Skocz do zawartości

Jaki Interfejs/Skaner/Tester Polecacie Kupić


Kudłaty94

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

nie , zlutowane piny 7 i 8 dwie linie K sa potrzebne tylko do od 2000 roku w modelach E39,e46,e53,e83 ,

w modelach E60, e65,e9x , e8x (bez e83) do 2007/03 jest tylko jedna linia diagnostyczna K na pinie 7 i dla tych modeli nie lutuje sie pinów

tylko dla tych E39,e46,e53,e83,

po 2007/03 jest DCAN pin 6 High speed CAN i pin 14 Low speed CAN i już linia K na pinie 7 nie ma znaczenia ,

raczej twój interfejs jest nie sprawny na lini DCAN kup nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witajcie

Jaki interfejs diagnostyczny będzie odpowiedni dla BMW F20/F21 ? Przeczytałem posty, ale widzę, że potrzeby użytkowników są trochę inne. Mnie zależy przede wszystkim na odczycie błędów check engine i ich kasowaniu. Czytałem, że różne sterowniki, różnie interpretują błędy w BMW, więc przydałby się taki, który interpretuje możliwie poprawnie. Ostatnio na światłach zaświecił mi się check engine i chciałbym sprawdzić co było przyczyną - być może to nic poważnego. chce sprawdzić czy problem będzie pojawiał się częściej czy to jednorazowe zdarzenie, a nie chciałbym z każdą pierdołą jeździć do elektryka.

Początkowo skłaniałem się ku interefejsowi WiFi + aplikacja bimmerlink: http://allegro.pl/pl-sdprog-interfejs-bt-icar2-obd2-mercedes-bmw-i6543629846.html

Jednak po przeczytaniu tematu rozważam jeszcze: http://allegro.pl/kabel-enet-bmw-ista-e-sys-f10-f30-f20-f25-f01-i6667580708.html tylko z jakim oprogramowaniem mogę go wykorzystać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy czego oczekujesz po takim sprzecie.Jesli tylko odczyt i kasowanie bledow oraz live data i proste czynnosci serwisowe to moze byc.Ale za 800 zl wolalbym laptopa z inpą i istą d plus interfejs 2kdcan.Mozliwosci nieporównanie większe jesli chodzi o Bmw.
sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
cześć. Piszę tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu. Potrzebuję zrobić aktualizację icom'a. ewentualnie przzeinstalować programy od nowa bo interfejs przestał współpracować z inpą. Ogólnie ista bardzo mi zamula i chciałbym to jakoś przyspieszyć. Jest ktoś z małopolski kto mógłby mi to zrobić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć. Piszę tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu. Potrzebuję zrobić aktualizację icom'a. ewentualnie przzeinstalować programy od nowa bo interfejs przestał współpracować z inpą. Ogólnie ista bardzo mi zamula i chciałbym to jakoś przyspieszyć. Jest ktoś z małopolski kto mógłby mi to zrobić?

W Krakowie Ci pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się dołączę do tematu. Szukam interfejsu diagnostycznego (kabla) do domowej diagnostyki (amatorskiej) BMW E36 z silnikiem M52B20 z 98r.. Znalazłem m. in. takie interfejsy na stronie Viaken i eNexus (który sprzedaje prawdopodobnie produkt Viakena, nawet naklejka Viaken na kablu), np. taki https://viaken.pl/pl/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl.html, cena 49 zł. W opisie nie podają E36 tylko m. in. E39, zapytałem mailowo, czy posiadają interfejsy do E36 na gniazdo USB, odpisali, że nie. W ich ofercie jest jeszcze przejściówka z OBD2 na OBD 20 pin współpracujaca z INPĄ dla BMW z OBD 20 (mam taką już, ale łączy się ona z TEXĄ NAVIGATOR TXTs - mam do niej dostęp w warsztacie ojca), która powinna załatwić sprawę. Co ciekawe eNexus, który jak pisałem wyżej sprzedaje ten sam kabel (https://www.enexus.pl/pl/p/INTERFEJS-BMW-USB-INPADIS/584) odpisał, że nie powinno być problemów.

 

Jest jeszcze iCar firmy Vgate. Jest to takie coś https://vgate.com.pl/product-pol-512-INTERFEJS-iCAR2-BT3-0-OBDII-ELM327-SDPROG-PL-ID19S-uniw.html?gclid=EAIaIQobChMIiKDE1LrP1QIVgm4bCh2u3wIHEAQYASABEgInCfD_BwE, ma fajny bajer mierzenia przyspieszenia do 100, ale pewnie nie da rady się połączyć przez przejściówkę na INPĘ, a poza tym to raczej zabawka.

