Skocz do zawartości

Nowa X1 2015


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Zrobisz jak uważasz, mam u siebie w 1er manual i codziennym użytkowaniu jest mocno irytujący.

Sprawdź na jeździe próbnej, będziesz miał porównanie.

X1 z 150ps w dieslu będzie jeszcze bardziej muliste niż moja 118d, automat dodał by nieco wigoru no i spalanie było by niższe, co jak czytam ma znaczenie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Właściwie to nie wiem po co kolega @Markok napisał tego posta, skoro i tak już ma sprecyzowane wymogi.

Mam jednakowoż wrażenie, że trochę mało pojeździłeś modelem, który chcesz kupić...

 

BTW,

jeśli dokładasz xDrive aby modelem F48 uprawiać offroad, to życzę powodzenia :mrgreen: bo xDrive w nowej X1 to niestety zupełnie co innego niż xDrive w modelach RWD...

Jeśli decyduje budżet, to ja te pieniądze wolałbym przeznaczyć na automat - ale oczywiście każdy ma prawo dokonywać wyborów według własnego uznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się z Wami moimi odczuciami z jazdy 1.8i manual po odbiorze. Ja zdecydowałem się na dobre doposażenie samochodu kosztem silnika / napędu / skrzyni biegów (przy wcześniej założonym budżecie na zakup); w przypadku 1.8i dynamika jazdy na dobrym poziomie, moment obrotowy już od 1250, "długie" biegi, nie ma problemów z wyprzedzaniem.

 

Co do częstej zmiany biegów w przypadku diesla i manuala to zgadzam się, od kilku lat jeżdzę tylko benzyną ale niedawno pożyczyłem Opla Signum V6 chyba 177 km i faktycznie trzeba się tam było namachać skrzynią biegów żeby rozpędzić samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Randall czytanie ze zrozumieniem się kłania, pisałem o budżecie w pierwszym poście :) Pe.te nie jeździliśmy jeszcze, tylko w dwóch salonach zobaczyliśmy samochód i ofertę. Crossover czy SUV bez 4x4 to wersja bieda w naszym mniemaniu. Szkoda, że nie ma na necie filmików z F48 w prawdziwym offroadzie, 4x4 to 4x4, żeby była taka różnica..?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego bieda? :)

X1 nawet gdyby miał stały napęd na 4 koła nie będzie autem terenowym, tak samo jako X3, X5, itp. Offroad? nie ten segment :)

Rozumiem arugmenty za stałym / dołączanym napędem takie jak bezpieczeństwo, lepsze prowadzenie, itp.

 

W mojej sytuacji wybór padł na crossover nie ze względu na możliwe dołożenie napędu na 4 koła a ze względu większy prześwit, wyższą pozycja siedzenia, bezpieczeństwo, wygląd. Nasz drugi samochód, Qashqai J11, też jest bez napędu na 4 koła i szczerze nie zabrakło nam nigdy napędu na drugą oś, nie jest w naszych oczach biednym Crossoverem, wręcz przeciwnie, bardzo przyjemnie się nim jeździ ;) Oczywiście, gdybym miał większy budżet to napęd na 4 koła zawsze lepiej mieć niż go nie mieć ale podczas konfiguracji na ogół podejmuję się szereg subiektywnych wyborów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Randall czytanie ze zrozumieniem się kłania, pisałem o budżecie w pierwszym poście :) Pe.te nie jeździliśmy jeszcze, tylko w dwóch salonach zobaczyliśmy samochód i ofertę. Crossover czy SUV bez 4x4 to wersja bieda w naszym mniemaniu. Szkoda, że nie ma na necie filmików z F48 w prawdziwym offroadzie, 4x4 to 4x4, żeby była taka różnica..?

 

Z ciekawości zapytam, dlaczego wybór padł w ogóle na x1 czy też na Bmw ?

Bmw do tanich nie należy, może lepiej było by w założonym budżecie poszukać czegoś ciekawego u konkurencji ?

