Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy są tu jacyś posiadacze i3? Chodzi mi o realny zasięg w codziennej jeździe. Ja odbieram pod koniec czerwca, więc zdam relacje.
Opublikowano
Znajomy laduje go co 3 dni ,przejezdza ok. 50 km/dzien ,wiec tragedii nie ma...
Opublikowano
A w jakich warunkach pogodowych?
Opublikowano
Ostatnia zima byla straszna :( ,wiec jezdzil w baaardzo zlych warunkach...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jeżdżę od marca 2014 i już nauczyłem się odpowiadać na to pytanie (zazwyczaj jest to pierwsze i najważniejsze pytanie) :)

Mówię +/- 100 km na jednym ładowaniu. Wpływ mają dwa czynniki: pogoda i styl jazdy.

Optymalne warunki to ok +17-25 stopni C. Powyżej i poniżej spada wydajność baterii oraz rośnie zapotrzebowanie na prąd ze względu na potrzebę ogrzewania lub chłodzenia samochodu. Wiadomo, że jak są upały po 35 stopni lub mróz -20 to może starczyć i na 70-80 km. Cudów nie ma. Na szczęście takie ekstremalne warunki nie są codziennie. Co do stylu jazdy i wpływu na wydajność istotne jest ile energii odzyskujemy czyli jak umiejętnie korzystamy z hamulca (da się w ogóle go nie używać) oraz jak dynamicznie lubi się jeździć. To jak z jazdą na paliwie. Jednemu w mieście pali 10 litrów innemu 15 litrów. Inna sprawa, że tym samochodem nie da się jeździć powoli:)) oczywiście można.

 

Nie mam doświadczenia związanego z użytkowaniem i3 z range extenderem. Wczoraj na pikniku pod PKiN gość z BMW opowiadał o kliencie z Łodzi, który jeździ nią do Międzyzdrojów!!!

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Dzięki... już się przekonałem na własnej skórze :)
  • 3 lata później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat, bo interesuje mnie najbardziej opinia posiadaczy.


Mamy do roboty około 45 km z czego większość (38km) po autostradzie. Wiem, że dla elektryków najbardziej wyczerpująca jest jazda autostradą i jazda zimą. No i tu mam pytanie bo we wszystkich testach i filmikach na YT które oglądałem jakoś temat nawet nie jest liźnięty. Mianowicie, jak wygląda zasięg podczas jazdy autostradą zimą? Taką prawdziwą -15 stopni. Ktoś ma doświadczenia? Do tej pory spotykałem się z ogólnikami, że zimą zasięg spada dramatycznie, że na autostradzie zasięg też spada dramatycznie. W naszym przypadku jest kumulacja ;-)

Czy bateria 60 Ah da radę w takich warunkach? Mam na myśli jazdę w te i wewte - w pracy nie ma możliwości ładowania.


Druga sprawa, czy jako użytkownicy mieliście jakieś problemy, coś się zepsuło? Jak z serwisem, tylko ASO?

Opublikowano

Hej,


Miałem i3 przez 2 lata, właśnie 60Ah. Samochód jest mega super na miasto, więc każdemu polecam. Zrobiłem 2 w 2 lata 22tys km i oprócz wady fabrycznej jaką miały wczesne modele, to nigdy mnie nie zawiódł i był bezawaryjny. Teraz jeździ nim córka mojego wspólnika kolejna 2 lata i z tego co wiem nadal bezawaryjny. Jedyne co mi się stało, to we wczesnych modelach ukręcała się sruba trzymająca silnik ze względu na moment obrotowy, gdy samochód podskakiwał na jakiejś nieerówności, więc warto sprawdzić, czy był miał to zrobione (bezpłatnie robią)


Co do zasięgu, to niestety prawda z tą zimą. Ja mam dość ciężka nogę i w lato zasięg pokazywał ok 120-140km, ale w zimę spadał często poniżej 100km. Rekordowo pokazywał mi 87km na pełnym naładowaniu (dla pocieszenia powiem, że podobno jak pokazuje 0 km, to nadal jest jeszcze ok 3-5km).

Więc jak masz w życiu mało wrażeń, to powrót z pracy zimą może być ciekawym przeżyciem :D

Opublikowano

Dzięki iradek za szybką odpowiedź.


Rozumiem że sama jazda zimą ograniczyła Ci zasięg nawet do 87 km. Do tego jazda autostradą potencjalnie jeszcze go obniży? Czy te 87 km wynikały właśnie z kumulacji zima + autostrada?

