Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Porszylem juz ten temat w pewnym watku ale bardzo mnie to zaciekawilo i prosilbym wszystkich ktorzy maja na ten temat pojecieo pisanie roznic w samochodach tych obu marek ktore chcac nie chcac sa dla siebie i byly dobrymi konkurentami . Prosze o opisanie co w czym jest lepsze i pod jakim wzgledem . Temat ten ma byc zabawa z seri gazeta motoryzacyjna porownanie 2 aut tej samej klasy np: MB klasy E w115 do seri 2002 lub e12 lub MB klasy E w123 do seri 5 modeli e28. Co lepsze gdzie bezpieczniejsze i lepsze rozwiazania itp.. Temat moze i glupi ale mnie bardzo interesuja roznice i rozwiazania techniczne i stylistyczne w tych dwoch pieknych markach.

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Po pierwsze - Mercedesy 114/115 nie były konkurencją dla zerodwójek, bo to zupełnie inna klasa. "02" to poprzednik trójki, a 114/115 to protoplasta E-klasy. W tamtym okresie Mercedes nie robił jeszcze małych samochodów. 114/115 było konkurencją dla BMW serii 2000, limuzyn 4 drzwiowych zwanych "Neue Klasse". Model mało znany, bo średnio udany. Dopiero jego następca, czyli E12 był godną konkurencją dla 114/115. Niemniej jednak oba auta są tak bardzo różne od siebie, że w zasadzie łączy je tylko tylni napęd. Stylistycznie BMW to już zupełnie inna epoka, więcej plastiku, choć w pierwszej serii lusterka były chromowane. W tamtych czasach Mercedes pod względem stylistyki nie był już autem nowoczesnym, za to E12 było. Nie wiem jak w BMW, ale Mercedesy 114/115 miały wiele elementów wpływających na bezpieczeństwo, n.p. kontrolowane strefy zgniotu, łamana kolumna kierownicy, zbiornik paliwa poza strefą zgniotu itp. Niestety polityka MB była taka, że za wszystko poza kołami trzeba było dopłacać i tak w pierwszych latach produkcji 114/115 nawet LEWE lusterko było za dopłatą.

Maciek, MB /8 Club Poland

kiedyś miałem E23 735 '81, E30 318 '85, E36 318is '91, E34 525tds '94 teraz E36 318iAC

NIE MAM DACHU NAD GŁOWĄ :)

Opublikowano
wlasnie o takie informacje mi chodzi :) Prosze o wiecej o pakiecie ktory byl w mercedesach i inne takie ciekawostki .

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano
...ale Mercedesy 114/115 miały wiele elementów wpływających na bezpieczeństwo, n.p. kontrolowane strefy zgniotu, łamana kolumna kierownicy, zbiornik paliwa poza strefą zgniotu itp.

 

W mojej W115 zbiornik był jak najbardziej w strefie zgniotu, czyli pod podłogą bagażnika a nie za tylną kanapą :)

 

... 114/115 nawet LEWE lusterko było za dopłatą.

 

Nie no... lewe było gratis, za prawe trzeba było dopłacić :)

 

A tak realnie patrząc na obie marki, myśle ze komfort jazdy zawsze lezał po stronie mercedesa, natomiast dynamika po stronie BMW.

 

Z ciekawostek.. to chyba nożny hamulec ręczny :), czyli uruchamiany pedałem po lewej stronie kierowcy, patent mercedesa od naprawde wielu lat który jest stosowany do chwili obecnej i w modelach W114-115, moze w jeszcze ktorychś, włącznik wycieraczek uruchamiany nogą, taki mały pedał obok sprzęgła, miałem to w swojej 115, świetny patent.

 

Podobieństwo polegało w zasadzie na tym ze oba koncerny stosowały sprawdzone rozwiązania specjalistycznych firm np. ATE, BEHR, SACHS, VDO, ZF i innych w mniejszym lub wiekszym stopniu.

W MB nie można pominąc zapasu technologicznego co w dużym stopniu wpływało na trwałość aut. Oba koncerny przyjęły pewne progi jakościowe które konsekwentie realizowali.

