Skocz do zawartości

[e92 325i] szarpie na zimnym


domelsnake

Rekomendowane odpowiedzi

3/4 aut na forum do diesle. Pełno tematów o dieslach a ten temat jest o benzynie więc nie wiem po co tu zadajesz pytanie.

Chętnie bym pomógł ale nie znam się na dieslu więc nie będę wprowadzał w błąd. Poza tym jak w jednym temacie będziemy pisać o benzynie, dieslu i jeszcze o autach elektrycznych to potem zrobi się bałagan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 207
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To bardzo ciekawe, właśnie sprawdzilem co kupowalem zaraz po zakupie auta i sa to swiece NGK.

Przed wymiana jakos nie spostrzeglem szarpania, pozniej zwalalem wine na to, ze sprzedajacy to zakamuflowal..

No nic, swieczki zamowione boscha, wymienie caly komplet razem z cewkami (tez boscha)

 

Traxik jestes juz po wymianie?

 

Zastanawiam sie nad zakupem oryginalnych swiec z BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sporo rzadziej i sporo lżej ale nadal trochę szarpie. Chciałbym żeby było tak idealnie jak zaraz po wygraniu nowego softu silnika.

 

Domelsnake jakie masz wskazania czujników spalania stukowego. Bo u mnie są zawyżone - około 4-6 jednostek a przy gazowaniu jest max i wykrzyknik na drugim cylindrze (wg Inpy) lub na czwartym cylindrze (wg DIS). Na YouTube są filmiki z Inpy i wszyscy z tym silnikiem mają wskazania max 2.

Silnik pracuje bardzo ładnie i delikatnie. Charakterystyczne cykanie występuje ale podobno te silniki tak mają - wtryski cykają.

Możliwe że nazbierał mi się nagar karbonowy na tłokach i powoduje wcześniejszy zapłon co jest objawem spalania stukowego. Lub inne cykania zaburzają pracę tych czujników. Może pompa vacum cyka a jest przecież za czwartym cylindrem.

Lub przez złą pracę sond lambda mamy złą mieszankę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sporo rzadziej i sporo lżej ale nadal trochę szarpie. Chciałbym żeby było tak idealnie jak zaraz po wygraniu nowego softu silnika.

 

Domelsnake jakie masz wskazania czujników spalania stukowego. Bo u mnie są zawyżone - około 4-6 jednostek a przy gazowaniu jest max i wykrzyknik na drugim cylindrze (wg Inpy) lub na czwartym cylindrze (wg DIS). Na YouTube są filmiki z Inpy i wszyscy z tym silnikiem mają wskazania max 2.

Silnik pracuje bardzo ładnie i delikatnie. Charakterystyczne cykanie występuje ale podobno te silniki tak mają - wtryski cykają.

Możliwe że nazbierał mi się nagar karbonowy na tłokach i powoduje wcześniejszy zapłon co jest objawem spalania stukowego. Lub inne cykania zaburzają pracę tych czujników. Może pompa vacum cyka a jest przecież za czwartym cylindrem.

Lub przez złą pracę sond lambda mamy złą mieszankę...

 

Szczerze mowiac nie mam zielonego pojecia... Musialbym podpiac INPE i sprawdzic.

 

Czyli po wymianie swiec na + ?

 

Na jakie wymieniles? Bosh czy oryginalne BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to sprawdź bo to może być ważne. Właśnie piszę z kimś kto ma taki sam silnik jak mój i też mu szarpie. Pisał kiedyś na forum i też miał wysokie wskazania tych czujników.

 

Świece jak już pisałem wyżej są Boscha ale inne niż zaleca producent. Również platynowe ale elektroda dodatnia cieńsza i praktycznie cała w ceramicznej otoczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie macie albo nagar na tlokach albo problem ze sterowaniem Vanosa.

Pierwsze trzeba umyc silnik (jest post jak to zrobic).

 

Wedlug mnie rodzaj swiecy nie ma tu nic do rzeczy.Ja mama NGK i dziala wszystko super.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie macie albo nagar na tlokach albo problem ze sterowaniem Vanosa.