Pewnie ciężko będzie Ci sobie przypomnieć po tylu latach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak, ja po autostradzie nie jeździłem, tylko w mieście. Ale jak masz pompe ciepła, która była opcją oraz trzymasz w garażu, to będzie ze 110 w b. duze mrozy. No ale i tak ryzyko w Twoim przypadku.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć, posiadam i3 z REX’em od 3 miesięcy.

To jest drugie auto w rodzinie. Pierwsze, spalinowe robi za długodystansowca.

I3 da się dojechać wszędzie ale 30 minutowe ładowanie wydłuża dość bardzo samą podróż - także lipa.

W codziennym użytkowaniu przy temperaturach w okolicy zera należy odjąć 50 km z deklarowanego przez komputer zasięgu.

Powyższe założenie od miesiąca sprawdza mi się na 100% przy:

- delikatnej jeździe (50-80km/h),

- włączonej dmuchawie na dwójkę i nastawionej temp. 22°C

- włączonym podgrzewaniu fotela kierowcy,

- jeździe bez bagażu i pasażera,


Na początku korzystałem z tzw. ogrzewania postojowego ale domowa ładowarka nie nadążała doładować akumulatorów przed odjazdem i wyruszyłem do pracy, co prawda z cieplutką kabiną ale z akumulatorem naładowanym na 95%.


Akumulatory i3 jak i pozostałych elektryków nie lubią dużych prędkości.

Grzejąc 120 km/h z Warszawy do Szczecina (przy temp. 15°C) bateria zachowywała się jak zimą. Czyli tutaj też zasada -50 km z deklarowanego przez komputer zasięgu.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Podepnę się pod temat, bo interesuje mnie najbardziej opinia posiadaczy.


Mamy do roboty około 45 km z czego większość (38km) po autostradzie. Wiem, że dla elektryków najbardziej wyczerpująca jest jazda autostradą i jazda zimą. No i tu mam pytanie bo we wszystkich testach i filmikach na YT które oglądałem jakoś temat nawet nie jest liźnięty. Mianowicie, jak wygląda zasięg podczas jazdy autostradą zimą? Taką prawdziwą -15 stopni. Ktoś ma doświadczenia? Do tej pory spotykałem się z ogólnikami, że zimą zasięg spada dramatycznie, że na autostradzie zasięg też spada dramatycznie. W naszym przypadku jest kumulacja ;-)

Czy bateria 60 Ah da radę w takich warunkach? Mam na myśli jazdę w te i wewte - w pracy nie ma możliwości ładowania.

 

Wiem że to odgrzewany kotlet ale może się komuś przyda opinia użytkowniczki.

Krótko po zakupie pojechałam do znajomych 40 km, z czego około 30 autostradą. W jedną stronę z prędkością do 140.

Z powrotem około 120 bo zasięg drastycznie spadł. Do domu wróciłam z 7 km zasięgu. Teraz wiem że nie lubi prędkości, najlepiej było by nie przekraczać 100.

Pomimo tego, samochód doskonale spełnia moje potrzeby, 2-3 razy dziennie pokonuję trasę ok 10km z czego pierwsza połowa jest z góry. Spalinowe silniki bardzo źle znosiły takie warunki.

Planując dalszy wyjazd np. na drugi koniec Krakowa po prostu podpinam wieczorem i rano jest do dyspozycji 100-120km.

A jazda po mieście automatem w którym praktycznie nie trzeba używać hamulca jest wręcz przyjemnością.

I jeszcze jedna niedoceniana zaleta... Cisza.

 

Druga sprawa, czy jako użytkownicy mieliście jakieś problemy, coś się zepsuło? Jak z serwisem, tylko ASO?

 

W dwóch egzemplarzach z 2014r popękały osłony przednich amortyzatorów. Spokojnie ogarnia to EM Serwis z Wieliczki.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Wszystkich, ponownie lub na nowo! :mrgreen:


Wczoraj z Dziewczyną około 16 wsiedliśmy po raz pierwszy do Naszej Bateryjki (wersja 94Ah wciąż na gwarancji) :bokser:

No i do wieczora na spokojnie zrobiliśmy prawie 50 km. tylko po Warszawie i bliskiej okolicy.

(głównie Aleje Jerozolimskie, troszkę obwodnica koło Ursusa, trochę Marynarska / Wołoska / Mokotów...)


Tryb głównie comfort, klima auto / eco, trochę padało, trochę stania w korku więc róźnie było.