Równiez rozwiązania przyjęli troche inne, mniej lub bardziej uciążliwe dla użytkownika (np. amortyzatory przód i tył w W114-115-123 mozna wymienic na kolanach z lewarkiem, kluczem 13 i 17), i mimo tak prostego rozwiazania auta te nie mają wcale gorszego zawieszenia niż BMW, fakt, nie ma takiego czucia w prowadzeniu, ale jest cholernie wytrzymałe i super wybiera dziury.

 

Cała reszta to schemat znany dla MB:

wytrzymałe silniki benzynowe jednak ustępujące dynamiką silnikom BMW

najlepsze w historii diesle, głośne, niezbyt żwawe ale robiące niewyobrażalne przebiegi

wytrzymała konstrukcja auta

 

Oba auta łączyło ładne stylistycznie (na tamte czasy) wnętrze, brak tandetnych materiałów, wszystko wykonane w wysokiej jakości, a jak już plastik to naprawde dobrej jakości, nie skrzypiący, ogólnie bardzo duża odpornośc tych materiałów na starzenie się.

 

Ale raczej nie ma co porównywac tamtej epoki, to nie to co teraz ze kazdy producent w kazdym segmencie ma auto które ma odpowiednik u innego producenta

 

kiedys był (nie licze RR, jaguarów bentleya, aston martina itd) prosty podział:

MB swoje, BMW swoje, potem gdzies cała reszta

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

W kwestii opisu Mercedesów 114/115 zapraszam tu:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=1719

 

Dane techniczne (tylko W115)

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=4583

 

Wyposażenie dodatkowe:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=4583

 

 

Inne różnice pomiędzy 114/115 a E12 to oczywiście silniki. MB miał minimalną moc 55KM (200D) a maksymalną 185KM (280E). Najlepsze 114 (6cio cylindrowe) nie odstawały od BMW lub nawet przewyższały pod wzgledem osiągów. Nie wspomne o topowych modelach, bo tutaj między MB a BMW była przepaść - Mercedes W109 300SEL 6,3 był nie do pobicia. Tak samo później, za czasów E23, Mercedes był wyraźnie górą oferując W116 450SEL 6,9 (286KM i około 500Nm momentu!!!). E12 nie miało oczywiście diesla. Nie wiem jak z hamulcami w E12 - 114/115 miały 4 tarcze i wspomaganie. Wiele szczegułów znajdziesz na naszej stronie klubowej.

 

Swoją drogą ciekawe by było opracowanie porównujące obie marki na przestrzeni dziejów - konstrukcje, silniki (w końcu obie marki słynęły z rzędowych szóstek).

Maciek, MB /8 Club Poland

kiedyś miałem E23 735 '81, E30 318 '85, E36 318is '91, E34 525tds '94 teraz E36 318iAC

NIE MAM DACHU NAD GŁOWĄ :)

Opublikowano
114/115 było konkurencją dla BMW serii 2000, limuzyn 4 drzwiowych zwanych "Neue Klasse". Model mało znany, bo średnio udany.

 

Wręcz przeciwnie :nienie: - "Neue Klasse" były Bardzo Znane i Bardzo Udane !!!

Mało znane są w Polsce ze względu na ich wysoką cenę oraz konurencję Mercedesa 115 (w latach świetności obu aut).

Gdyby nie "Neue Klasse" marka BMW prawdopodobnie zniknęła by na początku lat '60 (podobnie jak wiele innych np.: NSU, Borgward czy Glass) i Nasze forum miałoby zupełnie inny kształt:). Tak naprawdę bmw 1500-2000 to pierwszy naprawdę nowoczesny samochód wyprodukowany przez BMW po Wojnie (Isetta i 700 miały silniki od motocykli).