Pierwsze trzeba umyc silnik (jest post jak to zrobic).

 

Wedlug mnie rodzaj swiecy nie ma tu nic do rzeczy.Ja mama NGK i dziala wszystko super.

 

Mi na NGK obroty lekko falowały a na Boscha nie, oraz silnik równiej pracuje.

A jak się Najlepiej pozbyć nagaru na tłokach? Temat o doprowadzeniu do czystości znam. Płukanki robię i olej dobry.

Są różne preparaty jak Liqui Moly do przepustnic i podobno trzeba to aplikować na włączonym silniku do kolektora dolotowego. Na Youtube pełno filmików jak ludzie używają w USA środek Seafoam i są pokazane efekty kamerą diagnostyczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnienajlepszysposob to ten.

viewtopic.php?f=70&t=266967&hilit=+czystosci

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma nagar na tlokach do szarpania silnika w określonych warunkach i niekoniecznie w ten sam sposob, bo czasem szarpie mocniej, czasem slabiej, czasem nawet wcale i to bez znaczenia jesli chodzi o temp na zewnątrz, poza tym Domelsnake czyscil z nagarow silnik i dalej mu szarpie.

 

Vanos ma wiekszy sens, ale z tego co sie orientuje, vanos przy jakiejkolwiek nieprawidlowosci sypie od razu błędami i teoretycznie, jak odepne wtyczki od elektrozaworow, to problem powinien ustac, czyz nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnienajlepszysposob to ten.

viewtopic.php?f=70&t=266967&hilit=+czystosci

 

Tak jak traxik pisze czyscilem silnik zgodnie z instrukcja zaraz po zakupie i przy kazdej zmianie oleju robie plukanke silnika tak samo jak zalewam AR6400 (jesli dobrze pamietam) do swiezego oleju ale wydaje mi sie ze nagar jest nadal poniewaz juz przy odkreceniu korka wlewu oleju go widac.

 

Tak czy siak u mnie szarpie tylko przy puszczaniu nogi z gazu przy 2500-3000 obrotow na drugim biegu.

 

Chyba juz czas na nowy samochod... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma nagar na tlokach do szarpania silnika w określonych warunkach i niekoniecznie w ten sam sposob, bo czasem szarpie mocniej, czasem slabiej, czasem nawet wcale i to bez znaczenia jesli chodzi o temp na zewnątrz, poza tym Domelsnake czyscil z nagarow silnik i dalej mu szarpie.

 

Vanos ma wiekszy sens, ale z tego co sie orientuje, vanos przy jakiejkolwiek nieprawidlowosci sypie od razu błędami i teoretycznie, jak odepne wtyczki od elektrozaworow, to problem powinien ustac, czyz nie?

 

 

Wszystko ma nagar na tlokach i walniete pierscienie do nierownej pracy silnika. ADomelnsnake czyscil uklad paliwowy a nie nagar w silniku.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ma nagar na tlokach i walniete pierscienie do nierownej pracy silnika. ADomelnsnake czyscil uklad paliwowy a nie nagar w silniku.

 

Czyscilem w sumie oba... Do swiezego oleju przy kazdej wymianie dolewam AR9100, a AR6400 byl faktycznie lany do baku.

 

Plukanke robilem juz 3 razy:

 

2x - LIQUI MOLY Pro-Line Engine Flush 500ml

1x - Archoil AR2820 400ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi, chcesz mi wmowic, ze raz nagar sie pojawia, raz znika? To nonsens.

Kazdemu z nas (ja, domelsnake, piotrk86) szarpie inaczej i nie da sie tego dokladnie opisac, jednak podczas jazdy i obserwacji tego, co sie dzieje, wg mnie przyczyną jest:

- skokowo dzialajaca przepustnica, lub vvt (w ogole throttle valve ma niby dzialac tylko przy rozruchu, u mnie dziala cały czas, ale zaloze o tym temat)

- dopalane paliwo, ktore skads sie bierze, a nie powinno, stad podszarpywanie (wtryski?)

