Skocz do zawartości

E39 523iA M52B25 Falowanie obrotów po wymianie odmy.


dampez93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie na wolnych obrotach silnik faluje, od ok 700 do 400 obrotów. Czasami potrafi nawet zgasnąć.

W zeszłym tygodniu wymieniłem odmę na nową(FEBI)+ przewody i mufa. Stara odma nawet jeżeli była sprawna to i tak jeden przewod byl pekniety(gorny) a dolny ulamany, ale dziwne jest to, ze na starej nie bylo takich objawow, silnik czasami delikatnie przyfalowal ale wystepowalo to bardzo zadko.

Dodam jeszcze, ze dzisiaj wymienilem swiece, sprawdzilem cewki multimetrem.

PS 1. Rownoczesnie z odma wymienilem sonde lambda(3-6) na uzywana oryginalna- nie wiem czy mialoby to jakikolwiek wplyw na w/w problem. Po odpieciu sondy praca silnika sie nie zmienia, czyli obroty dalej faluja.

PS 2. Po odkreceniu korka wlewu oleju czy tez wyjeciu bagnetu silnika zaczyna b.mocno falowac i momentalnie gasnie czy to normalne?

Pozdrawiam.

 

EDIT: komp wykazuje jedynie błędy o sondach coś z bankami ale dokładnie nie pamiętam, jutro postaram się dokładnie odczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor nie był ruszany przy wymianie.

Gdzie można w m52 znaleźć ten silniczek? Przed przyplywka czy za ?

Pozdrawiam

EDIT: po odkreceniu korka lub wyjęciu bagnetu silnik momentalnie gaśnie i nie wiem czy to jest prawidłowy objaw. Jedni piszą, że tak drudzy, ze nie. Jak to z tym jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gasnąć nie powinien, powinny się zmienić obroty, bo lewe powietrze łapie przy odkręceniu korka.

Przepychałeś rurkę odpływową odmy przy bagnecie? Może tam masz zatkane? Ewentualnie jeszcze DISA nie sprawna, ale nie wiem, czy w tych rocznikach już była.

A silnik krokowy masz nad przepustnicą, zaraz koło silnika. Sciągasz całą rurę dolotową i odkręcach przepustnicę, chyba są razem przykręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, problem wydaje się rozwiązany. :)

Rozebrałem wszystko jeszcze raz i zdjąłem dolny przewód odmy( ten który idzie do bagnetu) i przeczyściłem odpływ. Prawdopodobnie był niedrożny.

Następnie wyjąłem silniczek krokowy i przemyłem zmyw. do ham. Silniczek był na pewno zacięty.

Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnik przestał falować na zimnym jak i na ciepłym, na gazie jak i zarówno na benzynie pięknie trzyma obroty.

Po odkręceniu korka nie gaśnie a jedynie zaczyna delikatnie falować. Czuć delikatne zassysanie korka.

 

PS. Jedno małe pytanie odnośnie ciśnienia na cylindrach. Podczas wymiany świec z ciekawości sprawdziłem ciśnienie- wynik to 9 bar na wszystkich cylindrach na gorącym silniku. Czy to prawidłowe ciśnienie? Próba olejowa nie zmieniła pomiaru w żaden sposób.

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomocne rady! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju dolewam tak ok. 2-3 litrów na wymianę, ale dużo na pewno uciekali przez te dziurawe przewody od odmy. Miesiąc temu wymieniłem uszczelkę pokrywy myśląc ze to od tego mam mokry silnik Ale po wymianie i umyciu silnika po ok 2 tyg było to samo. Cały blok mokry od oleju. Zobaczę teraz jak to się będzie zachowywać.

Z drugiej strony auto ma na liczniku już 270 tyś. z czego 10 lat już jeździ na gazie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli ciśnienia wyszły tak niskie i tak równe i olej nie zmienił wyników to albo źle mierzysz albo masz manometr do d...
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje ze te bmki w tym wieku juz tak maja.Moja bierze 1l na 4tys. WYmienialem ta uszczelke pod filtrem bo tez zlane tam bylo ale niewiele to pomoglo.Leje 5w40,auto nie kopci z dolu sucho.Nie wiem co sie z tym olejem dzieje,ale remontowac motoru to sie juz nie oplaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podobno wymiana uszczelniaczy zaworowych rozwiązuje problem. Kosztuje to pod tysiaka bez zdejmowania głowicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje ze te bmki w tym wieku juz tak maja.Moja bierze 1l na 4tys. WYmienialem ta uszczelke pod filtrem bo tez zlane tam bylo ale niewiele to pomoglo.Leje 5w40,auto nie kopci z dolu sucho.Nie wiem co sie z tym olejem dzieje,ale remontowac motoru to sie juz nie oplaca

 

Chyba nie bo moja nie bierze oleju, jak uszczelniłem silnik zrobiłem już z 5tyś i olej na bagnecie jest ciągle na tym samym poziomie.

 

A kolega zalał by ten silnik porządnym olejem 10-w40 co 15tyś to kara dla tego silnika. Może jak zalejesz fulem to przestanie brać olej. Kolega jakieś 20tyś temu zmienił olej z 10w40 na 5w40 i przestała tak łykać olej. Auto ma już nalatane 300tyś też m52

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.