Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Panowie (i Panie?),

 

Mam pytanie. Chciałbym poprawnie dotrzeć silnik w nowym aucie, które jutro odbieram. Poszukiwanie na forum sugeruje, że należy jeździć 2-3tys km delikatnie, potem wymienić olej, potem ogień i znowu wymienić olej.

 

Czy na coś powinienem jeszcze zwrócić uwagę? Czegoś unikać?

 

Auto: 535d xdrive sedan.

 

Bardzo będę wdzięczny za sugestie :)

 

Thx!

m.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ewidentnie :)

 

Dzięki za sprostowanie! (Może jakiś dobry admin zmieni to w tytule wątku :) )

m.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:mad2:

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

gratulacje wyboru słusznego silnika :D

ile masz gwarancji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem nawet. A to ważne dla metody docierania? :)

 

 

via Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie, pytam, bo ostatnio dziwne rzeczy się dzieją z silnikami BMW więc sugeruje przedłużać gwarancję. O 535d akurat złego słowa na forum nie ma :D
Opublikowano
Docieraj zgodnie z instrukcją obsługi i nie kombinuj, szkoda czasu na głupoty. Korzystaj z przyjemności jazdy tym naprawdę fajnym motorem.Jestem bardzo pozytnie zaskoczony kultura pracy tego silnika.
Opublikowano
Dokładnie tak. Na początku delikatniej, przez 2-3 tys km, potem możesz zmienić olej. A dalej to już bym się nie martwił.
Opublikowano
Wazne aby nie jezdzic do "odcinki" przez 2-3 tys
http://i607.photobucket.com/albums/tt156/henake/auta-1_zps844b52e9.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To prawie jak celibat.... Gdzie znaleźć w sobie tyle wstrzemięźliwości? ;)

 

 

via Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chce nikogo namawiac do zlego ale osobiscie olalem jakies specjalne docieranie. Moze przez pierwszy 1000km jezdzilem w miare delikatnie ale i wtedy zdarzylo sie kilka razy wyprzedzac z noga blisko podlogi. Potem jezdzilem normalnie i nie wymienialem oleju - dopiero na pierwszym przegladzie po 23kkm. Niedawno z okazji tuningu na hamownii wyszlo ze moj silnik ma w serii 189KM a wiec wiecej niz producent deklaruje i osobiscie nie slyszalem aby ktos z kolegow tu obecnych mial lepsza serie. Moze wiec to docieranie nie jest wcale takie potrzebne? A moze lepiej docierac tak jak ja to robilem? Chyba ze to przypadek i gdybym docieral prawidlowo mialbym 200KM?:) Rozsadzcie sami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ktoś na naszym forum pisał kiedys, że w trakcie docieranie każde swoje auto jeździ normalnie czyli "dociska" i zawsze jego auta miały moc nominalną
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No wlasnie Kriss. Ty i wielu innych masz samochod z PS i watpie aby ktos tam specjalnie cackal sie z silnikami na tym niby dotarciu. Jednoczesnie nie slyszalem zeby ktos bardziej narzekal na silniki w samochodach z PS. Moze wiec jednak sa to zwykle mity o docieraniu, dodatkowej wymianie oleju itd?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę, że tak. Ja uważam, że nie ma co się zbytnio cackać, to musi wytrzymać. Co z tego docierania jak potem rozrządy pękają...

Poza tym nie ma chyba żadnego dowodu, że to coś daje, że wymiana oleju częściej niż kop pokazuje ma znaczenie. Dla mnie to gdybanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do wymiany oleju to od jakiegos czasu wymieniam co 10-15kkm. Co prawda nie widze roznicy ale jakos tak lepiej sie z tym czuje :) Rozrzad chyba zdecyduje sie wymienic profilaktycznie w tym moim felernym silniku bo na nowa serie 5 jeszcze trzeba troche poczekac a ryzyko rosnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brzmi to, co mówicie, jak "jeździć normalnie i się nie przejmować, a dla lepszego samopoczucia po prostu szybciej wymienić olej".

 

Ale.... O co chodzi z tymi rozrządami?

 

 

via Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O to mamy ostatni na forum 2 przypadki urwanych łańcuchów rozrządu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie brzmi najlepiej :(

 

 

via Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Na Twoim miejscu specjalnie bym się nie martwi, bo:

a.) na 35d nikt się tu chyba jeszcze nie skarżył

b.) masz rocznik 2015 więc już chyba wszystko co się psuło zostało naprawione. Taka korzyść z kupowania z końca produkcji. No powiedzmy końca, bo jeszcze ze 2 lata będą obecny model robić.

 

Ale gwarancji oczywiście trzeba brać ile się da ;-)

Opublikowano
Hmm, tak z inżynierskiego punktu widzenia to bym powiedział, że raczej olać. Docieranie obecnie jest praktycznie eliminowane w procesie produkcyjnym. Ideą takiego postępowania w dawniejszych czasach, kiedy to nie poddawało się elementów obróbce wykańczającej, było zmniejszenie i dopasowanie chropowatości współpracujących materiałów. Obecnie chropowatość jest na tyle niska (uzyskiwana za pomocą honowania laserowego) że jeśli nawet powierzchnie styku docierają się - to w minimalnym stopniu. Osobiście podchodząc bardzo ostrożnie po prostu przez pierwszy tysiąc odpuściłbym sobie mocne obciążanie silnika, po tysiącu zacząłbym jeździć zupełnie normalnie a po około trzech wymienił olej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tego będę się trzymał. Choć "1000km spokojnej jazdy" brzmi jak próba charakteru ;). Prawy pedał kusi...

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
Najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić dla swojego nowego silnika będzie skrócenie resursu wymian oleju, chociaż do 15kkm.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno to zrobię (w poprzednim samochodzie wymieniałem co ok 18kkm)

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.