Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przy predkosci ok 80-100km/h i niekiedy przy wjezdzie w dziury lub jakies nierownosci na drodze zapala sie kontrolka ABS-u. Czy problem moze byc z czytnikami przy łozyskach czy z hydraulika?
Opublikowano
ja bym obstawial 1sza opcje . Przynajmniej jesli dziala przy podskakiwaniu auta na dolkach. Ale nie jestem fachowcem

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano
Nigdy nie mialem problemu ani doczynienia z ABS-em i jestem zielony w tym temacie. Jak sie do tego zabrac? Czy te czytniki sie jakos wymienia, regeneruje, przeczyszcza lub smaruje? Co nalezy zrobic z nimi albo sprawdzic czy to one sa powodem zapalania sie kontrolki?
Opublikowano
Najlatwiejszym sposobem jest podpiecie oscyloskopu do kazdego czujnika i nagranie przebiegu sygnalow w trakcie jazdy, odrazu bedzie widac czy ktorys swiruje, jak wykluczysz czujniki to dopiero zastanawialbym sie dalej, sa najtansza najprostrza i najczestrza doleglioscia ABS. Zakladam, ze takie rzeczy jak wyczyszczenie i przegladniecie wtyczek masz juz za soba.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano
Jeszcze nic nie robilem, najpierw chcialem sie upewnic co do przyczyny. Czyli reasumujac: Najpierw radzisz aby odkrecic czujniki, przeczyscic je i sprawdzic wszystkie wtyczki. Jezeli to nie da efektu to podpiac do oscyloskopu i sprawdzic czy ktorys nie jest uszkodzony. Czy dobrze Cie zrozumialem? A jezeli ktorys jest uszkodzony czy istnieje mozliwosc wymiany lub naprawy?
Opublikowano

Nie nie nie

 

Czujnikow nie wymontowywuj, jesli sa w swoich miejscach od lat to nie chca nigdy wyjsc, moje doswiadczenie mowi ze na 4 sprawne czujniki 3 po wymontowaniu i ponownym montazu juz nie dzialaja, sa strasznie delikatne a wyciagniecie ich z piasty nie raz konczy sie wybiciem za pomoca mlotka bo nie ma innego wyjscia.

 

Kazdy czujnik ma podwojny kabel ktory prowadzi do komory silnika, przednie sa bardzo latwe do znalezienia bo od strony nadkola dokladnie widac kabel jak wchodzi w blotnik i mozna latwo znalezc go po drugiej stronie. Tam wlasnie w komorze silnika kazdy czujnik ma wtyczke i dopiero dalej idzie do sterownika.

 

Zaczalbym od obejrzenia i ewentualnego wyczyszczenia tych wtyczek, a jesli nie pomoze to wpial bym sie tam w kazda po kolei bez demontowania czegokolwiek i zaosbserwowal wskazania w trakcie jazdy.

 

Jako nastepne pomyslalbym nad sterownikiem, chydraulike podejrzewalbym jako ostatnia.

 

Czy zanim zaswieci sie kontrolka wszystko dziala w porzadku?? ABS reaguje prawidlowo??

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano

Ok zrozumialem o co Ci chodzilo.

Przy dojezdzaniu do swiatel lub delikatnym naciskaniu pedalu hamulca, czuje pod noga delikatne pulsowanie. Zachowauje sie tak jak by sie uruchamial wtedy ABS. Kiedy zaswieci sie kontrolka ABS-u efekt ten znika a pedal hamulca robi sie bardziej "gumowy", ale nie wplywa to jakos znaczaco na efektywnosc hamowania. Moze problemem jest "gruszka" albo pompa hamulcowa maja one wplyw na ABS?

Ale najpierw zrobie to co mi radziles i zobaczymy.

Opublikowano
zobacz czy tylne piasty podajace sygnał z półosi sa skorodowane, jesli tak ABS "trzyma" sygnał do pewnej predkosci a potem sie wyłacz i zapala sie kontrolka, co nie zmienia faktu że hamulce są dalej dostepne. Czyszczenie tych piast nic nie daje jedyne zakup nowych, wg. ETK ok. 200 zł sztuka.

Pozdrawiam


GregM

E28 528 iA '84

Opublikowano
Tylko ze historia sie powtarza kiedy wjade w dziure przy mniejszej predkosci. Nie zawsze sie zapala przy 80-100 km/h ale w wiekszosci tak. Dzieki za rade to tez sprawdze.
Opublikowano

Nie chce tu szczelic gafy, wiec poprawcie jesli sie myle, z ABSem walczylem juz w niejednym aucie ale to co w tej chwili pisze opieram na podstawie E30 czyli troche trace pewnosc czy temat bedzie dotyczyl E23.