Mam wrażenie, że trochę "zakup pod korek", bo przy podstawie x1 18d zaczynającej się od 153k zł dodatkowe 5% nie powinno zachwiać budżetem.

Nie odbierz tego jako atak, ale to forum, więc musisz się liczyć, z różnym odebraniem Twoich postów :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4x4 to 4x4, żeby była taka różnica..?

Jeśli nie widzisz różnicy pomiędzy prostym napędem dołączanym, a napędem z permanentnym podziałem - to nie. Nie ma "żadnej" różnicy :wink:

 

Crossover czy SUV bez 4x4 to wersja bieda w naszym mniemaniu

Wersja bieda, w przypadku gdy mówimy o markach tzw. "premium", to wersja bez dodatkowego wyposażenia.

Zawsze jak widzę jakąś wersję podstawową BMW to się zastanawiam, dlaczego ta marka w ogóle decyduje się sprzedawać auta z tak ubogim wyposażeniem...

Moim zdaniem podstawa wyposażenia to minimum to, co w polskiej ofercie BMW nazywa się "polskim pakietem".

 

Piszesz, że oglądałeś auta w dwóch salonach. A zwróciłeś uwagę na wersje, jakie oglądałeś? Bo z reguły w salonie stoją dość dobrze wyposażone wersje.

Jak ktoś zamówi wersję podstawową (mam na myśli wnętrze), to przy odbiorze może się lekko zdziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japońca, koreańca albo VAGa może mieć każdy, chcielibyśmy ten jeden raz w życiu kupić coś mniej spotykanego, najpierw była chęć na Audi, ale od VW różni się tylko znaczkiem, potem byliśmy pewni Mercedesa, B klasy, ale za niska, GLA za mała, GLC za wysoka liga, no i te problemy z akcyzą za 2.1 CDI, no ale idą zmiany, potem przekonałem rodziców do BMW (miłe wspomnienia z jazdy E46 330d, z kosztów niekoniecznie, no ale taki egzemplarz.. za to silnik całkowicie bezawaryjny), zainteresował ich Active Tourer, ale za same dodatkowe małe szybki przy lusterkach go zdyskwalifikowali, 1er, 3er za niskie i tak przyszliśmy do X1 :)

Edit. W sumie GLC 220d 170KM 4Matic 9G-Tronic od stycznia z akcyzą 1700zł powinien kosztować jak X1 z xDrivem i manualem nie wspominając o różnicach w wyposażeniu, dziękuję chłopaki za pomoc w odradzaniu X1 :)

PS. Jak rozumiem w samochodach ze stałym napędem 4x4 opony szybciej się zużywają i jak przyjdzie czas trzeba wymieniać wszystkie ? A czy sam napęd wytrzymuje długie przebiegi, nie męczy się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Randall czytanie ze zrozumieniem się kłania, pisałem o budżecie w pierwszym poście :) Pe.te nie jeździliśmy jeszcze, tylko w dwóch salonach zobaczyliśmy samochód i ofertę. Crossover czy SUV bez 4x4 to wersja bieda w naszym mniemaniu. Szkoda, że nie ma na necie filmików z F48 w prawdziwym offroadzie, 4x4 to 4x4, żeby była taka różnica..?

 

Z ciekawości zapytam, dlaczego wybór padł w ogóle na x1 czy też na Bmw ?

Bmw do tanich nie należy, może lepiej było by w założonym budżecie poszukać czegoś ciekawego u konkurencji ?

Mam wrażenie, że trochę "zakup pod korek", bo przy podstawie x1 18d zaczynającej się od 153k zł dodatkowe 5% nie powinno zachwiać budżetem.

