Skocz do zawartości

[E60 530d] Świst przy odpuszczaniu gazu [film] + kopci


yeero

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu walcze z dwiema rzeczami:

- Auto wydaje dziwny swist przy odpuszczaniu gazu tylko w okolicach 2500-3500 w trakcie jazdy i na postoju

- Auto za mocno kopci przy mocnym wcisnieciu pedalu gazu (najbardziej z dolnych obrotow na trojce)

 

Oba objawy pojawiły sie po wycieciu dpf'a z wymiana oleju (zapchal sie od ciaglej jazdy miejskiej i wpadl w tryb awaryjny, pewnie maskowal w/w dolegliwosci), teraz jest pusta pucha + wyprogramowany z z programu.

 

Mimo w/w objawów auto jedzie równo i mocno jak szalone, nie zglasza bledow w sterowniku silnika.

1) Wtryski sprawdzone na stole, korekcje max 1

2) Kolektor wydechowy wymieniony na zeliwny

3) Po zaslepieniu wezyka egr objawy tak samo, egr minimalnie zasyfiony, rusza sie

4) Nowy separator oleju wlozony 5 tys temu

5) Turbo dobrze wyglada (malo oleju, male luzy)

6) Klapki wywalone

7) Z odpiata przeplywka objawy te same

 

NIE MAM POMYSLOW :(

Nie wymienialem tylko filtra powietrza ostatnio (rok czasu) ale watpie zeby mialo to jakies znaczenie

 

Tu jest film po puszczeniu gazu slychac jakby blow off (w tyle sporo ciszej slychac zwykly gwizd schodzacej turbiny z obrotow)

http://youtu.be/FUGyxezagdY

 

Czy taki swist ala blow-off jest normalny po wywaleniu dpfa z puchy ?

Co z tym kopceniem przy butowaniu co moge zrobic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie tez kopci ale... nie jest to normalne kopcenie diesla tylko (ja tak mowie) czyszczenie wydechu. Podczas spokojnej jazdy zbiera sie na kacie i na wydechu duzo sadzy ktora podczas depnieca w pedal gazu jest wyzucana poza autko (turbina wydmuchuje ja) i z tad kopcenie. U mnie wyglada to tak ze po spokojniej jezdzie jak depne w pedal gazu to za autkiem jest czarno ale juz po 2-3cim takim depnieciu jest tylko lekka mgielka prawie nie widoczna w lusterku. Na postoju moge sobie gazowac do woli i ani mgielka nie poleci

Tez mnie to wkurzalo po wycieciu DPFa ale sie przyzwyczailem

Zreszta to DIESEL wiec musi kopcic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu walcze z dwiema rzeczami:

- Auto wydaje dziwny swist przy odpuszczaniu gazu tylko w okolicach 2500-3500 w trakcie jazdy i na postoju

- Auto za mocno kopci przy mocnym wcisnieciu pedalu gazu (najbardziej z dolnych obrotow na trojce)

 

Oba objawy pojawiły sie po wycieciu dpf'a z wymiana oleju (zapchal sie od ciaglej jazdy miejskiej i wpadl w tryb awaryjny, pewnie maskowal w/w dolegliwosci), teraz jest pusta pucha + wyprogramowany z z programu.

 

Mimo w/w objawów auto jedzie równo i mocno jak szalone, nie zglasza bledow w sterowniku silnika.

1) Wtryski sprawdzone na stole, korekcje max 1

2) Kolektor wydechowy wymieniony na zeliwny

3) Po zaslepieniu wezyka egr objawy tak samo, egr minimalnie zasyfiony, rusza sie

4) Nowy separator oleju wlozony 5 tys temu

5) Turbo dobrze wyglada (malo oleju, male luzy)

6) Klapki wywalone

7) Z odpiata przeplywka objawy te same

 

NIE MAM POMYSLOW :(

Nie wymienialem tylko filtra powietrza ostatnio (rok czasu) ale watpie zeby mialo to jakies znaczenie

 

Tu jest film po puszczeniu gazu slychac jakby blow off (w tyle sporo ciszej slychac zwykly gwizd schodzacej turbiny z obrotow)

http://youtu.be/FUGyxezagdY

 

Czy taki swist ala blow-off jest normalny po wywaleniu dpfa z puchy ?

Co z tym kopceniem przy butowaniu co moge zrobic ?

