Skocz do zawartości

[E60] 530d jak wyjac rozrusznik


czaja23

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie po co skrzynie opuszczać i kombinować???.Najprościej zrobić to tak jak z Rogerem to robimy.Kolektor ssący do góry przy okazji sprawdzenie świec zarowych,i po

i kolei zasilanie od rozrusznika które idzie do alternatora i cieniutki kabel na rozruszniku od bendixa.Musimy jednak pamietać że na kablu który leci do górnego słupka na kielichu do ładowania jest cały czas napięcie i z tym trzeba uważać.Następnie mamy dwie śruby gwiazdkowe jedna jest pod rozrusznikiem a druga u góry.Odkręcamy je nasadką 10 z dłuższą grzechotką najlepiej z kątową głowicą .10-tka pasuje na gwiazdke jednak wiadomo najlepiej stosować ori nasadke gdy jest mocno zakręcone.Od strony dołu też kilka razy wyjmowaliśmy rozrusznik ale jest problem z tą górną srubą .Ściągając kolektor nie potrzeba kompletnie rozkręcać dołu a przy okazji można sprawdzić inne tematy(cieknące klapki, kabel zasilania sterownika świec zarowych bo wiadomo że w naszych trzy litrówkach lubi sie nadpalić). I tylko tak to robimy bo po co pchać ręce do rozrusznika mając kolektor ssący nad nim.Wydaje mi się że jest wygodniej.Pozdro Marcin530d :cool2:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz racje laicy powinni odpiąć aku.Ja już z przyzwyczajenia i oporu pracy przy bawarkach nie mam na to czasu.Ale trzeba uważać na kabelek z zasilaniem a i przy odpięciu aku niestety trzeba postprzątać w kompie bo przy zaniku napięcia wszystkie moduły zapiszą błąd spadku napięcia a nie każdy z nas ma Disa Inpe czy cokolwiek.Ale fakt faktem aku powinno się odpiąć.Pozdro Marcin530d SPA BMW NYSA :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po długich poszukiwaniach co jest nie tak z rozruchem mojej e60.

padło w końcu na rozrusznik który jest przytarty i wolno kręci.

Teraz pytanie, jak go wyjąć z samochodu?

Robił już to ktoś?

Witam, kolego najlepiej z góry, zdejmujesz tylko podszybie 5 min. odpinasz akumlator, wskakujesz na silnik i odpinasz przewody i odkręcasz rozrusznik jest na dwóch śrubach. Nie potrzeba zdejmować kolektora. 100% tulejki w rozruszniku do wymiany.Robiłem to osobiście i nie słuchaj pierdół że trzeba od dołu wyjmować.

Pozdrowienia Maciej

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po długich poszukiwaniach co jest nie tak z rozruchem mojej e60.

padło w końcu na rozrusznik który jest przytarty i wolno kręci.

Teraz pytanie, jak go wyjąć z samochodu?

Robił już to ktoś?

,,Robiłem to osobiście i nie słuchaj pierdół że trzeba od dołu wyjmować. ,,

 

 

 

To że ktoś piszę że można od dołu to nie znaczy że to są pierdoły Ty zrobiłeś od góry inny robił to od dołu i jest ok poco od razu taki tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po długich poszukiwaniach co jest nie tak z rozruchem mojej e60.

padło w końcu na rozrusznik który jest przytarty i wolno kręci.

Teraz pytanie, jak go wyjąć z samochodu?

Robił już to ktoś?

,,Robiłem to osobiście i nie słuchaj pierdół że trzeba od dołu wyjmować. ,,

 

 

 

To że ktoś piszę że można od dołu to nie znaczy że to są pierdoły Ty zrobiłeś od góry inny robił to od dołu i jest ok poco od razu taki tekst

Piszę tylko dlatego że chcę koledze ułatwić pracę i skrócić czas. To tyle w temacie .Wesołych Świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze

Wiedzę, że to chyba jedyny temat w tej kwestii i do tego wprowadza w błąd, więc wyjaśniam.


Wystarczy zdjąć pokrywę silnika, odkręcić rurkę poziomu oleju, rozpiąć aku i zabrać się do roboty. 30 min i po temacie. Wymagany klucz z wbudowaną grzechotką 10mm + 13mm do okręcenia kabli z rozrusznika.


Żadnego sciągania kolektora, podszybia, opuszczania skrzyni czy innego cudowania.


fTEzx2B.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiedzę, że to chyba jedyny temat w tej kwestii i do tego wprowadza w błąd, więc wyjaśniam.


Wystarczy zdjąć pokrywę silnika, odkręcić rurkę poziomu oleju, rozpiąć aku i zabrać się do roboty. 30 min i po temacie. Wymagany klucz z wbudowaną grzechotką 10mm + 13mm do okręcenia kabli z rozrusznika.


Żadnego sciągania kolektora, podszybia, opuszczania skrzyni czy innego cudowania.

 

Wow.

no to to już szacun! ale jest to możliwe tak jak wyjęcie modułu świec bez zrzucania kolektora. Mają ludzie zdolności.!

  • Lubię to 1
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wystarczą chęci i trochę doświadczenia w macaniu, żeby odpowiednie śruby znaleźć :mrgreen:


Jeszcze może napisze o objawach dla potomnych, bo to dla mnie też nie było jasne na początku

1. Zaczyna się od tego, że słabo i długo kręci, jakby akumulator miał słabe napięcie. Zamiast odpalać w sekundę odpala w trzy, czuć jakby mu mocy brakowało.

U mnie to już od roku czułem, że coś jest nie tak i doładowywałem akumulator, samodzielnie nie wpadłbym na to, że to rozrusznik, pierwsze co zamówiłem to czujnik IBS, który jest w drodze i też się doczeka wymiany, błedem rzuca od czasu do czasu i tylko ten błąd miałem przy pierwszym skanowaniu z brakiem odpalenia.

2. A jak już padnie to wszystko wyglada normalnie dopóki się nie wciśnie start - dmuchawa się wyłacza, słychać klik, ale nie ma żadnej reakcji. Żadne błedy się nie pojawiają. Przy rozładowaniu aku pojawiłaby się choinka na desce, tutaj nic nie było.

3. Po zasięgnięciu wiedzy w internetach postanowiłem "kopnąć" rozrusznik grzechotką z przedłużką i kijem - jak to kiedyś w maluchach się robiło (nie wiedziałem po co, ale pamiętałem, że niektórzy na stanie w kaszlakach mieli kija - teraz już wiem). Po zabiegu podobno powienien jeszcze przekręcić - u mnie pół sekundy ruszył i zdechł na dobre.


No i może zdarzyć się, że po podpięciu akumulatora nie odpali, mimo, że będzie kręcił, błąd 004A63 EWS Manipulation. Wtedy trzeba INPĄ zrobić synchronizację EWS CAS.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wystarczą chęci i trochę doświadczenia w macaniu, żeby odpowiednie śruby znaleźć :mrgreen:

Wyciągałem w e38 i e53. ale ze zdjętym kolektorem

wskazówka - dodatkowa do tego co kolega wyżej napisał.

tam jest śruba na tzw. odwrócony torx czy też klucz typu E. - nie pamiętaam dokładnie ale w e38 był 12 a w e53 14.


do e38 miałem oczkowy i dał radę - idealny jest ten który wskazał Kolega na zdjęciu.


przy e53 sprawdziła mi się świetnie łamana nasadka.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wymieniałem bez zdejmowania kolektora ale gra nie warta zabawy. Czasowo wyszło tak samo ale z jenasruba były straszne cyrki

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.