Nie odbierz tego jako atak, ale to forum, więc musisz się liczyć, z różnym odebraniem Twoich postów :wink:

 

Spróbuj z kobietą podyskutować jak jej się coś spodoba! "Ja chce mieć" i tyle w temacie wyboru samochodu :)

Dobrze, że wcisnąłem jej na siłę automat - do dziś dziękuje mi. Właściwie to zastanawia się jak przez tyle lat mogła żyć bez skrzyni automatycznej :mrgreen:

Jest na YT film ale z E84 -jakiś rusek ujeżdża w tajdze - proszę:

https://www.youtube.com/watch?v=a5hLK5lvh0s

ale co to za jazda w terenie bez odpowiednich opon. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W sumie GLC 220d 170KM 4Matic 9G-Tronic od stycznia z akcyzą 1700zł powinien kosztować jak X1 z xDrivem i manualem nie wspominając o różnicach w wyposażeniu, dziękuję chłopaki za pomoc w odradzaniu X1 :)

Trzeba było zacząć od tego, że to auto dla rodziców i póki co teoretyzujesz z tym zakupem.

Oszczędzilibyśmy sobie wszyscy czasu na "gdybanie"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem w samochodach ze stałym napędem 4x4 opony szybciej się zużywają i jak przyjdzie czas trzeba wymieniać wszystkie ? A czy sam napęd wytrzymuje długie przebiegi, nie męczy się ?

 

Roznica obwodow kol musi miescic sie w odpowiedniej tolerancji, przynajmniej w klasycznym xdrive. Przy uszkodzeniu jednej opony trzeba czesto wymienic wszystkie cztery, aby nie bylo roznicy w obwodach.

Jest duzo postow na temat problemow z trwaloscia napedu xdrive. Sa przypadki gdzie przekladnia pada po przejechaniu zaledwie 20 tys. km., a koszt jej wymiany przekracza 20 kPLN,

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest duzo postow na temat problemow z trwaloscia napedu xdrive.

Którą generację xDrive masz na myśli?

 

Co do uszkodzonej jednej opony - oczywiście, jeśli fundusze nie mają znaczenia, najlepiej wymienić cały komplet.

Jeśli jednak pozostałe opony mają przez sobą więcej niż jeden sezon życia, można kupić używaną oponę (ten sam model, z taką samą wysokością bieżnika co pozostałe na aucie).

Na alledrogo opon RSC jest mnóstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam ponownie z inną koncepcją, w Mercedesie nic na razie nie wiedzą o akcyzie, nikt nawet nie jest pewny czy to wejdzie, także dziękujemy za kota w worku.. W Bmw mieliśmy dostać nową ofertę na X1, bo bawarczycy ustalili jakieś nowe promocje, ale nic się nie zmieniło co do tego modelu, za to trójka Gran Turismo dostała niewyobrażalną obniżkę, więc teraz nią jesteśmy zainteresowani, ale teraz rozmowa przechodzi chyba na niewłaściwy model dla tego tematu, więc spytam tylko ogólnie o silniku 2.0 - dlaczego między mocą 150 a 190 koni jest aż 12 tysięcy różnicy, taki drogi chip i drugi tłumik :P ? Jeśli wiecie to ile może kosztować podniesienie mocy chipem u dealera ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wracam ponownie z inną koncepcją, w Mercedesie nic na razie nie wiedzą o akcyzie, nikt nawet nie jest pewny czy to wejdzie, także dziękujemy za kota w worku.. W Bmw mieliśmy dostać nową ofertę na X1, bo bawarczycy ustalili jakieś nowe promocje, ale nic się nie zmieniło co do tego modelu, za to trójka Gran Turismo dostała niewyobrażalną obniżkę, więc teraz nią jesteśmy zainteresowani, ale teraz rozmowa przechodzi chyba na niewłaściwy model dla tego tematu, więc spytam tylko ogólnie o silniku 2.0 - dlaczego między mocą 150 a 190 koni jest aż 12 tysięcy różnicy, taki drogi chip i drugi tłumik :P ? Jeśli wiecie to ile może kosztować podniesienie mocy chipem u dealera ?

 

Dlaczego 12k zł to ciężko rozważyć na forum.

Trudno, żeby auto kosztujące 150k zł+ dzieliła mniejsza różnica kwotowa.

