Skocz do zawartości

N46 zapach oleju w kabinie [odp: pompa vacum, uszczelka]


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Ile zapłaciłeś za taką wymianę ? Sam uszczelka to jakieś 140 zł w ASO.

Problemem chyba nie jest odkręcić, bo klucz oczkowy powinien podejść. Problemem może być dokręcić, bo mam klucz dynamometryczny tylko pod nasadki. Z drugiej strony takie 3 kGm to wyczuwa się w ręku. Przynajmniej kiedyś :)

Z tą wymianą śrub to wszyscy producenci tak piszą. Ale o ile np. w Renault jest problem główki zrobionej w odwrotnym torxie, która się łatwo odkształca to tu może nie będzie takiego kłopotu.

Ktoś składał to połączenie na silikon ? Czy wtedy bez uszczelki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Ceny nie pamiętam, może później jak znajdę papiery z naprawy to dopiszę.

Jak już wkręcisz większość z tych śrub (jest ich 20) nasadką (na kluczu dynamometrycznym), to będziesz wiedział ile dociągnąć oczkowym, żeby było dobrze ;) dokręć wszystkie ręką do oporu, a potem sprawdź o ile obróci się jeszcze śruba zanim strzeli 30 Nm, o tyle samo przekręć oczkowym :cool2: Nie wiem, czy dali mi silikon na tą uszczelkę, ale jak wymieniali uszczelkę pod klawiaturą (przy okazji wymiany rozrządu), to nawalili tego silikonu jak amatorzy, a niby serwis ze specjalizacją BMW, chwalony... więc podejrzewam, że na dole jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu skończyło się tylko na czyszczeniu. Jutro chwilę pojeżdżę i na kanał podejrzeć wycieki . Wydaje mi się, że poci się lub cieknie:

korek ( koniecznie trzeba kupować nowy ?) większe pocenie

flansza obok korka, pocenie

uszczelka dekla zaworów,narożnik koło pompy próżniowej, pocenie

Pompa próżniowa, pozostaje do ustalenia czy komplet uszczelek czy tylko główna, delikatne podciekanie ?

uszczelka miski olejowej - cała prawa strona mokra (strona pasażera). wyciek główny ? oby.

 

sumie rano widzę olej pod autem dokładnie centralnie, wycieka z otworu w osłonie koła zamachowego.Mam nadzieję, że to dalej ta nieszczelna uszczelka miski olejowej. Jutro spróbuję odkręcić tą osłonę i zobaczyć koło zamachowe. Oby nie ciekło z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały "przód" zrobiłem jakieś 1,5 roku temu.

Po wczorajszym czyszczeniu dziś były jazdy próbne i decyzja o wymianie uszczelki miski olejowej i pompy vacum. Korek i flansza dają radę. Spod pokrywy zaworów niestety punktowy wyciek w okolicach pompy Vacum - narożna śruba. Ale krawędź na długości głowicy poniżej uszczelki pozostaje czysta. Uszczelnienie między blokiem, a sprzęgłem chyba OK. ZObaczę jakbędzie po wymianie uszczelki miski olejowej.

 

Mam kłopot

Miskę prawie odkręciłem ( tzn. kompletnie, ale zostawiłem 3 łatwo dostępne śruby), bo nie mogę sobie dać rady z odmą. Odkręciłem od bloku. Mam metalową rurkę na siłę wyciągać ? Czy może to mocowanie plastykowe do rurki metalowej jest jakoś rozpinalne ? Jeżeli wyciągnę rurkę to tam jest o-ring 4,5 x 3 do wymiany ?

Czy jeżeli wymyśliłem metodę by odkręcić przykręcić wszystkie śruby trzymające miskę bez opuszczania sanek to po odłączeniu rurki od odmy miskę uda mi się wysunąć ?

Przy nowej uszczelce nakładlibyście silikon ? Ja dotąd kładłem albo silikon, albo nową uszczelkę. W innych markach.

Jeżeli obie metody na raz tak to czy silikon ok 330 stopni wystarczy ? Smarować obie strony uszczelki ?

 

 

 

Co do Vacuma to widziałem film na którym ktoś odkręcał pompę od dołu z kanału. Mam kanał. Ale wyciągał oczywiście górą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mam metalową rurkę na siłę wyciągać ? Czy może to mocowanie plastykowe do rurki metalowej jest jakoś rozpinalne ? Jeżeli wyciągnę rurkę to tam jest o-ring 4,5 x 3 do wymiany ?

 

Rozepnij plastikowy wąż od tego metalowego króćca. Ja go rozpinałem jak wyciągałem odmę i robiłem to od góry.

 

Czy jeżeli wymyśliłem metodę by odkręcić przykręcić wszystkie śruby trzymające miskę bez opuszczania sanek to po odłączeniu rurki od odmy miskę uda mi się wysunąć ?

 

Miski sam nie robiłem, dlatego ciężko mi powiedzieć.

 

Przy nowej uszczelce nakładlibyście silikon ? Ja dotąd kładłem albo silikon, albo nową uszczelkę. W innych markach.

Jeżeli obie metody na raz tak to czy silikon ok 330 stopni wystarczy ? Smarować obie strony uszczelki ?