Opublikowano
W kwestii opisu Mercedesów 114/115 zapraszam tu:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=1719

 

Dane techniczne (tylko W115)

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=4583

 

Wyposażenie dodatkowe:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=4583

 

 

Inne różnice pomiędzy 114/115 a E12 to oczywiście silniki. MB miał minimalną moc 55KM (200D) a maksymalną 185KM (280E). Najlepsze 114 (6cio cylindrowe) nie odstawały od BMW lub nawet przewyższały pod wzgledem osiągów. Nie wspomne o topowych modelach, bo tutaj między MB a BMW była przepaść - Mercedes W109 300SEL 6,3 był nie do pobicia. Tak samo później, za czasów E23, Mercedes był wyraźnie górą oferując W116 450SEL 6,9 (286KM i około 500Nm momentu!!!). E12 nie miało oczywiście diesla. Nie wiem jak z hamulcami w E12 - 114/115 miały 4 tarcze i wspomaganie. Wiele szczegułów znajdziesz na naszej stronie klubowej.

 

Swoją drogą ciekawe by było opracowanie porównujące obie marki na przestrzeni dziejów - konstrukcje, silniki (w końcu obie marki słynęły z rzędowych szóstek).

 

Wlasnie dltego rozpoczalem ten temat by w glowie ulozyc sobie takie opracowanie porownujace obie marki wlasnie na przelomie dziejow tak jak robil / robi? to auto swiat porownujac np Lade 2107 do Polskiego Fiata 125p i po jednej stronie zalety Lady po drugiej Fiata wszystko oczywiscie porownane w tabelce z naciskiem na miejsce na nogi dla pasazera z tylu , wygode, silnik, linie. Za i przeciw oraz argumenty.

 

 

A tak z innej beczki to w e28 opcja ze zbiornikiem w tym miejscu co jest wydaje mi sie malo bezpieczna jak na tamte czasy a najbardziej przerazajaca jest wizja gdyby jakims cudem tyl mial opasc podczas jazdy na ziemie ( mi juz sie tak stalo gdy pekla sruba mocujaca amortyzator do wachacza ale przy malej predkosci) jak sprawa wygladala by przy duzej predkosci gdy zsamochod sunalby zbiornikiem po nawierzchni sypiac snopy iskier pochodzace ze zbiornika bagatela z paliwem ? Malo bezpieczne rozwiazanie moim zdaniem nie ze wzgledu na zamontowanie w strefie zgniotu ale przez to ze za nisko od podloza. Tez to zauwazyliscie?

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano

Inne różnice pomiędzy 114/115 a E12 to oczywiście silniki. MB miał minimalną moc 55KM (200D) a maksymalną 185KM (280E). Najlepsze 114 (6cio cylindrowe) nie odstawały od BMW lub nawet przewyższały pod wzgledem osiągów.

 

Przykro mi ale tu sie nie zgodze :

MB W114 280E 185 PS 203,4km/h 9,7s ( 0-100km/h)

BMW E12 528i 177PS 208km/h 9,3s (0-100km/h)

mimo wszystko nie dał rady :wink:

 

Nie wspomne o topowych modelach, bo tutaj między MB a BMW była przepaść - Mercedes W109 300SEL 6,3 był nie do pobicia. Tak samo później, za czasów E23, Mercedes był wyraźnie górą oferując W116 450SEL 6,9 (286KM i około 500Nm momentu!!!).)

 

Z tą przepaścią bym nie przesadzał.Nie zapominajmy o takich potworach jak M1 czy 3.0 CSL bo szybko okarze sie że jechaliśmy na podobnym wozku :wink: o Alpinie B7 (E12) Turbo S która w 5,8 dobijała do 100km/h nie wspomne ale to już porównanie Tunerów...

