Skocz do zawartości

WinKFP - INSTRUKCJA


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
A jak ustalić ECU Family dla skrzyni automatycznej 6hp19 nr: 7556039 oczywiście w ENTER ZUSB nie ma podanego nr

Enter ZUSB jest tylko dla opcji co ma ma soft z bieżącej wersji Sp-daten jak soft w skrzyni starszy to jak wpiszesz ZBnr z AIF

to będzie błąd że nie ma takiego numeru ZUSB (ZBnr) wybieramy albo przez F2 choose ZUSB manualnie a jak chcesz aby zaproponował najnowszy z

zainstalowanej wersji sp-daten w WINKFPT to opcja F3 update ZUSB wybierasz naze sterownika skrzyni i sam zaproponuje

tylko nie zapomnij Enter VIN cały wpisać i lecimy

tak jak ja swojej e91 robiłem telefon 0x36 (icom z most)

potem kodowanie do serii i kasacja błędów ewentualnie kalibracja (zależy jaki sterownik )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Mam nietypowe pytanie, ktoś może pomyśleć że chce coś pokombinować z przebiegiem ale do rzeczy :

Wymieniłem zegary,bo nie miałem w nich tempomatu (po wymianie i dołożeniu manetki działa), zmieniłem VIN ale niestety przebieg pozostał z angielskich zegarów przeliczony na km. Czy da się to jakoś zmienić ? Świeci się kropka pomiędzy przebiegiem a przebiegiem dziennym i drażni mnie strasznie, poza tym przebieg też mi się nie podoba :)

Ewentualnie czy jest ktoś z Krakowa kto mi to zmieni?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam nietypowe pytanie, ktoś może pomyśleć że chce coś pokombinować z przebiegiem ale do rzeczy :

Wymieniłem zegary,bo nie miałem w nich tempomatu (po wymianie i dołożeniu manetki działa), zmieniłem VIN ale niestety przebieg pozostał z angielskich zegarów przeliczony na km. Czy da się to jakoś zmienić ? Świeci się kropka pomiędzy przebiegiem a przebiegiem dziennym i drażni mnie strasznie, poza tym przebieg też mi się nie podoba :)

Ewentualnie czy jest ktoś z Krakowa kto mi to zmieni?

Pozdrawiam.

Jaki jest przebieg w liczniku, wyższy czy niższy?

Vin napewno się zmienił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie jestem do końca pewien czy się zmienił, muszę to inpą sprawdzić, natomiast przebieg jest wyższy na tych zegarach które kupiłem, chce to zmienić bo niedługo przegląd, a dziwne by było zrobić w rok 80000km, na oryginalnym mam 149000, a na tym zmienionym przeliczyło mi z mil na 230000km, ale zauważyłem że po pierwszym podłączeniu przebieg przez chwile był ok, tz najpierw w milach, potem oryginalny taki jak w starych zegarach, potem dopiero wywalił inny, większy. Jak tego nie zmienię to leje na tempomat, mimo że w końcu zaczął mi działać właściwie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czym ty tak VIN zmienił, że aż punkt świeci ? :duh: Tak i z przebiegiem nie wszystko jest tak proste. I nieładnie pytać , jeśli nawet lenistwo VIN auto napisać :mad2:

 

Nie wiem o co Ci kolego chodzi dokładnie,bo chyba używasz translatora. Wiem że nie jest prosto znienić przebieg, dlatego zadaje pytanie czy ktoś w moim mieście mi to mógłby zrobić ewentualnie powiedzieć jak to zrobić, VIN zmieniałem WINKFP, ale chyba nie do końca tak jak się powinno robić, zaraz idę spróbować raz jeszcze, a punkt przeważnie świeci jak jest niezgodność przebiegów w sterownikach. I niby po co miałbym napisać VIN swojego samochodu?? Jak bardzo Cię to interesuje to proszę B046523.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam założony ten który jest oryginalny, nie ma żadnych błędów, przebieg właściwy, wszystko działa.

 

 

Generalnie rzecz biorąc, robiąc według instrukcji jak dla modułu świateł, nie da się zmienić VIN, natomiast aktualizacja sterownika przechodzi pomyślnie tyle że ze złym VIN'em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam założony ten który jest oryginalny, nie ma żadnych błędów, przebieg właściwy, wszystko działa.

 

 

Generalnie rzecz biorąc, robiąc według instrukcji jak dla modułu świateł, nie da się zmienić VIN, natomiast aktualizacja sterownika przechodzi pomyślnie tyle że ze złym VIN'em.

