Skocz do zawartości

Dylemat w kwestii rozrządu w e91 318d N47


czethistor

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

ponieważ debiutuję na tym forum,witam wszystkich serdecznie i proszę o radę.Od lutego br. jestem właścicielem nabytego w autokomisie w Częstochowie BMW e91 318d touring z XI 2007r. Nabytek był w dobrym stanie,z bardzo korzystną ceną i nominalnie niskim przebiegiem (187 tyś km) - z tylko jednym kluczykiem. Wkrótce cena zaczęła jednak rosnąć : sterownik od świec żarowych,wyciek oleju,liczne i nieudane próby wypalenia dpf zakończone jego usunięciem,tak że w krótkim czasie wyłożyłem ponad

3 tysiące. W międzyczasie załapałem się na akcję BMW związaną z feralnym rozrządem,w ramach której wymieniono mi napinacz. W tej chwili niby wszystko jest w porządku,

samochód ma przejechane 184 tyś. km,sprawuje się dobrze,a jednak mam duży dylemat,czy wymieniać rozrząd? Według większości opinii,także na tym forum,ASO w W-wie,

Cz-wie -tak; lokalni fachowcy,u których byłem i którzy ten samochód oglądali,słuchali bądź nim jechali twierdzą,że nic nie słychać,a silnik pracuje cichutko,więc nie widzą takiej potrzeby-podobnie ASO w Katowicach. Na dodatek usłyszałem,że zdarzało się,iż w krótkim czasie po wymianie łańcuch się zrywał.I jeszcze jedna wątpliwość,jeśli,co wydaje się bardzo prawdopodobne,miał zaniżony przebieg,to jakim cudem rozrząd byłby w tak dobrym stanie? Ponieważ jestem zupełnie zielony w tych sprawach,jeszcze raz proszę o pomoc,choć wiem,że niektóre poruszone tu wątki,choć w innym kontekście,już się pojawiały na tym forum-przestudiowałem wszystkie 190 stron. Z góry dziękuję za każdą wskazówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

Mam nadzieję że nie kupiłeś jak mój kuzyn w Rent-Car Karoń :D :D :D bo w większości to tylko wyprane padaki które nadają się tylko do wizyty u mechanika lub w serwisie.

Ja dla świętego spokoju bym wymienił rozrząd bo ewentualne zerwanie łańcucha może być bardziej kosztowne niż zwlekanie i wierzenie komisowi tym bardziej jeśli nie masz w 100% potwierdzonej historii w ASO. Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź napięcie łańcucha, jeśli będzie luźny to zmień choć to i tak nie da ci wiarygodnego pomiaru. Najczęściej zrywa się dolny łańcuch od pompy a tego już nie sprawdzisz bez rozbierania. Przy okazji sprawdzisz zębatkę napędzającą dolny łańcuch. Ja bym jednak wymienił kompletny rozrząd z dwoma łańcuchami, napinaczem, szynami i śrubami wraz z zębatką, Zrobisz raz i masz z głowy :-)

 

Może podjedź do Krystiana do Mobil-klimat w Katowicach. Robi tylko BMW i powie ci co i jak...Jest naprawdę jednym z lepszych fachowców od BMW. Nie robię reklamy tylko staram się pomóc. Zresztą poczytaj opinie na necie o nim to sam zdecydujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile taka wymiana rozrządu w tym aucie kosztuje ?

 

A te 3 tysiące co wsadziłeś auto to normalna eksploatacja a nie jakieś koszta bo masz szczerupe, nic z tych rzeczy.

 

 

Wydaje mi się że jesteś ogólnie przewrażliwiony tym autem.

 

Ja u siebie płaciłem 2500zł tyle tylko że w serwisie i w silniku 318i benzyna 129km. W 318d będzie pewnie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile taka wymiana rozrządu w tym aucie kosztuje ?

 

A te 3 tysiące co wsadziłeś auto to normalna eksploatacja a nie jakieś koszta bo masz szczerupe, nic z tych rzeczy.

 

 

Wydaje mi się że jesteś ogólnie przewrażliwiony tym autem.

