Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

ponieważ debiutuję na tym forum,witam wszystkich serdecznie i proszę o radę.Od lutego br. jestem właścicielem nabytego w autokomisie w Częstochowie BMW e91 318d touring z XI 2007r. Nabytek był w dobrym stanie,z bardzo korzystną ceną i nominalnie niskim przebiegiem (187 tyś km) - z tylko jednym kluczykiem. Wkrótce cena zaczęła jednak rosnąć : sterownik od świec żarowych,wyciek oleju,liczne i nieudane próby wypalenia dpf zakończone jego usunięciem,tak że w krótkim czasie wyłożyłem ponad

3 tysiące. W międzyczasie załapałem się na akcję BMW związaną z feralnym rozrządem,w ramach której wymieniono mi napinacz. W tej chwili niby wszystko jest w porządku,

samochód ma przejechane 184 tyś. km,sprawuje się dobrze,a jednak mam duży dylemat,czy wymieniać rozrząd? Według większości opinii,także na tym forum,ASO w W-wie,

Cz-wie -tak; lokalni fachowcy,u których byłem i którzy ten samochód oglądali,słuchali bądź nim jechali twierdzą,że nic nie słychać,a silnik pracuje cichutko,więc nie widzą takiej potrzeby-podobnie ASO w Katowicach. Na dodatek usłyszałem,że zdarzało się,iż w krótkim czasie po wymianie łańcuch się zrywał.I jeszcze jedna wątpliwość,jeśli,co wydaje się bardzo prawdopodobne,miał zaniżony przebieg,to jakim cudem rozrząd byłby w tak dobrym stanie? Ponieważ jestem zupełnie zielony w tych sprawach,jeszcze raz proszę o pomoc,choć wiem,że niektóre poruszone tu wątki,choć w innym kontekście,już się pojawiały na tym forum-przestudiowałem wszystkie 190 stron. Z góry dziękuję za każdą wskazówkę.

Opublikowano

Hey,

Mam nadzieję że nie kupiłeś jak mój kuzyn w Rent-Car Karoń :D :D :D bo w większości to tylko wyprane padaki które nadają się tylko do wizyty u mechanika lub w serwisie.

Ja dla świętego spokoju bym wymienił rozrząd bo ewentualne zerwanie łańcucha może być bardziej kosztowne niż zwlekanie i wierzenie komisowi tym bardziej jeśli nie masz w 100% potwierdzonej historii w ASO. Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź napięcie łańcucha, jeśli będzie luźny to zmień choć to i tak nie da ci wiarygodnego pomiaru. Najczęściej zrywa się dolny łańcuch od pompy a tego już nie sprawdzisz bez rozbierania. Przy okazji sprawdzisz zębatkę napędzającą dolny łańcuch. Ja bym jednak wymienił kompletny rozrząd z dwoma łańcuchami, napinaczem, szynami i śrubami wraz z zębatką, Zrobisz raz i masz z głowy :-)

 

Może podjedź do Krystiana do Mobil-klimat w Katowicach. Robi tylko BMW i powie ci co i jak...Jest naprawdę jednym z lepszych fachowców od BMW. Nie robię reklamy tylko staram się pomóc. Zresztą poczytaj opinie na necie o nim to sam zdecydujesz.

Opublikowano

Ile taka wymiana rozrządu w tym aucie kosztuje ?

 

A te 3 tysiące co wsadziłeś auto to normalna eksploatacja a nie jakieś koszta bo masz szczerupe, nic z tych rzeczy.

 

 

Wydaje mi się że jesteś ogólnie przewrażliwiony tym autem.

Opublikowano
Ile taka wymiana rozrządu w tym aucie kosztuje ?

 

A te 3 tysiące co wsadziłeś auto to normalna eksploatacja a nie jakieś koszta bo masz szczerupe, nic z tych rzeczy.

 

 

Wydaje mi się że jesteś ogólnie przewrażliwiony tym autem.

 

Ja u siebie płaciłem 2500zł tyle tylko że w serwisie i w silniku 318i benzyna 129km. W 318d będzie pewnie podobnie.

Opublikowano
Ile taka wymiana rozrządu w tym aucie kosztuje ?

 

A te 3 tysiące co wsadziłeś auto to normalna eksploatacja a nie jakieś koszta bo masz szczerupe, nic z tych rzeczy.

 

 

Wydaje mi się że jesteś ogólnie przewrażliwiony tym autem.

 

Ja u siebie płaciłem 2500zł tyle tylko że w serwisie i w silniku 318i benzyna 129km. W 318d będzie pewnie podobnie.

 

 

w 320i oraz 318i wymiana rozrządu z częściami powinna zamknąć się w 1000 zł (OE w pudełku Febi) lub 1500 zł (OE)

Opublikowano
Ile taka wymiana rozrządu w tym aucie kosztuje ?

