Skocz do zawartości

WinKFP - INSTRUKCJA


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Co robić?

Oddawać zestaw z powrotem, kupować oddzielnie DDE i nagrywać w DDE ISN z CAS. Jeśli nie ma sprzętu aby to zrobić - oddać samochód do naprawy bardziej wykwalifikowanym ludziom.

Lub za pomocą programatora skopiować full ze starego bloku sterowania w zakupiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy ,mam pytanko jak wpisuje w ENTER ZUSB ,numer DDE z UIF to mi nie znajduje nic wyskakuje error.A jak klikne w UPDATE ZUSB i wybiore z ECU family DDE 71 to znajduje mi nr. z UIF ten którego wczesniej nie znalazlo i numer do którego mogę aktualizować sterownik . Czy to jest wina WinKFP [źle zainstalowany ] czy tak może się zdarzyć że inne sterowniki zczytuje, a inne nie . SP-daten wgrane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie , przez enter zusb tylko odnajduje te ZBnr co sa aktualnie w tym sp-daten co masz zaktualizowany Winkfpt

pisałem kilka stron wcześniej , a ponieważ masz nowszy ZBnr (ZUSB) niż ten stary w INPA AIF to należy wybrać przez update ZUSB

aby samodzielnie wybrał który ZUSB nr odpowiedni dla swojego ecu,

Jak aktualizujesz przez k-dcan to bardzo uważaj taki interfejs ma za słaba pamięc buforową procesora , i port szeregowy ma za słaby dla przesyłu tylu informacji dla DCAN , mimo że mi się udało na K-dcan ori RS232 zaktualizować silnik w DDE7 ale to ryzyko

na k-dcan trwa ok 27minut wiec jak nie masz zasilacza to odpuść sadek poniżej 12V powoduje wycofanie aktualizacji

najlepiej ista P 3 minuty i po kłopocie

na winkfpt przy trzecim pasku wszystko się włącza pompy itp pobór ponad 30-40A

ale jak masz ICOM to ok ale też zasilacz ok 50A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za pdpowiedzi i szybką odpowiedz czytałem cały temat tylko może wszystkiego nie zrozumiałem :D . Mam właśnie kabel K-dcan od Viaken ,ale mam tez stary kabel chinski który zakupiłem do e 46 jakies 6 lat temu :) . Wiem ze musi byc stałe zasilanie auta ,mam w pracy taki prostownik do ciężarówek właśnie do 60 A . No i laptop tez cały czas pod ładowarką , może mi się to udać jak prąd nie spadnie poniżej 13 V i z tym kablem k-dcan ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla WinKFP bez różnicy jaki tam prąd

a nie prawda spadek poniżej pewnego progu wyłączy sterownik i po aktualizacji

nie może spaść poniżej 12V i nie wyżej niz 15v lepiej przy programowaniu ale

kup sobie miernik napięcia

http://allegro.pl/woltomierz-samochodowy-do-gniazda-zapalniczki-i6692357825.html

i monitoruj cały czas jak masz 60A 12V to masz tam przyciski do regulacji prądu ładowania

sprawdz na początku na najmniejszym prądzie i tak aby napięcie się utrzymywało między 13V a 15V jak spada poniżej 13V to daj wyżej jeden stopien

jak dochodzi do 14.8 to na mniejszy stopien e90 to tak 10 -15A nie jest dużo , 60a nie będzie potrzebne

ale mówiłem do DCAN to zwykły interfejs to wielkie ryzyko do programowania

pisałeś o DDE71 wiec na pewno DCAN nie zwykła linia K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla WinKFP bez różnicy jaki tam prąd

a nie prawda spadek poniżej pewnego progu wyłączy sterownik i po aktualizacji

nie może spaść poniżej 12V i nie wyżej niz 15v lepiej przy programowaniu ale

kup sobie miernik napięcia

http://allegro.pl/woltomierz-samochodowy-do-gniazda-zapalniczki-i6692357825.html

i monitoruj cały czas jak masz 60A 12V to masz tam przyciski do regulacji prądu ładowania

sprawdz na początku na najmniejszym prądzie i tak aby napięcie się utrzymywało między 13V a 15V jak spada poniżej 13V to daj wyżej jeden stopien

jak dochodzi do 14.8 to na mniejszy stopien e90 to tak 10 -15A nie jest dużo , 60a nie będzie potrzebne

ale mówiłem do DCAN to zwykły interfejs to wielkie ryzyko do programowania

pisałeś o DDE71 wie co na pewno DCAN nie zwykła linia K

Piszę , co konkretnie dla samego programu jest absolutnie wszystko jedno jaki tam prąd. Dla ecu oczywiście lepiej podłączyć conajmniej ładowarku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

Pytanie do bardziej doświadczonych - dopiero zaczynam przygodę z programowaniem E91.

Zgodnie z instrukcją str.1 INPA podaje nr DDE: 7803373. Według real-oem to sterownik DDE604

Dlaczego WinKFP nie posiada tego nr - paczkę pobrałem od kolegi mlodzik1: sp-daten 54.0 E89 FULL

Najniższy nr w programie dla DDE604 to: 7804338 najwyższy to: 7811873.

To znaczy że mam tak stary sterownik?

Czy mam pobrać wcześniejszą paczkę np sp-daten 49.0 FULL żeby był mój nr? :roll:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega juz sprawdzil w INPA ale dalej chcialby sie upewnic. Wiec taniec to chyba jedyne ostateczne rozwiazanie :norty:

 

Jednak taniec z bębnami wokół maski jest równoznaczne zachodowi słońca ręcznie )))

 

http://i.piccy.info/i9/c522352cdf77c1b80d9b745fe26088c2/1487253067/38031/1098615/Snymok_2017_02_16_14_50_39_550_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2017-02-16-13-51/i9-10853076/785x544-r/i.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.