 

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi interfejsami, polecacie któryś z nich ?

Inna opcja to kupno dedykowanego kabla do TEXY dla BMW z OBD, ale jest to koszt około 180 zł za zamiennik i też nie wiadomo, czy zadziała, wolałbym tańszą opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najlepszy interfejs do e36 to ADS

bardzo łatwo samemu zrobić same rezystory i tranzystory , ale koszt jak nie masz części podobny do tego jak kupisz cały intefejs

jest to interfejs na ori porcie RS232 problemem jest chyba laptop obecnie ponieważ tylko starocie posiadają port COM rs232

może też byc na karcie expresscard viewtopic.php?f=97&t=229262

a na USB też działa z niektórymi modułami zwykły interfejs do bmw na lini K

interfejsy z dwóch pierwszych linków ,

, ale nie polecam do E36

najlepszy ADS i nic jego nie zasąpi może ori głowica BMW OPS lub GT1 , ale koszt używki jest większy niż icom

ELM , USB czy bluetooth się nie nadaje do E36

zapytaj Kamila http://www.interfejsads.ugu.pl/ADS.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy interfejs do e36 to ADS

bardzo łatwo samemu zrobić same rezystory i tranzystory , ale koszt jak nie masz części podobny do tego jak kupisz cały intefejs

jest to interfejs na ori porcie RS232 problemem jest chyba laptop obecnie ponieważ tylko starocie posiadają port COM rs232

może też byc na karcie expresscard viewtopic.php?f=97&t=229262

a na USB też działa z niektórymi modułami zwykły interfejs do bmw na lini K

interfejsy z dwóch pierwszych linków ,

, ale nie polecam do E36

najlepszy ADS i nic jego nie zasąpi może ori głowica BMW OPS lub GT1 , ale koszt używki jest większy niż icom

ELM , USB czy bluetooth się nie nadaje do E36

zapytaj Kamila http://www.interfejsads.ugu.pl/ADS.html

 

W grę wchodzi jedynie zakup gotowego interfejsu. Laptopa ze złączem COM nie mam.

Mam darmowy dostęp do najnowszej TEXY Navigator TXTs za ponad 10 tys., także kupowanie droższego interfejsu mija się z celem. Problem jest ze złączem, bo TEXA jest na OBD2 i nie mam przejściówki na OBD dla BMW (mam taką co prawda z allegro za 20 zł, ale nie łączy się przez nią). TEXA działa na bluetooth. Chciałbym kupić jakiś tani interfejs bo widzę, że jest tego pełno albo jak się nie da no to pomyślę o dedykowanej przejściówce dla TEXY, 3151/C11B BMW 20 pin (zamiennik 180 zł). Co ciekawe najtańsza przejściówka na allegro za 20zł na OBD do Renault działała z TEXĄ :roll: , może kupiłem jakiś lipny egzemplarz, albo E36 to ciężki przypadek :duh:. Na starej TEX-ie na OBD łączyło się bez problemu ale już nie mam do niej dostępu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

TEXY Navigator TXTs super sprzęt https://www.texapoland.pl/passthru , też myslałem o zakupie obsługuje standard PASS-THRU J2534-1/2

można programować prawie wszystkie marki , dodatkowo działa jako standard PASS-THRU J2534-1/2 ze wszystkimi orginalnymi programami różnych marek

w tym oczywiście BMW OSS , na allegro można kupić do osobówek już za ok 7000 zł

http://allegro.pl/texa-navigator-txts-nowy-obsluguje-car-truck-ohw-i6905516966.html

jak dla mnie dla tak wiekowego auta jak bmw e36 to może być problem

przejscówkę możesz sobie sam zrobić jak znasz rozkład pinów TEXY

podyktuje ci jak jest w ICOM i jego przejsciówce 20pin

 

OBD 2 ------------------------> OBD1 20 pin

pin 1 IGN +12V --------------> pin 16 zapłon

pin 4-5 GND -----------------> pin 19 masa samochodu i masa sygnałowa

pin 7 K-line -----------------> pin 17+20 linia diagnostyczna K oba piny w przjscówce połączone

pin 8 -------------------------> pin 15 L-line lina L ogólnie to w obd 2 bywa na pinie równiez 15 jak VW i tak może być w

TEXA W ICOM jest tam druga linie K ale obsługuje L

pin 16 +12V -----------------> pin 14 +12V napięcie akumulatra

 

to wszystko do odczytu e36 i starszych jak e30

ale myśle że lepiej kupić starego laptopa za 200-300 zł z RS232 i używać ADS

oczywiście nie myl wszystkich bmw ze złączem 20pin okrągłym juz od 96 roku miały tylko linie K i można do nich używać interfejsów z USB