 

A te 3 tysiące co wsadziłeś auto to normalna eksploatacja a nie jakieś koszta bo masz szczerupe, nic z tych rzeczy.

 

 

Wydaje mi się że jesteś ogólnie przewrażliwiony tym autem.

 

Ja u siebie płaciłem 2500zł tyle tylko że w serwisie i w silniku 318i benzyna 129km. W 318d będzie pewnie podobnie.

 

 

w 320i oraz 318i wymiana rozrządu z częściami powinna zamknąć się w 1000 zł (OE w pudełku Febi) lub 1500 zł (OE)

 

Robiłem tylko raz od nowości w ASO przez prawie 10 lat użytkowania to chyba jednak nie jest źle. Płaciłem chyba 400zł za uszczelkę, dwa łańcuchy ok 550zł, napinacz 120, szyny 330, zębatka ok 80 zł i śruby + robocizna. Wszystkie części zakupione w serwisie. Za same części wychodzi 1500 a gdzie robocizna??? ! 1500 wyjdzie jak robisz u znajomego za darmo lub sam.

Opublikowano
Hey,

Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź napięcie łańcucha, jeśli będzie luźny to zmień choć to i tak nie da ci wiarygodnego pomiaru. Najczęściej zrywa się dolny łańcuch od pompy a tego już nie sprawdzisz bez rozbierania. Przy okazji sprawdzisz zębatkę napędzającą dolny łańcuch. Ja bym jednak wymienił kompletny rozrząd z dwoma łańcuchami, napinaczem, szynami i śrubami wraz z zębatką, Zrobisz raz i masz z głowy :-)

 

W N47 nie zobaczysz łańcucha jak odkręcisz korek wlewu oleju, ponieważ rozrząd jest z tyłu silnika.

U mnie łańcuch się zerwał przy 225 tkm

Opublikowano

Dziękuję za wszystkie uwagi.Odnośnie kosztów,to ASO w Warszawie wymianę rozrządu wycenia na 11 tyś.,ASO w Katowicach i Częstochowie 7-8 tyś,były pracownik,

z Inchcape w Warszawie,który działa teraz na własną rękę, ceni tę usługę na 8 tyś.,w tym 2,5 do 3 tyś. sama robocizna. Myślę o zrobieniu tego poza ASO,ale tu pojawia się problem sensownego kompromisu pomiędzy jakością usługi a jej ceną. No i znak zapytania związany z formalną gwarancją na taką wymianę,dokonaną poza ASO?

Opublikowano
Ceny w ASO rozumiem, ale koleś co sam naprawia to chyba trochę przesadził. Ja mniej zapłaciłem za naprawę silnika po zerwaniu łańcucha - co prawda bez faktury, ale 8 tys. to chyba trochę przesadził.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuję za wszystkie uwagi.Odnośnie kosztów,to ASO w Warszawie wymianę rozrządu wycenia na 11 tyś.,ASO w Katowicach i Częstochowie 7-8 tyś,były pracownik,

z Inchcape w Warszawie,który działa teraz na własną rękę, ceni tę usługę na 8 tyś.,w tym 2,5 do 3 tyś. sama robocizna. Myślę o zrobieniu tego poza ASO,ale tu pojawia się problem sensownego kompromisu pomiędzy jakością usługi a jej ceną. No i znak zapytania związany z formalną gwarancją na taką wymianę,dokonaną poza ASO?

W całości powinieneś się zamknąć maksymalnie do 5k poza ASO. I właśnie poza ASO polecam Ci zrobić. Jeśli w ASO kosztuje to 11k to taniej kupić silnik cały i przed zamontowaniem mu rozrząd zrobić. :)

Opublikowano
ceny które tu się pojawiają za robocizne to jakiś kosmos ludzie to już nie wiedzą ile mają kasować ja robiłem rozrząd 2 lata temu na częściach febi plus org. zębatka,3 uszczelki,simmering,olej z filtrem zapłaciłem 1200zł .Robił mi to kolega po znajomości skasował mi za to 500 zł.Dodam że wyciągał skrzynie itd.
Opublikowano

Dokładnie, mechanicy przesadzają. Wymiana rozrządu to 2 dni robocze (16 godzin) i gotowe. 3000 zł za 16 godzin to dużo za dużo.

 

Mój mechanik dobry bierze za samą robotę 1500 zł, i tak wydaje mi się to dość sporo, ale już nie tak źle :).

Opublikowano
mi kolega zabrał się za wymiane o godz. 8 rano i auto było gotowe na 18 wieczór fakt że troche mu pomagałem,przy okazjii skontrolowaliśmy dwumas i sprzęgło robota bardzo fajna :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.