Skocz do zawartości

N46 zapach oleju w kabinie [odp: pompa vacum, uszczelka]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odświeżam wątek, gdyż mam opisywany tu problem z wyciekiem oleju.

Jestem już po wymianie o-ringu pompy vacum. Podczas wymiany mechanik stwierdził, że to faktycznie było to, bo było tam sporo oleju.

Przez jakiś czas było niby dobrze, a dziś znowu pojawił się smród.

Po otwarciu maski delikatna mgiełka z tylnej części silnika.

Ktoś pisał że uszczelniał dekiel pompy vacum w N42.

Czy w N46 też jest ten dekiel?

Czy mechanik mógł źle założyć uszczelkę lub nie dokręcić jak trzeba pompę?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miałem to samo . A tu odpowiedź: Ja mam prawie 180 tyś , a co do tej pompy to nie mam pojęcia dlaczego była zatkana, może zrobił się jakiś nagar z oleju i nie dało się już uszczelki wymienić bo i tak pod ciśnieniem ją wydmuchało. Dlatego musieli mi pompę cała wymienić .Koszt pompy to było ok 1000zł . Dwa razy mi to robili i znowu olej lał się na katalizator . Proponuje, jeżeli dalej Ci leje olej z tej uszczelki to wyciągnąć całą pompę przepłukać jeżeli oczywiście się da i założyć .
Opublikowano

Dzięki jaga.

Jaką pompę kupiłeś - oryginał (11667542498 - kosztuje 1,5 tys.) czy jakiś zamiennik?

 

Znalazłem 2 zamienniki:

Pierburg 7.24807.22.0 (780 zł)

LuK 561 0038 10 (599 zł)

Czy ktoś kupował już części ww producentów?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja kupiłem oryginalną w serwisie i tam mi ją wymienili .Teraz mam spokój i nie czuje już palonego oleju :lol: Pozdrawiam
Opublikowano

Witam,mam pytanie od jakiegoś czasu czuje smród przepalonego oleju w kabinie.Dzieje się to wtedy kiedy samochód stoi np.na światłach bądz jak cofam na miejsce parkingowe.Samochód przeszedł przegląd w serwisie pod koniec listopada,czy ktoś wie może co się dzieje i co należy zrobić żeby to zlikwidować.Aha ma też kolejne pytanie...pod korkiem oleju zauważyłem biały nalot jak tzw"śmietana" czy to oznacza że silnik już ma się ku końcowi,mam przejechane 190 tys.km i gdzie jest miarka oleju bo jakoś nie mogę znaleść...hmm

Bardzo proszę o pomoc w tych trzech kwestiach:)

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jak Ci wymieniali olej mogło troszkę gdzieś skapnąć i stąd ten smród, olej możesz na szybko sprawdzićw BC lub Idrive jeżeli masz

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Moim zdaniem to może być normalne z nalotem , gdyż wilgoć sie zbiera na korku , ale przy dłuższych trasach powinno to zniknąć .

Biorąc pod uwagę ,że zalatuje Ci do kabiny olejem to już gorszy problem a mianowicie może puszczać uszczelka pod głowicą . Nie chcę być wyrocznią ale takie objawy o tym świadczą . Miałem tak kilka razy ale w innych markach zwłaszcza gdy auto stoi pod chmurką .Na pewno wymaga to dokładnego sprawdzenia .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz silnik 1995cm3 143KM to na pewno leci z vacu pompy z tyłu silnika. Przerabiałem to u siebie w tym samym silniku. Pompa jest tak umieszczona, że jak skapnie z niej kropla oleju to bezpośrednio na rurę wydechową i stąd ten smrodek. Jak zabierzesz się za pompę to uszczelnij ją zarówno na łączeniu pompa-silnik (przykręcane na 3 śruby normalne) jak i pod deklem samej pompy (kilka małych imbusowych śrubek). Może lecieć z tych dwóch miejsc. Pozdrawiam i daj znać czy to to.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz silnik 1995cm3 143KM to na pewno leci z vacu pompy z tyłu silnika. Przerabiałem to u siebie w tym samym silniku. Pompa jest tak umieszczona, że jak skapnie z niej kropla oleju to bezpośrednio na rurę wydechową i stąd ten smrodek. Jak zabierzesz się za pompę to uszczelnij ją zarówno na łączeniu pompa-silnik (przykręcane na 3 śruby normalne) jak i pod deklem samej pompy (kilka małych imbusowych śrubek). Może lecieć z tych dwóch miejsc. Pozdrawiam i daj znać czy to to.