A gdy wróciłem do domu koło 22 to zasięg naszej Nowej Zabawki wciąż wskazywał 146 km. :dance:

---

JayZet®

---

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie,

sam sobie odpowiem bo NIKT to nie postuje :mad2:


Zużycie w i3 z baterią 94Ah na oponach letnich standard 155 lub 175/20 cali to:

- w lekkiej trasie do 100 kmh = 210 km. zasięgu

- w szybkiej trasie np. autostrada A1 ostatnio Łódź - Wwa w godzinkę = zasięg 130 km.

- szwędanie się po Wwie i przedmieściach 150-170 km realnego zasięgu...


A Wy? :obloki:

---

JayZet®

---

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Mamy różne baterie, więc zasięgu nie da się porównać, nasza zużywa około 12kW/100km w lecie i do 15 w zimie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sprawdź sobie stan baterii jest na to łatwy patent:


Moja i3 94Ah z rocznika 2017 z przebiegiem 55 tys km pokazuje stan baterii fabryczny - czyli bez degradacji.

Nigdy nie ładowałem auta na szybkich ładowarkach - tylko 230v 12A lub czasem 16A

ładuje już jak zasięg jest w okolicy 40-50%.

pozdr

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Moja i3 z bateria 33KWh nigdy nie zużyła mi mniej niż 15/100.

Żebym osiągnął wynik 12/100 to musiałbym nie jechać w ogóle :)

---

JayZet®

---

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Moja i3 z bateria 33KWh nigdy nie zużyła mi mniej niż 15/100.

Żebym osiągnął wynik 12/100 to musiałbym nie jechać w ogóle :)

:)


Przesiadłam się z 60 na 94 i wszystko jasne.

Nikt o tym nie mówi ale to auto jest o wiele cięższe, co za tym idzie gorzej przyśpiesza i jeszcze gorzej skręca.

Te niedogodności rekompensuje podwojonym zasięgiem, chociaż 12kWh/100 już ciężej zrobić.

Wszystko zależy od typu trasy, moim rekordem jest 9,5 w cyklu mieszanym (wioski/Kraków/wioski) na odcinku 120 km, trzy osoby na pokładzie , tam i z powrotem więc nie tylko z górki :). Teraz w Październiku z ogrzewaniem w terenie pagórkowatym 15,2 kWh/100km. Zasady te same co w spalinowych, płynność jazdy to podstawa.

Krakowski V-tech tuninguje elektryki, szwagier w eNV200 testuje jakieś modyfikacje. Twierdzi że wzrosła moc, spadło zużycie z 13 na 9kW i ogółem lepiej się jeździ.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam 

Posiadam BMW i3 REX z 2015 roku. Przebieg obecnie 97 tyś km. Wersja 60 ah . Latem bez problemu na baterii zrobię 110-130 km. Najoszczędniejsza prędkość to 40-60 km/h. Auto idealne do miasta ale również na trasę, wtedy nie przekraczam 100 km/h. Średnie zużycie prądu to 12-13 kw na 100 km. Jadąc tylko z pomocą range extender to spalanie benzyny w mieście średnio 4-5 L/100 km, w trasie prędkość max 100 km/h spalanie max 7 L/100 km. Jazda tylko na elektryku zimą to zasięg średni 90 km. Zasięg latem przy temp. powyżej 30 C z klimatyzacją to od 100 do 110 km. Auto jest rewelacyjne ponieważ mając benzynę w zbiorniku jestem w stanie dojechać na koniec świata 🙂 Lubię i zawsze startuje pierwszy ze świateł co powoduje że zawieszenie silnika wymaga wymiany, kupiłem oryginalne zawieszenie, poduszki za ok 3 tyś zł ale mam teraz święty spokój. Opony są drogie bo niestandartowe ale ostatnio zakupiłem 4 szt za 1200 zł nowe, 3 letnie 😄 Oponki się szybko zużywają niestety. Mam 190 cm wzrostu i mieszczę się swobodnie za kierownicą oraz jako pasażer z tyłu. Kocham to autko z wielu powodów. Jeden jest taki że : Startując ze świateł łykam autka o mocy 400 KM ! TAK... 😄 Oczywiście do prędkości 50 km/h, potem już.. to ja nie mam szans haha.. 😄 Zawstydzam codziennie wielu kierowców jeżdżąc po Warszawie. Kierowcy często mi gratulują takiego "niewinnego autka 🙂 Zawieszenie niestety twarde oraz te wąskie oponki... czuć każdą nierówność na drodze. Ciśnienie zmieniłem na przód 2.6 oraz tył 2.7. Ogromna różnica w komforcie.

Polecam to auto BMW i3 60 ah tylko i wyłącznie z REX Range extender. Nie polecam większych baterii... różnica w prowadzeniu jest ogromna i dużooo gorsza, brak komfortu oraz zasięg podobny do 60 ah.