 

Poprostu uważam że MB zawsze był nastawiony na komfort i luksus a BMW na sport.Nie sztuka wsadzic motor o pojemności ponad 6 litrów do auta i określic go mianem sportowego.Aż strach pomyśleć co byśmy mieli za model jesli Bmw zrobiło by to samo :modlitwa:

Opublikowano

Ciekawym rozwiązaniem w mercedesie w123 jest drążek reakcyjny(w bmw mówi sie na to chyba wachacz gurny)

Jego mocowanie do ramy to coś jakby swożen większy od pięści a do koła to 2 stożki metalowo gumowe

 

Jest to praktycznie niezniszczalny element zawiesznia wytrzymujący bez najmniejszych problemów 20lat ciągłej ekspoatacji nawet po polskich drogach bez uważania na dziury czy takie tam rzeczy

 

Inną ciekawostką w mercedesie w123 jest amortyzator drgań kierownicy

 

Zaczepiony jest do drążka sierodkowego i ramy likwiduje praktycznie wszelkie drgania przenoszone z kół na drążki i kierownice choć bez niego też zadnych drgań nie czuć

Więc z trwałością zawieszenia to bmw przegrywa w przedbiegach

 

Wiem to bo posiadam oprucz beemki także mietka w123 300D

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Amortyzator drgań lub nazwa poprawna amortyzator skrętu był montowany np w e21 (mam go w swojej 320).

BMW w latach 70-tych stosowała proste rozwiązania i w zasadzie bardzo trwałe, auta prowadziły sie naprawde dobrze. Największe problemy to wybite gumy w zawiasie ale wszytkie mozna wymienić. W mocniejszych wersiach seryjnie był montowany stabilizator osi tylniej, hamulce tarczowe (w e21 tylko w najmociejszej 143 konnej 323i) e12 miała hamukce tarczowe od 520 w zwyż.

W114/115 z tego co słyszałem o mało nie doprowadził mercedesa do bankrucywa ponieważ sie NIE PSUŁ i nie trzeba było kupować częsci zamiennych.

W latach 60tych merc nie oferował zadnego samochodu w klasie 02 a to włąsnie klasa kompakt uratowała bmkę i silnki M10.

Opublikowano
No widze ze temat ciekawie sie rozwinal wiec prosze o wiecej postow z nim zwiazanych . Bardzo ciekawa przynajmniej dla mnie lektura :modlitwa:

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano

można jeszcze wspomnieć o konstrukcji zawieszenia i układu napędowego i innych

 

W114-115 było niejako wyznacznikiem standardu dla samochodów tej klasy, mianowicie niezależne zawieszenie wszystkich kół, z przodu podwójne wachacze poprzeczne ze stabilizatorem poprzecznym i spręzyna śrubową, z tyłu wachacze wleczone równiez ze stabilizatorem i sprężyna śrubową.

 

dla kogoś kto nie widzi w tym nic nadzwyczajnego, podam tylko ze 90% aut miała resory piórowe oraz sztywną belke z tyłu (tak jak poldolot), nawet audi do lat 90 jezdziło na sztywnej belce tylnej :duh: oraz dziwnie rozwiązane zawieszenia przednie jednowachaczowe (auta przednionapedowe)

 

druga sprawa to zastosowanie tarcz hamulcowych oraz wielotłoczkowych zacisków (w tym przypadku dwutłoczkowych) na wszystkich kołach.

Układ był skonstruowany tak aby rozdział siły hamowania był podzielony 70/30 (albo 60/40, nie pamietam dokładnie) dla kół przód/tył

 

Niektóre modele były wyposażone seryjnie w chłodnice oleju.

 

Modele benzynowe posiadały elektroniczny rozdzielacz zasysu powietrza, dopóki silnik nie osiągnął odpowiedniej temperatury pracy, powietrze było zasysane znad kolektora wydechowego, co korzystnie wpływało na szybkość osiągnięcia prawidłowych parametrów pracy, po tym czasie klapka zamykała dostęp powietrza znad kolektora tym samym zasysając powietrze z zimniejszej cześci samochodu (okolic lampy)

 

to jest ciekawe

W niemieckim manualu serwisowym nie była podawana instrukcja naprawy tylnego mostu oraz skrzyni biegów

tekst brzmiał mniejwiecej tak

(Konstrukcja skrzyni przekładniowej jest na tyle doskonała ze w normalnych warunkach eksploatacyjnych nie jest możliwe jej uszkodzenie)

 

ten sam dopisek był przy moście.