E38,e39,e46,e52,e53 od 2000 roku był okres przejscvowy maiały dwa złącza odd 1 w komorze silnika i w kabinie OBD2 16 pin ale zawsze to okrągłe 20pin jest wtedy

ważniejsze i tu taka przejscówka napewno w 100% zadziała ponieważ napewno Texa obsługuje linia K , po roku już tylko OBD2 16 pin w kabinie

Mam K-dcan na RS232 używam do VW z 99roku na USB K-line interfejs nie łączy się ze wszystkimi modułami lub połączenie trwa krótko i zrywa, a na RS-232 linia K

łączy się bez żadnych zakłuceń .

 

TEXA niestety raczej nie połączysz się z INPA/DIS , problemem jest brak sterowników do PASS-THRU J2534 w EDIABAS , a nowszysch programów typu ISTA rheingold

nie ma sensu używać, pewnie dla e36 nie ma interpretacji błędów tylko pisze błąd w sterowiku itd

dla od e30 do e39 najlepsza INPA 3 i DIS v44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TEXY Navigator TXTs super sprzęt https://www.texapoland.pl/passthru , też myslałem o zakupie obsługuje standard PASS-THRU J2534-1/2

można programować prawie wszystkie marki , dodatkowo działa jako standard PASS-THRU J2534-1/2 ze wszystkimi orginalnymi programami różnych marek

w tym oczywiście BMW OSS , na allegro można kupić do osobówek już za ok 7000 zł

http://allegro.pl/texa-navigator-txts-nowy-obsluguje-car-truck-ohw-i6905516966.html

jak dla mnie dla tak wiekowego auta jak bmw e36 to może być problem

przejscówkę możesz sobie sam zrobić jak znasz rozkład pinów TEXY

podyktuje ci jak jest w ICOM i jego przejsciówce 20pin

 

OBD 2 ------------------------> OBD1 20 pin

pin 1 IGN +12V --------------> pin 16 zapłon

pin 4-5 GND -----------------> pin 19 masa samochodu i masa sygnałowa

pin 7 K-line -----------------> pin 17+20 linia diagnostyczna K oba piny w przjscówce połączone

pin 8 -------------------------> pin 15 L-line lina L ogólnie to w obd 2 bywa na pinie równiez 15 jak VW i tak może być w

TEXA W ICOM jest tam druga linie K ale obsługuje L

pin 16 +12V -----------------> pin 14 +12V napięcie akumulatra

 

to wszystko do odczytu e36 i starszych jak e30

ale myśle że lepiej kupić starego laptopa za 200-300 zł z RS232 i używać ADS

oczywiście nie myl wszystkich bmw ze złączem 20pin okrągłym juz od 96 roku miały tylko linie K i można do nich używać interfejsów z USB

E38,e39,e46,e52,e53 od 2000 roku był okres przejscvowy maiały dwa złącza odd 1 w komorze silnika i w kabinie OBD2 16 pin ale zawsze to okrągłe 20pin jest wtedy

ważniejsze i tu taka przejscówka napewno w 100% zadziała ponieważ napewno Texa obsługuje linia K , po roku już tylko OBD2 16 pin w kabinie

Mam K-dcan na RS232 używam do VW z 99roku na USB K-line interfejs nie łączy się ze wszystkimi modułami lub połączenie trwa krótko i zrywa, a na RS-232 linia K

łączy się bez żadnych zakłuceń .

 

TEXA niestety raczej nie połączysz się z INPA/DIS , problemem jest brak sterowników do PASS-THRU J2534 w EDIABAS , a nowszysch programów typu ISTA rheingold

nie ma sensu używać, pewnie dla e36 nie ma interpretacji błędów tylko pisze błąd w sterowiku itd

dla od e30 do e39 najlepsza INPA 3 i DIS v44

 

Trochę zbyt fachowo to opisujesz, ja nie zajmuje się diagnostyką bo nie jestem nawet mechanikiem. Mam dostęp do TEXY bo mój ojciec prowadzi warsztat. Tak przy okazji cena TEXY to około 11 tys. bo dochodzi jeszcze oprogramowanie, taki sprzęt kupuję się raczej u dystrybutora, żeby mieć wsparcie techniczne, ojciec kupował InterCarsie.

