Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc.

wczoraj bedac na miescie napotkalem na inne bmw, troszke przeczyscilem moja bawarke :twisted:. w pewnym momencie zjechalismy pogadac i zdziwilem sie bo pod moim samochodem bylo pelno plynu z chlodnicy, woda lala sie jak z kranu...niestety bylo ciemno i nie wiem z kad dokladnie leciala..... auto zciagnolem do domu, po wystygnieciu silnika dolalem wody (tylko ja mialem pod reka ) ale zauwazylem ze woda nigdzie nie leci.... dzisiaj odpowietrzylem bawarke dolalem plynu i jest ok....

i tu moje pytanie widzialem jak woda leci jakby ja ktos z kranu puszczal a nastepnego dnia jest ok..?? why???

thnx

Opublikowano
Jak płyn jest gorący do jest większe ciśnienie i pewnie wtedy ujawnia się to pęknięcie. Jeśli miałeś zalany płyn to poszukaj białego nalotu, będzie to pewny ślad skąd mogło lecieć. Obejrzyj dokładnie pompe wody.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

... jak wyżej ale też może był zbyt wysoki poziom płynu , lużny korek - zobacz przy świetle dziennym osad na obudowie - będziesz wiedział którędy poszedł .

Miałem podobną przygodę , wyciekł mi płyn na parkingu , potem jak analizowałem przyczynę i miejsce ,sprawdziłem korek - był nie dokręcony - / a dzień wcześniej tam zaglądałem tylko mnie zagadali i nie wiem czy go dokręciłem / ciśnienie wybiło płyn , ale się wtedy napociłem - do chaty było tylko 50 km i cały czas tylko na temperaturę patrzyłem ....

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

korek raczej wykluczam bo odrazu poszla maska do gory i tamtedy nie lecialo.

sprawdze ten osad moze faktycznie cos bdzie widac...swoja droga co mnie zastanawia to ze woda leciala tak mocno jakby waz spadl z chlodnicy a teraz jest ok...jakby bylo lekkie pekniecie to chyba by az tak mocno nie lecialo??

Opublikowano
jak auto jest gorace i jest cisnienie w ukladzie to moze leciec ostro...posprawdzaj to co ci napisalismy ...

U mnie jest znow odwrotnie!W czasie jazdy jest wszystko ok,ale kiedy tylko zatrzymam auto na dluzsza chwile zaczyna kapac z ukladu.Nie jest tego duzo ale musze uzupelniac co jakis czas.

Opublikowano
U mnie jest znow odwrotnie!W czasie jazdy jest wszystko ok,ale kiedy tylko zatrzymam auto na dluzsza chwile zaczyna kapac z ukladu.Nie jest tego duzo ale musze uzupelniac co jakis czas.
Wcale nic nie jest odwrotnie, jak wyłączasz silnik to pompa wody też staje i wtedy płyn nie krąży już przez chłodnicę i temperatura płynu po wyłączeniu silnika zawsze wzrasta.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Czesc.

wczoraj bedac na miescie napotkalem na inne bmw, troszke przeczyscilem moja bawarke :twisted:. w pewnym momencie zjechalismy pogadac i zdziwilem sie bo pod moim samochodem bylo pelno plynu z chlodnicy, woda lala sie jak z kranu...niestety bylo ciemno i nie wiem z kad dokladnie leciala..... auto zciagnolem do domu, po wystygnieciu silnika dolalem wody (tylko ja mialem pod reka ) ale zauwazylem ze woda nigdzie nie leci.... dzisiaj odpowietrzylem bawarke dolalem plynu i jest ok....

i tu moje pytanie widzialem jak woda leci jakby ja ktos z kranu puszczal a nastepnego dnia jest ok..?? why???

thnx

 

Dawno temu miałem podobną sytuację (e34 2,5 24V), tyle że wiem skąd leciał mi płyn. Otóż wyciekał on przewodami/odpływami przy skrzyni biegów pod spodem samochodu (odprowadzają one chyba skroploną parę z okolic nagrzewnicy). Mechanik (na stacji kontroli pojazdów) mi mówił, że przewody te wyrzucają też nadmiar płynu, który nie mieści się w zbiorniczku wyrównawczym, kiedy samochód dostaje porządnie po dupie. Nie wiem, czy mechanik mówił prawdę, ale pół roku później wymieniałem nagrzewnicę, bo przeciekała. Być może wtedy pojawiły się u mnie pierwsze objawy przecieków nagrzewnicy? Nigdy się nad tym nie zastanawiałem.

 

Pzdr,

Opublikowano

Ja mialem sytuacje cos do tej w podobie... Będąc u rodziny zauważyłem małe plamki pod autem... Tak myśle - chłodnica :roll: wlałem "płyn uszczelniający" przejechałem 300 km i luzik :wink: Pare dni póżniej wyjazd w trasę wszystko si... Stanłem w korku, podjechałem pózniej pod market... Po zakupach patrze co tak mokro? Myśle wylało sie komuś coś... Prawdopodobnie była to część mojego płynu z chłodnicy... Wskoczyłem na trasę szybkiego ruchu i przy zjeździe na dzielnice moja bawarka zaczęła się grzać! Mało tego rwać! :jawdrop: zwolniłem i na podjeździe stanąłem :cry2: i już nie mogłem odpalić :mad2: Nikogo znajomego, ale chwila trwała jak zatrzymał się życzliwy kierowca bumetki 525 scholował mnie na parking pod Castorame. Wtedy zacżęło sie lać z chłodnicy na max no i parować trochę :roll: później biały nalot... Ostygła zalalem płynem rano po scholowaniu stan płynu (bo zimne auto) che jechać do mechanika i po wyjeżdzie z miasta i wolnym ruchu na drodze temperarura rośnie... Zjazd na pobocze i koniec jazdy.

Pęknięta chłodnica - no spoko rozumiem i wiem, jak auto gorące to płyn leci mocniej...

Ale nie rozumiem dlaczego zaczęła rwać, słabnąć... Czyżby skropliny pary i sprzęgło zaczeło się ślizgac? :|

 

Przeczytałem pózniej artykół zanim trafiłem na ten post... mówiący: "Chłodnice pękają z boku, od strony zbiorniczka wyrównawczego - materiał nie wytrzymuje ciągłych zmian temperatury. Niestety, należy ją wymienić - tego tworzywa nie można skutecznie skleić."

Opublikowano
Na pierwszy ogień kup w ASO nowy korek. Najmniejszy wydatek, a może być to winowajca, jeżeli nie puszcza prawidłwo ciśnienia to gdzieś musi wywalić jego nadmiar razem z płynem.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Kupiłem nową chłodnice, zamontowana i gitara :dance:

Była pęknięta przy zbiorniczku wyrównawczym ^^ no i na powierzchni tez "dziureczek" trochę było...

Co do korka to nie trzeba było... wystarczy sciągnąć uszczelke pod nim i dociąga do końca, bo po sprawdzeniu nowej chłodnicy z korka własnie leciutko kapało. Stara chłodnica raczej nie była z "tych" zatwierdzanych przez BMW... Poniżej końca gwintu w chłodnicy był lekki stożek... W chłodnicach z atestem BMW jest prosto, nie ma stożka... Ale teraz mam orginal BEHR i wiem na czym stoje :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.