Auto idealne do miasta oraz na trasy do prędkości 90-100 km/h. POLECAM z Czystego Serca !!!! 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty sie kolego dobrze czujesz? 🙂

Chodzi mi o to zdanie:

"Polecam to auto BMW i3 60 ah tylko i wyłącznie z REX Range extender. Nie polecam większych baterii... różnica w prowadzeniu jest ogromna i dużooo gorsza, brak komfortu oraz zasięg podobny do 60 ah."

Czy ty wiesz jakie sa masy wlasne i3 z w poszczegolnych wersjach?

60Ah - 1280 kg, 60Ah REX - 1415 kg
94Ah - 1320 kg, 60Ah REX - 1440 kg
120Ah - 1345 kg

Te niedorzecznosci, ktore wydobyles z siebie w cytowanym przeze mnie zdaniu, to ci naopowiadal handlarz, ktory ci to auto wcisnal, czy jak?

Zacznijmy od masy wlasnej. Twoja wersja 60Ah z REX wazy duzo wiecej niz 120Ah wersja. Wiec o czym ty w ogole piszesz pod katem braku komfortu, prowadzenia itd w przypadku wersji z wiekszymi bateriami??? Kompletny nonsens. Do tego nawet jak wersje 60Ah porownac tylko do 94Ah, to roznice w masie wlasnej sa tak minimalne, ze wrecz nieodczuwalne. Wystarczy, ze posiadacz 60Ah ma gruba zone i juz sie wyrowna. 😉

Teraz jeszcze lepszy hit, ktory nam tu zapodales. Zasieg w przypadku wiekszych baterii jest podobny jak przy 60Ah??? 🤣

Mam poliftowa wersje z bateria 120Ah. Moj realny zasieg to 250 do 300 km, zaleznie od pogody itd. Twoje nedzne 100 km to wg ciebie to samo??? 🤣🤣🤣 I z pelnym szacunkiem, ale wloz sobie to pierdzidlo za tylna kanapa w buty. REX to zart i nawet jak ma jakis minimalny sens w przypadku najmniejszej baterii, bo na niej auto ma zasieg jak dobra hybryda, to ja bym po prostu nie kupil i3 jakbym mial opcje, ze moge brac tylko 60Ah. To juz lepiej po prostu kupic jakas nowsza hybryde. To nie jest przypadek, ze zaden inny producent (pewnie z jakimis malymi egzotycznymi wyjatkami) nie stosuje spalinowych silnikow doladowujacych w swoich samochodach.

Co do reszty twojej wypowiedzi to sie generalnie zgadzam. Bardzo fajny samochod, zrywny, zwrotny, dobrze sie prowadzacy i zaskakujaco duzy wewnatrz. Komfortu za wiele nie daje, ale to w koncu maly kompakt, a nie BMW 5. Najwieksza wada, to idiotyczne drzwi tylne, przez ktore ciezko w ogole cokolwiek zrobic, gdy auto stoi blisko innego auta. Nie zmienia to faktu, ze BMW i3 to fenomen technologiczny i auto, ktore wyprzedzilo epoke. Gdyby BMW zrobilo kilka rownoleglych modeli, opartych o te technologie i wygladajacych dobrze w calosci, a nie tylko z przodu jak i3, to BMW mogloby zrewolucjonizowac rynek aut elektrycznych jak zrobila to Tesla.

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Kolego, jestem bardzo zadowolony ze swojego autka. Taka bateria jest dla mnie idealna. Poruszam się w 90 % po mieście, jestem niepełnosprawny, w aucie wszystko mi odpowiada a najbardziej chyba hamowanie bo praktycznie hamulca nie używam po wypadku. Testując ostatnio zasięg, jazda 60 km/h jazda ze stałą prędkością, zrobiłem 138 km jadąc eco pro, z klimatyzacją 22 C. Moja bateria 60 ah, jej stan pojemności to obecnie : 14,7 kWh. Mam nadzieję że jesteś zadowolony ze swojego auta i jestem ciekawy ile za niego zapłaciłeś 🙂 Ja swojego sprowadziłem z Francji, od 1 właściciela, cały czas serwisowany, przebieg 94 tyś km przy zakupie, bezwypadkowy. Za auto ze wszystkimi opłatami zapłaciłem 34 tyś zł 🙂 Ubezpieczyłem na 50 tyś zł, teraz może nawet spłonąć haha..

