Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

Czy mozna jezdzic bez sondy lambda, jesli tak to ile wtedy bedzie palilo autoko? Moja basia to e36 318is 94 rok coupe, bo od czasu jak ja kupilem strasznie mi sie muli, na trasie jedzie sie fajniem ale nie mozna ruszyc z piskiem opon, obroty za wolno wskakuja mimo pelnego wcisniecia gazu, do normlaniej jazdy do nie przeszkadza, ale z impetem nie mozna ruszyc!!

Wiem co mam zrobic bo wiele juz czytalem, ale chce sie dowiedziec na temat sondy ile wtedy auto bedzie palilo

pozdrawiam

Opublikowano
mozna jezdzic bez ! tylko ze bedziesz bardziej zatruwal środowisko emisjo spalin , bedziesz mial słapsze osiagi i co najgorsze wzrosnie spalanie nie wiem do jakiego sstopnia ale napewno to zauwarzysz
Opublikowano
jaka emisja spalin!!! to nie wplywa na emisje spalin!!! sonda jest konieczna z tego wzgledu ze podaje do komputera sygnał poprostu wspolprzcuje z komputerem i ustala dawke paliwa czyli mieszanki paliwowo powietrznej!! jesli masz gaz to sonda jest tym barzdiej poitrzebna ale ogolnie jest potrzebn aczy z gazem czy tez sama benzyna!!!
Opublikowano

jeżeli sonda jest dobra i odłaczysz spalanie wzrośnie w granicach +2litry,ale jak przekłamuje i ja odłaczysz to będzie lepiej co do pracy silnika ale spalanie i mułowatość zostanie,więc najlepiej wymienić.

 

jak by przekłamywała to podejrzewam że byś to odczuł bo inaczej byś pisał w poście,

 

Podsumowując,bez sondy będzie więcej palił ,będzie bardziej mułowaty i jak pisał kolega wyżej będzie inny skład mieszanki i będziesz bardziej zatrówał środowisko :mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam! Nie jestem może znawcą i mam kilka pytań, ale z doświadczenia wiem, że w zasadzie można. Prawdopodobnie trzeba tylko zatkać dziurę po tej sondzie...

 

Mam 325i (M50) 1991r. Jakieś 3 miesiace temu komputer (na diagnostyce) pokazał uszkodzoną sądę Lambda. Wymieniłem ją dopiero wczoraj na nową BOSCHa. Jest pewna poprawa, ale mam kilka pytań...

1) Po pierwsze z tej sondy wychodzą 4 przewody: czarny, szary i 2 białe. Czy to jest wszystko jedno który biały jest który?

2) Stara sonda trzymała się tak słabo, że wykręciłem ją palcami. Na ile poprawawa wynika z działania sondy, a na ile z tego, że po prostu dokręcając nową uszczelniłem układ wydechowy?? Tzn. skąd mam wiedzieć, że ta sonda działa jak trzeba? :| Tyle czasu jeździłem praktycznie bez sondy i bez bardzo wyraźnych objawów. Jak sprawdzić czy nowa napewno działa?? Tylko i wyłącznie podłączeniem do komputera?

 

I jeszcze pytania z innej beczki...

1) Jak daję dużo gazu to rury pluja wodą... To jest skroplona para, brudy z benzyny, czy coś innego... Skąd to się bierze?

2) Jak się bardzo szybko kopnie pedał gazu to obroty rosną jakby po bardzo krótkiej chwili. Czy to tak powinno być?

 

Pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

AD 1) jeden biały jest do zasilania sondy a drugi do zasilania grzałki w niej(czy będzie źle jak podłączysz inaczej? w/g mnie tak ale palca nie dam sobie uciąć)

 

AD2) jak sonda zacznie działać napewno odczujesz to w spalaniu (ok 2l mniej przy takiej samej jeździe), w elastyczności i osiągach :cool2: komp również pokaże jej pracę jak go podłączysz.

 

AD3) pluje wodą z katalizatora (zbiera się jak stoisz) TO NORMALNE.

 

AD4) jak dodasz gazu to normalne że obroty wzrosną a jak to robią szybko to tylko się cieszyć prawidłowej,szybkiej reakcji silnika na dodanie gazu. :hand:

 

P.S AD1) żeczywiście 2 białe są do grzałki i obojętnie jak je podłączysz :reading: :oops:

szary to masa a czarny to sygnał

Edytowane przez Boggy e36
Opublikowano

Witam wszystkich!!!!

tak mówicie o tej sądzie lambda powiedzcie mi gdzie ona się znajduje bo u mnie też jest pewnie do wymiany bo strasznie slabo się zbiera nawet nie mogę sobie zapiszczeć bo taki molowaty jest gdzie jest ta sąda? mam Bmw E36 2.0i 24V.