 

Ja bym nie dawał. To jest płaska powierzchnia, nie tak jak uszczelka pod klawiaturą, gdzie trzeba dodać uszczelnienie na półksiężycach. Jeśli się zdecydujesz dać, to ten wysokotemperaturowy może być. Posmaruj obie strony, ale delikatnie, cienką warstwą silikonu. Żeby nie wychodził bokami.

 

Co do Vacuma to widziałem film na którym ktoś odkręcał pompę od dołu z kanału. Mam kanał. Ale wyciągał oczywiście górą.

 

Jeśli będziesz uszczelniał pokrywę zaworów, to po jej odkręceniu, pompę będziesz miał jak na dłoni. Od góry dojdziesz bez problemu. Ja tak robiłem i mimo tego, że jest mało miejsca to dałem radę, a nie mam chińskich rączek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki w pompie vacum wymieniłem. 100% od góry.

Uszczelkę pod deklem zaworów póki co zostawiam, jak pisałem.

Walczę z miską olejową, a konkretnie jej uszczelnieniem. Fachowiec ( naprawdę fachowiec :) ) Z BMW zasugerował, że wymiana samej uszczelki to może być mało, bo miski lubią się odkształcać. Nie powiedział nic więcej , bo to serwis autoryzowany i mają sprzedawać nowe samochody i nowe części. Ale czytając go wprost domyślam się, że trzeba, w konkretnym przypadku położyć nieco silikonu od strony karteru.

 

Niestety, trzeba obniżać sanki by wyjąć miskę. Natomiast wyjęcie rurki, gdy wie się ( realoem), że jest tylko wciśnięta i uszczelnia to oring to bułka z masłem. Delikatnie do góry pokręcając z wyczuciem i ją mamy. Mam nadzieję, że jutro koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Panowie, ja właśnie przerabiam wyciek w N46 z pompy Vacum.Oprocz tego poszly jeszcze 2 uszczelki do wymiany.Ile wam ubywało oleju przy wycieku z pompy?Była to zauważalna strata czy chodziło wam tylko o zlikwidowanie pocenia + smrodu spalonego oleju?
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzewam kotleta :)

Dzisiaj wymieniłem uszczelkę w pompie vacum (w kształcie H) oraz oring na łączeniu z głowicą.

Ubytek oleju praktycznie był niewyczuwalny. Od jakiegoś czasu pojawiał mi się smród w kabinie, tylko po mocnym hamowaniu. Dwa dni temu nie dało się jechać samochodem, tak potężny wyciek, że jak podniosłem maskę to było biało :shock:

Sama operacja wyjęcia nic trudnego, od góry można wszystko spokojnie zrobić ale od dołu widać dokładnie gdzie jest wyciek.


Ehh te N46, w tym roku z droższych napraw zrobiona głowica, uszczelniacze bo kopcił jak Tatra, silnik valvetronic, no i jeszcze standardowo została uszczelka pod misą bo tam też jest mokro. A kto by powiedział, przebieg 150k

Samochód mam od 10 lat i do tego czasu żadnych większych dokładek a w tym roku nadrobiłem wszystko :)


Jestem z okolic Krakowa i jak ktoś ma podobny problem to chętnie pomogę - wyjęcie pompy + cała robota max 1,5h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mały offtopic koledzy.

Piszecie o tych przebiegach 150k km i juz robiliście uszczelniacze zaworów? Ja moje n46 mam prawie od nowości, teraz auto ma 12lat i 305k km. Przy 180k poszła uszczelka vacum, podstawy filtra i krócieć wody ten plastikowy za filtrem ciekł - może go ruszył mechanik przy wymianie uszczelki podstawy filtra oleju.

Przy 240k km zaczął kopcić więc pojechało na uszczelniacze zaworów i do tego cały rozrząd - jedna robota. Przy 280 wszedł nowy nastawnik valvetronica.

Skrzyni automatycznej nie ruszałem.

Ogólnie jest to najlepsze BMW jakie miałem, najmniej awaryjne.

Naczytałem się też dużo o katalizatorach ale u mnie jeszcze oryginalny.


P.S.

Z miski olejowej tez poci się olej ale jakoś nie zdecydowałem się jeszcze na wymianę. Oleju mi ubywa może 500ml na 10 000km, wtedy też wymieniam olej ( 10-12000km max)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zgodzę się z Twoim przebiegiem 305k.

U mnie problem jest taki, że samochód dziennie pokonuje +/- 10 km. Niedogrzany silnik w dużym stopniu pewnie przyczynił się do problemów z braniem oleju - również wtedy wymieniłem łańcuszek który też miał luz. Po wyjęciu głowicy i sprawdzeniu wałków wszystko jest idealne, w żadnym miejscu nie są podtarte.

Nastawnik wydaje mi się że nie jest kwestią przebiegu tylko czasu.

Jeżeli nie jeździsz na uszkodzonych uszczelniaczach to katalizatorom nic nie grozi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zgodzę się z kolegą. Katy padają od sadzy po spalaniu oleju zatyka je i wypalają się najbardziej na środku gdzie jest największy.przeplyw spalin. Sam kupiłem miesiąc temu BMW E90 n46b20 i połyka mi 1 oleju na 1000 km i pierwsze co wyskoczyło uszkodzone katy. Nie wiecie może ile kosztuje wymiana uszczelniaczy i gdzie najlepiej to zrobić w Małopolsce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.