Póki co, na Tesle mnie nie stać. Ale ja lubię mieć benzynę w zbiorniku, wtedy się czuję spokojnie, w razie braku energii, wystarczy że mam paliwko i kanister w bagu 🙂

😄 Pozdrawiam

Cytat

 

 

Edytowane przez krzysiek260686
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam 2020, skory, duza nawi itd. Przebieg 70 tys km. Zaplacilem niecale £5000. Tu jest latwiej kupic tanio jak sie wie co i jak.

 

Ja nie zarzucalem Twojemu i3 ze jest zle itd. Ja tylko podwazylem glupotki jakie napisales, bo nie mialy nic wspolnego z faktami i tyle. Najwazniejsze zebysmy sami byli zadowoleni ze swoich samochodow. Wszystko w temacie.

 

 

Opublikowano

Byłem po imprezie, trochę głupot może napisałem, po prostu zachwyca mnie to auto i z każdym dniem co raz bardziej je lubię. Jedynie co mnie denerwuje to że czuć praktycznie każdą nierówność na drodze, twarde zawieszenie itd. Może masz wiedzę, wiec zapytam. Ostatnio szukam dystansów do kół. Zastanawiam się czy to ma sens i czy prowadzenie będzie poprawione, nie będzie go tak bujać w zakrętach, no i oczywiście na wyglądzie mi zależy. Słyszałem że dystanse 20 mm i szersze sprawiają że spod opon leci cały syf na drzwi przednie podczas deszczu, błota itd. Myślisz że dystanse 20 mm będą dobre, cokolwiek poprawią czy to bez sensu. Myślałem nad dystansem przód 20 mm, tył 25 mm. Ewentualnie podpowiedz, ogólnie jaki tuning wizualny czy mechaniczny wchodzi w grę jeżeli chodzi o to auto. Zdaję sobie sprawę że z silnikiem raczej nic się nie zrobi. Masz jakieś pomysły ? może zawieszenie zmienić na sportowe, amory i sprężyny. Oklejenie folią.. dzwoniłem do jednego podobno dobrego speca od tego to wycenił mnie na 12 - 14 tyś zł za całe auto folia. Cena kosmos jak dla mnie. 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wg mnie lepiej po prostu zamontowac inne kola. Niski profil, szersze troche. Auto zacznie sie prowadzic zupelnie inaczej. Bedzie jeszcze twardsze, ale tu nic nie zrobisz. To jest auto zbyt lekkie, waskie i zbyt krotkie abys mogl liczyc na jakikolwiek komfort. Jak to mawiaja "Z gowna bata nie ukrecisz." 😉

Ja to auto traktuje zupelnie inaczej niz Ty. Jest to super samochod do miasta, dla kobiety (nie obraz sie 😉 ). Sam jezdzilem do tej port BMW serii 5, moja zona ma X3. Od niedawna zona pracuje, wiec jezdzimy wiecej sumarycznie jako rodzina. Pojawila sie okazja kupic to i3 za super niskie pieniadze, wiec kupilem dla zony, aby oszczedzac na paliwie, bo elektrykiem moge jezdzic praktycznie za darmo. Moja zona niestety tak kocha to X3, ze ja musze jezdzic tym malym bączkiem. Nie powiem, ze meczy mnie to bardzo, ale komfortu to tam nie ma. Uwielbiam to auto za przyspieszenie i zwrotnosc. Podziwiam za technologiczne zaawansowanie, szczegolnie ze jest to moja branza, pracuje przy tego typu technologiach, wiec inaczej na to patrze.

Jedno co moge powiedziec, to jazda samochodem elektrycznym na co dzien, daje mi bardzo duzo frajdy i mnie przekonala, ze to bardzo ciekawa alternatywa. Niestety ze wzgledu na zasieg aut elektrycznych, ciagle pozostaje to raczej w strefie miejskiej, jako auto na co dzien do pracy i krecenia sie dookola komina. Oczywiscie jezeli zakladamy, ze jezdzimy tym bardzo tanio, lub za darmo. Wg mnie ktos, kto placi za auto elektryczne duzo wiecej niz za spalinowe, przez co traci znacznie na wartosci przy sprzedazy, laduje to auto na miescie placac za prad praktycznie te same pieniadze jakie by wydal na paliwo, robi wielki blad i nie widze wtedy sensu w posiadaniu samochodu elektrycznego.

Podrzuce Ci dobry wzorzec do tuningu. 😉

image.thumb.jpeg.6df7519145b5052f706e48c3ca671659.jpeg

image.thumb.jpeg.426878d796127dd6e1e986d17463c4ad.jpeg

Edytowane przez mmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.