 

Tam jesli ktorys z czujnikow szwankuje i nie zgadza sie permanetnie ilosc zliczanych zabkow to w samochod momentalnie wywala swiatelko ABS (np. jak zalozy sie roznej srednicy kola na jedna os). Jesli ktorys z czujnikow odepnieie sie calkiem (wypinalem wszystkie jak jezdzilem w KJS) to ABS swiruje pedal staje sie betonowy i ma miejsce wspomniane przez Ciebie tykanie pedalu pomimo ze kola nie sa zblokowane przy zatrzymywaniu sie. Sytuacja ta trwa az do pierwszego rozpedzenia sie okolo 90km/h, wtedy zapala sie swiatelko i wszystkie problemy mijaja a ABS nie dziala. Trwa to az do pierwszego zgaszenia i ponownego zapalenia silnika.

 

Jesli w E23 system ABS funkcjonowal podobnie to moze to potwierdzac calkiem prztestajacy dzialac czujnik, czyli nie rdza a raczej brak kontaktu i calkowite zanikanie sygnalu - ale to gdybanie.

 

Gruszka nie ma wplywu mialem juz dwukrotnie calkowicie padnieta gruszke, pedal przy naglym uderzeniu byl jak beton, zaswiecala sie wtedy kontrolka od hamulcow az pompa wytworzylka cisnienie, po czym gasla, ale ABS dzialal bez zarzutu.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano
Dzieki za wszelkie porady, mysle ze na razie nie mamy sie co rozwodzic wiecej na ten temat. Sprubuje najpierw zrobic to co proponujecie. Jezeli te zabiegi nie pomoga to wtedy bedziemy szukac dalszych przyczyn. Na razie dziekuje, chyba ze jeszcze cos wam sie przypomni to oczywiscie piszcie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miłosz, tak prawie wszystko, co piszesz jest ok.

Dopowiem tylko, że to właśnie najgorsza rzecz - wylatywanie impulsów. W nowych ABS'ach to jest wyeliminowane, ale działały tak, że jeżeli w trakcie jazdy zniknie czujnik na moment, to sterownik podczes nawet delikatnego hamowania rozumie brak impulsów jako zablokowane koło. Stąd właśnie tykanie i odbijanie pedału. Potem dopiero diagnozowany jest błąd czujnika i wyłączenie systemu ABS.

 

 

Najlepiej byłoby wtedy, kiedy zaświeci się lampka ABS'u podpiąć się do komputera i odczytać błąd - będziesz wiedział, który czujnik głupieje... Jeżeli nie masz takiej możliwości, rób to, co opisał Miłosz.

Kai
  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Najlepiej byłoby wtedy, kiedy zaświeci się lampka ABS'u podpiąć się do komputera i odczytać błąd - będziesz wiedział, który czujnik głupieje... Jeżeli nie masz takiej możliwości, rób to, co opisał Miłosz.

W e23 nie ma takiej możliwości. Zrób tak jak opisał MIłosz.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
....jesli tak ABS "trzyma" sygnał do pewnej predkosci a potem sie wyłacz i zapala sie kontrolka, co nie zmienia faktu że hamulce są dalej dostepne....

 

lekko odswieze temat - mam e30 325iT 92' z abs. ale zgodze sie z powyzszym zdaniem. u mnie zapala sie kontrolka abs powyzej 150 km/h. oczywiscie gasnie wraz z ponownym rozruchem. zastanawiam sie czy grzebac przy piastach itd. w zasadzie na codzien jezdze spokojnie maks do 120 i abs dziala poprawnie - pedal odbija przy mocnym hamowaniu.

 

ale mam tez inne podejrzenie przyczyny problemu - z przodu mam kola z odpowiednim profilem tj 195/60 na 15'' a z tylu 205/50 na 15'' choc powinno byc 205/55. czy to przy odpowiednio duzej predkosci moze byc przyczyna problemu? w sumie kola z tylu kreca sie troszke szybciej bo maja mniejsza srednice?

 

co koledzy na to?

Opublikowano

Różnica prędkości kół przednich i tylnych nie powinna mieć wpływu. Najważniejsze jest żeby na tej samej osi były opony o tym samym rozmiarze.

 

Jeśli jest widoczna różnica w zużyciu opon na jednej osi to ABS może czasami zgłupieć. Zobacz też czy nie masz dużych luzów na łożysku piasty bo przez to też czujniki fiksują.

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.