Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeczytałem sobie cały temat na spokojnie 2 razy ale mam 1 pytanie:


W nowych zegarach High to tylko w nich zeruje EEprom z przebiegiem i VIN? Ze starych zegarów nic nie ruszam, nie kopiuje nie rozkładam tylko na koniec nowe zegary przelece NCSem i wszystko się ogarnie samo?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ma ktoś z was licznik High z 2005 roku i aktywną wskazówkę tempomatu?


Dorzuciłem taki licznik do siebie, ZBnr 9110215


Brakuje mi w nim kilku opcji, digital_kva, stałego podświetlenia i właśnie sz_anstereung


Widziałem na obcym forum, że ktoś też tak miał, update przez winkfp nie dodaje tych opcji


Po wrzuceniu oczywiście przeleciałem kombi pustym manem


Jeśli ktoś ma taki licznik, prosiłbym o dump TRC

 


Poradziłeś sobie z tymi opcjami ?

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przepraszam za odkop. Czy poratował by ktoś wsadem z przedliftowego licznika High w dislu lub backupem z PerfektToolbox ?

 

Trzymaj BackUp z licznika High Diesel 2006r

https://drive.google.com/file/d/1oxVAZjdUtztWy9bYtVBELMYjuKRut1sk/view?usp=sharing


A teraz moje pytanko :)

Udało mi się r270 nadpisać VIN i Przebieg zerami w liczniku HIGH. I teraz co dokładnie mam zrobić aby wczytać prawidłowy przebieg i Vin? Przeczytałem instrukcję, która znajduje się na pierwszej stronie ale niestety nie wiem jak to zrobić... Jest ktoś wstanie mi to łopatologicznie wytłumaczyć od A do Z jak uruchomić licznik High w samochodzie?

Opublikowano
Zakodować pod auto przez NCS i to tyle. Instrukcja jest na forum
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich, ostatnio zmieniłem w moim E90 licznik na high. Oczywiście odo i vin wyzerowane. Po włożeniu do auta vin i przebieg zrobiony w ncs oraz zakodowany pustym man-em (kropka zniknęła). Brak błędów. Wszystko działa oprócz prędkościomierza. Czy ktoś pomoże go ożywić? Silnik M57 335d.

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

zapewne uszkodziłeś silniczek krokowy przy zdejmowaniu wskazówek


i jeszcze czy zmieniałeś skalowanie prędkościomierza? jaki masz fabrycznie zegar prędkości a jaki obecnie?

Opublikowano

Oryginalnie był na 260 km/h a ten high jest 280 - jego nr to 9148049.

Jak próbuję ustawić w Perfekt Toolbox np 800 obr/min to wywala błąd eeprom, inne wskazniki dzialaja bezproblemowo.

Zaznaczam, ze kupiony licznik juz mial wczesniej grzebany eeprom (widac slady lutowania), takze nie wiem czy jest oryginal wsad...


w razie czego mile widziany wsad oryginal do e90 silnik 335d ECE


pozdrawiam

Opublikowano
Jak będziesz chciał to ogarnę ci nowy wsad, wyskakuje prędkościomierz bo inaczej nie ruszy pod Twoim autem i ogarnę ten silniczek. Bez plików ciezko będzie Ci to zrobić
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. Odkopie trochę kotleta. Mam problem z programatorem R270, jak wkładam do niego eeprom i chce go zczytać to wyskakuje błąd "unknown pin error". Jakieś porady? I czy jak do licznika high wrzucę eeprom że swojego licznika low to będzie to działać normalnie?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie możesz zamienić eeprom, r270 jest ogólnie gownem bo inaczej tego się nie da nazwać. Miałem 5 sztuk i tylko jedna działała bardzo dobrze ale niestety ją usmiercilem.