 

Ja u siebie płaciłem 2500zł tyle tylko że w serwisie i w silniku 318i benzyna 129km. W 318d będzie pewnie podobnie.

 

 

w 320i oraz 318i wymiana rozrządu z częściami powinna zamknąć się w 1000 zł (OE w pudełku Febi) lub 1500 zł (OE)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile taka wymiana rozrządu w tym aucie kosztuje ?

 

A te 3 tysiące co wsadziłeś auto to normalna eksploatacja a nie jakieś koszta bo masz szczerupe, nic z tych rzeczy.

 

 

Wydaje mi się że jesteś ogólnie przewrażliwiony tym autem.

 

Ja u siebie płaciłem 2500zł tyle tylko że w serwisie i w silniku 318i benzyna 129km. W 318d będzie pewnie podobnie.

 

 

w 320i oraz 318i wymiana rozrządu z częściami powinna zamknąć się w 1000 zł (OE w pudełku Febi) lub 1500 zł (OE)

 

Robiłem tylko raz od nowości w ASO przez prawie 10 lat użytkowania to chyba jednak nie jest źle. Płaciłem chyba 400zł za uszczelkę, dwa łańcuchy ok 550zł, napinacz 120, szyny 330, zębatka ok 80 zł i śruby + robocizna. Wszystkie części zakupione w serwisie. Za same części wychodzi 1500 a gdzie robocizna??? ! 1500 wyjdzie jak robisz u znajomego za darmo lub sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź napięcie łańcucha, jeśli będzie luźny to zmień choć to i tak nie da ci wiarygodnego pomiaru. Najczęściej zrywa się dolny łańcuch od pompy a tego już nie sprawdzisz bez rozbierania. Przy okazji sprawdzisz zębatkę napędzającą dolny łańcuch. Ja bym jednak wymienił kompletny rozrząd z dwoma łańcuchami, napinaczem, szynami i śrubami wraz z zębatką, Zrobisz raz i masz z głowy :-)

 

W N47 nie zobaczysz łańcucha jak odkręcisz korek wlewu oleju, ponieważ rozrząd jest z tyłu silnika.

U mnie łańcuch się zerwał przy 225 tkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie uwagi.Odnośnie kosztów,to ASO w Warszawie wymianę rozrządu wycenia na 11 tyś.,ASO w Katowicach i Częstochowie 7-8 tyś,były pracownik,

z Inchcape w Warszawie,który działa teraz na własną rękę, ceni tę usługę na 8 tyś.,w tym 2,5 do 3 tyś. sama robocizna. Myślę o zrobieniu tego poza ASO,ale tu pojawia się problem sensownego kompromisu pomiędzy jakością usługi a jej ceną. No i znak zapytania związany z formalną gwarancją na taką wymianę,dokonaną poza ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziękuję za wszystkie uwagi.Odnośnie kosztów,to ASO w Warszawie wymianę rozrządu wycenia na 11 tyś.,ASO w Katowicach i Częstochowie 7-8 tyś,były pracownik,

z Inchcape w Warszawie,który działa teraz na własną rękę, ceni tę usługę na 8 tyś.,w tym 2,5 do 3 tyś. sama robocizna. Myślę o zrobieniu tego poza ASO,ale tu pojawia się problem sensownego kompromisu pomiędzy jakością usługi a jej ceną. No i znak zapytania związany z formalną gwarancją na taką wymianę,dokonaną poza ASO?

W całości powinieneś się zamknąć maksymalnie do 5k poza ASO. I właśnie poza ASO polecam Ci zrobić. Jeśli w ASO kosztuje to 11k to taniej kupić silnik cały i przed zamontowaniem mu rozrząd zrobić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceny które tu się pojawiają za robocizne to jakiś kosmos ludzie to już nie wiedzą ile mają kasować ja robiłem rozrząd 2 lata temu na częściach febi plus org. zębatka,3 uszczelki,simmering,olej z filtrem zapłaciłem 1200zł .Robił mi to kolega po znajomości skasował mi za to 500 zł.Dodam że wyciągał skrzynie itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.