 

no i kolejna ciekawa rzecz w tamtych latach, przekładnia kierownicza ślimakowa ze wspomaganiem i regulacją luzu która równiez w 99% modeli nigdy nie uległa awarii (co najwyżej dostała lekki luz który można było zredukować).

 

Warto jeszcze wspomnieć o ogrzewaniu tylnej części samochodu, pod dywanem i fotelem kierowcy oraz pasażera biegły tunele dostarczające ciepłe powietrze dla pasażerów z tyłu

 

kolejna ciekawostka, to zastosowanie bardzo zdrowych i niealergogennych jak równiez bardzo wytrzymałych mat z alg i traw morskich jako wysciółki foteli i kanapy (bardzo długo stosowane w motoryzacji, w swojej E28 mam jeszcze fotele wyłożone tymi matami) oraz konstrukcja foteli złożona z bardzo wielu płaskowników sprężynujących i sprężyn.

Nawet w USA wiekszośc samochodów miała wtedy gąbki i deske do siedzenia, oprócz topowych modeli samochodów niektórych tamtejszych firm i wszystkich cadillaców

 

W późniejszych modelach bezpieczna (miękka kierownica) ze składającą się podczas wypadku kolumną kierowniczą.

 

Seryjne pasy bezpieczeństwa (przód) oraz bezpieczny w razie potrącenia pieszego znaczek na grillu (ruchomy)

(nawet jaguar przez długi czas ignorował ten aspekt stosując sztywną konstrukcje statuetki)

 

no i to chyba tyle z tego co pamietam, jak coś mi sie przypomni to dopisze

 

oj i zapomniałbym o jeszcze jednym istotnym szczególe

Od początku produkcji klejona szyba przednia oraz hartowane szyby boczne

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Odnosnie srzyni biegow to niezly wkret i tak moim zdaniem powinno byc w kazdym aucie ktore posiada synchronizacje wszystkich biegow bo teoretycznie skrzynia biegow jest najwytrzymalszym elementem samochodu i jej wytrzymalosc rzekomo powinna byc wieksza niz silnika o ile dobrze sie z niej korzysta bo z reguly wiadomo ze sypie sie przez zle urzytkowanie. To samo tyczy sie mostu ktory jest z bardzo wytrzymalej stali ale polowa jego uszkodzen jest przez przemeczanie go. Najlepiej widac to w polskich konstrukcjach czyli 125p i polonez gdzie uzywany odpowiednio przetrwa do konca istnienia samochodu a obciazany niepotrzebnie po nioedlugim czasie poprostu "chuczy" .

 

Jako niealergogenne maty masz na mysli ten material co kryje sie pod obiciem foteli? to takie "siano" bo u mnie cos takiego wystepuje ale nie wiem czy masz to na mysli.

 

Tak czytajac to wszystko niektore elementy staram sie porownac do polskiej motoryzacji i powiem wam ze nie jestem fanem tzw " zarzynania" ale w polskich wynalazkach przy obciazaniu silnika bylo widac wyciskanie oleju kazdym mozliwym punktem poczawszy od filtra paliwa skonczywszy na uszczelkach nie dziwi mnie to bo cisnienie musi znalezc gdzies ujscieale jak jest z tym w samochodach marki bmw i mercedes? Ktore elementy przy obciazaniu silnika puszczaja najszybciej bo z tego co wiem to w e28 524TD w pierwszej kolejnosci strzela glowica. Jak jest z innymi silnikami i ich wytrzymaloscia na obciazenia?