Wracając do tematu tanich interfejsów to czekam na odpowiedź od Viaken'a, dlaczego eNexus sprzedaje ich kabel i podaje, że współpracuje z E36 :mad2:, tylko, że po wyższej cenie. Do ADS musiałbym kupić jakiegoś starego laptopa i nie jestem pewny czy ogarnę oprogramowanie do niego, bo czytałem, że jest na DOS.

 

W moim przypadku, chyba najlepsza opcją będzie kupno dedykowanej przejściówki do TEXY dla BMW z OBD, 3151/C11B BMW 20 pin. Z instalacją INPY też jest sporo zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
" Z instalacją INPY też jest sporo zabawy"

Z instalacją inpy jest dokladnie minuta i 45 sekund zabawy :D

 

Chyba pomijając instalację trybu xp mode i virtual PC, kwestia jeszcze dobrej instalki, konfiguracji po instalacji samego programu jak i kabla i wprawy z tym programem.

 

Instalowałem w trybie xp mode bo na WIN7 oczywiście nie poszła. Po instalacji odpalam z ikony, oczywiście błąd, czytam instrukcję - ustawić zmienne środowiskowe, dałem radę, uruchomiło się. W instrukcji było jeszcze o ustawieniu interfejsu ADS czy OBD i zainstalowaniu odpowiednich sterowników, miałem je w folderze, jak kliknąłem to mignęło na chwilę okno komend windows i tyle. Dałem sobie z tym spokój póki jeszcze nie straciłem nerwów na próbie komunikacji silnika z tym programem poprzez wątpliwy interfejs bo wszędzie czytam, że E36 przez USB się nie łączy tylko przez ADS i port COM (tak też jest w instrukcji instalacji INPY), którego nie mam w żadnym komputerze.

 

Trzeba mi będzie kupić kabel do TEXY, po co mam się męczyć, tylko też nie jest pewne czy się połączy jak przez przejściówkę z allegro nie chciał, można powiedzieć, że tani badziew była ta przejściówka bo kosztowała 20 zł, tylko, że odpowiednik za te pieniądze do Renault łączy się bez problemu poprzez TEXĘ za 11 tys. :mad2: . AUDI A6 z OBD2 podobno ojcu nie chciało się łączyć poprzez ori kable TEXY ostatnio, z niemieckimi autami i TEXĄ chyba jest problem albo miała jakąś usterkę, że się nie dało, silnik 1.9 tdi, jeszcże stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Patrz instalacja interfejsu K-dcan USB i instalacja inpa (w trybie uaktywnienia NFS, tylko nieliczni na świecie używają )

INTERFEJ RS232 ADS nie wymaga instalacji ustawia się tylko tryb ADS i klika się na plik w C:\EDIABAS\Hardware\ADS\ADS32\ADSSETUP

(tylko Ediabas 6.4,3 INPA 3 windows 32bit z powodu 16bit programu i EDIABAS 6.4.7 INPA 5 )

oczywiście może być też interfejs RS232 w trybie STD:OBD i instaluje się tak jak na filmie działą z każdym , samego interfejsu się nie instaluje ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Nie o to chodzi, pytanie jest czy to interfejs ADS na porcie RS232 czy zwykły interfejs podwójna linia K na USB (tak zawany do BMW)

jak to ADS to faktycznie potrzebujesz starszego laptop i niestety nowsze modele nie bedą chodzić chyba że da się zainstalować na OBD,

jak to zwykły USB to tylko potrzebujesz nowszych sterowników na windows 7,8 , 8.1 , 10 32bit/64bit i nowszej inpa i możesz diagnozować

na tym interfejsie nowsze modele bmw do 2007/03 wszystkie na linii K po tej dacie jest już DCAN i potrzebujesz nowszego interfejsu

k-dcan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
moze nie na PW, chetnie tez sie dowiem. jesli nie ma nic ciekawego to rozwazam ICOM, tylko nie wiem czy ICOM podobnie jak kabel DCAN podlacza sie konfiguruj i dziala czy wymaga jakichs wiekszych zabiegow i instalacji. ICOM dziala na maszynach wirtualnych?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do bmw serii E tylko do diagnostyki to za dużego wyboru nie ma ,

K-dcan chińczyk nie ważne od kogo

lub od kolegi Kamila http://www.interfejsads.ugu.pl/K+DCAN.html

ale tylko do diagnostyki i kodowania, nie polecam programowania DCAN (nie wspominając o światłowodzie most )

oczywiście ICOM to idealne rozwiązanie (jak się trafi dobry )

ja musiałem kupić dwa niestety pierwszy jest ok ale nie całkowicie do wszystkich modeli

do serii F to jednak ENET idealny do kodowania, diagnostyki programowania tylko z ESYS nie istaP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.