Mam 18d, w stosunkowo lekki 1er i to auto to muł bagienny, w każdym większym 20d to minimum.

Inne turbo i wtryski to na pewno przynajmniej wcześniejszych wersjach.

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A 150KM to obecnie nie 1.6?

 

With mobilephone sent.

 

W przypadku 318d gt, na stronie Bmw, widnieje 2.0.

W przypadku x1 18d również.

Podobnie w 1er.

 

16d jest 1.5

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pe.te coś Ci wchrumkało posta :) Pisałeś o lekkim nieogarze no i też tak jest, tak to jest jak z Golfa przesiada się w dwa nawet trzy razy droższe auto, a tyle aut do wyboru :P Mocy chyba powinno stykać jak przesiada się z Golfa 105km 1200kg na 150km 1600kg ? Z 2-2,5s będzie szybszy do setki wg internetu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam go wchrumkałem...

Zamiast tego może napiszę tak: przy ograniczonym budżecie ja mimo wszystko chyba wolałbym kupić lepiej wyposażone auto, nazwijmy to, nieco niższej klasy - niż żyłować się na przeciętnie wyposażoną wersję auta z grupy szumnie nazywanej "premium".

Bo - już abstrahując od kosztów zakupu - czy wziąłeś pod uwagę utratę wartości aut z wymienionej grupy?

Z ekonomicznego punktu widzenia to jest bardziej "bolesne" niż wysoka cena zakupu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sam go wchrumkałem...

Zamiast tego może napiszę tak: przy ograniczonym budżecie ja mimo wszystko chyba wolałbym kupić lepiej wyposażone auto, nazwijmy to, nieco niższej klasy - niż żyłować się na przeciętnie wyposażoną wersję auta z grupy szumnie nazywanej "premium".

Bo - już abstrahując od kosztów zakupu - czy wziąłeś pod uwagę utratę wartości aut z wymienionej grupy?

Z ekonomicznego punktu widzenia to jest bardziej "bolesne" niż wysoka cena zakupu...

 

Jestem tego samego zdania.

Warto rozważyć wiele opcji, 150k zł to spory zasób gotówki, natomiast koncentrujesz się na markach premium, które często dają jedynie znaczek nic więcej.

Nie kupiłbym 1er gdyby była fwd, kupiłem tylko dlatego, że zależało mi na prowadzeniu.

Przede wszystkim na Twoim miejscu pojeździł bym samym x1, 3er gt, ale i konkurencją.

Mam znajomego, który chorował na Wranglera, aż w końcu mógł sobie na niego pozwolić, pojechał do salonu i przeżył rozczarowanie.

Kupił Land Rovera.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Sam go wchrumkałem...

Zamiast tego może napiszę tak: przy ograniczonym budżecie ja mimo wszystko chyba wolałbym kupić lepiej wyposażone auto, nazwijmy to, nieco niższej klasy - niż żyłować się na przeciętnie wyposażoną wersję auta z grupy szumnie nazywanej "premium".

Bo - już abstrahując od kosztów zakupu - czy wziąłeś pod uwagę utratę wartości aut z wymienionej grupy?

Z ekonomicznego punktu widzenia to jest bardziej "bolesne" niż wysoka cena zakupu...

 

Jestem tego samego zdania.

Warto rozważyć wiele opcji, 150k zł to spory zasób gotówki, natomiast koncentrujesz się na markach premium, które często dają jedynie znaczek nic więcej.

Nie kupiłbym 1er gdyby była fwd, kupiłem tylko dlatego, że zależało mi na prowadzeniu.

Przede wszystkim na Twoim miejscu pojeździł bym samym x1, 3er gt, ale i konkurencją.

Mam znajomego, który chorował na Wranglera, aż w końcu mógł sobie na niego pozwolić, pojechał do salonu i przeżył rozczarowanie.

Kupił Land Rovera.

Za 150k zl masz już np. Superba ze wszystkim co do niego wkładają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.