 

Vanos na 99% odpada, gdyz po 1, nie sypie bledami, po drugie, falowalby obrotami na postoju, u mnie pracuja stabilnie, no moze silnik lekko drży jak sie silnie rozgrzeje, ale to nie to.

Uszkodzone swieczki, cewki, bylby missfire, a szarpania bylyby zdecydowanie silniejsze, bardziej odczuwalne, mimo wszystko wymienie je, choc wiem, ze jest to chybiony wydatek.

 

Tez mysle,.ze juz dosc dlugo tym autem jezdze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejny trop :duh:

 

Wyskoczył mi błąd 2A70 z informacją o małym braku prądu. DIS podpowiada sprawdzenie instalacji, przekaźnika i silniczka VVT (ten był wymieniany na wiosnę). Latem tego błędu nie było a szarpanie było wtedy największe.

Świece NGK miały największa przerwę elektrod więc i obciążenie cewek i przy okazji alternatora było największe. Obecne świece Boscha mają najmniejszy odstęp więc pobierają mniej prądu. Może dlatego nie szarpie.

Akumulator mam roczny ale ze średniej półki. Alternator sprawdzałem i na stole pobierczym ok ale mam wersję 110A a były montowane również 150A. Akumulator miałem fabryczny 44 albo 46 Ah a założyłem 55A i przekodowałem. Dołożyłem lepsze radio - Proffesional zamiast Business, mocniejsze głośniki, tempomat itp..

 

Pytanie do bardziej kumatych w temacie. Czy może to być wina zbyt mało wydajnego alternatora przez co idzie mało prądu na silniczek VVT i nie nadąża on regulować skokiem zaworów dolotowych?

W weekend sprawdzę instalację VVT.

 

0048f853fcd53a47med.jpg

 

e7059c1746b85383med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, na pewno to nie wina alternatora, ani tego, ze masz inny aku.

Wiązka silnika vvt do sprawdzenia, zarówno wtyczka przy silniku jak i przy sterowniku. Wiazka tez moze byc przetarta.

 

Mnie ciekawi,.czy tobie tez przepustnica pracuje rownolegle z vvt?

W livedata powinienes widziec polozenie jej kąta otwarcia, w zaleznosci od dodawania gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wyskakuje albo co kilka albo co kilkaset kilometrów. Nie ma reguły. Żadnego checka nie ma.

Jak sprawdzić ten przekaźnik od Vvt?

No to w weekend posprawdzam co będę mógł.

A czy jak mam ten błąd to auto działa na Vvt czy przechodzi na przepustnice? Moc jest taka jak zwykle i nie czuć że coś osłabło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, na pewno to nie wina alternatora, ani tego, ze masz inny aku.

Wiązka silnika vvt do sprawdzenia, zarówno wtyczka przy silniku jak i przy sterowniku. Wiazka tez moze byc przetarta.

 

Mnie ciekawi,.czy tobie tez przepustnica pracuje rownolegle z vvt?

W livedata powinienes widziec polozenie jej kąta otwarcia, w zaleznosci od dodawania gazu

 

Przepustnica nawet na rozgrzanym aucie na wolnych obrotach otwarta na kilka stopni a przy dodawaniu gazu zaczyna się stopniowo otwierać. Podczas sprawdzania nie było żadnych błędów Vvt. Auto ma odpowiednią moc.

 

Co do sprawdzania kabli to wyglądają ok. Błąd wyskakuje bardzo rzadko więc nawet sprawdzanie prądu i napięć nic nie pokaże.

Będę się musiał udać do kogoś ogarniętego w tej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Opis błędu u Ciebie też wskazuje na chwilowy spadek prądu? Jakby brakowało kilku Amper.

Teraz błąd nie wyskakuje. Nie wiem co jest przyczyną. Może być przekaźnik od Vvt który jest w skrzynce w podszybiu albo problem z wiązka. Przejrzałem wszystko i wygląda dobrze. Spryskaj kostki jakimś kontaktem.

Ja wymieniłem teraz tylko rolkę obok alternatora bo miała szumiące łożysko. Teraz słychać chyba łożysko z alternatora i to jest mój podejrzany. Ładowanie mam ok i stan szczotek bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.