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano

tak, to to siano :)

 

a co do silników to z własnego doświadczenia moge powiedzieć o dieslu

nie wiem ile ten silnik przejechał ale mam podstawy sądzić ze dużo, i nie jest to 500kkm czy nawet 700 k km tylko znacznie wiecej, był remontowany przez poprzedniego właściciela który zrobił szlif wału, wymienił panewki i pierścienie, wałek rozrządu i łańcuch oraz dotarł gniazda zaworów no i oczywiście uszczelniacze i zimeringi, o reszcie elementów silnika nie wiem czy była robiona, wiem ze napewno nie regenerował pompy wtryskowej ja tez nie :)

 

i jedyne miejsce spod którego czasem wyciekał olej to był korek wlewy oleju :)

jestem pełen podziwu dla konstrukcji tego silnika

zrobiłem nim ponad 100 k km, 2x zmieniałem końcówki wtrysków i to wszystko :)

fakt ze czesto trzeba wymieniać w nim olej, bo co 6kkm, ale odwdzięczał się równą zdrową pracą i bezawaryjnością, a lekko nie miał :)

 

trasa z gdańska do zakopanego w 30* upale, 5 osób w samochodzie, 40 litrów paliwa w zapasie w bagażniku i cały wypchany bagazami.

średnia prędkośc po równym 110 km/h, pod wieksza górke zwalniał do 80km/h :) a noga w podłodze non stop, felgi 16" z oponami 225/50, bez wspomagania... (dopiero póxniej skompletowałem i założyłem)

żeby wyprzedzić cokolwiek trzeba bylo brac pod uwage nie tylko ruch na drodze ale siłe wiatru, spadki terenu, może jeszcze temperature powietrza (im cieplej było tym gorzej przyspieszał :D )

 

ah.. co to była za jazda :) moje chyba najlepsze przeżycie na trasie, nie ze względu na to czy dojedzie czy nie bo to nie sprawiało mu problemu, chodzi tylko o smak podróży tym samochodem, specyficzny ale jakże przyjemny, teraz coraz trudniej doświadczyć takiego uczucia.

A że miałem bardzo ładny egzemplarz, to i spotykałem się z pozdrowieniami kieroców jadących starymi mercedesami, przyjazne mruganie światłami itd... policja, która najpierw obejrzała samochód, potem silnik, potem popytali coś i puścili (tylko ze 20 km przed warszawą złapali mnie kolejni, chyba nie motoryzacyjni i dostałem 200 pln za.. przekroczenie prędkości.. suszara pokazała 120, przy ograniczeniu 70) a mieczysław pokazywał 110.. chyba przez te koła...

 

cóż, jednym słowem piękny samochód i bardzo miłe wspomnienia wytrzymały i jak dla mnie bezawaryjny

 

%5B640%3A449%5Dhttp%3A//www.deal.pl/adam/115.jpg

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

W mojej W115 zbiornik był jak najbardziej w strefie zgniotu, czyli pod podłogą bagażnika a nie za tylną kanapą :)

Mój błąd - miałem na myśli W123 i 116, tam jest za oparciem kanapy.

 

 

Nie no... lewe było gratis, za prawe trzeba było dopłacić :)

W pierwszych modelach lewego nie było w standardzie. Oczywiście dzisiaj nie sposób spotkać takie auto, bo później wszyscy któzy nie lupili lusterka dokładali je.

 

A tak realnie patrząc na obie marki, myśle ze komfort jazdy zawsze lezał po stronie mercedesa, natomiast dynamika po stronie BMW.

Z tą dynamiką to nie do końca tak. Silniki M110, czyli 280 (156KM na gaźniku i 185KM na wtrysku) były naprawdę mocne.

 

w modelach W114-115, moze w jeszcze ktorychś, włącznik wycieraczek uruchamiany nogą, taki mały pedał obok sprzęgła, miałem to w swojej 115, świetny patent.

To był włącznik spryskiwaczy, do tego zwykła pompka. Włącznik wycieraczek był po lewej stronie kierownicy.

Maciek, MB /8 Club Poland

kiedyś miałem E23 735 '81, E30 318 '85, E36 318is '91, E34 525tds '94 teraz E36 318iAC

NIE MAM DACHU NAD GŁOWĄ :)

Opublikowano
Nie zapominajmy o takich potworach jak M1 czy 3.0 CSL bo szybko okarze sie że jechaliśmy na podobnym wozku :wink: o Alpinie B7 (E12) Turbo S która w 5,8 dobijała do 100km/h nie wspomne ale to już porównanie Tunerów...

