Skocz do zawartości

Planowany zakup X5 - proszę o rady


Carlito-Carlito

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Planuję zakup X5 nowej z silnikiem 3.0xd lub X3 z tym samym silnikiem. Mam kilka pytań i wątpliwości liczę na wasze doświadczenie i pomoc w ich rozwianiu lub potwierdzeniu. Do tej pory jeździłem A4 2.0TDI, Q5 3.0TDI i ostatnio A6 3.0TDI.

Najpierw kilka pytań o X5

1. Czy naprawdę ma tak dużą, odczuwalną średnicę zawracania? - często potrzebuję mieścić się w wąskich uliczkach

2. Jak jest z żywotnością i usterkowością X5?

3. Czytałem w kilku testach, że zawieszenie jest głośne

4. Jak (może ktoś miał porównanie z Audi) wygląda jakość materiałów i wykończenie X5?

5. Jakie dodatki warto zamówić?

Teraz odnośnie X3

6. Czy fotele sportowe są wygodne na długich trasach

7. Jak wygląda usterkowość X3?

 

 

Dzięki

 

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Planuję zakup X5 nowej z silnikiem 3.0xd lub X3 z tym samym silnikiem. Mam kilka pytań i wątpliwości liczę na wasze doświadczenie i pomoc w ich rozwianiu lub potwierdzeniu. Do tej pory jeździłem A4 2.0TDI, Q5 3.0TDI i ostatnio A6 3.0TDI.

Najpierw kilka pytań o X5

1. Czy naprawdę ma tak dużą, odczuwalną średnicę zawracania? - często potrzebuję mieścić się w wąskich uliczkach

2. Jak jest z żywotnością i usterkowością X5?

3. Czytałem w kilku testach, że zawieszenie jest głośne

4. Jak (może ktoś miał porównanie z Audi) wygląda jakość materiałów i wykończenie X5?

5. Jakie dodatki warto zamówić?

Teraz odnośnie X3

6. Czy fotele sportowe są wygodne na długich trasach

7. Jak wygląda usterkowość X3?

 

 

Dzięki

 

Karol

Pytasz o dwa różne samochody, ale:

1. X5 to duuże auto i szerokie, do tego napęd na 4 koła - to powoduje że promień skrętu nie jest mały

2. moje X5 ma prawie 2 lata i 60.000km; jak do tej pory tylko serwis standardowy

3. zawieszenie nie jest głośne, głośniejsze są opony

4. co do jakości materiałów ( miałem A6 ) to bardzo podobna półka

5. No tutaj to niestety nie za bardzo pomogę, bo to indywidualna sprawa ale warto:

a/ swiatła adaptacyjne LED

reszta zależy od Ciebie

Mam u siebie sportowe fotele i robię trasy po 1500km, ale to w X5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz nowe auto, więc kwestia problemów z samochodem powinna być drugorzędna. Wreszcie, jeśli coś będzie się z autem działo, naprawisz to na gwarancji, którą możesz przedłużać po dwóch latach na kolejne 3.

Mam zawieszenie M i fotele sportowe. Robiłem trasy po kilkaset kilometrów i dla mnie te fotele są bardzo wygodne. Ale to moje subiektywne zdanie.

Zawieszenie pracuje cicho, ja nie zauważyłem żadnych hałasów.

Co do wsiadania, to kwestia techniki.

W mojej X6 świetna jakość wykonania, bardzo dobre zawieszenie, może troszkę zbyt wrażliwy układ kierowniczy, dynamiczny i oszczędny silnik (średnia 9.5 50/50).

Mam F30 w M-paku. Komfort jazdy bez porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj !

 

Przyczyną szumów z zawieszenia to dość twarde opony jakie stosuje BMW .

Jakość wykończenia wnętrza jest na podobnym poziomie jak w Audi .

Siedzenia sportowe , jak najbardziej wygodne , polecam .

Jak na razie ja nie mam kłopotów z X6

Jeśli chodzi o wyposażenie opcjonalne to każdy powinien kierować się dwoma kryteriami ; na ile mnie stać i co tak naprawdę jest mi potrzebne .

Ja poleciłbym Tobie ;

-profesjonalną nawigację ,

-dostęp komfortowy ,

-grzane przednie fotele ,

-tapicerkę ze skóry Nappa ,

-wyświetlacz przezierny

-silnik 30d

ale i tak Ty zdecydujesz .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele sportowe w wykonaniu BMW są naprawdę OK ,co do nawigacji ,to gdyby nie była w pakiecie z innymi rzeczami ...

U siebie zawsze używam Waze i nie dotykam fabrycznych map :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej X6 .

 

 

a przy okazji zapytam się co u Ciebie w X6 jest wyświetlane na ekranie po wybraniu opcji "status X-drive" - czy jest tam pokazany rozdział napędu na poszczególne koła ? bo wydaje mi się, że coś takiego widziałem w testówce, ale nie jestem pewien ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej X6 .

 

 

a przy okazji zapytam się co u Ciebie w X6 jest wyświetlane na ekranie po wybraniu opcji "status X-drive" - czy jest tam pokazany rozdział napędu na poszczególne koła ? bo wydaje mi się, że coś takiego widziałem w testówce, ale nie jestem pewien ?

 

Też przyłączę się do pytania bo jeździłem modelem testowym ( jeszcze częściowo zakamuflowanym) i po wybraniu opcji status X-drive była możliwość podglądu aktualnego rozdziału mocy na poszczególne kół. Odrzucam to, że po którymś miesiącu produkcji to się pojawiło bo jeździłem już przed oficjalną premierą.

Ja u siebie też nie mam takiej możliwości podglądu...

A nie jest to związane z tym jaką mamy opcję zawieszenia? Czy zawieszenie Proffesional posiada aktywny tylny dyfer?

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zdaje się, że "monitorowanie" X-drive powinno być zawsze jeżeli jest "duża" nawigacja. W samochodzie demo jakim jeździłem (25d, 218km) opcja była nieaktywna w menu :(

Proponowano mi kolejne demo (tym razem 231km) ale nie mam ostatnio czasu się umówić. Dam znać czy w tym modelu działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.