 

Miałem ten sam problem w E46 318i N42 a są to podobne silniki jak u was i kapało z Vacum pompy i uszczelniłem ją tak samo jak kolega adrianCB i po problemie.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
U mnie tak samo jak u kolegi wyżej ^^ plus sporo dymu na każdym postoju w aucie i spod maski :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Tu nie dymi tylko jak samochód stoi np.na światłach albo jeśli cofam na miejsce parkingowe to wtedy czuć ten olej i to też nie zawsze ale czuć,spróbuję z tą pompą zobaczymy.Aha czy to można zrobić samemu czy konieczna jest wizyta u mechanika??

I ponawiam pytanie może głupie ale :mad2: ale ja nie umiem na nie odpowiedzieć,gdzie w tym silniku znajduje się miarka od oleju????? :?: :!: :!: :!:

Tak to jest dwu litrowa benzyna o jakiej mocy niewiem przyznam się szczerze :( ... samochód jest z 2007 roku z lutego ale coś mi się zdaje że on jest ten słabszy chyba 127 konny ale ręki nie dam sobie uciąć:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lepiej auto wstawić do mechanika, bo dostęp do pompy jest dość słaby (luz pomiędzy pompą a grodzią to tylko kilka cm). Ja sam próbowałem ale jak mi spadła pierwsza śruba (szukałem jej ze 20min) to darowałem sobie....

Jeśli chodzi o bagnet oleju to jest po lewej stronie auta (od kierowcy), bliżej gordzi z czerwoną końcówką.

Opublikowano
Dzięki AdrianCB,czyli muszę poszukać jakiegoś mechanika który ma pojęcie,bo takich co nie mają a kasują to tu niebrakuje:).Będę szukał tego bagnetu tylko że samochód jest z kierownicą po angielskiej stronie więc..... :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie dymi tylko jak samochód stoi np.na światłach albo jeśli cofam na miejsce parkingowe to wtedy czuć ten olej i to też nie zawsze ale czuć,spróbuję z tą pompą zobaczymy.Aha czy to można zrobić samemu czy konieczna jest wizyta u mechanika??

I ponawiam pytanie może głupie ale :mad2: ale ja nie umiem na nie odpowiedzieć,gdzie w tym silniku znajduje się miarka od oleju????? :?: :!: :!: :!:

Tak to jest dwu litrowa benzyna o jakiej mocy niewiem przyznam się szczerze :( ... samochód jest z 2007 roku z lutego ale coś mi się zdaje że on jest ten słabszy chyba 127 konny ale ręki nie dam sobie uciąć:)

 

Najprawdopodobniej cieknie z pompy podciśnieniowej. Mam identyczny problem. Z pompy sączy się olej i zwykle na jej dolnej części "wisi" kropla oleju. Podczas jazdy spada na katalizator, ale strumień powietrza omywa katalizator i nic nie czuć, natomiast podczas postoju lub cofania nie ma tego zjawiska i zapach spalonego oleju przedostaje się do wnętrza. Próbowałem uszczelnić pompę, ale niestety nieskutecznie. Pewnie skuszę się na zakup nowej. Do demontażu potrzebny jest specjalny klucz z grzechotką o bardzo małym skoku. Co do miarki to tych silnikach jej nie ma. Pomiar odbywa się za pomocą komputera pokładowego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dajcie spokój jaki specjalny klucz. Wymiana jest prosta jak budowa cepa. Sam to wymieniałem prawie rok temu. Kupiłem nową pompę z oringiem bo zazwyczaj wymiana samego uszczelniecza kończy się brakiem pożądanego efektu czyli cieknie tak samo labo bardziej. Trzeba zdemontować półkę od filtra przeciwpyłkowego. Pompa wychodzi lekko do tyłu a potem w bok, w lewo bo do góry nie da rady. Klucz nasadowy, najlepiej cienkościenny.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie cieknie z pod tego dekla pompy vacum który jest przykręcony torxami, ja odkręciłem ten dekiel i przejechałem dookoła silikonem do wysokich temperatur i problem rozwiązałem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Guzior2 czy Ty może wiesz ile kosztuje tu w Irl taka pompa??

 

Nie wiem bo nie kupowałem ale jeśli w PL kosztuje ok. 1240 zł to w IRL pewnie z 350 - 400 euro.

 

Ps. Ale dlaczego chcesz kupić nową ?

Opublikowano
Chciałem się zorientować jakie to są koszta jeśli by starej nie dało się uszczelnić.Narazie i tak nic z tego bo nie mogę się skontaktować z mechanikiem...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja zostawiłem za wyszlifowanie powierzchni i uszczelnienie u mechanika 90 PLN.... i już od ponad pół roku wszystko OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.