Skocz do zawartości

m52 2.8 wysoka temperatura silnika brak pomysłów


bartiee39

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Wciśnij mu obroty na 3 tysiące i patrz co się dzieje. Jak się zagrzeje i zacznie wywalać płyn to jeszcze raz odpowietrzanie.

 

Postaw go na wzniesieniu, przodem wyżej, odkręć korek i odpowietrzniki. Odpal, ustaw nawiew na max temperaturę, zalej płynem do przelania odpowietrznika przy termostacie i czekaj, aż się zagrzeje do pionu i jeszcze z 5 minut. Możesz go przegazować co chwilę trochę. Chodzi o to, żeby termostat się otworzył.

 

Przegazuj go chwilę do 3 tyś obrotów na 30 sekund, dolej płynu aż poleci z odpowietrznika przy termostacie. Zakręć ten odpowietrznik, przegazuj, zalej aż poleci z odpowietrznika przy chłodnicy, przegazuj, zalej zbiorniczek do pełna, przegazuj, sprawdź czy jak odkręcasz odpowietrzniki leci płyn, jak leci to zakręć, jak jest powietrze to spuść i zacznij operację od początku jak nie to zalej do pełna zbiornik wyrównawczy, zakręć i pozamiatane. Sposób gwarantowany.

Jak nie zadziałą to masz problem z osptzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 124
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Jutro rano sprawdź poziom płynu i dolej bo zapewne bedzie go za mało.

Po tym zakręć korek i kawałek się przejedź.

 

Auto miałeś najprawdopodobniej zapowietrzone ale już je odpowietrzyłeś.

 

Jeśli nadal będzie cyrk to niestety trzeba szukać co padło.

Musisz wykluczyć nawet minimalne wycieki płynu. Bo jeśli je masz to i tak niedługo się znowu zapowietrzy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plynu dolalem, przejechalem sie ok 10 km, wczesniej troche na jalowym pochodzil ok 20 minut. Temperatura w tescie 7 max 87 stopni, nawiew dziala, 2 weze nagrzane i nie spuchniete. chlodnica mocno ciepla tam gdzie udalo mi sie dostac. napewno wisko mam do wymiany tak przy okazji. Pytanie jak zdjac ten plastik co otacza wiatrak, prosze napisac krok po kroku. Chlodnica ze zbiorniczkiem wyrownawczym. Aha co do tych temperatur to nie wiem czy tak ma byc wiec tez prosze o odpowiedz, musze byc pewny i troche pojezdzic bo w kwietniu mam 1100 km do zrobienia w jedna strone. Na co najbardziej zwracac teraz uwage.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Odkręcasz Visko (lewy gwint)

2. Odłączasz zbiorniczek wyrównawczy i go wyciągasz, odpinasz wszystkie węże z tej obudowy, kostkę z kablami i dodatkową pompę wody jak masz - stojąc z przodu po prawej na samym dole.

3. Wyciągasz obudowę pociągnięciem do góry - wyjeżdza z zatrzasków.

 

Oczywiście po wszystkim dolewka płynu i odpowietrzanie.

 

A jak chcesz tylko wisko wywalić to obudowy nie trzeba sciągać.

 

Ogólnie to dlaczego uważasz, że masz do wymiany? Nie kręci, czy zawsze kręci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz ściągać obudowę dla uładwienia to musisz te górne łepki dać do góry i wyciągasz spinkę. Powyciągasz wszystkie i raczej będzie przeszkadzały łopatki wiatraka by wyjąć obudowę więc może nie być sensu wyciągać kierownicę powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly czas powoli kreci, tak ze da sie to zatrzymac palcami.

 

Na zimnym silniku tak powinno być,a sprawdzałeś czy na rozgrzanym nie śmiga szybciej? W dość niskich temperaturach bardzo ciężko jest zagrzać jednostkę tak, aby zblokowało viskozę

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak z przodu uruchamia Się wraz z klimą oraz jako dodatkowe chłodzenie gdy temperatura silnika,będzie bardzo wysoka i samo visko nie da rady go wystudzić lub będzie uszkodzone
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli układ raz ci się zapowietrzył to zapewne kwestią czasu jest powtórka.

Zapowietrzać się może z kilku powodów a najbardziej prawdopodobne jest zaniedbanie < ktoś nie sprawdzał poziomu płynu.> Płyn nawet w szczelnym układzie będzie minimalnie znikał i co jakiś czas trzeba sprawdzić i ewentualnie dolać.

Inny powód to wycieki. Niestety czasem nie łatwo je znaleźć. A nawet mały wyciek może zapowietrzać układ dość szybko.

Trzeba szukać wycieków. Pompa wody obudowa termostatu chłodnica węże przy elektrozaworach i przy przepustnicy. Ogólnie każdy biały nalot to powód do dokładnego sprawdzenia.