Witam, mam dokładnie to samo, niczym się nie przejmuj, mam wycięty dpf i pucha jest pusta stąd ten świst,też się przyzwyczaiłem. Podobno niektórzy montują w tej puszce po dpf rurę przelotową i wtedy nie gwiżdże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze 95% po miescie krotki odcinki (3-4km) jest to powod przebiegu i problemow z DPFem ( w zasadzie to nic takiego sie nie dzialo, po prostu jak procedura wypalania zaczela sie odpalac (po ilus razach juz czulem kiedy zaczyna ladowac dawka paliwa i rozgrzewa sie wydech), nie miala okazji sie skonczyc przez kilka dni dopoki nie pojechalem na trase, do tego od ciaglego przerywania procedury przybywalo oleju.

Klapki byly okej, wywalilem je bo sie naczytalem i przestraszylem niekoniecznie slusznie ;)

 

Wracajac do tematu:

- Auto kopci rzeczywiscie tak jak kolega wyzej nadmienil szczegolnie przy pierwszym depnieciu (potezna chmura - wstyd!), potem wszystko sie oczyszcza i jest sporo mniej ale przy max gazie dalej puszcza chmurke, jednak gdy wcisne gaz do konca na trzecim biegu z dolnych obrotow widac ze po prostu kopci na biezaco. Ogolnie, akceptacja kopcenia na forum jest za duza uwazam, kawal dobrego silnika nie moze tak robic

- Swist "spuszczanego cisnienia" rozumiem z pusta pucha jest normalny, myslalem ze on ma cos wspolnego z kopceniem ?

 

Wymienilem tez filtr powietrza ale tak jak sie spodziewalem nic to nie dalo.

 

Teraz zamierzam skasowac adaptacje przeplywki i ograniczyc egr, ostatnim pomyslem jest nieprawdilowy program (218>265), ogolnie auto przy gazie w podlodze zachowuje sie tak jakby lalo paliwo na max niezaleznie od tego co pokazuje przeplywka ;/

 

Ogolnie dla nastepnych z usunietym DPFem nie jest wcale tak kolorowo sam fakt ze koncowka wydechu skierowana jest na wprost a nie w dol powoduje kopcimy jeszcze bardziej widocznie, pusta pucha w srodku wydechu tez powoduje ze zbiera sie tam sadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej miałem to samo mega kopcenie, byłem u znajomego na wymianie oleju, wymienił mi odeme wszystkie filtry, wszystkie przewody podcinienia, uszczelki na turbo bo mowil że chlapało olejem mam program na 218>278 i teraz kopci ale o 70% mniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Hej.Takze mam wyciety dpf i identyczny dzwiek(ala blow off) w okolicach 2000-2500 obr.Mam pytanie co do mialczenia turbiny tutaj takze slychac go wyraznie jak schodzi z obrotów.To jest normlany dzwiek po wywaleniu dpf??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam serdecznie. Wiem że temat był poruszany ale dla mnie jest pewna nie jasność. Auto dymi intensywnie na jaśniejszy kolor przy jezdzie a podczas postoju przy zamknięciu obrotomierza auto nie kopci jak przy jeździe tylko wydaje czarna chmurę. Też słychać świst i też nie ma DPF. Na początku mi to wyglądało na turbine. Dodam że na postoju często śmierdzi spalinami w kabinie. może ktoś coś doradzi? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do tematu:

- Auto kopci rzeczywiscie tak jak kolega wyzej nadmienil szczegolnie przy pierwszym depnieciu (potezna chmura - wstyd!), potem wszystko sie oczyszcza i jest sporo mniej ale przy max gazie dalej puszcza chmurke, jednak gdy wcisne gaz do konca na trzecim biegu z dolnych obrotow widac ze po prostu kopci na biezaco. Ogolnie, akceptacja kopcenia na forum jest za duza uwazam, kawal dobrego silnika nie moze tak robic

- Swist "spuszczanego cisnienia" rozumiem z pusta pucha jest normalny, myslalem ze on ma cos wspolnego z kopceniem ?

 

.

 

 

Yeero a jak sądzisz... Po co był DPF który wywaliłeś? To nie jest akceptacja kopcenia na forum, tylko akceptacja usuwania fabrycznych części które po cos są .... Zauważ, że z DPFem nie kopcił, prawda?

 

Żeby nie było, ja również mam wywalony dpf i mam program 250 KM i 600 NM ale nie kopci jakąś mocno. Czasami jak się nazbiera nagaru to pusci chmurę ale potem tylko mgiełkę. Coś za coś...

Awatar użytkownika

macias-1981

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.