Tunerów bym nie brał pod uwagę, bo MB 109 6,3 byl pierwszym samochodem jaki wzięli na warsztat panowie z AMG.

 

Nie sztuka wsadzic motor o pojemności ponad 6 litrów do auta i określic go mianem sportowego.

Nie taka była idea modeli 6,3 i 6,9. Na pewno nie sport. To były topowe jak na owe czasy limuzyny z ogromnym zapasem mocy. Hydropneumatyczne zawieszenie jednoznacznie wskazywało na komfort - nie na sportowe przeznaczenie. Do sportu były srebrne strzały i SLR'y.

 

Aż strach pomyśleć co byśmy mieli za model jesli Bmw zrobiło by to samo :modlitwa:

BMW tego nie zrobiło z braku możliwości - nie mieli wtedy V8. Dlatego E23 745 miał turbo zamiast pojemności. Ale przy E32 role się odwróciły i to Mercedes był do tyłu z braku V12.

Maciek, MB /8 Club Poland

kiedyś miałem E23 735 '81, E30 318 '85, E36 318is '91, E34 525tds '94 teraz E36 318iAC

NIE MAM DACHU NAD GŁOWĄ :)

Opublikowano

To ponownie ja

Mam dwa merce 123

jeden ma 29lat i pojemność 2200cm

a drógi 26 lat i pojemność 3000cm

Jednego mmy 10lat a drógiego z 4lata

 

W żadnym nigdy nie zmieniałem ani nie dolewałm oleju do skrzyni biegów to samo tyczy się tylnych mostów

Te dwa elementy samochodu są praktycznie niezniszczalne

 

Obydwa auta są eksplatowane bardzo ciężko i bardzo często ciągają przyczepy przez pół polski

 

W zadnym nigdy nie były także naprawiane pompy wtryskowe raz tylko w jednej było dawkowanie ustawiane

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

W żadnym nigdy nie zmieniałem ani nie dolewałm oleju do skrzyni biegów to samo tyczy się tylnych mostów

Te dwa elementy samochodu są praktycznie niezniszczalne

 

Przez takie traktowanie właśnie większość W123 wygląda jak wygląda. "Serwisowanie" zgodnie z zasadą "Panie, to Merol, to się nie psuje" doprowadziło większość tych wozów do ruiny.

W skrzyniach biegów i w mostach powinno się wymieniać olej. Ważne, aby na właściwy (ATF). Być może skrzynia i most są "niezniszczalne", ale olej po prostu się zużywa.

Maciek, MB /8 Club Poland

kiedyś miałem E23 735 '81, E30 318 '85, E36 318is '91, E34 525tds '94 teraz E36 318iAC

NIE MAM DACHU NAD GŁOWĄ :)

Opublikowano
A jak sprawa takich rzeczy ma sie w e12 ? wie ktos cos na ten temat ?

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano
A jak sprawa takich rzeczy ma sie w e12 ? wie ktos cos na ten temat ?

 

E12 stawiało się na pierwszą bezpłatną wizytę w serwisie po 1000 km.

A potem:

Co 6000 km - wymiana oleju w silniku (+filtr), kontrola poziomu oleju w skrzyni biegów.

Co 24,000 km - wymiana oleju w tylnym moście i skrzyni.

 

E12 miał seryjnie bardzo przyzwoite zabezpieczenie antykorozyjne profili zamkniętych po lakierowaniu (Tectyl Valvoline).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
W skrzyniach biegów i w mostach powinno się wymieniać olej

 

z wymianą oleju to się zgadza, wymienia się co 40 k km o ile dobrze pamietam dla skrzyń z W114-115-123

 

ale tutaj ciekawostka (autentycznie z ręką na sercu)

Poprzedni właściciel jezdził ponad 2 lata tą moją 115 zanim ją kupiłem, jak mi powiedział , nie zmieniał oleju w moście ani w skrzyni, i równiez nie wie kiedy robił to poprzedni właściciel, więc stwierdziłem ze trzeba, przeczytałem ile chodzi i tu i tu kupiłem oleje i zabrałem sie za wymiane po około 1mc posiadania auta

 

byłem zadowolony dokładnie oglądając most i skrzynie ze nie ma zadnych wycieków wiec przystąpiłem do pracy, podstawiłem miske, odkręciłem korek spustowy skrzyni (manual) i....