 

Jeśli auto ma LPG to jest jeszcze jeden powód zapowietrzania.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,73? U mnie prawie 1,9zł

 

Tak dla kolegi jeśli jest całkiem zielony. Jak stoisz przed autem i z wlotów powietrza tzw nerek w bmw to jest wentylator chłodnicy. On zwykle stoi w miejscu o takiej potrze bo jak chodzi klima to on kręci się dość często.

Ale po otwarciu maski ukazuje się drugi wiatrak. To jest wiatrak napędzany sprzęgłem wiskotycznym. Kręci się on cały czas, ale "na luźno" czyli uślizguje się na sprzęgle. Jak sprzęgło wiskotyczne nagrzeje się od chłodnicy to wiatrak ten kręci się równo z obrotami silnika i przy ok 3,5 tys utrzymuje max taką prędkość by nie doprowadzić do jego uszkodzenia bo działa na niego ogromna siła odśrodkowa.

 

Uszkodzone wisko to takie które nigdy się nie może zasprzęglić lub robi to za późno (pod warunkiem sprawnego termostatu) lub wisko działa cały czas z obrotami silnika nawet na zimnej chłodnicy i nie rozłączając go przy wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego problemu , wymieniłem obudowę termostatu na metalową i nowy termostat raz jeszcze. Obudowa pasuje idealnie i juz zadnych wycieków nie ma. Temperatura jest bez zmian, według testu nr.7 wisko zasprzęgla się przy 102 stopniach, podczas normalnej jazdy mam cały czas 97 czasem 98 stopni węże gorące chłodnica cała gorąca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Hmmm Panowie jednak coś jest nie tak z moim układem chłodzenia. Teraz temperatura z climatronikiem nastawionym na zimne powietrze to i w trasie i w mieście 102 -104 stopnie :( . Podczas jazdy wisko sie nie zapina ale gdy tylko zatrzymam się odrazu się włacza. Ehh nie wiem co jest grane juz mi pomysłów brakuje. Węze gorące dolny i górny chłodnica cała gorąca. Wymieniłem raz jeszcze termostat na behra 92 ale nic to nie dało. Gdy włącze climatronika na gorące powietrze temperatura maleje do 94 stopni. Pod korkiem żadnych mazi płyn czysty olej też. Silnik chodzi normalnie nic sie nie dzieje niepokojącego. i Ogólnie zauwazyłem ze jest taka zależnośc im szybciej jadę tym większa temp. Gdyby nie test nr. 7 to nie wiedziałbym nawet, że coś takiego sie dzieje. Problemy zaczeły się dziać po zmianie oryginalnej chłodnicy na nissensa i oryginalnej pompy wody na ruvilla. Ma ktos jeszcze jakies pomysły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam teraz podobnie, dzis juz bylo cieplej i po stolicy mialem 100-101stopni, niedawno jak stal na sloncu z 10min odpalony to do 103-104 doszla i pozniej ciezko po miescie bylo mu ja zbic. tyko u mnie wisko nie zapina. max do drugiego biegu bo nawet jakby mial 130stopni i sie gotowal to wisko kreci szybciej niz zimne ale nadal ręką moge je zatrzymac. do tego wiatrak od kilmy mi ine dziala, a klima tak juz 3lata bez problemu i tak sie zbierma zeby to zrobic.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i te temperatury są prawidłowe ale w mieście, a u mnie jest te 102 stopnie w trasie. Wisko zasprzęgla sie przy 104 stopniach, a rlektryczny wiatrak chyba nie działa, klima mi nie działa jak włączam klime to wiatrak ani drgnie. Nawet jak przeciągne klika biegów to i tak ta temperatura stoi na tych 100 w góre ehhh :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie do końca wiem czego oczekujesz?

Że pokaże ci 90st?

Nie pokaże bo to by było nieprawidłowe.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo wczoraj jeździłem po mieście kilkadziesiąt km i specjalnie spr wisko. Przy 97 się włączyło. Na wolnych obrotach zabiło 1st i nie więcej. Przy ruszeniu po ok 5 sek się rozłaczylo a temp dość szybko spadła (kilka sek) do 94st i tak trzyma długo. Bardzo ciężko było rozgrzać do tych 97. 20 min na wolnych obrotach a silnik był gorący.

 

Kiedyś miałem latem podobne temp teraz nie.

Ostatnio ściągnąłem cały przód przy okazji malowania zderzaka wiec kupiłem jakiś środek do rozpuszczania syfu do chłodnic, potem z daleka myjka tak by nie uszkodzić chłodnicy, a chłodnice wody wyjalem by syf na nią nie leciał. Baaardzo dużo śmieci i piachu. Kiedyś czyścilem mniej dokładnie przy wymianie chłodnicy wody i od tamtej pory nie mam temp 100st.

 

Wszystko przez piach, muchy, błoto liście zalegające w obu chlodnicach.

Roboty przy tym jest ale efekt super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje 3 grosze. Ja mam wymienioną chłodnice pół roku temu. Temp w teście numer 7 to 92-93 stopnie. W czasie jazdy potrafi spać do 90. Wisko od 93-94 stopni załącza się na stałe. E39 2.8 z gazem z pojedynczym vanosem.

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.