Skocz do zawartości

e39 520i instalacja gazowa, części,pytanie :)


Puchacz606

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem posiadaczem pięknej e39 którą kupiłem w rodzinie, chcę założyć instalacje gazową,

dziś byłem w 3 warsztatach i tylko 1 wydaje się porządny, porozmawiałem z szefem, wysoka kultura, widać tez dużą znajomość tematu.

Moje bmw to e39, 520i, 1999r, 185tyś przebiegu, automat, 150 koni :)

 

Facet zaproponował mi instalację LOVATO i powiedział ze to będzie dobry wybór, mowi ze 90% osób zakłada u niego właśnie tą instalacje.

Poprosiłem aby powiedział jakie części chce mi wstawić itd, a moje pytanie do was jest czy warto, czy dobre części :P

Widać ze napięte terminy mają, bo najbliższy dopiero za 2 tyg, z tego co widziałem to z 3 mechaników oraz kilka samochodów na parkingu,

warsztat nie zbyt duzy.

 

Cena; 3800zł w którą wchodzi, 3 letnia gwarancja na wszystko bez limitu km, wlew w klapce,

oraz butla 53l w kole zapasowym, chyba ze dopłace 100zł to (67l) o ile dobrze pamiętam. Mi wystarczy butla 53l.

Powiedział ze spalanie wzrosnie o około 10 max 15 %

Cała instalacja i wszystkie podzespoły firmy LOVATO, wzsystko co mi napisał to:

-wtryski KP lovato

-reduktor do 225kw HP lovato

-cała elektronika easy fast lovato

Co o tym myślicie? prosze o odpowiedz, dzieki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wybierz fachowca sprawdzonego. Poszukaj w necie na fachowych stronach i popytaj. Ja pojechałem do warsztatu sprawdzonego i poleconego - sam nie odważyłbym się wybrać warsztatu. Pytałem jakie powinny być bebechy i wybrałem optymalna wersję. Co do spalania to trochę pan gazownik bajeruje. Oczywiście wszystko zależy od sposobu jazdy, ale wzrost zużycia gazu o ok. 10-15% jest nierealny. Ja po założeniu instalacji zrobiłem ok. 6000 km i zużycie gazu w stosunku do benzyny to ok. 30% (silnik 2,5 automat). Owszem można regulować i zjechać do 25% różnicy, ale wzrost spalania o 10-15% to kłamstwo. Przy obecnych cenach gazu to nie ma większego znaczenia.

Co mi nie pasuje to zbiornik, a raczej jego pojemność. Mam oczywiście w kole i innego bym nie założył, ale zasięg w granicach 300 km w trasie to trochę mało i często trzeba się zatrzymywać. Z kolei innego i tak bym nie założył ponieważ liczy się przestrzeń ładunkowa.

Edytowane przez bary_kent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dzis z rana objechałem jeszcze 2 polecane zakłady, w których zaproponowano mi:

Zakład prins: http://autogazslupsk.pl/

zaproponowano mi instalacje Prins VSI 2.0, zbiornik 53l, wlew pod klapka, 2 lata gwarancji lub 100tyś

 

następnie pojechałem do gazownika który robi tylko BRC, zaproponował mi

Sequent p&d, 2 lata gwarancji bez limitu km, zbiorniok 53l, wlew w klapie, wszystko brc

 

więc mam 3 zakłady, oraz 3 instalacje.

1 to lovato z 1 postu, 2 prins 3 brc,

Prins i brc w tej samej cenie, lovato tańsza o około 600zł.

I teraz dylemat co by tu wybrać :), proszę o pomoc again ! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeździsz po jakichś dziwnych firmach, wszystkie tylko nie polskie ;)

 

Staga znajdź jeszcze, oraz LPGtech. Będziesz miał już komplet.

 

Staga polecę, bo jeżdzę na tym już w trzecim samochodzie i jest ok, a w razie problemów w każdej dziurze jest ktoś kto się na tym zna.

A LPGtech, ponieważ robi to koleś który odszedł ze Staga, bo uznał, że może to robić lepiej, może przy kolejnym samochodzie zrobi podejście do tego.

