Skocz do zawartości

Problem ze skrzynia automat. na 1 biegu


tgorka

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Chłopaki pomocy. Chyba coś nie tak mam ze skrzynia. Ale problem dzieje się tylko na pierwszym biegu jak ruszam.

 

Wygląda to tak - stoję , dodaje gazu i tutaj od razu czuć tak jakby sprzęgło się leciutko slizgało obroty rosną auto przyspiesza nagle tak jakby sie zawahały , lekko spadaja 100-200 potem znowu wzrastają i dopiero zmienia bieg. Dzieje sie to tylko przy ruszaniu. Jeżeli dam max w gaz problem nie występuje.

Zrobiłem adaptacje - ipna i rheingoldem. Ale adaptacja nie wpływa na ten objaw. Byłem w serwisie oczywiscie nie ma błedów i twierdza ze wszystko jest ok.

 

320d, z 2011 roku, przebieg oryg 90 tyś, olej w skrzyni nie zmieniany.

 

Poniżej filmiki z 3 rodzajów przyspieszeń

 

Powoli

https://www.youtube.com/embed/vbCz0NU71xU

 

Powoli 2

https://www.youtube.com/embed/QncCM4YBLZA

 

Średnio

https://www.youtube.com/embed/aOWwj1_3bbQ

 

Szybko

 

 

Ma ktoś z was jakiś pomysł co to może być ? Nie było tak kiedyś :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Czy tak nie powinno być? Moim zdaniem puszcza przy ruszania konwerter aby płynnie ruszyć i pod koniec zapina się lock up i przez to widać że lekko spadają obroty. Moim zdaniem jest ok. Wymień olej i smigaj, nie szukaj problemów na siłę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zespol tarczek do wymiany na pierwszym przelozeniu plus regeneracja konwertera.

Bardzo czesta przypadlosc w skrzyniach zf aut bmw czy jaguara,land rovera.

Ludzie traktuja je jak subaru wrc i sa zdziwieni ze padaja :)

 

PS.Wszystkie potrzebne czesci do naprawy kupisz w midparts a zlozy to do kupy twoj mechanik(jesli potrafi).

 

http://midparts.com.pl/pl/c/ZF-6HP26/216/1

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Dzięki bardzo za odpowiedz - o ile tarczki pierwszego biegu akurat podejrzewałem to skąd przypuszczenie ze konwerter jest do regeneracji ? Na skrzyniach sie nie znam wogole . Czy chodzi o tarczki ścierne wewnątrz konwertera czy wewnątrz skrzyni ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie rozbiera skrzynie to sie konwerter "regeneruje" choc przyznam ze czasem niektorzy ten krok omijaja i skrzynia pracuje poprawnie.

Oczywiscie ze przytarty pierwszy zespol tarczek wewnatrz korpusu skrzyni co nie znaczy ze po rozebraniu cos tam jeszcze moze wpadnie do wymiany.

Jak dbasz tak masz :)

Rajdowy start ze swiatel,krecenie kolek i zimowe poslizgi sa glowna przyczyna zuzycia tych tarczek.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.