Zapewne wsadzasz eeprom byle jak a musisz znaleźć pin nr1 i włożyć tak jak wymaga tego programator. Przed włożeniem polecam plecionką oczyścić nóżki i ipą umyć

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dziś sie bawiłem R270 z chin i programowaniem eepromu 080D0WQ. Programator mial problemy nawet z odczytem wsadu, ale po usunieciu z płytki programatora kodensatora z pozycji C1, odczytanie odbylo się poprawnie. Następnie edycja, czyli kasowanie przebiegu oraz VINu. Niestety kolejne schody, bo programator zawieszal się przy probie zapisu. Zatem kolejna modyfikacja płytki podpinanej do programatora. Zmiana rezystora na polu R11 ze 102 na 103 zalatwiło problem. Najpierw skasowalem przebieg korzystajac z funkcji "ERASE ODOMETER" co wyzerowalo przebieg. Pozostala edycja VIN jakimkolwiek edytorem hexadecymalnym zrzutu pamieci z eeepromu. Jako że nie wiedzialem jaki jest VIN licznika, to znajduje sie on na polach 0x002e9 do 0x002ef i jest zapisany w postaci krotkiej, czyli 7 znaków. Zamienia sie go zastepujac znaki przez FF. Przebieg jak cos zamienia sie zastepując 0x00000 to 0x0001F przez same "00". Pozostaje wrzucic tak przygotowany plik wrzucic na eeeprom i gotowe. Można tez od razu zapisac swój VIN auta, zamiast wpisywac FF, też zadziała. Post wstawiam dla tych co maja problemy z R270.

Źrodło wiedzy:

http://blog.obd2diy.fr/2017/07/07/r270-pcb-rework-to-readwrite-m35080/

Jeżeli po zaprogramowaniu samych 00 w przebiegu po podlaczeniu zegarow, licznik pokazuje np 999997 to znaczy, że do wyzerowania jest jeszcze pozycja 0x002d7. W tym miejscu jest wpisana ilosc kilometrow zanim auto dobije do 0 na liczniku chyba po to, zeby jak sprzedaja bylo ladnie 0 na liczniku:) ten sam efekt uzyskac można przejeżdzajac 3 km:)

Edytowane przez Jack79
  • 2 lata później...
Opublikowano

@sebek_wwl Znalazłeś kogoś? Kupiłem właśnie licznik od 3.0D z 2013 roku i będę się bawił z R270. Nie mogę jednak znaleźć u pana Chińczyka wersji pod krokodylka i zapewne skończy się na lutowaniu układu. Chyba, że ktoś poratuję programatorem. Mogę wysłać kość pocztą i dać na dobre whisky za robotę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

R270 od chinczyka są strasznie słabe. Nie ma szans ze obsłużą pamięć której nie wylutujesz. Wylutuj pamięć i powinno pójść.

Opublikowano

Znalazłem co potrzebne. Krokodylek nazywa się SOP8 lub SOIC8 i jest sprzedawany do samodzielnego wlutowania w płytkę gdzie mocujemy kość pamięci. Kupiłem bo koszt niewielki (9zł) ale w komentarzach opinie są różne. Jedyny działa, innym nie.

Najpewniejszy będzie ponowny wlut pamięci.

A jeszcze pytanie. Co się stanie gdy wyzerujemy licznik i będzie na przykład przebieg 999 997km po podłączeniu do samochodu? Czy nie "zaciągnie" tego przebiegu do reszty modułów? Nie będzie bezpieczniej wyedytować ręcznie wsad i zostawić powiedzmy przebieg na 16km skoro może się cofnąć o te kilka kilometrów?

Znalazłem schemat zasilania licznika. Podajemy +12V pod pin 9 i -12V pod pin 18. Można tak testować wskazówki przed złożeniem bo silniczki krokowe się zerują, działa wyświetlacz i jego podświetlenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to ty nie masz socketa, tylko plytke do lutiwania pamieci. Tutaj rzeczywiscie te sockety nie sa jakies wxtra. oczysc pamiec dobrze linką, zeby ladnie i rowno przylegała. Ja ogolnie zrobilem na 00000. To wszystko mozesz wyedytować. Napusałem wyzej w którym to jest moejscu, ze nie masz 000000. Z tego co czytałem jest to po to , żeby klient dostając auto miał te 0, a nie trzy kilometry.