Wtedy wyzerować zakupiony i zakodować . Napisz jaki przebieg jest prawdziwy, a jaki na kupionym liczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

jesli sterownik DME uzywany to winkfpt i zmiana vin nie pomoże

tylko specjalne interfejsy typu bmwexplorer AK300, bmw auto hex (3tyś $)(od e60,e65,e8x,e9x e7x) sa w stanie zmienić kod ISN

kod isn jest wymieniany między CAS i DME jak kody sie nie zgadzaja to nie bedzie synchronizacji

tylko w nowym sterowniku można zapisać kod ISN (ista P ) ale w uzywce potrzeba specjalnego interfejsu

pojedz do kogoś co ogarnia temat zmiany kodu ISN CAS/DME lub poszukaj w internecie

Jak to E46 to potrzebny inny interfejs do EWS edytor lub AK90

możesz tez kupic zestaw startowy

DME EWS i kluczyk lub stacyjka z blokadą kierownicy

i oczywiście pytanie czy twój całkowicie padł , można by ze starego zczytać np galletto lub mpps i zapisać w nowym potem

zrobić programowanie winkfpt aby poprawić oprogramowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Cześć

Przymierzam się od kilku miesięcy do aktualizacji swojego e91 przez WinKFP z kablem Viakena.

Przejrzałem już milion postów ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi czy jak wybiorę odpowiednio jaki moduł to winkfp sam dobierze sobie właściwy moduł.

Mam spdaten 60.1 (ewentualnie jak jest niewłaściwa lub dawno nie zmieniło się nic dla mojego modelu to może potrzebuję starszej?) i na podstawie zrobiłem sobie listę:

jbbf - jbbf81

mrs - mrsz5

dde - dde604?

ekp - ekm260

egs - gke211

ask - ??

cas - cas260

dwa - dwa360

anttu - ??

fzd - fzd81

kombi - bkoml2

mostgw - ??

mask/ccc - ??

pdc - pdc81

zbe - zbehl2

frm - frmpl2

cid - cid90

klima - ??

ccc - ??

3915cefbd1b93.png

0aeb310dfcf86.png

Do tego drugie pytanie, które moduły jest bezpiecznie zaktualizować - wyczytałem że dde, egs, cas jest ryzykowne ale z dat wynika, że samochód nie był już długo aktualizowany i wypadałoby zająć się również tymi modułami. Nie znalazłem też w winkfp czegoś co pasowałoby do modułów z "??" No i oczywiście wiem, żeby nie robić modułów które są przez most ale które to?

Ponad to czy któreś moduły wymagają potem adaptacji czy wgrania czystego pliku przez NCS-a ?

Samochód mam z prawdopodobnie z kagańcem bo tak wychodziło po VINie, czy przy okazji mogę go jakoś ściągnąć ? Czytałem to tym, że trzeba wywalić "$843 z VO" ale nie chcę nic robić bez 100% pewnośći

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

twój kabel nie nadaje się do aktualizacji oprogramownaia

diagnostyka , kodowanie tak ale nie programowanie , mimo że często sie udaje i wiele osób robiło ,

napewno linia K jest bezpieczniejsza, ale dcan odradzam (modele po 2007/03) sa bardzo ryzykowne ,

absolutnie zabronione jest programowanie moduów most z zwykłym interfejsem k-dcan i nie ważne gdzie go kupiłeś

do programowania jest ICOM plus zasilacz prostownik minimum 50A napięcie nie może sie obnizyc mniej niz 13V bezpieczny pułap to od 13V do 15V

w przypadku prostownika polecam 60A z regulacją amperazu i musisz mieć podłączony multimetr lub woltomierz aby kontrolować napięcie

na terminalu (polecam do zapalniczki , grosze a pomocny http://allegro.pl/woltomierz-do-gniazda-zapalniczki-12v-24v-i7159764241.html

pamiętaj że w e90 nie ma napięcia w zapalniczce gny KL15 (zapłon wyłączony ) więc dla CAS nie będziesz kontrolował napięcia , ale CAS jest sokojny żadnych

niespodzianek nie ma ,

jak masz zasilacz to 50a dla e90 wystarczy w przypadku programowania sekwencyjnego ustawiamy na 14V

coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=xoDaoQU81Fo

w przypadku prostownika obserwujemy napięcie jak spada poniżej 13V to zwiekszamy prąd ja za duzy powyżej 14.9V to zmniejszamy

najwazniejszy to silnik (DDE/DME , DSC , EKP , FRM ) w tych modułach włączają się podległe z magistrali lin urządzenia (pompy, światła , wycieraczki ,wentylatoryt itp)

reszta bywa spokojna jak ustawisz prąd to nie wzrasta , tylko jak akumulator słaby to bedą duże wahania i nie zdążysz z regulacją :D

zobacz moje programowanie mulf


ICOM A plus ICOM B z winkfpt cały czas stabilne napięcie

CAS programuje się bez kluczyka , ryzykowny jak ktoś przy nim grzebał , ryzykowny jest tez mulf , bywa przyczyną przerwania programowania w innych

sterownikach most , wiec jak uszkodzony to nalezy zrobić obejście na światłowodzie i go ominąć

moduły most, to MASK , CCC, CIC , MULF widać je na drzewie sterowników w pętli most ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.