Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hej, mam problem z niską temperaturą w silniku wg ukrytego menu pokazuje 75-83stC. Silnik N52B30A. Na sam początek wymieniłem termostat na wahlera ale bez zmian. Chwilowo nie mam możliwości podpięcia pod komputer, ponieważ jest lpg i coś tam trzeba w sterowniku lpg przełączyć żeby można połączyć auto z inpą. I średnie spalanie mam ok 14-15l lpg przy mieszanej jeździe, auto w manualu w dodatku w lekkiej budzie e87 (w dowodzie 1350kg). Ogólnie silnik bardzo upocony i brudny w oleju, powymieniałem całkiem sporo uszczelek i została tylko pod misą. Czekam na sugestie z waszej strony.
Opublikowano
hej, mam problem z niską temperaturą w silniku wg ukrytego menu pokazuje 75-83stC. Silnik N52B30A. Na sam początek wymieniłem termostat na wahlera ale bez zmian. Chwilowo nie mam możliwości podpięcia pod komputer, ponieważ jest lpg i coś tam trzeba w sterowniku lpg przełączyć żeby można połączyć auto z inpą. I średnie spalanie mam ok 14-15l lpg przy mieszanej jeździe, auto w manualu w dodatku w lekkiej budzie e87 (w dowodzie 1350kg). Ogólnie silnik bardzo upocony i brudny w oleju, powymieniałem całkiem sporo uszczelek i została tylko pod misą. Czekam na sugestie z waszej strony.

Może nie do końca na temat ale jeśli masz instalacje LPG która odczytuje parametry ze sterownika bezpośrednio (przez OBD2 np. Stag qbox plus) to wystarczy przed zgaszeniem auta przełączyć je na noPb. Wtedy bez problemu się połączysz.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Wentylator masz sprawny?

podobno był jakiś błąd ale dokladnie jeszcze nie wiem. Jestem w fazie "ogarniania auta" . Ale nie działa nadmiernie głośno jakby na max obrotach

hej, mam problem z niską temperaturą w silniku wg ukrytego menu pokazuje 75-83stC. Silnik N52B30A. Na sam początek wymieniłem termostat na wahlera ale bez zmian. Chwilowo nie mam możliwości podpięcia pod komputer, ponieważ jest lpg i coś tam trzeba w sterowniku lpg przełączyć żeby można połączyć auto z inpą. I średnie spalanie mam ok 14-15l lpg przy mieszanej jeździe, auto w manualu w dodatku w lekkiej budzie e87 (w dowodzie 1350kg). Ogólnie silnik bardzo upocony i brudny w oleju, powymieniałem całkiem sporo uszczelek i została tylko pod misą. Czekam na sugestie z waszej strony.

Może nie do końca na temat ale jeśli masz instalacje LPG która odczytuje parametry ze sterownika bezpośrednio (przez OBD2 np. Stag qbox plus) to wystarczy przed zgaszeniem auta przełączyć je na noPb. Wtedy bez problemu się połączysz.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Czyli przed zgaszeniem wrzucam na benzynke na stagu i mam się połączyć inpą? napewno sprawdzę czy działa dzięki

Opublikowano

Czyli przed zgaszeniem wrzucam na benzynke na stagu i mam się połączyć inpą? napewno sprawdzę czy działa dzięki

 

Tak. Wtedy przy ponownym zapłonie, komp lpg nie podłączy się do ECU.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czyli przed zgaszeniem wrzucam na benzynke na stagu i mam się połączyć inpą? napewno sprawdzę czy działa dzięki

 

Tak. Wtedy przy ponownym zapłonie, komp lpg nie podłączy się do ECU.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

 

dzięki za poradę, twoja metoda działa :) nawet wykrywa zapłon i baterie , te dwie czarne kropki świecą. Potestowałem trochę pompe wody, el wiatrak wszystko działa dobrze, błędów żadnych związanych z chłodzeniem a trzyma 82stC podczas jazdy...

Opublikowano
W poniedziałek wymieniam pompę, termostat i płyn w autku. Mam dokładnie takie same zakresy temperaturowe jak u Ciebie i na tym filmie. Zaznaczę , że pompę i termostat wymieniam profilaktycznie. Jak będę już po, podzielę się spostrzeżeniami czy temp wskoczyła do góry.
Opublikowano
W poniedziałek wymieniam pompę, termostat i płyn w autku. Mam dokładnie takie same zakresy temperaturowe jak u Ciebie i na tym filmie. Zaznaczę , że pompę i termostat wymieniam profilaktycznie. Jak będę już po, podzielę się spostrzeżeniami czy temp wskoczyła do góry.

dzięki kolego, liczę na informację jak będzie po. Z ciekawości jakie masz spalanie?

Temat rozwiązany, dolalem płynu na zimnym silniku na Max, skasowalem wszystkie adaptacje i mam podczas normalnej jazdy 105-108stC

Opublikowano

Wymieniłem dzisiaj pompę, termostat oraz cały płyn chłodniczy.

Poprosiłem też o skasowanie adaptacji sterownika silnika, sugerując się Twoim wpisem.

Teraz gdy jadę, temperatura waha się między 94-105 stopnie. Wcześniej było dużo niżej 78-87 max.

 

Nadmienię, że zakup zamiennika termostatu nie jest dobrym pomysłem.

Oryginał posiada w pełni metalowy korpus, natomiast zamiennik ( który kupiłem ) jest plastikowy.

Już widzę jak za 2-3 sezony się rozszczelni.

 

Co do spalania, w cyklu mieszanym, raczej mocne ciśnięcie D/DS , 13,5 -13,8 litra.

Nie stoję w korkach, co najwyżej nie mam fali na dojeździe do domu i mnie światła zatrzymają parę razy.

Ogumienie R18 / 255 tył i 235 przód

  • 3 lata później...
Opublikowano
Ja również po skasowania adaptacji temperatura idzie do góry w granicach 105 C. Ale po jakimś czasie około kilkanaście dni, po adaptacji, za jakiś czas znowu niższa temperatura w granicach 74 a 82 C. To są zakresy mapped termostat, czyli ochrona silnika się załącza.... dlaczego? Adaptacja daje efekt tylko krotkotrwaly. 2 termostaty oryginał, pompa wody pierburg.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tez mam temp na poziomie 88-92st przy jezdzie normalnej na trasie...do 110 dochodzi dopiero na postoju...w jaki sposob kasuje sie adaptacje silnika tylko komp czy jest inny sposob...?
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam temperaturę ok 75 stopni w trakcie jazdy (według wskazań w ukrytym menu) , na postoju wzrasta do ok 93 , potem zaraz spada do ok 88 . Wystarczy jednak kawałek przejechać by spadła do 75-ciu stopni .

Rozumiem że termostat przepuszcza i należy go wymienić , szczególnie przed zimą .

Czytałem jednak że w układzie są 3 termostaty (N52B25 2005 rok) - pytanie więc od którego zacząć ? (główny przy pompie wody + przy EGR (???) + przy wymienniku ciepła(???) )

Co do głównego - jest wielu producentów - część opinii skłania się wyłącznie do ORI - czy na pewno ?

Jakie są numery części pozostałych termostatów ?

Opublikowano
Mam N46b20 i temp max 83*C .Wymieniony termostat Wahler i dalej lipa,adaptacje usunięte .Podejrzewam czujnik temp cieczy w bloku silnika
never again N46

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.