"Jeżeli po zaprogramowaniu samych 00 w przebiegu po podlaczeniu zegarow, licznik pokazuje np 999997 to znaczy, że do wyzerowania jest jeszcze pozycja 0x002d7. W tym miejscu jest wpisana ilosc kilometrow zanim auto dobije do 0 na liczniku chyba po to, zeby jak sprzedaja bylo ladnie 0 na liczniku:) ten sam efekt uzyskac można przejeżdzajac 3 km:)"

 

Daj znać czy twój R270 bedzie działał bez reworkowaniq go. Bo te chinskie to ogolnie badziewia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Nie, normalnie mam gniazdo na eeprom. Akurat w liczniku jest 160D0WT i mam problem z odczytem.

Zatrzymuje się na końcu i stoi od kilku minut. Wylutowałem kondensator C1 i zaczęła migać czerwona dioda podczas odczytu.

/edit

Odczytało. Wystarczy ręcznie wybrać MCU Type 160D/35160 i Eeprom 4M.

Przez Advanced Options nie działało.

20250425_175143.jpg20250425_175159.jpg

Edytowane przez raz3rek
Opublikowano

Dobra udało się. Ten programator to jest szmelc totalny. Ale po kolei.

Dla eeprom 160D0WT trzeba wylutować kondensator C1 z czerwonej płytki. Powinna migać wtedy czerwona dioda w trakcie zapisu/odczytu.

Jednak lepiej działa przez Advanced Functions tylko nie należy za każdym razem potwierdzać "Check Pins", jak raz odczytało i udało się zapisać wsad to każde następne zapytanie dajemy "No" bo coś się wysypuje. Przy 0km czekałem 40 minut i nie dało rady wykasować przebiegu. Próbowałem też ręcznie zmienić kolumny na 00 bez skutku. Zrobiłem jak pisałem wyżej, zamiast 0km wpisałem po prostu 16km i poszło od ręki. Całość trwała może 10 minut.

Następnie znowu odczyt przez Advanced Functions i powinien widnieć nowy przebieg > Exit > Zmiana numeru VIN > Advanced Functions > Write. Zapisujemy utworzony plik jako .bin i to tyle. Jutro wlutuję bo już dość późno a domownicy chcą spać 😂

 

20250425_204611.jpg

Opublikowano (edytowane)

Licznik i wszystkie funkcję działają prawidłowo.

Jednak poradnik na pierwszej stronie jest niekompletny. Wskazówka i cyfrowy wyświetlacz tempomatu nie działają ale jest na to sposób. Za jednym razem zakodujemy cyfrową prędkość, chwilowe zużycie paliwa, działający wyświetlacz i wskazówkę tempomatu. Później pozostaje użyć Perfekt Toolbox żeby idealnie ustawić wskazówki i tarczę tempomatu. Perfekt Toolbox potrzebuje biblioteki Java 8 Update 441, nowsza nie zadziała. Wszystko dostępne w linku poniżej. Jak odinstalować Java Update znajdziesz w Google. Zróbcie kopię zapasową pozycji silniczków krokowych!

https://drive.google.com/drive/folders/1U6jv1jAwnST6o96kycoy94XUFGWpwxk0?usp=sharing

Należy zakodować nowy licznik pustym plikiem MAN i następnie wyedytować plik MAN w ten sposób:

TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER
wert 02
BC_DIGITAL_V
aktiv
BC_DIGITAL_V_KORREKTUR
nicht_aktiv
DIGITAL_KVA
aktiv
SZ_ANSTEUERUNG
aktiv
ACC_ALIVE_ZAEHLER
aktiv
ACC_ID_MONITOR
aktiv
ACC_AUSSTATTUNG
wert_01

 

20250426_084003.jpg20250426_123459.jpg

Edytowane przez raz3rek
  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.