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

wyleciało ok 300ml jakiejś kupy zielonej, ktoś wlał niewłaściwy olej to raz, po drugie miało to chyba ze 100 lat, po trzecie w skrzyni powinno być chyba 3l o ile sie nie myle

 

wkur.. na maxa bo już mi sie wizja wymiany skrzyni przed oczami narysowała, wlałem olej shella (wszedzie zawsze wlewam shella) i modliłem sie o jak najdłuższy okres eksploatacji, chociaz pare mc z racji tego ze spłukałem sie na auto (a jako biedny student wtedy fundusze były mizerne)

 

i...

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

kolejny raz auto mnie zaskoczyło

skrzynia ładnie chodziła, nie huczało, biegi wchodziły ładnie, równo, płynnie, przejechałem autem ponad 100 k km zmieniając olej jeszcze 2x i wszystko bez zarzutu

 

w moście było wszystko ok, zleciał z niego dobry olej, przejrzysty, ilość prawidłowa, coś ponad 1l, wymieniłem i zapomniałem o nim.

natomiast zauważyłem ze na prawej półosi jest rozerwana guma ochronna przegubu od strony mostu, zaglądnąłem i znalazłem kupe piachy jakiś zgniły liść i skorupke slimaka (bez ślimaka w środku) :shock:

ale nie stukało, nie przeskakiwało więc przy okazji zlokalizowałem dobrą półoś i czekałem az ta sie rozsypie.

wymieniłem ją po przejechaniu 80 k km, dlatego ze przy obciążonym samochodzie stukała

 

i niech kto mówi co chce, technologia MB była o lata świetlne przed wszystkimi innymi jak chodzi o wytrzymałość, jakość pracy urządzeń, bezawaryjność...

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
A jak jest z blacha? bo z tego co widze na ulicach to w 123 sa jednym wielkim skupiskiem rdzy w porownaniu do e28 . Nie wiem co bmw robilo z blacha alenaprawde takiej blachy jak na e28 to nie widzialem dawno. Nawet niezabezpieczony kawalek blachy pokrywa sie rdza ale jest to delikatny nalot a wszystko wyglada tak jakby rdza nie mogla przerzrec sie dalej. Jedyne naprawde martwiace ogniskakorozji zauwazylem po wewnetznej stronie drzwi te okolice gdzie sa zawiasy ale przyczyna jest chyba zle opracowane odprowadzanie wody ale powierzchownie blacha jest naprawde super to samo tyczy sie nadozia i uwazam ze jest to samochod ktory ma w moim wypadku ponad 20 lat i spie spokojnie nie bojac sie o blache ale widzac w123 odnosze mieszane uczucia przynajmniej co do blachy bo pod wzgledem silnikow i innych mechanizmow jestem pelen podziwu. Czy tez to zauwazyliscie?

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano
A jak jest z blacha?

 

Nie wiem jak wygląda sytuacja w porzypadku Mercedesa 115 :? Wiem natomiast, że blachy oraz fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne w bmw z serii '02 były fatalne :duh: Auto rdzewiało szybciej niż jeździło :D

Szczególnie narażone na korozję były progi, końcówki drzwi, przednie i tylnie błotniki, podłoga, miejsca mocowania listew ozdobnych na około auta oraz mocowania tylnich amortyzatorów.

Co do ciekawych rozwiązań w bmw '02 to miały one: kierowniczą przekładnię ślimakową, brak ramek w drzwiach oraz trzy drążki kierownicze.

Opublikowano
i wersja 2002ti miala 2 turbinki nabenzynce czy sie myle ?? :)

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.