Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,mam pytanie odnośnie odpowietrzania wysprzeglika i całego układu. Chciałem odpowietrzyć wysprzęglik ponieważ występowało czasami po dłuższej jeździe szarpanie przy ruszaniu, na forum znalazłem że może to być wina zapowietrzenia układu. Kiedy odkręciłem odpowietrznik wysprzęglika nic nie poleciało-robiłem wszystko wg. książki, moje pytanie to czy można wymienić sam odpowietrznik i czy podczas wymiany może się zapowietrzyć układ.

Pozdrawiam

Opublikowano

Oczywiscie mozna wymienic sam odpowietrznik i oczywiscie zapowietrzy sie uklad.

 

Ale nalezaloby sie zastanowic nad wymiana odpowietrznika gdyz jego wymiana nic nie da.

Opublikowano
dziwne jest to ze nic nawet nie kapło jak poluzowałem odpowietrznik,jak go więcej wykręciłem to był już wilgotny gwint i dalej już nie odkręcałem, myślisz że może to być uszkodzony wysprzęglik? poza tym biegi wysprzęglają się dobrze
Opublikowano

Jezeli biegi chodza dobrze to odczep sie od wysprzeglika.

Sprawdz poziom plynu hamulcowego. Jest to ten sam uklad do sprzegla i do hamulcow.

Jezeli jest go za malo to go dolej i problemy zapewne znikna

Opublikowano
dolałem płynu choć i tak był prawie max. ale to nie pomogło, więc gdzie mogę szukać jeszcze przyczyn takiego szarpania pomijając wysprzęglik?
Opublikowano
to jest o tyle właśnie dziwne że to szarpanie przy ruszaniu występuje czasami i to po przejechaniu mniej więcej 100km, a wybieram się wkrótce w dłuższą trasę i nie wiem zabardzo co z tym zrobić.
Opublikowano
Pare razy moja porada dotycząca szarpania na pierwszym biegu pomogła i dlatego ośmielę się powtórzyć moją radę: sprawdź gumę od przepływomierza, pęknięcia tej gumy mogą powodować takie objawy.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

Daniel:

Jeśli z odpowietrznika po odkręceniu nie leci płyn, to może mieć zatkany otwór. Na odpowietrzniku powinien być gumowy kapturek, chociaż odpowietrznik od sprzegła nie jest tak narażony na zanieczyszczenie i korozję jak te od hamulców.

Jednak też mi się nie wydaje, żeby to zapowietrzenie było powodem szarpania przy ruszaniu.

Czy występuje u ciebie jakiś luz w układzie napędowym, tzn. czy przy dodaniu i ujęciu gazu podczas jazdy masz szarpnięcie? Bo to też może być powodem szarpania przy ruszaniu. Ale dziwne jest to, że dopiero po 100 km.

Opublikowano

Przy odpowietrzaniu wysprzęglika zawsze powinien lecieć płyn (oczywiście jak wdusi się sprzęgło). Ja wymieniałem wysprzęglik w e-30 (prosta sprawa), ale może w Twoim wypadku winna jest tarcza lub docisk sprzęgła? Po nagrzaniu się delikatnie wichruje i nie bierze równo?

 

Chyba bez rozebrania sprzęgła się nie obejdzie.

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
podczas jazdy jest wszystko w porządku,przeniesienie napędu jest raczej w porządku, co do tej tarczy to właśnie nie wiem co już o tym myśleć bo auto ma przejechane 145tyś. i to nie powinno występować przy takim przebiegu, wcześniej miałem e-30 i miała przejechane 300tyś. i wszystko chodziło bez zarzutu, wiem że tak też nie ma co porównywać ale skrzywienie tarczy albo koła masowego przy tym przebiegu to trochę dziwne,
Opublikowano

Hmmm a ktory ty masz rok tego swojego autka??

I czy jestes pewnien w jaki sposob jezdzil poprzedni wlasciciel samochodu??

I skad wiesz ze twoja "byla" e30 nie miala wczesniej robionego sprzegla??

Opublikowano
Hmmm Centrino, a co mają na celu te twoje pytania bo napewno nikomu kto odwiedzi to forum to one nie pomogą,ale zaspokoję twoją ciekawość, rok 93 więc przebieg powinien być o 100tyś. większy-do tego pewnie zmierzałeś w pytaniu. Ale myśle że nie jest to miejsce na takie rozmowy nie widząc auta w jakim jest stanie,a moją była e-30 eksploatowałem przez 3lata i zrobiłem 130tyś. więc to i tak wystarczający przebieg dla sprzęgła,więc radźmy sobie dobrymi radami a nie drążmy bezsennsowne tematy :cool2:
Opublikowano

No i wlasnie dlatego sie pytam ktory to rok i czy jestes pewnien jak eksploatowal auto poprzedni wlasciciel. Jezeli nie rozumiesz celu mojego pytania to nic na to nie poradze. Stan zewnetrzny samochodu nie swiadczy w zaden sposob o stanie technicznym.

Sprzeglo jest obliczane na okolo 200tys km jednak wszystko zalezy od stylu jazdy, jak i mozliwe jest ze zepsulo sie przedwczesnie.

 

więc to i tak wystarczający przebieg dla sprzęgła,więc radźmy sobie dobrymi radami a nie drążmy bezsennsowne tematy

 

Jezeli chodzi o powyzsza wypowiedz to mysle ze jest tu nie na miejscu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

myślę jednak że zarówno stan zewnętrzny jak i wewnętrzny w dużym stopniu świadczy o stanie technicznym auta, a często rocznik nie może być miarą oceny auta,tylko jednak nasze bystre oko,

a być pewnym jak jeździł poprzedni właściciel to trudne do stwierdzenia.Mam nadzieję że teraz wyraziłem się jaśniej.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.