego czasu jestem poważnie zaniepokojony pracą mojej skrzyni.

Gdy zwalniam prawie do zera i noga wraca na gaz jest następująca reakcja skrzyni ( jest wtedy na 2 biegu)-przyśpiesza i nagle odpuszcza na moment i dalej ciągnie i włącza 3 itd - towarzyszy temu zjawisku "odpuszczenia" leciutkie szarpnięcie. Skąd wiem ze na 2 biegu??? Bo przełączam na M2 i ruszam - i jest dokładnie takie zachowanie. Z całkowitego zatrzymania jest wszystko ok. Biegi zmienia ładnie, chociaż wyczuwalnie. Co się może dziać??? Olej zmieniony 20 tyś km temu, adaptacja zrobiona nic nie zmienia , nowy soft nic nie zmienił. Czyżby the end skrzyni. Ktoś doradzi, a może po prostu sprawdzi jak to jest u niego. Czy na M2 o początku do prawie max obrotów ciągnie równo. Proszę o podpowiedzi.

 

Hej, mam dokładnie tak samo, nie wiem czy to jest normalne :/ jednak w tym skupisku Dumbledorów raczej nikt nam konkretnie nie pomoże, ewentualnie wyjedzie z jakimś kosztorysem przewyższającym wartość pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Prośba do użytkowników ZF8HP. Od pewnego czasu jestem poważnie zaniepokojony pracą mojej skrzyni.

Gdy zwalniam prawie do zera i noga wraca na gaz jest następująca reakcja skrzyni ( jest wtedy na 2 biegu)-przyśpiesza i nagle odpuszcza na moment i dalej ciągnie i włącza 3 itd - towarzyszy temu zjawisku "odpuszczenia" leciutkie szarpnięcie. Skąd wiem ze na 2 biegu??? Bo przełączam na M2 i ruszam - i jest dokładnie takie zachowanie. Z całkowitego zatrzymania jest wszystko ok. Biegi zmienia ładnie, chociaż wyczuwalnie. Co się może dziać??? Olej zmieniony 20 tyś km temu, adaptacja zrobiona nic nie zmienia , nowy soft nic nie zmienił. Czyżby the end skrzyni. Ktoś doradzi, a może po prostu sprawdzi jak to jest u niego. Czy na M2 o początku do prawie max obrotów ciągnie równo. Proszę o podpowiedzi.

 

Hej, mam dokładnie tak samo, nie wiem czy to jest normalne :/ jednak w tym skupisku Dumbledorów raczej nikt nam konkretnie nie pomoże, ewentualnie wyjedzie z jakimś kosztorysem przewyższającym wartość pojazdu.

Jeżeli miałeś nadzieję, że po napisaniu 2 zdań w internecie ktoś zdiagnozuje problem, jaki masz z tak skomplikowanym urządzeniem, jak nowoczesna automatyczna skrzynia biegów, to inteligencji innym użytkownikom tego forum możesz co najwyżej pozazdrościć, a nie się z niej nabijać. :)

@andrzejBMWX zacznij od adaptacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie. Od adaptacji zacząłem - jak wcześniej pisałem, potem nowy soft, potem wymiana płyty separacyjnej i tłoczków, potem podmiana zdrive i na razie wystarczy..... Problem mam nadal i nikt nie wie o co chodzi. tzn są podpowiedzi ale sam już nie wiem co robić.

Podpowiedzi to selenoidy czyli zawory do wymiany- ale nie występują samodzielnie tylko w kompletach naprawczych mechatronika - koszt w BMW - 9000 zł.

Inna podpowiedz - to jest wszystko ok.

Inna może konwerter.

Inna skrzynia do wymiany bo naprawa nie opłacalna.

Inna - sprzedaj.

Inna...chyba wyczerpałem podpowiedzi.

Co ciekawe żadne z w/w operacji nie przynosi żadnej nawet najmniejszej poprawy...nic się nie zmienia ani na lepiej ani na gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.