 

Ogólnie to wejdź na forum LPG, tam siedzą kumaci ludzie (też monterzy) przeczytaj parę opinii i będziesz wiedział. Ja przed każdym montarzem tak robiłem. Tu niestety za wąskie grono gazowników siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi polecili BRC chciałem stag 300plus bo tak wyczytałem. Ale postanowiłem zamontować brc mam butle w koło 67litrów i cały kpl brc cenowo płaciłem 3500zł. Nie było żadnej dopłaty do większej butli, tylko czekałem dzień dłużnej, musieli zamówić bo się nie spodziewali, że wejdzie większa. Zrobiłem już 50tyś na gazie. Auto chodzi na gazie bardzo dobrze nie ma różnicy miedzy gazem a benzyną. W poprzedniej e39 miałem gaz diego3 to czuć było znacząco różnice w mocy między gazem a benzyną. Teraz jak miałbym montować gaz to tylko BRC albo Stag300. Ale według mnie najważniejszy jest tutaj gazownik musi mieć pojęcie o tym co robi. Ja u Siebie w mieście znam tylko jednego dobrego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butlę daj 67l i niech zdejmą ten bezsensowny ogranicznik 80% pojemności (chyba, że wjeżdżasz w 10 sekund z pełnym zbiornikiem z syberyjskiej zimy w tropiki). Pod klapkę mieści się pełnowymiarowy wlew i nie trzeba nic dokręcać - gazownik musi się tylko postarać. Pilnuj także, żeby Ci nie zepsuli konsoli brzydkim guziorem przełączania gaz/benzyna - niech go ukryją w sensownym miejscu (ja mam w popielniczce i jest idealnie).

Tak jak koledzy mówią - wejdź na LPG Forum - tam Ci dobrze doradzą. Ja robiłem u Nikodema i powiem krótko, że było warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd jesteś ale ja polecam Staga 300 montowanego tylko i wyłącznie w Białymstoku u producenta instalacji. Mam w 2.8 i chodzi perfekcyjnie, juz ponad 40kkm. Wiekszy parownik, no i oczywiście szybsze wtryski Hanna, zbiornik w kole 67l (wchodzi około 60l), wlew w klapce, a przełącznik w popielniczce. Pod maską widać tylko filtr fazy wstępnej i kawałek wtryskiwacza, praktycznie niezauważalne dla zwykłego śmiertelnika. Za całość zapłaciłem 3400pln.

W poprzedniej bemie miałem też Staga 300 ale zakładany u jakiegoś "zwykłego" gazownika - problem z sondą, cewki, itd.

Dziś i zawsze tylko AC z Białegostoku i ich firmowy warsztat, miła obsługa i perfekcjonaliści!!!

Pozdrawiam przy okazji panów z firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już 5 lat i ponad 100.000 km zrobiłem na KME i Hanna i nie mam najmniejszych kłopotów. Wymieniam tylko filtry, ze 2 razy byłem na malutkich korektach. W zbiornik mieszczę 57 l. Przycisk do zmiany mam nad przyciskiem od otwierania bagażnika - jest ok. Wlew niestety dokręcany w klapce.

Śmiało mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy tylko pamiętać, że te starsze silniki M52 i poniżej nie maja wielkich wymogów co do sterowników gazu. Natomiast te z podwójnym vanosem i kolejne M54 są bardzo wymagające i są problemy z prawidłowym działaniem na gazie. Sterowniki benzyny posiadają wyrafinowane mapy benzynowe z dużą ilością punktów strategii i ogarnąć to jest nie lada sztuką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Należy tylko pamiętać, że te starsze silniki M52 i poniżej nie maja wielkich wymogów co do sterowników gazu. Natomiast te z podwójnym vanosem i kolejne M54 są bardzo wymagające i są problemy z prawidłowym działaniem na gazie. Sterowniki benzyny posiadają wyrafinowane mapy benzynowe z dużą ilością punktów strategii i ogarnąć to jest nie lada sztuką.

Dlatego należy korzystać z renomowanych, polecanych warsztatów. Z usług specjalistów którzy wiedzą czym się zajmują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.