Opublikowano
Witam wszystkich!!!!

tak mówicie o tej sądzie lambda powiedzcie mi gdzie ona się znajduje bo u mnie też jest pewnie do wymiany bo strasznie slabo się zbiera nawet nie mogę sobie zapiszczeć bo taki molowaty jest gdzie jest ta sąda? mam Bmw E36 2.0i 24V.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=18_0189&hg=18&fg=10

element nr 20

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich,

 

naprawę mojej świeżo kupionej Bawary E30 316i (M40) około roku temu zacząłem między innymi od wymiany sondy lambda (spalanie w bardzo spokojną jazdą ~8,3 w mieście ~9 pomiary ciepłą jesienią).

 

Czy była zepsuta - nie wiem, na serwisie nie byłem, ale ewidentnie zbyt mocno śmierdziało mi benzyną, jak na mój nos. W każdym razie wyszukałem ofertę na allegro na sondę lambda uniwersalną 4-przewodową nową (zainteresowani znajdą sprzedawcę).

 

Z wymianą było trochę problemu bo oryginalna bardzo mocno siedziała. Ale wymianiłem i początkowo byłem w sumie zadowolony bo jakby mniej śmierdziało (dalej nie byłem na komputerze). Natomiast nadeszła zima i nie mogłem porównać spalania bo warunki zupełnie się zmieniły (wychodziło 10-12 !). W międzyczasie sondę szlak trafił bo na wolnych obrotach o mało nie gasł, nie reagował na gaz, silnik nie ciągnął (nie rozwijał 3000 obr itp), nie dało się ruszyć. Odpiąłem ją i zostawiłem wkręconą w rurze.

 

Jak pogoda się poprawiła to i spalanie spadło czasem nawet do ok 7 l (górki, jazda w 2). Teraz notuję znów średnio 8,4 z czego na trasie (80-110 kmh) w sprzyjających warunkach to nawet poniżej 7 l spada. Natomiast jazda w mieście i szybka jazda (>120) generuje spore spalanie, z czego wnioskuję, że choć oryginalna zamontowana była, to jednak jakoby jej wcale nie było.

 

Próbowałem z różnymi paliwami i w sumie jedyna różnica to kultura pracy silnika (Shell V-Power 95 bardzo na plus, Jet, Neste, BP niczym sie nie odróżniały) spalanie na tym samym poziomie.

 

Wracając do sondy, niedługo wypróbuję jakąś inną z uniwersalnych sond dostępnych na allegro, (na pewno nie tą samą, Bosch lub NGK) i liczę na spalanie w granicach 7,5.

 

pozdrawiam !

Opublikowano

a czy brak sondy ma wpływ na jazdę na gazie z założonym Blosem- czyli nie ma żadnej elektroniki - regulacja mieszanki tylko śrubkami na Blosie bo silniczek krokowy od gazu zdemontowałem

czy komputer od gazu steruje jeszcze jakoś silnikiem "???

 

pozdrawiam

:arrow:

Opublikowano

ja mam odłaczone sondy i osiagi oraz spalanie mam takie same jak ze sprawnymi sondami . NA trasie mi pali 10-11 , wiec nie wierze ,ze z sondami by palił 8-9 :D toz to nie cinquecento :D a przyspieszenie mierzyłem orientacyjnie stoperem i tak samo rok temu na 100% sprawnych sondach jak i teraz na odłaczonych wyniki są bardzo podobne. Nie ma mowy o muleniu.WAzne jednak ,zeby po odłączeniu sond zrobic reset dme

Inna sprawa, ze np w 750 po odłaczeniu sond auto nie chce jechac jak trzeba. Wiec zapewne co motronic to inna szkoła.

Opublikowano

dzięki Frank

 

właśnie myślałem o resecie , jak znajdę trochę czasu to go zrobię

może coś się poprawi i auto przestanie mi się dławić

 

pozdrowienia

Opublikowano
...................WAzne jednak ,zeby po odłączeniu sond zrobic reset dme...................

 

Czy ten resecik wystarczy zrobic odlaczając akumulator M50 B20.????

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.